Šta je novo?

Novi savski most

Kao i kod UMP-a i ovde je sustina u tunelu tj odvodjenju postojeceg i nekog novog saobracaja.
 
Kad smo već stigli do tunela, da ponovim ovaj post o medjuzavisnosti :
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503634#p503634:1f7ha18m je napisao(la):
dragan » 26 Dec 2017 07:38 pm[/url]":1f7ha18m]Izgradnja ovog mosta je uslov da se raspiše tender za projektovanje, finansiranje
i izgradnju tunela kod Ekonomskog fakulteta izmedju Save i Dunava, . . .
 
Naravno da nam "ide", izgradili smo mnogo tunela, a još više mostova

pa samo spremi pare i videćeš da li nam "ide" i koliko nam ide od ruke.
 
dragan":2b92ti2y je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503941#p503941 je napisao(la):
Zuma » 27 Dec 2017 06:02 pm[/url]":2b92ti2y]Kako neće biti problema? Pa jel znaš na šta će ličiti saobraćaj . . .
Ne znam kakav će biti tada saobraćaj, ali i neću unapred da paničim, a

znam da će Novi most biti 2 puta većeg kapaciteta za putni saobraćaj.

Zapravo panici mesta nema, jer ono sto nas mozda ocekuje je nista spram onog kroz sta je ovaj narod prosao.

Sa druge strane, vec me pomalo nervira taj stav "samo nek se gradi bilo sta" pa bilo i nefunkcionalno i lose resenje

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503946#p503946:2h3pt07q je napisao(la):
Igor » 27 Dec 2017 06:30 pm[/url]":2h3pt07q]A koji je tacno razlog panici?
On je upotrebio taj termin, pa mi se učinilo da je sasvim prigodan. Zato što se promene koje idu nasuprot privatnim interesima mogu desiti samo ako se dovoljno rano proširi svest da su one potrebne, pre nego što se počnu donositi odluke koje se onda sve teže i teže mogu menjati. Jer posle kažu: budi realan, sad je kasno, čemu priča? A kako nam ide sa promenama, ča i onim koje su od životne važnosti, na promene smo spremni samo u stanju opšte panike. Par inteligentnijih ljudi od kojih ništa ne zavisi se ne računa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503968#p503968:1lj8boft je napisao(la):
laki72 » 27 Dec 2017 08:08 pm[/url]":1lj8boft]
. . vec me pomalo nervira taj stav "samo nek se gradi bilo sta" pa bilo i nefunkcionalno i lose resenje.
Svakog nervira "loše rešenje", evo mene nervira asimetrija lukova na ovom mostu. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503968#p503968:sqi6irtc je napisao(la):
laki72 » 27 Dec 2017, 20:08[/url]":sqi6irtc]
Sa druge strane, vec me pomalo nervira taj stav "samo nek se gradi bilo sta" pa bilo i nefunkcionalno i lose resenje

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Ja sam više puta ponovio da taj stav čini od ovog grada ono što imamo sad. Ljudi kao da imaju strah da se ništa nije (g)radilo pa sad gutaju sve. Zbog toga imamo Beograd na vodi, zbog toga imamo novogradnju koja upropaštava ceo grad, zbog toga imamo dva (jedan uskoro) mosta koja zavise od kilometarskih tunela, treći most koji je napravio haos na Batajničkom putu, koji ima po tri trake i vmaks 50 km/h. Ako je ova vlast nešto dokazala to je da je bolje da ništa ne dira. Ima grešaka i prošle, ali ovi su stvarno bolje nemojte ništa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504028#p504028:pmvdrk27 je napisao(la):
Kokos » 28 Dec 2017 12:34 am[/url]":pmvdrk27] . . zbog toga imamo dva (jedan uskoro) mosta koja zavise od kilometarskih tunela, . . .
Sa nekim navodima u ovom postu, koji ima malo politički ton, mogu da se složim.
Naprimer što se tiče ugovora i izbora objekata za BnV, ali da je Pupinov most napravio
"haos na putu" (?!) prvi put čujem i nije bilo nikakvog haosa kada sam tamo prolazio.

