- Učlanjen(a)
- 10.01.2007.
- Poruke
- 19.651
- Pohvaljen
- 42.059
Postovi o Starom savskom mostu su prebaceni u postojecu temu viewtopic.php?f=16&t=282&p=513385#p513385
Da, svi oni imaju luk ispod kojeg je najveći raspon mosta.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=513531#p513531:uypvdauh je napisao(la):astrodule » 03 Feb 2018 09:00 pm[/url]":uypvdauh]Pa ne može baš da se toliko izmišlja topla voda kod ovog tipa mostova. . .
Priroda uvek teži Simetriji, ceo Život je simetričan[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=513608#p513608:2deonb89 je napisao(la):boca-ica » 04 Feb 2018 08:30 am[/url]":2deonb89]. . pa nigde u prirodi nema obe simetrične strane ni ljudsko lice (telo) . . .
Stručnjaci za izgradnju novog mosta i protiv rušenja Starog savskog
...On je rekao da bi, prema projektu, novi most trebalo da bude sličnog lika kao postojeći što, kako je rekao, nije dobro rešenje.
„Za mene je najspornije to što je data obaveza da most ima lukove da podseća na sadašnji,
a pravilo je da unutar gradski mostovi treba što manje da preprečuju pogled sa jedne obale na drugu.
Zato je to jako loša ideja”, kazao je Kovačević....
Stena Terazijskog grebena je daleko od mosta, pošto je sam greben daleko. Ispod njegovih stubova je samo aluvijalno zemljište, dakle stari naplavni rečni talog često pomešan sa podzemnom vodom. Znači, nikakve stene nigde blizu (sem na prlično velikoj dubini, ali to sad nije od interesa pošo je to svuda u okolini mosta isto)[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=513533#p513533:1v1ejxr4 je napisao(la):boca-ica » 03 Feb 2018 09:12 pm[/url]":1v1ejxr4]OK shvatam
ajd još nešto :roll:
Sa strane starog dela Bgda stub mosta ce se podupirati o stenu Teraziskog grebena
Sa strane novog dela Bgda stub mosta nema takvu stenu
te llučne sile odupiranja koje i drže luk , nece biti iste (nema razlike kad praviš luk u dnevnoj sobi iznad vrata)
pa ne kapiram
kako da se spreči da luk ne odgura, kroz meko NBgd zemljište , svoj stub
i tamo vremenom ne krene da se sam luk ispravlja na dole
Jednostrano ankerisananje za velićine takvih sila
plus obavezno uračunate prosecne redovne sila pri zemljotresu ....
ispade da cemo imati
duboooku anker-rupu prečicu , pravo do Pekinga :lol:
Fala Zuma +1 , da , upravu si , i tu je još nasipano :kk:Znači, nikakve stene nigde blizu (sem na prlično velikoj dubini, ali to sad nije od interesa pošo je to svuda u okolini mosta isto)
Pa zar nije logično da se gradi novi i veći most na tom istom mestu kad je 1) ovaj postojeći već preopterećen i 2) kad već postoji višedecenijski plan da se u produžetku tog mosta napravi tunel koji će spajati Savamalu i 29. Novembra? Mislim ne razumem, gde drugde da se stavi takav most? Ako se stavi negde između postojećeg SSM i Gazele, kako će izgledati ta veza do novog tunela? Kroz BnV, pa u Savsku, pa oko GŽS, pa tek onda u tunel? Ili možda misle da Brankov most treba da bude veza? Pa tek onda će da bude kruženja preko glave.Predsednik Akademije arhitekture Srbije Bojan Kovačević rekao je agenciji Beta da misli da mora da se pravi novi most zato što postojeći ne može više da se ojača, niti mogu da se dodaju nove trake, ali da je pitanje zašto rušiti stari most i baš na tom mestu praviti novi.
„Jasno je da je to zbog projekta „Beograd na vodi”, kazao je Kovačević.
Ovu brigu mogu da razumem.„U toku je predizborna kampanja i sada svako priča šta hoće, ali potpuna je nebuloza ideja da se postojeći most prebaci na Ratno ostrvo kako bi se ono spojilo sa zemunskom obalom. Iza toga se verovatno krije namera da se gradi na Ratnom ostrvu”, upozorio je Kovačević.
Ali ovo uopšte ne. Pa naravno da će biti teško i haotično dok se izvode ti radovi. Ali to je cena koja mora da se plati. Tako je uvek i svugde. Tako je kad se renovira Nemanjina, tako je kad se renovira Bulevar, tako je kad se obnavlja Autokomanda, tako je kad se rekonstruiše Kralja Milana... Jedno žrtvuješ dok radiš drugo, da bi posle bio miran 10,20 godina. Naravno, neki radovi traju duže a neki kraće. Ali ako smo mogli da izdržimo sve te radove i saobraćajne probleme, izdržaćemo i ovaj. Doduše slažem se da bi valjalo da se pre toga postave šine na Mostu na Adi, ne bi li se problem ublažio i s te strane. Ali generalno, nema boljitka i promene bez neke cene. Svuda je tako.„Ja ne vidim ozbiljne argumente, a taj ko predlaže da se pravi novi most i ruši stari, mora da ima mnogo argumenata da je to rešenje racionalno, isplativo i prihvatljivo građanima”, rekao je Vujanić agenciji Beta.
On kaže da rušenjem starog mosta može nastati saobraćajni haos jer se prekidaju sve tramvajske veze starog i Novog Beograda.
„Most na Adi je predviđen da ima tramvajske šine, ali od toga za sada nema ništa. A šta će biti sa građanima i prevozom – nekako će dolaziti do mosta, a odatle čamcima ili peške”, rekao je Vujanić i dodao da je lako srušiti most, ali da treba najmanje dve do tri godine za izgradnju novog.