Šta je novo?

Novi Sad - Opšta tema (gradski život i vesti)

CBET":3t7ga5th je napisao(la):
Из нашег угла гледано, наравно да Новом Саду не треба аеродром. Међутим, из угла оних који планирају одвајање Војводине, наравно да је аеродром неопходан.

Koje odvajanje?
 
Kad nema o čemu da se priča onda je vreme da se lupeta o odvajanju Vojvodine. A sve zarad aerodroma. E crkoh od smeha.
 
Ne bih da idemo u of, ovom pricom, a svakako ne vidim ni vezu ovako kako je neko prokomentarisao.
 
Само ви офујте, све су ово цаке за пипање пулса, они непрестано раде и бургијају.
И на саму помисао треба одмах реаговати а не "нећемо сад о томе", то је оф и сл.
Јасно и гласно, сада и занавјек, нема више цјепања Србије.
 
Bas nema razloga da se strahuje od ocepljenja Vojvodine jer tamo ima jos vise srba nego 1991 a madjara i hrvata ima sve manje.
 
А у црној гори срба 85% па више није него 30 срба 15 муслимана ...а 40 црногораца.
 
Свако забадање ножа у леђа Београду би било лепо дочекано на западу па би и већинско српско становништво лепо живело. Ионако свако у Војводини кога знам кад долази код мене каже да долази у Србију.. Имамо пример у Украјини сад, јесте офф али то је моје мишљење.
 
Pa nije Vojvodina Amerika da je sad naseljavaju razni "emigranti" iz ostalih srpskih krajeva koji ce zajedno da grade novu drzavu "Vojvodinu" sa novom prestnicom Novi Sad.
 
Somi303":f63tbke9 je napisao(la):
Свако забадање ножа у леђа Београду би било лепо дочекано на западу па би и већинско српско становништво лепо живело. Ионако свако у Војводини кога знам кад долази код мене каже да долази у Србију.. Имамо пример у Украјини сад, јесте офф али то је моје мишљење.

O cemu vi ljudi pricate??? I meni je smetalo sto vojvodjani tako pricaju ali sam kasnije shvatio da je to u smislu ''dole u Srbiji, van Vojvodine, negde preko Save".

I zar svaka pozitivna stvar za Novi Sad i Vojvodinu mora da se doceka negativnim komentarima, zar mora sve na krv i na noz?? Odmah se spekulise na politicki nacin. Dodjite vi u Novi Sad da vidite sta je grad, sta je kultura, zivot.
 
Problem lezi u tome sto je Srbija bicentralizovana drzava. Dakle sve pare idu u BG i NS. Narod zivi tesko i onda sitni politicari krive BG i traze da istu tu vlast preuzmu oni, ali iz kancelarije u NS. I onda se tako duplira administracija i jos teze zivimo i mi bez "srednjeg" nivoa vlasti i mi sa istim. Sve te birokrate placamo svi mi zajedno.
Prava manjina treba da postoje (i postoje) na teritoriji cele Srbije, dakle za to nije potrebna pokrajina. Isto vazi i za ratare, zasto bi vojvodjanski bili vise stimulisani? MEĐUTIM, problem je sto opstine i mesne zajednice nemaju dovoljno novca da bi ulagale u svoje sredine.
Nama zapravo treba jedno 5 godina bez pokrajina, a onda dozvoliti da se opstine udruzuju u pokrajine kako same zele, ali od svojih para! Pa cemo da vidimo ko ce da pristane na to...
 
