Šta je novo?

Novi savski most

Nemam pojma o mostogradnji, al Discovery Channel me natera da se zapitam
šta su sličnosti a šta razlike izmedju globalizacije i copy and paste tehnologije :roll:
 
Pa ne može baš da se toliko izmišlja topla voda kod ovog tipa mostova. Da li su lukovi u sredini ili spolja i kako su međusobno spojeni i to je manje više sve što može da se izmišlja.
 
OK shvatam
ajd još nešto :roll:

Sa strane starog dela Bgda stub mosta ce se podupirati o stenu Teraziskog grebena
Sa strane novog dela Bgda stub mosta nema takvu stenu
te llučne sile odupiranja koje i drže luk , nece biti iste (nema razlike kad praviš luk u dnevnoj sobi iznad vrata)
pa ne kapiram
kako da se spreči da luk ne odgura, kroz meko NBgd zemljište , svoj stub
i tamo vremenom ne krene da se sam luk ispravlja na dole

Jednostrano ankerisananje za velićine takvih sila
plus obavezno uračunate prosecne redovne sila pri zemljotresu ....
ispade da cemo imati
duboooku anker-rupu prečicu , pravo do Pekinga :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=513531#p513531:uypvdauh je napisao(la):
astrodule » 03 Feb 2018 09:00 pm[/url]":uypvdauh]Pa ne može baš da se toliko izmišlja topla voda kod ovog tipa mostova. . .
Da, svi oni imaju luk ispod kojeg je najveći raspon mosta.

A, razlikuju se po veličini i sadržaju kolovoza, šina i staza.
 
Poredjenjem bocinih slicica, jasno se vidi da je asimetrija potpuno pogresno resenje za ovako monumentalne objekte.

Cak se vidi i da bi odgovarajucim lukom mogli da preskocimo savu i bez stubova, sto bi bilo i daleko atraktivnije.
 
Mislim da je asimetrija kljuc lepote , asimetrija je dala lepotu mostu na Adi. sa druge strane ovaj most se od ostalik svetskih lucnih mostova razlikuje u svojoj asimetriji koja mu daje pecat i autenticnost, mislim da je kljuc biti originalan a ne kopirati bas sve sto se u svetu radi
 
Nije u pitanju kopiranje, vec je gore neko objasnio da je, kod ovog tipa mosta, tesko biti originalan.
Originalnost po svaku cenu je besmislena, a zalosna asimetrija se upravo najbolje i vidi na nesrecnoj harfi koja i izgleda kao da je malo zakrzljala sa jedne strane.
 
Nije ovde toliko kriv pijani arhitekta, već Komisija koja je odabrala asimetrično rešenje.

Ostaje jedino da se urgira kod inžinjera kad budu gradili most da poprave tu anomaliju.
 
Zašto ,,anomalija,, ? pa nigde u prirodi nema obe simetrične strane
ni ljudsko lice (telo) ni planina ....
negde simetrija jeste neophodna a po negde asimetrija ume da bude jako simpatična i lepa :D



Sam raspored sila luka zahteva totalno drugačiji pristup rešavanja problema njegovih stubova zbog različitih vrsta tvrdoće podloga
vec sada imamo u najavi asimetriju tehničko-tehnoloških različitosti samih strana nj. krakova tj. stubova
(vidi koj post iznad )
pa zašto ne bi ta uskladjena aismetrija bila ugradjena i u njegovu estetiku
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=513608#p513608:2deonb89 je napisao(la):
boca-ica » 04 Feb 2018 08:30 am[/url]":2deonb89]. . pa nigde u prirodi nema obe simetrične strane ni ljudsko lice (telo) . . .
Priroda uvek teži Simetriji, ceo Život je simetričan
počev od ćelije, preko nižih vrsta pa sve do Čoveka.
Dovoljno je pogledati cvet ili list, pticu ili mačku, . . .
 
Pitanje je zasto bi tezili savrsenoj simetriji? Ono malo sto fali do savrsenstva ne oduzima, vec doprinosi lepoti.
 