A, tvrdnja da dva mosta "zavise od tunela" prosto nije tačna, da ne kažem nešto drugo.
Novi savski most će imati pristupne saobraćajnice povezane sa dve kružne raskrsnice
na N. Beogradu i u Karadjordjevoj ulici i jedino bi se moglo reći da most od njih "zavisi" :
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503861#p503861:ir4axvzf je napisao(la):
Zuma » 27 Дец 2017 12:22 pm[/url]":ir4axvzf]Tako bi umesto jedne ulazne tačke u stari deo grada imali dve, pa bi se kapaciteti za ulazak u stari grad povećali. Tj donekle bi razbili usko grlo, iako ulice u nastavku jesu uske, ali ih zato ima nekoliko.

Трећом траком на мосту који се са обе стране надовезује на саобраћајнице 2+2 би се заправо направио чеп. Свуда по граду се чепови праве баш на таквим местима (где се већи број трака улива у мањи).

Погрешно је мислити да би трећа трака само на мосту помогла саобраћају јер би једна служила "само за БнВ". Зашто? Зато што та додатна трећа трака опет се са обе стране моста улива у кружни ток који је 2+2. Значи чеп.

А зашто би се додатном траком на мосту стварао чеп? Зато што би та трећа трака служила само да се мост брже пређе од једне обале до друге. Дакле, саобраћај са кружног тока излази на мост, а мост пошто је за траку ширег капацитета има више места, сви ударе ногу на гас, прелете мост и онда се заглаве на кружном току са друге стране.

Дакле, трећа трака на мосту би правила проблем у смислу бржег пуњења кружних токова саобраћајем који они нису у стању да истом брзином прерасподеле на матрице са обе стране реке. Имаш савршен пример на Славији. Славија прави чеп јер се у њу уливају улице 2+2 а један од главних излива је Макензијева која је 1+1. Ако ти је излив са кружног тока мањи од улива, ствара се чеп.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504061#p504061:1d5z3yx3 je napisao(la):
dragan » 28 Dec 2017, 03:21[/url]":1d5z3yx3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504028#p504028:1d5z3yx3 je napisao(la):
Kokos » 28 Dec 2017 12:34 am[/url]":1d5z3yx3] . . zbog toga imamo dva (jedan uskoro) mosta koja zavise od kilometarskih tunela, . . .
Sa nekim navodima u ovom postu, koji ima malo politički ton, mogu da se složim.
Naprimer što se tiče ugovora i izbora objekata za BnV, ali da je Pupinov most napravio
"haos na putu" (?!) prvi put čujem i nije bilo nikakvog haosa kada sam tamo prolazio.

A, tvrdnja da dva mosta "zavise od tunela" prosto nije tačna, da ne kažem nešto drugo.
Novi savski most će imati pristupne saobraćajnice povezane sa dve kružne raskrsnice
na N. Beogradu i u Karadjordjevoj ulici i jedino bi se moglo reći da most od njih "zavisi" :

Sve zavisi kada i odakle ideš. Problem je iz pravca Batajnice. Kolona koja skreće levo na most je predugačka i blokira one koje idu pravo ka Zemunu, što stvara gužvu skroz do BN Bosa. Ponekad se od početne stanice 84 na Galenici do stanice Zemun Gornji grad kod Saobraćajne škole putuje 20 minuta.

Kao što je i most na adi petljom povezan sa pravcima ka sajmu i Banovom brdu, a opet punu upotrebnu vrednost će dobiti kada se probije tunel na trasi UMP-a, tako ni Novi savski most neće dobiti svoju punu upotrebnu vrednost dok se ne probije tunel ka Despota Stefana. Meni, laički gledano, takva vrsta planiranja ne zvuči baš najsjajnije.
 
Semafor kod Nove Galenike za skretanje na most možda treba bolje podesiti.
Tu je trebalo da bude denivelisana raskrsnica, ali nije bilo para ili pameti.

