Šta je novo?

Novi savski most

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504426#p504426:t36vlmx1 je napisao(la):
Aleksandar1 » 30 Dec 2017 09:44 am[/url]":t36vlmx1]Zasto novi most nije pod uglom od 90° u odnosu na Savu?
Pitanje je ustvari prilično zanimljivo zato što pokazuje da u urbanizmu svaka odluka ima svoje posledice koje kasnije generacijama uslovljavaju sve sledeće odluke. Ovde nije strašno, most je malo zakošen, ali druge ozbiljnije greške koje danas pravimo mogu imati zaista dugotrajne i ogromne posledice.


Problem potiče iz činjenice da bi zbog krivine Save sve ulice u njenoj blizini morale da se zrakasto šire, tj da budu pod uglom jedna u odnosu na drugu. Pošto je Staro sajmište trebalo da bude izlog jedne buduće i uspešne Kraljevine, išli su na "sigurnu" klasičnu geometrijsku estetiku, sa centralnom simetrijom i kvadratima, krugovima i dijagonalama upisanim jedne u druge. Ali da bi pored rečne krivine dobili pravilnu kvadratnu osnovu novog kompleksa, trebalo je odvojiti zemljište u obliku trapeza, i to prilično dugačke osnove. To su i uradili o čemu svedoče uglovi između dve susedne granične ulice Starog sajmišta (originalne, ne Nemačke), one koje su upravne na rečni tok.

Međitim kad su Nemci zaključili da u svom budućem transportnom središtu jugoistične Evrope moraju praviti most koji vodi pravo do železničke stanice, naišli su na problem jer je zbog veličine Sajmišta i zrakastog širenja ulica pored njega nizvodna granica koloseka železničke stanice ispala niže, nizvodnije od uzvodne granice Sajmišta. Pa bi sa mostom koji je postavljen normalno na tok reke, završili ili u sred koloseka, ili bi morali da ruše svoj koncentracioni logor. Pošto ni za šta od toga nisu imali ni želje ni vremena, samo su iskosili most i novo trasiranom ulicom iseki jedan relativno mali deo Sajmišta. I tako su čitav most završii za par meseci.

I sad dolazi glupava greška kreatora BNVa. U želji da uštede, od početka razmišljaju SAMO o REKONSTRUKCIJI Starog savskog mosta. Pa je ideja bila da se u povoljnijem slučaju dve nove saobraćajne trake prosto okače na sadašnju konstrukciju (bilo bi preteško da su više od dve), a u nepovoljnijem da iskoriste samo stubove i staro fundiranje mosta, a da ostalo naprave od početka. Pravljenje novog mosta im uopšte nije palo na pamet iako bi im to svaki stručnjak odmah savetovao znajući kako izgledaju njegovi drveni šipovi i konstrukcija. Ne ide se u 21. vek na tako nesigurnoj osnovi jedne brze ratne improvizacije.

Posledica slepog fokusiranja da se završi što pre i što jeftinije je ista pozicija mosta, jer to diktira ponovno korišćenje starih stubova. A upravo TO to je zatim uslovilo ovaj raspored ulica i master plan čitave oblasti SA. Da nije bilo fiks ideje da se sigurno NEĆE praviti potpuno novi most na novim stubovima, bilo bi očigledno da se uklanjanjem šina otvara mogućnost za bolji raspored ulica (što je važnije) i ispravljanje mosta (što je manje važno). Uzvodni deo Savamale bi dobio na prostoru, pravac ka tunelu bi ostao sačuvan, a možda bi dobili i direktniju vezu sa Nemanjinom ulicom. Nažalost, ništa od toga, pa iako se sada ipak pravi potpuno novi most, svejedno nasleđujemo i danas sasvim nepotrebnu Nemačku krivinu koja je nekada na putu od železničke stanice do Zemuna pokušavala da zaobiđe tadašnji konc logor Sajmište.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504105#p504105:2l67174n je napisao(la):
roger34 » Čet Dec 28, 2017 12:29 pm[/url]":2l67174n]Uzgred, i dalje mislim da bi iz Pariske trebalo spustiti ulicu i napraviti most koji bi (kratkim, plitkim tunelom kroz park) izasao na Nikole Tesle.
Kada se diskutovalo sta sa zaricevim mostom, predlagao sam da kompletan most treba preseliti na ovu lokaciju i zadrzati mu gradsku autenticnost i potpuno identican izgled. Ovo je prirodno mesto za prelazak preko reke, a zaricev kapacitet bi bio taman za tu lokaciju.
Za tunelom bas i ne bi bilo potrebe, svakako su to ogromne parkovske povrsine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504552#p504552:1uv15te2 je napisao(la):
Zuma » Sub Dec 30, 2017 8:36 pm[/url]":1uv15te2]Posledica slepog fokusiranja da se završi što pre i što jeftinije je ista pozicija mosta, jer to diktira ponovno korišćenje starih stubova. A upravo TO to je zatim uslovilo ovaj raspored ulica i master plan čitave oblasti SA. Da nije bilo fiks ideje da se sigurno NEĆE praviti potpuno novi most na novim stubovima, bilo bi očigledno da se uklanjanjem šina otvara mogućnost za bolji raspored ulica (što je važnije)...
Posto se radi o centralnom jezgru jednog starog grada, jedino ispravno je bilo da se u bnv-u napravio raspored ulica takav da bude nastavak i uklapanje u postojece stanje, produzavanjem bircaninove, visegradske i svih paralelnih ulica do izlaska na obalu.

