Šta je novo?

Novi savski most

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503688#p503688:3v6f60p6 je napisao(la):
direktor » 26 Dec 2017 10:18 pm[/url]":3v6f60p6]O sto smo tako ambicjozni
Ništa tu nije "ambicijozno", već je normalna izgradnja grada.

Eto, prvo će se graditi Novi savski most, duplo širi od starog.
 
"duplo širi od starog" ? To "duplo širi" je JEDNA dodatna saobraćajna traka - pošto smo počeli od jedne - na kojoj neki šaljivdžija odmah može da povuče žutu liniju, pa mi smrtnici nećemo imati na raspolaganju ni tu jednu. Biće nam kao što je i sada. Na komunističkom Novom Beogradu posleratnih radnih akcija standard za ulice je bio tri trake po smeru. Mi u 21. veku pravimo potpuno novi most sa DVE.

Uvek me je fascinirala ideja da se u totalnom haosu Beogradskog sabraćaja sasvim ozbiljno računa da će se dodavanjem jedne jedine nove saobraćajne trake po smeru trajno rešiti problemi prelaska preko reke. Sem ako ne smisle gondole za automobile, kao obrnuti Elon Musk sa svojom "Boring Company".
 
Valjda ce zuma novi most imati 2+2+2 a a t t a a to mu dodje most sa 6 traka od kojeg su dvije tramvajske kao sto su na brankovom 2 zute
To da nije ambicjozno jeste samo vidi kad je poceto da se prica o mostu preko ade ambicjozno pa koliko je proslo do prve lopate pa do djelumucnog zavrsetka i pustanja u saobracaj
Da ovi rade duplo brze i organizovanije od predhodnih ako ostanu na vlasti tvoje zelje i rokovi nece biti ispostovani
I ko most placa arapi ili grad jeli u granicama projekta bgh2o ili nije
Prvi uslov su sine i zavrsetak mosta preko ade
Pa projekat revizija dozvola i sve to ako bude krajem 2018 super novi most tamo negdje 2021 za ng
 
Te rokove je spominjao Dragan, ne ja.

Meni se ne dopada samo to što odjednom i trajno fiksiramo saobraćajne mogućnosti na OBE preostale lokacije za prelaz Save. I to na veoma skromnom i nedovoljnom nivou. Zbog BNV-a i kule nema ništa od mosta u produžetku Zorana Đinđića, a ovaj preostali neće bitno promeniti situaciju. Nama je usko grlo automobilski saobraćaj. Tako da to što će tramvaji dobiti posebnu traku vrlo malo pomaže ugroženim vozačima automobila. Pa za njih ostaju samo 2+2 trake. Međutim, pošto su saobraćajni špicevi i gužve uvek daleko izraženiji u jednom, za to doba dana bitno opterećenijem smeru, mislim da je primerenije da uvek navodimo samo broj traka u jednom smeru, pošto je TO usko grlo u tom delu dana, a one slobodne trake u suprotnom smeru se ne mogu koristiti, pa je to za vozače u gužvi isto kao i da ih nema. Navoditi i njih, slobodne i nekorisne, samo stvara lažnu sliku mogućnosti da se ide u smeru u kome većine želi da ide. Suprotni smer kretanja dakle ne ulazi u "ukupan raspoloživi kapacitet ulica" za kretanja i odredišta koja su gužvom ugrožena. U slučaju novog mosta to znači da kad god je saobraćajni špic, tom špicu će biti posvećene samo dve trake. Bila je jedna, a sad će se posle svog novca i vremena "kritični kapacitet" povećati za samo još jednu. To ni izdaleka nije dovoljno, a istrošili smo poslednju šansu na OBA preostala mesta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503758#p503758:195tb3qu je napisao(la):
direktor » 27 Dec 2017 01:54 am[/url]":195tb3qu] . . i sve to ako bude krajem 2018 super novi most tamo negdje 2021 za ng
Mnogo volite da se bavite rokovima, pa moram stalno da odgovaram.
Napisao sam da bih bio "vrlo zadovoljan" ako se most završi krajem 2020, a
biću zadovoljan ako to bude i 2021 i neću se ljutiti ako bude i 2022god., jer
to za mene nije od presudne važnosti, već je bitno da se Novi most izgradi.

Što se tiče mog navoda da će Novi most biti "duplo širi od starog", može da se
pročita u uvodnom postu članak BB gde je navedena širina Novog mosta 37met.

Dalje, član žirija ing. A. Bojović pominje širinu 32-35met i širinu 16met Starog mosta.
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1272343

Konačnu širinu će odrediti projektanti, koji će da rade po ovim uslovima od Direkcije :
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503754#p503754:bvtlekx2 je napisao(la):
Zuma » 27 Дец 2017 01:28 am[/url]":bvtlekx2]"duplo širi od starog" ? To "duplo širi" je JEDNA dodatna saobraćajna traka - pošto smo počeli od jedne - na kojoj neki šaljivdžija odmah može da povuče žutu liniju, pa mi smrtnici nećemo imati na raspolaganju ni tu jednu. Biće nam kao što je i sada. Na komunističkom Novom Beogradu posleratnih radnih akcija standard za ulice je bio tri trake po smeru. Mi u 21. veku pravimo potpuno novi most sa DVE.