A, naravno, da će Novi most biti u punoj funkciji kada se otvori i tunel, ali on će
I bez toga imati veliku ulogu u saobraćaju, koja nije uslovljena otvaranjem tunela.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504065#p504065:1qo4zbnl je napisao(la):
stf » 28 Dec 2017 08:08 am[/url]":1qo4zbnl]
Трећом траком на мосту који се са обе стране надовезује на саобраћајнице 2+2 би се заправо направио чеп. Свуда по граду се чепови праве баш на таквим местима (где се већи број трака улива у мањи).

Погрешно је мислити да би трећа трака само на мосту помогла саобраћају јер би једна служила "само за БнВ". Зашто? Зато што та додатна трећа трака опет се са обе стране моста улива у кружни ток који је 2+2. Значи чеп.

А зашто би се додатном траком на мосту стварао чеп? Зато што би та трећа трака служила само да се мост брже пређе од једне обале до друге. Дакле, саобраћај са кружног тока излази на мост, а мост пошто је за траку ширег капацитета има више места, сви ударе ногу на гас, прелете мост и онда се заглаве на кружном току са друге стране.

Дакле, трећа трака на мосту би правила проблем у смислу бржег пуњења кружних токова саобраћајем који они нису у стању да истом брзином прерасподеле на матрице са обе стране реке. Имаш савршен пример на Славији. Славија прави чеп јер се у њу уливају улице 2+2 а један од главних излива је Макензијева која је 1+1. Ако ти је излив са кружног тока мањи од улива, ствара се чеп.
Grešiš, napojne ulice mosta sa obe strane reke imaju 3+3 trake, a ne 2+2 kao što kažeš, pa čepa ne bi bilo.

Kružni tok na izlazu iz mosta na BNV strani reke ima 3+3 trake, zato što nova centralna ulica SAO1 koja se u njega i uliva i izliva ka Karađorđevoj ima 3+3 trake (9 metara kolovoza po smeru, preseci 14 i 15 u regulaciono nivelacionom planu). Na Novo Beogradskoj strani i Jurija Gagarina i Vladimira Popovića takođe imaju 3+3. Jedino što u prostornom planu ima 2+2 je deo ulice "Zemunski put" koja ide preko trenutnog mosta. Međutim taj crtež je star i odražava stanje koje silom prlika postoji na ulici čiju širinu diktira Zarićev most. Ako bi se novi most pravio tako da ima 3+3, naravno da bi onda i nova ulica "Zemunski put" koja ide preko njega i spaja ga sa Vladimira Popovića i kružnim tokom na desnoj obali, bila 3+3. Pa bi SVE bilo 3+3. Nema zagušenja. Recimo da jedna trećina saobraćajnog toka koji omogućuje kapacitet ulice od 3+3 trake ima odredište u BNV-u, a 2/3 ide ka tunelu ili drugde. To bi taman bilo kao da jedna traka "služi" BNV-a, a dve ostatku Beograda. Na to sam mislio i to je prosto način da se izbegnu duge i komplikovane rečenice. Međutim pravi odnos saobraćaja za razne destinacije uopšte nije bitan jer bi smo tada imali vezu NBG <-> BNV koja je kompletno 3+3. U uskima ulicama starog Beograda bi i dalje imali zagušenja, ali bi tada bar od saobraćajnog toka sa Novog Beograda oduzeli komponentu čije je odredište u BNV-u. Tj BNV i NBG bi bili povezani ulicama i mostovima iste širine. A to je jedino prirodno, jer visina zgrada i gustina stanovanja u BNV-u više odgovara NBG-u nego Starom gradu, pa bi i magistralne veze sa NBG-m trebale da budu iste kao što su tamo.

Zagušenje i čepovi će ustvari nastati u situaciji kakva je sad, sa mostom 2+2, upravo iz razloga koje si opisao, samo obrnuto. 3+3 trake SA OBE STRANE REKE snabdevaju saobraćajem most i ulicu koja vodi preko njega koji su samo 2+2. Ko je to smislio i zašto?