Postojeci projekat bnv-a, sa ovakvim rasporedom ulica bi bio daleko primereniji na nbg strani, nego ovde u starom delu grada, gde potpuno odudara od ostatka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504553#p504553:30nqsvob je napisao(la):
Bumbarevo brdo » Sub Dec 30, 2017 9:58 pm[/url]":30nqsvob]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504105#p504105:30nqsvob je napisao(la):
roger34 » Čet Dec 28, 2017 12:29 pm[/url]":30nqsvob]Uzgred, i dalje mislim da bi iz Pariske trebalo spustiti ulicu i napraviti most koji bi (kratkim, plitkim tunelom kroz park) izasao na Nikole Tesle.
Kada se diskutovalo sta sa zaricevim mostom, predlagao sam da kompletan most treba preseliti na ovu lokaciju i zadrzati mu gradsku autenticnost i potpuno identican izgled. Ovo je prirodno mesto za prelazak preko reke, a zaricev kapacitet bi bio taman za tu lokaciju.
Za tunelom bas i ne bi bilo potrebe, svakako su to ogromne parkovske povrsine.

Da, Zaricev bi mozda bio dovoljan, bar privremeno (ja sam mislio na novi, kako bi imali odvojen prostor za tramvajske sine koje bi uz Nikole Telse mogle da prakticno od donjeg Dorcola do Zemuna da idu bez ukrstanja sa automobilima). Tunel sam zamislio kao plitak ukop, kako bi se odrzao park kao jedna celina, posto bi isecanjem jednog dela mozda povukli prvi potez ka prenameni odsecenog dela...

No, da se drzimo teme ovog novog mosta, da neko ima "osecaj" koliko bi bilo skuplje dodati jos po tu jednu traku?
 
ne bi bilo skupo uopste i krajnje je pozeljno, recimo mogli bi na njima da se iscrtaju parking mesta i da se most sam isplacuje, tj da uveca nasih 32% proifta
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504499#p504499:3gntd1dy je napisao(la):
dragan » 30 Dec 2017 04:20 pm[/url]":3gntd1dy]"Botovski hvalospevi" ?! . .znači sada ćete ovde da vodite političku kampanju.
Samo nastavite, ali bez mene, ja imam nameru samo da pratim izgradnju mosta.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504523#p504523:3gntd1dy je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 30 Dec 2017 06:07 pm[/url]":3gntd1dy]Svako moze da procita temu od pocetka i da zakljuci ko vodi polit kampanju...
Moram da odgovorim na ovu običnu LAŽ i političku podmetačinu, jer nigde nisam
hvalio ovaj projekat, vać sam samo komentarisao i tumačio neke detalje projekta.
Čak sam naveo da mi se nedopadaju asimetrija lukova, ugovor i izbor objekata BnV.

Dakle, bavio sam se važećim projektom CIPa koji je na konkursu odabrala stručna Komisija.
Vidim da se ovde kritikuje to rešenje ( što nije sporno), predlaže novi položj mosta, proširenje
sa još putnih traka, razmatra pruga, zamera što je most "kriv" u odnosu na tok reke, . . itd.

Sve to se onda odnosi i na susedne projekte ( BnV, tunel, ulice, prugu, . .), pa tako na ceo
Master plan saobraćaja u Beogradu, koji bi morao da se menja, dopunjava ili dograđuje.
To je jedna šira tema i trebalo bi imati i odgovarajuća znanja za takvu kritiku planova.