Prikazao si crtež najveceg svestranog svetskog plagijatora ... i oma si u minusu :mrgreen:
Da ne idemo tako daleko a žao mi da jurim mačku i pticu ili da čupam cvet samo da bi se ti uverio :lol:
evo naj lakše i bezbolno
stani ispred ogledala i pogledaj svoju levu i desnu stranu lica .... jesu li iste ? a Leva i desna noga ?
pitaj slikara portretistu i obucara ako ne znaš :lool:
Naravno da nisu iste...jer razlike i ako su minimalne
ipak su razlike
i sve te razlike čine asimetriju i još više uveličava Božiji šar i savršenstvo :D

Nisam oduševljen ovim izgledom novog Savskog mosta, ali razlike inžinjerskih , estetskih rešenja koja ga čine takvim
ne smetaju ni malo
čak mogu da se i naglase kako bi istakle poseban pečat nj. individualnosti tj. Bgd.
:sesir:
 
U Prirodi postoje veća ili manja odstupanja od Siimetrije, ali
do njih dolazi prilikom realizacije pokušaja idealne Simetrije.

Te greške u promilima nisu bitne, već težnja za Simetrijom
koja je u slučaju mosta izostala, jer je rešenje "neprirodno".

Kome je to "lepo" ima da uživa u prizoru "nakrivljenog" luka.
Inače, ne odgovaram na postove sa besmislenim cerekanjem
 
Stručnjaci za izgradnju novog mosta i protiv rušenja Starog savskog

...On je rekao da bi, prema projektu, novi most trebalo da bude sličnog lika kao postojeći što, kako je rekao, nije dobro rešenje.
„Za mene je najspornije to što je data obaveza da most ima lukove da podseća na sadašnji,
a pravilo je da unutar gradski mostovi treba što manje da preprečuju pogled sa jedne obale na drugu.
Zato je to jako loša ideja”, kazao je Kovačević....

http://www.politika.rs/sr/clanak/397732 ... og-savskog
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=513533#p513533:1v1ejxr4 je napisao(la):
boca-ica » 03 Feb 2018 09:12 pm[/url]":1v1ejxr4]OK shvatam
ajd još nešto :roll:

Sa strane starog dela Bgda stub mosta ce se podupirati o stenu Teraziskog grebena
Sa strane novog dela Bgda stub mosta nema takvu stenu
te llučne sile odupiranja koje i drže luk , nece biti iste (nema razlike kad praviš luk u dnevnoj sobi iznad vrata)
pa ne kapiram
kako da se spreči da luk ne odgura, kroz meko NBgd zemljište , svoj stub
i tamo vremenom ne krene da se sam luk ispravlja na dole

Jednostrano ankerisananje za velićine takvih sila
plus obavezno uračunate prosecne redovne sila pri zemljotresu ....
ispade da cemo imati
duboooku anker-rupu prečicu , pravo do Pekinga :lol:
Stena Terazijskog grebena je daleko od mosta, pošto je sam greben daleko. Ispod njegovih stubova je samo aluvijalno zemljište, dakle stari naplavni rečni talog često pomešan sa podzemnom vodom. Znači, nikakve stene nigde blizu (sem na prlično velikoj dubini, ali to sad nije od interesa pošo je to svuda u okolini mosta isto)

Zatim, kada bi recimo zemljište bilo drugačije na jednoj od dve obale, u horizontalnoj ravni postoje dve sasvim nezavisne ose simetrije, pod 90 stepeni jedna u odnosu na drugu. Pa bi tada asimetrija postojala u odnosu na osu rečnog toka, koja je upravna na osu asimetrije lukova mosta. Dakle jedna simetrija i tada ne bi imala veze sa drugom. Još drugačje rečeno, asimetrija ne dve obale ne bi opravdava asimetriju po pravcu uzvodno-nizvodno. Pri čemu ustvari u okolnom zemljištu i terenu ne postoji ni jedna ni druga asimetrija.