Sad sam tek video ovaj post, zborg previše posla slabo svraćam u ovaj deo foruma.
ems":2r5pwwg2 je napisao(la):
Eto mene prvi put na ovoj temi. Kao neko ko obožava NS (i Novosadski mentalitet) imao bih neke ideje da podelim sa vama, a koje se tiču 2 buduće investicije u NS: izgradnje jednog od NS mostova i ponovnog vraćanja tramvaja.
1. Gledajući (ne)izgradnju novog ’’Žeželjevog mosta’’, pade mi na pamet da bi postojeći ’’Drumsko železnički most’’, kada ga jednom budu rasklopili, trebalo postaviti par stotina metara uzvodno, na stubove (1941. god.) srušenog železničkog. Makar privremeno, dok se ne bude imalo para da se napravi neko trajnije rešenje (doduše, i bivši ’’Varadinski most’’ je bio privremenog karaktera, još od kada su ga, odmah posle WW2 napravili, i trajao bi do danas, onako privremen, da ga u bombardovanju nije srušio NATO, 1999.-te). Na taj bi način Novosađani u kratkom roku dobili 2 mosta (ovaj i novi ’’Žeželjev’’), i tako rešili sve svoje probleme sa prelaskom preko Dunava. Naravno, prethodno bi trebalo proveriti statiku (zbog starosti i godina neulaganja u iste) i visinu (zbog omogućavanja plovnosti ispod mosta) stubova starog mosta i odraditi njihovu eventualnu rekonstrukciju, kao i rekonstrukciju zatrpanog tunela ispod Petrovaradinske tvrđave. Za početak treba izgraditi i najjednostavniju petlju za ulivanje na most i silazak sa istog na postojeću ’’lakat krivinu’’. Takođe nisam siguran gde u Petrovaradinu tunel izlazi, pa bi verovatno trebalo izgraditi i najjednostavniju saobraćajnicu kojom bi izlazak iz tunela bio povezan sa postojećom uličnom mrežom u Petrovaradinu. Najjednostavnija namena ovog mosta bila bi drumsko-pešački, ali bi bilo pametno na njemu ostaviti želežničke šine i iste ’’provući’’ kroz tunel (kao i pantografske elektrovodove) i tako ga ostaviti spremnog za trenutak kada NS (ponovo i najzad) reši da uvede tramvaj u saobraćaj!
Možda bi bilo najbolje za početak izgraditi tramvajsko-pešački most na starim stubovima ili kao što redlažeš preseliti ovaj montažno-demontažni i spojiti ga sa beočinskom prugom, elektrifikovati i izgraditi vezu sa centrom. Ovako bi dobili Tram-Train Novi Sad - Beočin. Mada bi trebalo iz temelja obnoviti beočinsku prugu, u lošem je stanju.
 
Počelo uređenje Trga Republike

Danas je počelo parterno uređenje Trga Republike.
riblja_pijaca
Rok za završetak radova je 235 kalendarskih dana, izvođač je DOO "Put-invest PZP" iz Bačkog Petrovca, a vrednost investicije je 189 miliona dinara.
- Prethodno smo završili izradu Glavnog projekta parternog uređenja kojim je definisan koncept i sadržaj neophodnih radova na uređenju ovog prostora koji je trenutno u vrlo lošem stanju. Posle dugo godina, ovaj potpuno zanemaren prostor u strogom centru grada biće na najkvalitetniji mogući način uređen, a Novosađani će, uveravam vas, dobiti lep i funkcionalan trg - rekao je direktor ZIG-a Goran Višnjić.
Ovaj Trg je deo zaštićene zone starog gradskog jezgra i jedan od najstarijih delova grada u kome je smeštena i Riblja pijaca.
- Ceo lokalitet je u takvom stanju da je bilo neophodno preduzeti hitne mere kako bi se ovaj prostor uredio. Ovaj Trg je uvek na meti turista i neopravdano je dugo ostavljao utisak nebrige i nemara prema najdragocenijem gradskom prostoru u blizini značajnih institucija poput Vladičinog dvora i Jovine gimnazije - kaže Višnjić.
U prvoj fazi, srušiće se objekat GRAS-a i počeće da se radi pešačka zona pijace. Projektom je predviđeno je da se na mestu nekadašnjeg autobuskog terminala izgradi privremeni parking prostor, dok će južni deo ovog prostora, prema Dunavskoj i Gimnazijskoj ulici, biti parterno uređen, popločan, ozelenjen, oplemenjen urbanim mobilijarom i novom javnom rasvetom. Za popločavanje će se upotrebiti klinker opeka.