Послератни Београд је грађен на основама аутомобилског урбанизма који је у разумнеом делу света - одбачен. Највећа урбана деградација Београда икада је проширење Бранковог моста и Теразијски тунел.

На крају крајева, лепо је Диша написао. Мост је 2+2+јавни превоз, дакле 3+3.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503785#p503785:14fo1bev je napisao(la):
stf » 27 Dec 2017 07:59 am[/url]":14fo1bev] . . . Мост је 2+2+јавни превоз, дакле 3+3.
Ako uzmemo u obzir biciklističke i pešačke staze sa obe strane, onda je 4 + 4. ;)
 
Може и тако да се каже Драгане, слажем се потпуно. У поређењу са послератном Газелом, мост је дакле капацитетнији јер је Газела само 3+3 :)
 
Заправо не могу се поредити јер им је намена другачија. Нови Савски мост је градски, а мост на Ади и Газела су транзитни. Бранков је био градски док га нису неприродно накарабуџили у транзитни и направили мутанта.
 
Ako uzmemo i mogućnos da 10 čamaca bude sa svake strane mosta i da prevoizi putnike onda je 14+14?
de fact jeste 3+3 ali je komotno moglo da bude i 4+4 tj da postoje 3 trake za automobile, ne znam koliko bi to bilo efikasno budući da imamo uska grla sa obe strane mosta ali možda i može tako?
Što se tiče te teze da je to degradacija ja se nikako ne bih složio. I gazela bi bila daleko prohodnija da imamo 4+4 ili 5+5 i malo savesnije vozače koji ne menjaju traku svako malo. A to da nam fale drugi vidovi saobraćaja, pa to niko ne spori. Fali nam i mnogo više vozila sadašnjeg gsp-a. Kako sve više čekam prevoz sve mi je veća želja da sednem u kola, meni je moje vreme bitno.
Beogradu prosto fali mnogo toga kad je infrastruktura u pitanju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503698#p503698:2x5r4mou je napisao(la):
dragan » 26 Dec 2017, 22:34[/url]":2x5r4mou]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503688#p503688:2x5r4mou je napisao(la):
direktor » 26 Dec 2017 10:18 pm[/url]":2x5r4mou]O sto smo tako ambicjozni
Ništa tu nije "ambicijozno", već je normalna izgradnja grada.

Eto, prvo će se graditi Novi savski most, duplo širi od starog.

Tvoje pisanje (i to na svim temama) je kao da ne živimo u istom gradu poslednje 2-3 decenije. Svaka čast na optimizmu, ali :kafa:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503810#p503810:3l3dlgzt je napisao(la):
Kokos » 27 Dec 2017 09:28 am[/url]":3l3dlgzt] . .. .Svaka čast na optimizmu, ali :kafa:
Od samog osnivanja ovog foruma, a bio sam sigurno u prvih 5 registrovanih, samo
pratim šta se gradi ili planira da se gradi u Beogradu ( i u Srbiji), baš kao i na ovoj temi.

Znači, vrlo konkretno i realno, možda sa više optimizma, ali vrlo dobrom procenom.
Za mene je " čaša uvek polupuna" i nisam sklon kukanju, kao poneki na forumu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503808#p503808:21o9eqtj je napisao(la):
Gorstak89 » 27 Dec 2017 09:23 am[/url]":21o9eqtj] . da 10 čamaca bude sa svake strane mosta i da prevoizi putnike onda je 14+14?
de fact jeste 3+3 ali je komotno moglo da bude i 4+4 tj da postoje 3 trake za automobile, ..
Nešto si tu pobrkao sa tim čamcima, jer govorimo o širini mosta, a

uvideo si da je to ustvari 4+4, jer pominješ mogućnost za 3+3 auto-trake.

Naravno, to bi bilo neracionalno jer pristupne ulice/putevi nisu sa 3+3 trake.
 
Ali je bitno samo POVEĆANJE, a ne apsolutni broj traka. Jer sve merimo u odnosu na trenutne gužve i vreme koje sada trošimo. Koliko će one biti manje? To nam je jedinica mere. I to kritičnog resursa, ne bilo kog. Ako ujutru svi idu u stari Beogad sa Novog, onda je taj smer kritičan i od NJEGA zavisi koliko vremena gubimo. Svejedno je što možda postoji milion traka u suprotnom smeru i što su sve prazne. Dakle, ako smo u automobilu, u odnosu na ono što nam je bitno, dobićemo ispomoć u obliku JEDNE nove trake i toliko ćemo vremena uštedeti. A ako smo u tramvaju, sam most ćemo preći nešto brže da bi se odmah posle zaglavili iza njega. Zbog toga korišćenje termina 3+3, iako faktografski tačno, daje lažnu mentalnu sliku realnog povećanja kritičnih resursa. Takođe, saobraćaj se dinamički preraspodeljuje ako zaobilaženje nije previše veliko. Realno, automobili će umesto ukupno 20 traka za prelazak Save imati 22, što je povećanje od samo 10%.
 