Mene interesuje samo aktuelan plan Novog mosta sa pristupnim saobraćajnicama po kojem će
da se gradi, kao naprimer vrlo značajno i važno produženje bul. Z. Đinđića do ul. V. Popovića.
 
Mislim da novi most treba da bude na drugoj lokaciji od lokacije sadasnjeg, a sadasnji da se sacuva za tramvaje ili pesake, a u novom mostu da se projektuje metro i ako je moguce da bude 4+4, a 3+3 bi zaista bio neki minimum za ovaj grad i ovu lokaciju.

Screenshot_20171231_091524.png
 
To je tzv most u osi nemanjine ulice bio je u planu imas negdje na forumu o tome vec se pisalo
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504617#p504617:1t4c4wxw je napisao(la):
dragan » Ned Dec 31, 2017 8:40 am[/url]":1t4c4wxw]Mene interesuje samo aktuelan plan Novog mosta sa pristupnim saobraćajnicama po kojem će
da se gradi, kao naprimer vrlo značajno i važno produženje bul. Z. Đinđića do ul. V. Popovića.
file.php

Bez denivelacije tramvaja (koja se sigurno ne planira) ovo i nije dobra ideja.
 
Naravno da je bolje da nema ukrštanja sa prugom, ali to se nije moglo izbeći.

A, daleko je od toga da "nije dobra ideja" jer će se ipak dosta koristi. Videćemo.
 
Zavisi kako se izvede i koji bude odnos semafora. Ako se isti bude projektovao po automobilima, to moze solidno usporiti tramvaje, upravo suprotno od onoga sto bi trebalo da radimo.
Snzori kao kod veterinarskog bi tu mozda bili OK resenje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504643#p504643:36wup65t je napisao(la):
roger34 » 31 Dec 2017 11:28 am[/url]":36wup65t]Zavisi kako se izvede i koji bude odnos semafora. . .
Kako će to da bude regulisano, nije u nadležnosti ovog projekta CIPa.

To stvar neke "druge firme", a nadam se da će biti u skladu 21. veka.
 
Bez izgradnje produžetka bulevara ZĐ ovaj most neće imati funkciju. Svakako bi trebalo napraviti kružni tok s obzirom na mali broj pešaka i veliki broj desnog skretanja iz Vladimira Popovića to jest levog iz ZĐ.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504645#p504645:34ppc79j je napisao(la):
dragan » Ned Dec 31, 2017 12:38 pm[/url]":34ppc79j]
Kako će to da bude regulisano, nije u nadležnosti ovog projekta CIPa.

Pa i nije da me nesto interesuje da li je u nadleznosti CIPa ili nekog drugog. Ja vidim samo konacni efekat, koji se ne moze posmatrati u delovima...
Kruzni tog bi lepo legao, mada opet gde god imamo kruzni tok + tramvaj imamo problem. Mozda bi ovde bilo drugacije posto je raskrsnica vrlo "cista".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504650#p504650:ik92qp2i je napisao(la):
roger34 » 31 Dec 2017 12:07 pm[/url]":ik92qp2i]. Ja vidim samo konacni efekat, koji se ne moze posmatrati u delovima...
Može i tako da se posmatra, a valda nije veliki problem doneti dobro rešenje.

U odnosu na pogodnosti koje donosi produženje bul. Z. Đ., problem semafora je mali.
 
OK, lose sam se izrazio u prvom postu:
Smatram da je izuzetno bitno uzeti u obzir prolazak tramvaja kroz tu raskrsnicu i dati mu adekvatnu prednost. I ne samo na tom mestu vec celom duzinom trase. Nisam protiv produzenja Z.Dj., uostalom semafor tu vec postoji.
Ono sto me brine je mogucnost da Z.Dj tu postane dominantan pravac, time sto ce trenutni saobracaj iz Milankovica/Gagarina jos ranije da sidje u Vladimira Popovica (i delom predje u Z.Dj.). Samo po sebi ovo nije lose, ali dolazimo do pitanja odnosa trajanja zelenog svetla i sprecavanja da se (sasvim moguci, u nekim trenucima i izvesni) kolaps na raskrsnici Z. Dj. i Vladimira Popovica produzi skorz dovde i blokira raskrsnicu, i blokira tramvaj koji je tu jedini bio "postedjen".
A mozda sam samo preterani pesimista...
 
