Šta je novo?

Novi savski most

Da popišemo sve REALNE mogućnosti. Recimo da je to nešto što bitno ne narušava objekte koji su već započeti. Od takvih mogućnosti imamo most, koji tek treba da se radi, i samo još DVA slobodna bloka uz obalu. Dakle ukupno svega tri mogućnosti, ali i to samo ako se odmah reaguje i obustave planovi za dalju gradnju u blokovima 13 i 17 dok se ne reši ovaj akutni problem. Mogućnosti su :

1. Na istom ovom mestu projektovati potpuno novi most, daleko širi i jači. Dakle 3+3 saobraćajne trake, sa biciklističkom i pešačkom stazom, sa mestom i za tramvaj i za metro, istovremeno.

2. Most na lokaciji označenoj brojem 2. Jedina promena bi bila dijagonalno deljenje bloka 12 na dva nova bloka. Oba bi i dalje bila dovoljno velika za gradnju. Prednost je što smo i dalje u osi tunela i što nam ostaje i Stari savski most. Nema prekida saobraćaja, a novi most može da bude skromniji i jeftiniji u odnosu na opciju 1.

3. Most na lokaciji označenoj brojem 3. Morao bi se malo iseći ćošak ionako dugačkog i nepravilnog bloka 17, ali ne naročito mnogo. I dalje bi ostao dovoljno veliki za ekskluzivnu gradnju na obali reke. Prednosti su kao i za opciju 2, sem što nismo u osi tunela. Međutim sada bi smo između PRIVATNOG zemljišta oko kule dobili veliki JAVNI trg u obliku trougla, i to na obali reke. A to je nešto što nam čitav BNV, sav u lažnom fazonu "siđimo na reku", uopšte ne nudi. Da pored obale Save imamo VEĆU površinu, čitav jedan trg u vlasništvu grada. Takođe, sada bi smo bili u nastavku Zorana Đinđića. A mogla bi da se izvede i direktna veza sa Nemanjinom.

 
Ima vise od 3 mogucnosti, ali oko Zumine opcije 2: Moguce je da trasa kolovoza ka Starom Beogradu nastavi sasvim pravo pravcem mosta, jednim delom se spusti na potpuno novozamisljeni kruzni tok sa Savskim bulevarom, a drugim delom denivelisano predje Savski bulevar i spusti se na kruzni tok Savskog trga. Recimo, 3+3 se podele na spoljasnjih 2+2 i unutrasnjih 1+1 ili 2+2.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506874#p506874:25ip1lyr je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 08 Јан 2018 10:29 pm[/url]":25ip1lyr]Problem je sa druge strane, gde umesto saobracajno najlogicnijeg i najispravnijeg uklapanja u postojecu mrezu ulica cime bi se dobio toliko neophodan GRADSKI most
Ovaj podzemni trokilometarski ump bajpas koji zaobilazi pola grada je teska nebuloza, a mozda na kraju ispadne i nemoguca misija.
Бранков мост данас служи као магистрални правац доводећи транзит на пишомет од Трга Републике. Нови мост са тунелом преузима улогу транзита и Бранков постаје градски мост.
 
Brankov most NIJE tranzitni vec se samo u odr meri koristi kao takav zbog nepostojanja odgovarajucih alternativnih pravaca pre svega na levoj obali dunava. U daleko vecoj meri se koristi kao gradski, a saobracaj u blizini trga ce uvek postojati jer je to najkraca i najlogicnija relacija za mnoga unutargradska putovanja.