Sad, nezavisno od svega toga, nemam ništa protiv asimetrije u principu. U gradovima ionako ima previše simetričnog i geometrijski pravilnog. Uneti malo organskih formi uopšte nije loše. Nažalost, ovde ona ipak zaista ružno izgleda.
 
Znači, nikakve stene nigde blizu (sem na prlično velikoj dubini, ali to sad nije od interesa pošo je to svuda u okolini mosta isto)
Fala Zuma +1 , da , upravu si , i tu je još nasipano :kk:
mada na nekoj dubini sigurno se nalazi podnožje Teraziskog grebena, al na kojoj to ovi iz Geosonde znaju ...
Ovako te sile lukova, reši ce principom tetive (skrivnu kolovozom)
koja ce ujednačiti pritiske i stubovi ce ostati na mestu

a dokle je Sava bila pre nasipanja ....vidi se po staroj Kapetaniji koja je i danas živa kod Beton hale
samo njenog stepeništa nema više po nasipanju :)
 
I stepeniste je danas tu mozda je koji stepenik zatrpan
 
Pišem na ovoj temi jer se ipak više tiče novog mosta (i njegove izgradnje) nego starog i njegove sudbine.

Elem, nisu mi jasne izjave Kovačevića i Vujanića u Politikinom tekstu.
Predsednik Akademije arhitekture Srbije Bojan Kovačević rekao je agenciji Beta da misli da mora da se pravi novi most zato što postojeći ne može više da se ojača, niti mogu da se dodaju nove trake, ali da je pitanje zašto rušiti stari most i baš na tom mestu praviti novi.

„Jasno je da je to zbog projekta „Beograd na vodi”, kazao je Kovačević.
Pa zar nije logično da se gradi novi i veći most na tom istom mestu kad je 1) ovaj postojeći već preopterećen i 2) kad već postoji višedecenijski plan da se u produžetku tog mosta napravi tunel koji će spajati Savamalu i 29. Novembra? Mislim ne razumem, gde drugde da se stavi takav most? Ako se stavi negde između postojećeg SSM i Gazele, kako će izgledati ta veza do novog tunela? Kroz BnV, pa u Savsku, pa oko GŽS, pa tek onda u tunel? Ili možda misle da Brankov most treba da bude veza? Pa tek onda će da bude kruženja preko glave.

I drugo, mislim da čovek baš preteruje kad kaže da je to samo zbog BnV. Ja nemam poriv da branim BnV (a u zadnje vreme ni da ga napadam - u kontekstu BnV meni se više gadi SNS kao organizacija nego sam taj projekat) ali bezveze je da neko tek tako odma sve svali na BnV a da ne pogleda širi kontekst i istoriju svega toga. Istoriju tog plana koji je sad već pola veka star. Ako neko želi da kritikuje BnV, nek ga kritikuje osnovano. Ja ne mogu imati veće gađenje prema SNSu ali ipak, ovo dovođenje BnV u vezu sa svakim problemom u gradu čak i meni postaje degutantno i debilno.
„U toku je predizborna kampanja i sada svako priča šta hoće, ali potpuna je nebuloza ideja da se postojeći most prebaci na Ratno ostrvo kako bi se ono spojilo sa zemunskom obalom. Iza toga se verovatno krije namera da se gradi na Ratnom ostrvu”, upozorio je Kovačević.
Ovu brigu mogu da razumem.
„Ja ne vidim ozbiljne argumente, a taj ko predlaže da se pravi novi most i ruši stari, mora da ima mnogo argumenata da je to rešenje racionalno, isplativo i prihvatljivo građanima”, rekao je Vujanić agenciji Beta.