Razumem situaciju koja je postojala dok su mislili da će most samo rekonstruisati na istim šipovima, kačiti neku konstrukciju "sa strane", pa se zato može "okačiti" samo još jedna dodatna traka. Morao sam prvo da iskopam da su šipovi od drveta i da se zatim silno natežem sa Rio-m objašnjavajući da to neće ići. Pošto je ono što je odavno bilo očigledno najzad preovladalo, sad prave potpuno novi most pa nema razloga da on ne bude 3+3, sem ako opet ne žele da uštede kao sa korišćenjem Nemačke ratne imrovizacije u fundiranju mostova.
 
Ovde je ta kružna raskrsnica, a ako bude gužve na Novim mostu

onda ćemo da izgradimo još jedan umesto pešačkog iz bul. Z. Đ. :)
 
NIsam bas ubedjen da ce most na adi bolje ili cak dobro raditi uz ka adi. Haos nastaje upravo na semaforu, gde je vec ukrstanje iz dva pravca mnogo (Banovo Brdo i Topcider), mogu da zamislim sta ce da bude kad se tunel (koji bi trebalo da bude glavni pristup) napravi.

U kontra smeru bih rekao da je najvece opterecenje od vozila koji idu u pravcu Rakovice, pa zatim saobracaj koji ude uz Drajzerovu, od kojeg bi tek deo mogao da se skrene ka autoputu (oni koji idu pravcem Neznanog junaka/Trosarina/Vozdovacki kruzni put).
(Za saboracaj sa Banovog nisam siguran, ne cini mi se da tu ima problema).


Uzgred, i dalje mislim da bi iz Pariske trebalo spustiti ulicu i napraviti most koji bi (kratkim, plitkim tunelom kroz park) izasao na Nikole Tesle.
 
Ovde nije tema most na Adi, već Novi most umesto Starog savskog mosta (Zarićevog).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504101#p504101:ycj8mppc je napisao(la):
dragan » 28 Dec 2017 11:44 am[/url]":ycj8mppc]Ovde je ta kružna raskrsnica, a ako bude gužve na Novim mostu onda ćemo da izgradimo još jedan umesto pešačkog iz bul. Z. Đ. :)
Nema od toga ništa. Provo zato što Abar i njegovi naslednici to neće dozvoliti sledećih 99+ godina, a mi smo ugovorom izgubili zakonsko pravo da ih prisilimo. A ni posle 100 godina opet neće moći jer daleko najveći deo zemljišta i trga oko kule postaje privatno vlasništvo (vidi granice bloka 19). Preostali uski pojas uz okolne zgrade nije dovoljno širok za tako važnu i prometnu saobraćajnicu, a još bi zaista užasno izgledalo i bitno degradiralo vrednost svih okolnih zgrada. Dok ozbiljno ne počne gradnja kule ima neke mizerne nade, a posle ... šta od mostova imamo, to nam je (ima da se pobiju za ekskluzivno pravo na gondole).
 
Da uletim na temu kao padobranac. Zna li se neki okvirni početak radova na novom mostu?

Mišljenja sam sadašnja gradska garnitura nema znanja ni mogućnosti da započne / završi takav projekat u nekom razumnom roku (kao ni planirane tunele).
 
Sa strane NBgd u Bloku18 je ostavljen koridor za pešački most.

Mogao bi da se iskoristi bar za 1+1, tj. po jednu traku u pravcu, a

most bi bio širok max 10met, tako da se može uklopiti kod Kule.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504110#p504110:r60n9n83 je napisao(la):
Zuma » 28 Dec 2017 12:44 pm[/url]":r60n9n83]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504101#p504101:r60n9n83 je napisao(la):
dragan » 28 Dec 2017 11:44 am[/url]":r60n9n83] . . ako bude gužve na Novim mostu onda ćemo da izgradimo još jedan umesto pešačkog iz bul. Z. Đ. :)
. . ni posle 100 godina opet neće moći jer daleko najveći deo zemljišta i trga oko kule postaje
privatno vlasništvo (vidi granice bloka19). Preostali uski pojas uz okolne zgrade nije dovoljno širok
za tako važnu i prometnu saobraćajnicu, . .
Nisam detaljno čitao taj Ugovor sa arapima, čim sam video rok izgradnje, ali ulice i trgovi
su posebne parcele za Javni saobraćaj, tako da one ne mogu da budu privatno vlasništvo.