Most u osi nemanjine i jos jedan na pravcu pariska-teslin bul, bi napravili daleko bolju preraspodelu saobracaja koji se trenutno odvija brankovim mostom, nego ovaj trokilometarski bajpas tunel koji favorizuje samo jedan pravac.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506883#p506883:3n74398i je napisao(la):
Aleksandar1 » Pon Jan 08, 2018 11:37 pm[/url]":3n74398i]Ima vise od 3 mogucnosti, ali oko Zumine opcije 2: Moguce je da trasa kolovoza ka Starom Beogradu nastavi sasvim pravo pravcem mosta...
Tako je, najlogicniji moguci pravac koji je oduvek i bio predvidjen. Sa jednom nekompletnom detelinom iznad savskog bul, onaj kruzni tok bi bio potpuno nepotreban, bila bi to obicna raskrsnica savskog bul i ulice koja bi zavrsavala na obali.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506953#p506953:32j39grn je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 09 Јан 2018 09:17 am[/url]":32j39grn]Brankov most NIJE tranzitni vec se samo u odr meri koristi kao takav zbog nepostojanja odgovarajucih alternativnih pravaca pre svega na levoj obali dunava.
U daleko vecoj meri se koristi kao gradski, a saobracaj u blizini trga ce uvek postojati jer je to najkraca i najlogicnija relacija za mnoga unutargradska putovanja.
Заборављаш да транзит преко Бранковог не користе само грађани леве стране дунавске обале, већ и цео североисток Београда (Вишњица, Вишњичка бања, Миријево, Карабурма, па чак и велики део Звездаре између Богословије и Булевара) као везу са Новим Београдом и Земуном. Проценат транзита са Бранковог моста није "у одређеној мери" него је огроман. Између 40-50% укупног саобраћаја.

Уосталом, довољно је осмотрити прерасподелу саобраћаја после Теразијског тунела у Дечанској и увидети разлику између градског дела саобраћаја (одвајање ка Браће Југовића) од транзита (саобраћај ка Нушићевој и Булевару).

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506953#p506953:32j39grn je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 09 Јан 2018 09:17 am[/url]":32j39grn]Most u osi nemanjine i jos jedan na pravcu pariska-teslin bul, bi napravili daleko bolju preraspodelu saobracaja koji se trenutno odvija brankovim mostom, nego ovaj trokilometarski bajpas tunel koji favorizuje samo jedan pravac.
Овај мост фаворизује транзит јер тиме ослобађа Бранков да од комбинованог моста постане 100% градски. Мада, кружни ток са староградске стране нема приоритетан правац, па фактички нема ни фаворизовања.

А мост у оси Париске се слажем да треба да постоји - као трамвајски. Као и мост у оси Тадеуша преко Дунава. Такође трамвајски. Па да имамо трам линију Котеж-Калемегдан-Земун.
 
Izgleda da nemamo istu percepciju, meni se ipak cini da ovi sto idu levo u br jugovica-despota stefana, zapravo cine tranzit sa delom koji ostaje u centru, a da su ka nusicevoj i bulevaru onaj vise gradski deo.

Sustina i jeste da taj pravac brankov most-despota stefana uopste nije toliko dominantan u odnosu na druga dva po izlasku iz terazijskog tunela. A tek u eventualnoj projekciji nekih buducih alternativnih pravaca ka levoj obali dunava koji ce u buducnosti svakako postojati (most u osi tad koscuska ili francuske) dolazimo do toga da trokilometarski bajpas tunel ipak zaobilazi vise nego sto bi trebalo. Zamislimo da je neki diletant produzio terazijski tunel jos dva kilometra, na sta bi to licilo.

Jos jedan tunel u centru je svakako neophodan, ali zbog sto bolje distribucije saobracaja, morao bi da bude daleko kraci, jedna od varijanti bi eventualno bila pravcem mih bogicevica-dragoslava jovanovica. Onaj zapoceti tunel i jeste negde u toj osi.

A taj eventualni most usce-pariska ne moze da bude samo tramvajski upravo zbog rasterecenja brankovog i zbog cinjenice da je to najsmisleniji alternativni pravac na relaciji nbg-krnjaca. Zato bi najlogicnije i bilo da se zaricev premesti tamo, naravno zajedno sa lin 11.

