Šta je novo?

Novi savski most

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505194#p505194:2s3ne1ao je napisao(la):
Aleksandar1 » 03 Jan 2018 07:13 am[/url]":2s3ne1ao]Zasto rusimo postojeci most, . . .
To si mogao da pročitaš u članku RTSa na linku koji sam već 2x postavio.
http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... -most.html

Osnovni razlog je povećanje kapaciteta mosta, a i dotrajalost starog mosta.
 
RTS nije mesto gde treba traziti prave odgovore.

Recimo, pre par godina su tvrdili da je moguce sa strane zakaciti jos po jednu traku na stari most, a sada tvrde da ga treba rusiti jer je dotrajao.

Umesto da planiramo potpuno novi most na novom mestu, sa prostorom za metro, mi rusimo postojeci, i povrh toga tramvajske trake planiramo da zauzmu trecinu novog mosta !!

NEMA EKONOMSKE LOGIKE!

Zaustavimo ovaj pogresan rasipnicki projekat!
 
A sta treba da ukinu tramvaj za rad velicanstva privatnih kola
 
Ako stavimo po strani ovakva nezrelo-klinacka prepucavanja, sa aspekta kapaciteta i protocnosti, pa i ekonomske rentabilnosti, potpuno je sumanuto od trecine mosta praviti tramvajsku basticu po kojoj ce u toku sat vremena proci maksimalno 20 tramvaja, dakle jedan u tri minuta. I NISTA VISE.

Zuta traka bi bila sasvim dovoljna, a 3+3 daleeeeeko racionalnije resenje. Da se ne lazemo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505371#p505371:qisvd621 je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 03 Jan 2018 06:24 pm[/url]":qisvd621] . . u toku sat vremena proci maksimalno 20 tramvaja, dakle jedan u tri minuta. . .
Ne pratim baš problematiku u vezi tramvaja, šina, metroa, pruga i vozova, ali
izgleda da će preko ovog mosta da prelazi i metro ili sl. . . . jednog dana.

https://www.blic.rs/vesti/beograd/sest- ... oa/168vbf9
https://www.blic.rs/vesti/beograd/prva- ... ri/tqcewh2
 
Upravo, zuta traka (mada, da li 78 tu prolazi jos neki bus?) bi bila ok, da metro ima svoj most kod kule.
Ovako je taj tramvaj tu "privremeno", a kad jednom prodje metro, tramvaj ostaje preko Ade.

Logika je izgleda jednostvana, trole menjamo elektro-busevima, tramvaj metroom...
 
Sve i da se napravi potpuno nezavisan sinski sistem u Beogradu, tramvajsku trasu ne treba svesti samo na Adu. U tom slucaju, tramvaj se moze prebaciti na Brankov most iako je najvjerovatnije da ce tzv metro i tramvaj biti jedno te isto te da ce dijeliti trasu preko Zaricevog mosta.
 
Ne vidim kako ce tramvaj sa metarskim kolosekom i pantografom deliti trasu sa metroom koji ima sirinu zeleznickog koloseka i napajanje na trecu sinu.
 
Deljenje prostora izmedju metroa i tramvaja je prilicno problematicno.

Metro i tramvaj mogu da koegzistiraju na slicnim trasama, ali koristeci razlicite nacine prelaza preko reke. Metro mora da ima ekskluzivnu trasu.

Recimo, tramvaj moze da ima stanicu na samoj obali, pored one kod Ekonomskog fakulteta i one na Savskom trgu. A metro samo jednu, u tom delu grada, gde god je stavili. Oba sistema bi imali svoje putnike, a naravno da bi trebalo da budu obezbedjeni dobri nacini presedanja.
 
Ovde igra ulogu i nesrecan sticaj okolnosti: Ko god je osmisljavao novi most, verovatno je iz dobrih namera usvojio koncept lucnog mosta - koji ne dozvoljava (ili je krajnje neuobicajeno) provlacenje metroa ispod ostalih traka (kao sto je to moguce kod mostova sa oslanjanjem slicnih Brankovom).
 
U projektu je to tramvajska pruga, a da li će biti i za neki "teški tramvaj" ili

"Laki šinski prevoz" ili neku vrstu metroa, zavisi šta će se na kraju izabrati.
 
Nije problem da li novi most moze da primi metro ili ne.
Svakako moze ali ne moze i metro i tramvaj zajedno.
Znaci ili jedno ili drugo, jesnostavno nije predvidjen za 4 koloseka vec samo za dva dakle mora se birati.
 
Drugari, gabariti metroa su mnogo veci od standardne drumske trake (3,5 m).
 