On kaže da rušenjem starog mosta može nastati saobraćajni haos jer se prekidaju sve tramvajske veze starog i Novog Beograda.
„Most na Adi je predviđen da ima tramvajske šine, ali od toga za sada nema ništa. A šta će biti sa građanima i prevozom – nekako će dolaziti do mosta, a odatle čamcima ili peške”, rekao je Vujanić i dodao da je lako srušiti most, ali da treba najmanje dve do tri godine za izgradnju novog.
Ali ovo uopšte ne. Pa naravno da će biti teško i haotično dok se izvode ti radovi. Ali to je cena koja mora da se plati. Tako je uvek i svugde. Tako je kad se renovira Nemanjina, tako je kad se renovira Bulevar, tako je kad se obnavlja Autokomanda, tako je kad se rekonstruiše Kralja Milana... Jedno žrtvuješ dok radiš drugo, da bi posle bio miran 10,20 godina. Naravno, neki radovi traju duže a neki kraće. Ali ako smo mogli da izdržimo sve te radove i saobraćajne probleme, izdržaćemo i ovaj. Doduše slažem se da bi valjalo da se pre toga postave šine na Mostu na Adi, ne bi li se problem ublažio i s te strane. Ali generalno, nema boljitka i promene bez neke cene. Svuda je tako.

Sad ne znam, možda ja grešim negde u svemu ovome ali stvarno ne vidim osnova u ovim njihovim argumentima. Ne računajući ono Kovačevićevo za Ratno ostrvo i Vujanićevo za šine na Mostu na Adi pre rušenja SSM. To im je na mestu. Ali ovo ''BnV je kriv za sve'' i ''će izginemo u saobraćaj bez SSM'' mi je stvarno bizarno i degutantno.
 
Као проблем је да се до тунела иде кроз БнВ?

Природније, исплативије, рационалније и хуманије би било направити нови метро-друмски мост у продужетку булевара АВНОЈа него мењатипостојећи. Новим мостом на новој локацији се добија већи укупни капацитет мостова него заменом старог, и притом нема смањивања капацитета током изградње, док би код рушења прво упали у колапс због гашења трамваја и пребацивања садашњег саобраћаја са старог моста на Бранков и Газелу.
 
Pa ne znam da li je problem. Kažem ne znam jer iskreno pojma nemam kako će izgledati buduća mreža tu pa neću da komentarišem.

Ali pobogu, ako već pola veka postoji ideja, pa čak i započeta al nikad dovršena akcija da se sprovede tunel od Savamale do 29. (ima onaj patrljak što su počeli da prave 70ih) , pa kakve veze ima BnV sa time? I drugo, jel bolje da novi most ''udara'' direktno pred tunel, i da ta veza bude što brža ili da se kruži okolo naokolo? Pa valjda se taj tunel i pravi upravo da se eliminišu kruženja, zagađenja i gužve, a ne da se opet sve svede na isto... ?
 
Није то пуно наоколо. Може се целокупан потез Савски трг-Карађорђева изменити радикално када се сруши БАС. Само трева све паметно осмислити.
 
U svakom slučaju, iako postoji više opcija i varijanti, neće Beograd propasti i neće nikome pasti kruna s glave ako se nastavi s ovim planom, da se SSM zameni novim mostom.

A ako već želimo da čujemo mišljenje (još) stručnjaka, valjda je logično da se čuju ljudi koji se zapravo bave saobraćajnim tokovima i regulisanjem saobraćaja. Na Saobraćajnom, to su ljudi poput Čelara, Vukanovića i drugih. A ne Vujanića, koji, iako dobar u svojoj oblasti, voli da se trpa i gde treba i gde ne treba. I da se igra politike. Što znači da često govori ne u ime nauke nego u ime nekog interesa.
I uopšteno, lepo bi bilo da se iz usta stručnih lica čuje još nešto osim objašnjenja tipa ''pa kako će ljudi, u čamac?'' i ''Ma sve je to zbog BnV''. :roll:
 
Ja bih da vidim neku studiju opravdanosti (ili kako se već to zove) gde su izvršena merenja protoka saobraćaja, procene rasterećenja i slične stvari i za novi most i za tunel i za rekonstrukciju Slavije i za nove biciklističke staze i za mnoge druge stvari.
 
Pa i ja sam za to. A ne ovo ''pa kako će ljudi, na čamce!?''
Cela zemlja postade jedna velika Skupština.
 
Vrh