Na prostoru na kome se nalazi Riblja pijaca postojeća dotrajala parterna obloga biće zamenjena novim, kvalitetnim materijalima, a rešiće se i problem odvođenja atmosferskih voda. Pored toga, planirana je rekonstrukcija vodovodne i kanalizacione mreže. Prema dogovoru sa JKP Tržnica nijednog momenta tokom izvođenja radova pijaca neće biti potpuno zatvorena, već će biti otvorena za građane.

U planu je i rekonstrukcija saobraćajnica i vodovodne i kanalizacione mreže u okolnim ulicama. Ulice u kojima će se poboljšati saobraćajni uslovi su: Miloša Bajića, deo Daničićeve (od Šumadijske do Kosovske) i deo Žarka Vasiljevića (od Dunavske do Miloša Bajića).

http://www.021.rs/Novi-Sad/Vesti/Konacn ... blike.html
 
Počelo uređenje ulice Polgar Andraša

Uređenje ulice Polgar Andraša na Telepu, u delu od Ulice Milutina Bojića do Ulice Pavleka Miškina, započelo je danas.

2202NS_ocp_w380_h300.jpg


Biće izgrađen novi kolovoz dug 470 metara, koji će od starog biti dva metra širi, to jest biće širok pet metara. Pešačke staze biće izgrađene svuda gde je to moguće, a širina će im varirati. Biće izgrađeno i 190 parking-mesta, kao i atmosferska kanalizacija, navode u Zavodu za izgradnju grada.
Ovaj posao je vredan oko 45 miliona dinara, izvođač radova je preduzeće "Put-invest", a rok za završetak radova je 111 kalendarskih dana.
U ovoj ulici biće postavljeno18 stubova javne rasvete visokih osam metara, a ulica će nakon toga biti i horitkulturno uređena.

http://www.021.rs/Novi-Sad/Servisne-inf ... drasa.html
 
Završeni radovi na Bulevaru Jovana Dučića

Bulevar_Jovana_Ducica_kraj_radova.jpg


Završena je izgradnja saobraćajnih površina u produžetku Bulevara Jovana Dučića na Novom naselju.
Bulevar_Jovana_Ducica_kraj_radova
U okviru radova izgrađena je saobraćajnica bulevarskog tipa, u dužini od 290m.
Profil ove saobraćajnice čine dve kolovozne trake, širine 6m, sa po dve saobraćajne trake i razdelnim ostrvom širine 1,5m. Sa južne strane saobraćajnice izgrađeni su trotoari (širine 3m) i biciklističke staze (širine 2m), kao i parkinzi koji su zelenom površinom odvojeni od biciklističke staze, saopštio je Zavod za izgradnju grada.
Na delu Bulevara kneza Miloša, u dužini od oko 140m, takođe su izgrađeni trotoari i biciklističke staze, dok je na spoju dva bulevara formirana četvorokraka raskrsnica. Pored toga, izgrađene su tri međublokovske saobraćajnice sa obostranim parkinzima i pešačkim stazama, kao i kružna raskrsnica na spoju dve saobraćajnice. Na pešačkim prelazima postavljena je platforma, kako bi se obezbedilo usporavanje saobraćaja. Unutar blokova izgrađene su pešačke staze.
Aautobusi GSP-a na kraju produžetka Bulevara, u zoni novoformirane raskrsnice, će praviti polukružno okretanje jer je ukinuta stara autobuska okretnica. Na Bulevaru Jovana Dučića, kao i na Bulevaru kneza Miloša, postavljena su i nova stajališta za autobuse. Ceo ovaj prostor je i adekvatno osvetljen.
Vrednost svih radova na ovoj lokaciji je oko 110 miliona dinara, a izvođač radova je GP "Graditelj NS" DOO.

http://www.021.rs/Novi-Sad/Vesti/Zavrse ... ucica.html
 
Premoščen kanal DTD na Bulevaru Evrope

Na gradilištu mosta preko Kanala DTD na trasi Bulevara Evrope spojena je konstrukcija mosta.