Moja pretpostavka je da neće biti klasičnog metro-a, već neki "teški tramvaj"

iliti Laki šinski prevoz kao što se govorilo i planiralo pre desetak godina.
 
Ma sta je da je, "ono" sto ima dve linije prikazane na slici gore, a koje se ukrstaju kod BNVa, svakako nece deliti prelaz preko mosta sa klasicnim tramvajem. Ako ce ovaj most sluziti da "to" predje reku, znaci da tramvaj vise tuda nece moci.

Kako bi svodjenje tramvaja na most na Adi vuklo gubitak tramvajske veze savskih blokova, buduce autobuske, i zeleznicke NBG stanice sa Uscem, pa cak i tim metroom (onakvim kako je nacrtan gore), zaista se nadam da eventualno uvodjenje "toga" ukljucuje i izmestanje tramvaja na Brankov most ili neko slicno resenje...
 
Jasno. Rekoh "ono" zbog rasprave oko klasicnog ili lakog metroa, teskog tramvaja, itd. Nisam mislio u negatvino o tom sistemu ako je tako zvucalo, osim u delu koji bi (mozda) doneo izmestanje tramvaja.
Ali, 2027 je daleko, ko zna sta ce se sve promeniti i sta ce se na kraju i kuda graditi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505789#p505789:269tfrqf je napisao(la):
roger34 » 05 Jan 2018 01:02 pm[/url]":269tfrqf] . . ko zna sta ce se sve promeniti i sta ce se na kraju i kuda graditi.
"Ono" mi je bio samo povod da postavim Prostorni plan. :)

A, najavili su neku ubrzanu odluku oko izgradnje metro-a.
Neće moći tako lako da često menjaju planove saobraćaja.
 
Tramvaj da ide Brankovim mostom kao nekada za vezu Zemuna sa centrom, kao i Mostom na Adi radi povezivanja blokova sa starim delom. Metro da ide starim-novim savskim mostom direktno po sredini Novog Bg-a i pravo do Aerodroma.
 
Трамвај ако се претера преко Бранковог, онда нека га продуже обавезно кроз тунел па на Деспота Стефана, све до Миријевског булевара.
 
Ili tako, ili da ide Prizrenskom kao i pre pa na Terazije i do Kalemegdana s jedne strane, kao i pored Skupštine pa pravo Bulevarom. Mislim da je bolje tako, nego da tramvaj ide kroz Despota Stefana, a i valjda će i metro proći Dunavskom pa do Višnjice u sklopu te prve linije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505798#p505798:1z6lvwjk je napisao(la):
Vox91 » Pet Jan 05, 2018 2:46 pm[/url]":1z6lvwjk]Tramvaj da ide Brankovim mostom kao nekada za vezu Zemuna sa centrom, kao i Mostom na Adi radi povezivanja blokova sa starim delom. Metro da ide starim-novim savskim mostom direktno po sredini Novog Bg-a i pravo do Aerodroma.

To je OK, dok se sacuva par (ili bar jedna ) linija kroz Milentija Popovica. Veza preko mosta na Adi, pa uz Sajam i BNV je moguca ali mnogo duza...

Trenutno je plan da metro ide za Zemun, ne aerodrom. Generalno se slazem da bi tramvaj uz Nikole Telse (uz park) mogao to lepo da zavrsi, posto se skoro nigde ne bi sekao sa saobracajem.

A, mozda bi ipak ovaj novi most trebalo da dobije trecu, zutu traku u oba smera, gde bi kasnije mogao da se prebaci i tramvaj? (ili ga odmah staviti tu, i time izbeci dupli posao)
 
Novi savski most bi bio preširok ako bi imao 6 traka i prostor za metro-kao i most na Adi. Najbolje je tako-tramvaj Brankovim i preko Ade, a i da naravno ostanu poprečne linije preko Novog Bg-a, kako bi se uvezali i metro i oba tramvajska kraka. Mislim da je loše da metro ide u Zemun, tu već imamo Bg voz, tramvaj bi odlično legao Teslinom bulevaru i bio bi brza veza sa Starim delom. A metro linija mora ići pravo do Aerodroma, u 21. veku to je obaveza.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505806#p505806:2f1svbnn je napisao(la):
roger34 » 05 Jan 2018 02:33 pm[/url]":2f1svbnn] . . mozda bi ipak ovaj novi most trebalo da dobije trecu, zutu traku u oba smera, . .
Žute trake bi morale da budu u sredini mosta, radi njegove konstrukcije.
 
Vrh