Dok smo kod pristupnih saobraćajnica, evo kakva je njihova veza sa ostalim projektima:
 
Dakle, umesto normalnog GRADSKOG mosta koji je u tom obliku i na toj lokaciji vise nego neophodan, pravicemo ump na pravcu nbg-pancevacki most, kao da se sve saob potrebe svode na taj jedan jedini pravac. :bash: Sta reci, a ne zaplakati.
Jedino ostaje da se nadamo da ce nemoguca misija zvana paprena tunelcina, oboriti i poslati na smetliste oba ova nesrecna projekta.

Zuma":agpusiiw je napisao(la):
Pravljenje novog mosta im uopšte nije palo na pamet iako bi im to svaki stručnjak odmah savetovao znajući kako izgledaju njegovi drveni šipovi i konstrukcija. Ne ide se u 21. vek na tako nesigurnoj osnovi jedne brze ratne improvizacije.
A mozda presudi i ova potpuno sumanuta (za opasnu dijagnozu) fiks ideja, da se NOVI most u 21 veku gradi na ostarelim DRVENIM sipovima. :bash:

Stvarno, sta reci, a ne zaplakati.
 
Rece sLiniša minorni, sinonim polit kredibilnosti... :lool:

Samo vi druze dragane nastavite da se bavite polit-promotivnim delatnostima, odgovarajuci bukvalno na svaki post u ovoj temi, ali postoji tu i ovaj g. zuma koji ce nam uvek objektivno sve objasniti i otkloniti nedoumice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504970#p504970:1yrwqmhz je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 02 Jan 2018 11:52 am[/url]":1yrwqmhz]Samo vi druze dragane nastavite da se bavite polit-promotivnim delatnostima, . . .
Ti si baš opterećen politikom, a ovde samo odgovaram na netačne tvrdnje

i dajem moje komentare na neke izjave, kao naprimer za taj budući.tunel

koji će povezati savsku obalu sa dunavskom i budućom izgradnjom na Ada Huji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504955#p504955:2ijd2s2l je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 02 Jan 2018 10:25 am[/url]":2ijd2s2l]
Zuma":2ijd2s2l je napisao(la):
Pravljenje novog mosta im uopšte nije palo na pamet iako bi im to svaki stručnjak odmah savetovao znajući kako izgledaju njegovi drveni šipovi i konstrukcija. Ne ide se u 21. vek na tako nesigurnoj osnovi jedne brze ratne improvizacije.
A mozda presudi i ova potpuno sumanuta (za opasnu dijagnozu) fiks ideja, da se NOVI most u 21 veku gradi na ostarelim DRVENIM sipovima. :bash:
Da za svaki slučaj preciziram, pošto ovako iz celine izdvojen citat daje pogrešan utisak. Citat se odnosio na amaterstvo i apsurdnost njihove početne zamisli kako treba da izgleda most na koji bi se u budućnosti trebao oslanjati saobraćaj BNV-a i dobrog dela Beograda. Pričao sam o istorijatu, tj o redosledu odluka koje su u seriji na kraju dovele do toga da i novi most bude iskošen i upravo na mestu tih starih drvenih šipova, što je posledično odredilo i čitavu matricu ulica u BNV-u. Na kraju je naravno odlučeno da se oni ipak ne mogu koristiti, pa je novi most ustvari mogao biti bilo gde, ali je tada već bilo kasno za promenu master plana. Tako je upravo i jedino položaj tih neupotrebljivih drvenih šipova, koji se ustvari neće koristiti, definisao i položaj novog mosta i ostale ulice BNV-a koje se u znatnoj meri oslanjaju na taj položaj.
 
Znaci, zbog pokusaja ciganisanja sa ostarelim drvenim sipovima, prinudna privremena lokacija postaje trajna, a ona idealna u osi nemanjine, koja je bila definisana apsolutno svim ranijim urbanistickim planovima se odbacuje.
Odlicno, svaka nam cast.

Samo, cini mi se da u tom master planu bnv-a ima jedna ulica koja u dobroj meri hvata osu nemanjine, mozda je ipak to moglo minimalno da se modifikuje. Bilo je vremena za tako nesto.
 
Zabunu je unela i Direkcija jer je u urbanističko-arhitektonskom Konkursu za
"Rekonstrukciju Starog savskog mosta" navela da može i projekat Novog mosta.

Komisija je onda izabrala projekat Novog mosta, ali je naslov konkrsa ostao isti
tako da se i danas to vodi kao rekonstrukcija, iako će se graditi sasvim novi most.
 
Zasto rusimo postojeci most, koliko para bacamo zbog plana Beograda na vodi, pa BNV ce nas kostati u tom smislu vise nego 150 miliona, koliko je na kraju receno da su pocetne arapske investicije, da li smo mi ekonomske budale?
 
Vrh