most_kanal_DTD_bulevar_evrope_16042016.jpg


Kako je saopšteno iz Gradske kuće, ovim su završeni radovi na izgradnji konstrukcije desnog dela mosta preko Kanala DTD gledajući iz pravca Novog Sada. Gradilište je obišao gradonačelnik Miloš Vučević i naveo da da su radovi na trasi Bulevara Evrope u završnoj fazi

- Najteža deonica tj. premošćavanje mosta na Kanalu DTD ide po planiranoj dinamici. Raduje me da se radovi izvode u punom kapacitetu, da su uposlena gradilišta i verujem da ćemo do kraja godine završiti sve predviđene poslove koji se tiču Grada Novog Sada. U razgovorima smo sa Putevima Srbije od kojih se očekuje završetak radova na severnom kraku auto-puta Beograd - Subotica i ulaska u Novi Sad. – rekao je gradonačelnik Vučević.

Budući most će biti dug 176 metara, a širok oko 30 metara. Imaće četiri saobraćajne trake, obostrane pešačke staze širine tri metra i biciklističke staze širine dva metra, kao i javno osvetljenje koje će pokrivati celu konstrukciju mosta. Završeni su delovi prilazne konstrukcije mostu od prednapregnutog armiranog betona, a u toku su radovi na izradi prilaznih konstrukcija mostu koje se izvode sistemom „armirane zemlje,“ što podrazumeva izradu nasipa od peska sa postavljanjem vertikalnih betonskih panela.

- Pošto su se stekli svi uslovi, ovih dana takođe počinju radovi na izgradnji drugog dela mosta - leve strana. Prema trenutnoj dinamici kompletan završetak mosta očekujemo do kraja jula – rekao je sa direktor JP "Zavod za izgradnju Grada Novi Sad" Goran Višnjić.

Radovi na mostu su počeli 1. avgusta 2014. godine, izvođači su firme AD "Energoprojekt niskogradnja" iz Beograda i DOO "West-gradnja" iz Šapca, a ugovorena vrednost posla je 656.838.785 dinara.
Uporedo sa ovim radovima izvode se aktivnosti na izgradnji saobraćajnice od Primorske ulice do autoputa. Privodi se kraju izgradnja atmosferske kanalizacije, a trenutno su u toku zemljani radovi duž cele deonice kao priprema za izgradnju kolovozne konstrukcije koja će prema projektu biti dužine oko 1800 metara i širine dva puta po 7,5 metara. Poslednja deonica bulevara će imati dve kolovozne trake sa po dve saobraćajne trake, pešačke staze širine tri metra, biciklističke staze širine 2 metra, kao i novo javno osvetljenje. Takođe, radovi podrazumevaju i izgradnju kružne raskrsnice sa krakom ka Primorskoj ulici. Završetak ovog posla očekuje se do septembra.

http://www.021.rs/Novi-Sad/Vesti/Premos ... vrope.html
 
Žeželjev most gotov za 17 meseci


pajtic_vucevic.jpg


Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević potpisao je danas u Beogradu u ime Grada Novog Sada aneks ugovora o izgradnji drumsko-železničkog mosta preko Dunava u Novom Sadu - Žeželjevog mosta.
pajtic_vucevic
"Aneks 1 Osnovnog ugovora koji produžava Osnovni ugovor potpisali su "Železnice Srbije", izvođač radova AZVI , APV i Grad Novi Sad kao organi finansiranja. Zatim su potpisani Memorandum o razumevanju između investitora "Železnice Srbije" i izvođača radova AZVI, Ugovor o načinu prenosa sredstava za finansiranje Projekta od strane "Železnice Srbije", Uprave za kapitalna ulaganja APV i JP "Zavod za izgradnju grada" Novi Sad, kao i Ugovor o finansiranju za 2015. godinu", saopštili su iz Gradske kuće.
Aneks ugovora predviđa dodatnih tri miliona evra i rok od 17 meseci za završetak izgradnje Žeželjevog mosta preko Dunava u Novom Sadu.
Novi most će imati dva železnička koloseka, dve drumske saobraćajnice širine 7,7 metara i dve pešačko-biciklističke staze širine 2,5 metara. Most će biti dug 474 metra i širok 31 metar.

http://www.021.rs/Novi-Sad/Vesti/Potpis ... mosta.html
 
Gradi se parking na Bulevaru cara Lazara

Zavod za izgradnju grada počeo je 20. januara sa izgradnjom parkinga na Bulevaru cara Lazara.