Tramvaj sa dorcola za krnjacu, iako to jeste logican produzetak pruge, je ipak daleka naucna fantastika, pre svega zbog neurbanistickog karaktera svih tih naselja. U ovom trenutku mi je daleko logicniji produzetak sa bogoslovije, pa zrenjanincem pravo za borcu. Ali za to bi morao da postoji novi pancevac u direktnom nastavku mije kovacevica, znaci opet naucna fantastika.
 
Tramvajska linija samo na deonici donji dorcol - zemun. Tuda moze neometano i nezavisno od guzvi, 3-4 kompozicije drze liniju. Dodatne linije da, ali uz ukrstanje i presedanje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=507026#p507026:1gex2jdn je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 09 Јан 2018 03:48 pm[/url]":1gex2jdn]Izgleda da nemamo istu percepciju, meni se ipak cini da ovi sto idu levo u br jugovica-despota stefana, zapravo cine tranzit sa delom koji ostaje u centru, a da su ka nusicevoj i bulevaru onaj vise gradski deo.

Sustina i jeste da taj pravac brankov most-despota stefana uopste nije toliko dominantan u odnosu na druga dva po izlasku iz terazijskog tunela.
Транзитни правац ка Деспота Стефана користи аутобус. Људи са аутомобилом настављају Нушићевом, па поред Радио Београда у Цетињску до Деспота Стефана, или Хиландарском па улицом Милана Кашанина до Деспота Стефана.

Саобраћај који се одваја ка Булевару је добрим делом транзит ка истоку, а мањим делом остаје градски разливајући се по бочним улицама око Булевара.
 
Zavlacenje u hilandarsku ne znam da neko praktikuje, a po semaforima je ipak brzi autobuski koridor nego cetinjska, nju uglavnom koriste ovi sto silaze skroz dole do bajlonija.
 
Ako se ide na tunel, meni se cini da treba da bude obezbedjen denivelisani prelas preko Karadjordjeve prema Savkom bulevaru i kruznom toku, inace cemo imati situaciju slicnu onoj sa "raskpetljom" kod Hipodroma, ako ne i goru. Cini mi se da su ti tuneli nekako nespretno prikaceni u zonu oko Ekonomskog, nadam se da ce to biti preispitano. Sta vi mislite?
 
Predlog za novu poziciju Novog mosta:

ezSQhAY.jpg
 
Dole su zgrade u zoni Starog sajmista preko kojih predlozena trasa prelazi.

Prvo, mislim da cemo se sloziti da ne predstavljaju bas neki biser arhitekture.

Drugo, ako su tu bili nacisticki logori, predlazem da ih stavimo ad akta jednom za svagda kao jedan ruzan kosmar koji bolje da se nikada nije ni dasio i o kom ne treba cuvati uspomena svakako.

6ElmS22.jpg
 
Spomenici na stranu, sta se dobija ovako postavljanim mostom?
 
Alexandre1,
Predvidjena je rekonstrukcija celog starog sajmista, to je izgledalo potpuno drugacije u odnosu na danas.
 
Sa druge strane, ako bi se most malo podigao i prešao preko starog sajmišta na stubovima, što da ne? I preko novog sajmišta prelazi most, pa se na nivou zemlje ne bi degradiralo ništa sem malo zemljišta oko samog stuba.

sajam-u-beogradu.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508757#p508757:1ju7eixh je napisao(la):
roger34 » Mon Jan 15, 2018 9:06 pm[/url]":1ju7eixh]Spomenici na stranu, sta se dobija ovako postavljanim mostom?

Najveci je dobitak sto Stari most moze da funkcionise tokom izgradnje Novog, a moze i da ostane i kasnije za tramvaje i pesake i bicikilste.

To bi onda znacilo i da umesto tramvaja Novi most moze da bude predvidjen za metro u startu. To bi bio veliki korak za Beograd.
 