sa tim čamcima sam ubacio malo humora u ovo preterivanje :) po jedna denivelacija sa obe strane može lagano da opravda 3+3 kolovoza. Sadašnji most ima jako uzane trake tako da svakako pozdravljam šire trake. ako na to ciljaš.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503830#p503830:2lgz1pcm je napisao(la):
Zuma » 27 Дец 2017 10:39 am[/url]":2lgz1pcm]Dakle, ako smo u automobilu, u odnosu na ono što nam je bitno, dobićemo ispomoć u obliku JEDNE nove trake i toliko ćemo vremena uštedeti. A ako smo u tramvaju, sam most ćemo preći nešto brže da bi se odmah posle zaglavili iza njega.
Ако смо у аутомобилу добићемо 1,5 трака више јер ову једну што постоји сада, друмаши деле са јавним превозом. Јавни превоз ће уместо 0.5 трака имати 1. Бициклисти уместо 0, имаће 1, пешаци ће остати на истоме.

У сваком случају, нема сврхе градити мост који има већи капацитет од саобраћајница на које се надовезује. Ако са староградске стране имамо Карађорђеву која је 2+1+т са једне, и 2+2+т Немањину са друге стране, а будући тунел се надовезује на Деспота Стефана која је 2+2+жт, нема смисла градити мост у ужем градском језгру са више од 2+2+т

Саобраћајни чепови се стварају на локацијама где долази до сужавања проточности. Такве чепове онда треба изместити тамо где најмање последица стварају.
 
Tramvajski saobraćaj nema stanica na mostu, pa je automobilima na mostu skoro svejedno idu li u istoj traci sa tramvajima ili ne. Oni ne dobijaju ništa sem što je ukupan protok neznatno manji za procenat koji čine tramvaji. To je beznačajno.

Tramvajski saobraćaj će imati neko malo ubrzanje zato što preko mosta ne mora da mili zajedno sa automobilima. Ali odmah iza ponovo staju.

Zbog ovog poslednjeg (uskog grla iza mosta) ja sve vreme spominjem potrebu za još jednim mostom. Tako bi umesto jedne ulazne tačke u stari deo grada imali dve, pa bi se kapaciteti za ulazak u stari grad povećali. Tj donekle bi razbili usko grlo, iako ulice u nastavku jesu uske, ali ih zato ima nekoliko. A nezavisno od toga, zbog BNV-a ima smisla da most ima tri trake pa su onda kapaciteti dve trake dovoljni za nastavak pravo, a treće trake za BNV. Zbog BNV-a ova asimetrija u kapacitetima mosta i starih ulica u nastavku ima smisla. Ovako će saobraćaj za BNV da oduzme deo kapaciteta od jedine dve trake. Ili bi novi most po sredini bio u većoj meri za BNV i Skyline, a ovaj umesto Zarićevog uglavnom za nastavak u tunel i okolne ulice starog dela grada.
 
Sto se tiče tih "čepova" oko mosta: u insertu koji sam gore postavio je navedeno

da se radi projekat i za pristupne saobraćajnice do budućih kružnih raskrsnica na

N. Beogradu i Karadjordjevoj ulici, pa neće biti nekih problema oko pristupa mostu.
 
Kako neće biti problema? Pa jel znaš na šta će ličiti saobraćaj na prilazima mostu na desnoj obali Save kad se na već sada zagušeni saobraćaj u Karađorđevoj, Savskoj i Nemanjinoj još DODA i:

- Sav saobraćaj iz tunela (buduće Dunavsko priobalje, 3. Beograd) za BNV i NBG
- Sav saobraćaj iz NBGa za tunel i BNV, delom i Skyline
- Saobraćaj samog BNVa
- Kasnije i ukrštanje dve metro linije i presedanje na tramvaje i autobuse
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503941#p503941:1b6c9wp9 je napisao(la):
Zuma » 27 Dec 2017 06:02 pm[/url]":1b6c9wp9]Kako neće biti problema? Pa jel znaš na šta će ličiti saobraćaj . . .
Ne znam kakav će biti tada saobraćaj, ali i neću unapred da paničim, a

znam da će Novi most biti 2 puta većeg kapaciteta za putni saobraćaj.
 
Obrnuto je. Mora da se paniči upravo sada. Posle ne mora.
 
A koji je tacno razlog panici?
 
Ko mora neka paniči sada :) . . ja ću da sačekam Novi most.

Ako baš bude bilo gužve, obećavam da ću pokrenuti gradnju

još jednog mosta u produžetku bul. Z. Đinđića do Kule na BnV.
 
Vrh