Kako za 021.rs kažu u ovom preduzeću, na ovom delu Bulevara neposredno kod ukrštanja sa ulicom Alekse Šantića, biće sagrađeno 29 parking mesta. Objašnjavaju da je prvobitno trebalo da se napravi 48 parking mesta, ali su kako bi sačuvali postojeći drvoredi, smanjili broj parking mesta.

- Planom detaljne regulacije blokova oko Ulice Danila Kiša donetom još 2003. godine, na ovom potezu predviđena je izgradnja 48 parking mesta. Međutim, u saradnji stručnih službi ZIG-a sa JKP Gradsko zelenilo, a sagledavanjem stanja na terenu, urađen je projekat koji predviđa izgradnju 29 parking mesta i zadržavanje postojećeg drvoreda upravo iz razloga očuvanja što veće zelene površine na ovom lokalitetu. Naglašavamo da se radovi sprovode na osnovu važeće projektne dokumentacije, koja podrazumeva potpuno zadržavanje postojećeg drvoreda koji će biti ograničen zelenom površinom, odnosno, parkinzi koji će biti izgrađeni između dva drveta biće oivičeni zelenilom koje je potrebno uklopiti u novoprojektovano stanje - kažu u ZIG-u.

parking_bulevar_cara_lazara_22012015_2_600.jpg


U ovom preduzeću kažu da je parking na ovoj lokaciji potreban, jer je očigledan nedostatak parking mesta na ovom prostoru. Zbog Doma zdravlja i vrlo posećene Limanske pijace gustina saobraćaja je izuzetno velika, a neposredno okruženje prostora oko pijace ne daje puno mogućnosti za parkiranje.
Izvođač je D.O.O. Put-invest, a radovi podrazumevaju izgradnju parkinga duž Bulevara cara Lazara, na delu uključenja Ulice Alekse Šantića u Bulevar do raskrsnice sa Balzakovom ulicom, kao i pešačku stazu promenljivih širina od prefabrikovanih betonskih elemenata sa rampom, jer postoji velika denivelacija na terenu od broja 68 do broja 74.
Predviđeni rok za završetak radova je 30 kalendarskih dana.

http://www.021.rs/Novi-Sad/Vesti/Gradi- ... azara.html
 
Шетачима нова оаза у центру Новог Сада

Ажурирано пре 1 час 22 минуте
Започето на самом почетку марта, преуређење Трга републике, по тврдњама из „Завода за изградњу града”, тече предвиђеном динамиком и тај дуго занемарен и запуштен простор из дана у дан

http://www.dnevnik.rs/novi-sad/setacima ... novog-sada
 
Непозната црвена течност излила се у Дунав

Ажурирано пре 1 час 6 минута
Црвена течност непознатог порекла око 11 сати излила се у Дунав у близини „Жежељевог” моста, а радници ЈКП „Водовод и канализација” су послали узорке на анализу. Обавештена је и Санитарна инспекција,

http://www.dnevnik.rs/novi-sad/nepoznat ... se-u-dunav
 
Двојица виртуоза отварају фестивал
Ј. С. | 24. јул 2015. 21:06 | Коментара: 0

Манифестацију "Новосадско музичко лето 2015", која у организацији МОНС-а и под покровитељством Града Новог Сада почиње у суботу увече

http://www.novosti.rs/vesti/kultura.71. ... 0%B0%D0%BB
 
NOVI SAD -

Građani u centru Novog Sada dali su imena drveću, kako bi sačuvali park, na čijem mestu gradske vlasti žele da sagrade javnu garažu.

Svako drvo u parku kod Muzeja Vojvodine od danas ima svoje ime, saopštili su građani, okupljeni u Građansku inicijativu za očuvanje zelene površine kod Muzeja Vojvodine u Novom Sadu.

http://www.rtv.rs/sr_lat/vojvodina/novi ... 24166.html
 
Vrh