OK, to ima smisla. Mozda se moze i malo iskositi da bude paralelan sa postojecim?
(ostaje problem Sajmista, koje svakako ne mislim da je treba pregaziti, ali mozda sa stubovima, kao sto Zuma pomenu)
 
Ja mislim da taj izdignuti most iznad Sajmista bi pokvario ceo utisak a cisto sumnjam da bi jevreji to prihvatili a oni ce da plate rekonstrukciju
 
Moguce, samo:
- Od Gazele do Zarica ne moze nigde most zbog BnVa
- Od Zarica do Brankovog isto ne moze
- Jos jedan most je ocigledno neophodan, posto ovaj novi ne moze da drzi i metro i tramvaj, a baciti tramvaj samo na Adu je neozbiljno.
Gde turiti most?
 
Pesacko tramvajski most izmedju kalemegdana i Usca i tako povezati postojecu tramvajsku mrezu kod pristanista i hajata
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=508823#p508823:383e8f8o je napisao(la):
roger34 » Tue Jan 16, 2018 1:12 am[/url]":383e8f8o]Moguce, samo:
- Od Gazele do Zarica ne moze nigde most zbog BnVa
- Od Zarica do Brankovog isto ne moze
- Jos jedan most je ocigledno neophodan, posto ovaj novi ne moze da drzi i metro i tramvaj, a baciti tramvaj samo na Adu je neozbiljno.
Gde turiti most?
Najlogičnija lokacija za novi most preko Save bi bio na potezu od Gazele do Starog Savskog mosta. Međutim, ne može zbog arapskog projekta BnV. I sad smo došli u situaciju da najlogičnija i najekonomičnija rešenja za infrastrukturne projekte na lokaciji Savskog amfiteatra ne mogu da se realizuju zato što bi to smanjilo profit nekog arapskog preduzimača i njegovih kompanjona. Svi Beograđani će da se zlopate sa saobraćajem u Beogradu sledećih par stotina godina da bi arapski milioner imao još par stotina miliona evra više da može da širi svoj harem i svoj vozni park.
A konačni master plan za SA prema ugovoro o BnV uopšte ne postoji, arapski investitor može sutra da promeni plan i grad bi morao to da isprati sa planskom dokumentacijom.
 
Ma znam(o) vec sve to...

Most nizvodno od Brankovog je moguce resenje, i sam sam predlagao slicno, kao nastavak Pariske. Ali to moze biti lep dodatak, ne i zamena, obzirom da time tramvaj mora solidno da kruzi da bi presao reku + mora da sece jos jednu promenu raskrsnicu na NBG. Time bi dodali dobrih 15 minuta na svaku liniju, sto je potpuno suludo. Onda bolje napraviti okretnicu kod starog sajmista - usca, pa ljudi nek prelaze na buseve/metro (sto ce i ovako svi da rade sa tim resenjem).
 
Novi savski most će imati 2+2 trake plus bašticu za tramvaj... Čemu priča o još jednom mostu pored toliko mostova na savi? Na šta će uopšte to da liči, Bosfor u gradu koji ima 15 miliona stanovnika ima 3 mosta a nama treba 19 mostova? Ako je negde uopšte bio potreban savski most u Beogradu, to je na nastavku dr. Ivana Ribara, pa da se nastavlja na lazarevački drum. Naravno, izgradnjom poslednjeg mosta je ta potreba umanjena.

Drugo, staro sajmište zaista treba rekonstruisati u originalnom obliku, sa obzirom da postoje i originalni nacrti i gomila fotografija, a pritom je jedan od prvih modernističkih paviljona u Beogradu (posle opservatorije na Zvezdari) te ima i veliki značaj zbog arh. nasleđa. Prevlačiti neki most preko njega koji nema potrebe da se diže na stubove je kretenizam. A pritom se neće ništa time ni dobiti po pitanju efikasnosti saobraćaja.
 
Vrh