Blok19 je obuhvaćen planom za pristupne saobraćajnice Novom mostu, a taj deo se posle
nastavlja na ulicu u Bloku18 i dalje do obale Save, što može ds se vidi u predhodnom postu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504091#p504091:2f0i3nh7 je napisao(la):
Zuma » 28 Дец 2017 11:10 am[/url]":2f0i3nh7]
Grešiš, napojne ulice mosta sa obe strane reke imaju 3+3 trake, a ne 2+2 kao što kažeš, pa čepa ne bi bilo.

Zagušenje i čepovi će ustvari nastati u situaciji kakva je sad, sa mostom 2+2, upravo iz razloga koje si opisao, samo obrnuto. 3+3 trake SA OBE STRANE REKE snabdevaju saobraćajem most i ulicu koja vodi preko njega koji su samo 2+2. Ko je to smislio i zašto?

Хмммм ... јеси у праву донекле, донекле сам ја. Зашто? Зато што Владимира Поповића са једне и САО1 са друге стране јесу тренутно 3+3, али су то улице које имају услова за 2+2+жт. Чак и да нема жуте траке у буквалном смислу, у пракси њу користи само јавни превоз и саобраћај са десним скретањима. Као и у осталим уицама сличне конфигурације.

Крајња десна је фактички жута трака, а како мост има своју жуту траку (трам коридор), дође му на исто. Дакле и мост и приступне улцие су 3+3 или 2+2+жт, зависи како посматраш ситуацију. :wink:
 
Ovo je krajnje nategnuto. Ne može tako da se računa, da se tri trake prevedu u "dve trake sa prostorom za skretanje". Mi ustvari poredimo protoke vozila. A ova treća traka doprinosi povećanom protoku. Iako se vozila koja skreću zaustavljaju na raskrsnici u trećoj traci, isto tako se na drugoj starni raskrsnice uključuju u tu treću traku iz bočnih ulica. I to neometano, ne smeta im kolona koja je po dve trake kroz raskrsnicu prošla pravo, pa imamo neometan saobraćaj u sve tri trake. Takođe ona vozila koja na rakrsnici skreću desno oslobađaju svoje mesto u dve leve trake ostalim vozilima koja idu pravo, pa su te trake manje opterećene i brže. Konačni efekat je veći protok na širim ulicama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504112#p504112:29vcnwna je napisao(la):
dragan » 28 Dec 2017 12:58 pm[/url]":29vcnwna]Sa strane NBgd u Bloku18 je ostavljen koridor za pešački most.

Mogao bi da se iskoristi bar za 1+1, tj. po jednu traku u pravcu, a
De bre 1+1 to je haos u najavi, bez 2-2 minimum nema od toga nikakve koristi, samo vece stete. Uostalom da su to hteli imali su do sad vremena koliko hoces da urade manju reviziju tog dela projekta dok ne krenu sa gradnjom kule. Most tu nije u planu i to je kraj price.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504311#p504311:3tfi7ujo je napisao(la):
Nebojsa » 29 Dec 2017 04:56 pm[/url]":3tfi7ujo]Most tu nije u planu i to je kraj price.
Most tu jeste u planu, nakad je bio putni, a sada je pešački.

U principu može i 2+2, samo da se nadje "kreativno rešenje"
za spoj mosta pored Kule i povezivanje na buduće ulice BnV.
 
Na putni sam i mislio, znam za pesacki. Vec sam na stranici BNVa komentarisao o mogucnosti gde bi taj most mogao da prodje kroz BNV sve to moze da se uradi ali je odprilike sad kasno, nigde nema naznake o mogucnosti da taj most bude drumsko pesacki.
 
Vrh