Šta je novo?

Novi Sad - Opšta tema (gradski život i vesti)

Morava jeste politički projekat, ali je jasno da bi NS imao mnogoviš putnika, propast Veljodroma kao kontraargument nije baš na mestu. A taj aerodrom je uz to i nedovršen.
 
Pa meni nesto nije logicno da propada aerodrom koji je na 140-150km od NT, ali da bi uspesno poslovao neki na 60-70.
Ipak, ako su 'privatnici' spremni da sami finansiraju ovu avanturu, ja licno nemam apsolutno nista protiv.
 
Da evo i nis se ubi od posla a nije ga velja pravio
 
Generalno, aerodrom u NS bi sigurno imao dovoljno posla u sezoni godišnjih odmora. Ako bi bio primarno razvijen za Low-costere skoro sam siguran da bi imao više nego dovoljno putnika i u ostalom periodu. Trebalo bi napraviti realnu statistiku, ali mogu da se kladim da u ovoj državi 80% svih putnika u avio saobraćaju generišu region Beograda i region Novog Sada. Ako krenemo samo od toga da danas najprofitabilnije radi (sa najboljim platama) IT sektor (ako izuzmemo državnu upravu koja je u BG), a da je po nekim procenama skoro 50% svih programera Srbije zaposleno u Novom Sadu, i da oni zbog posla vrlo često putuju, a i privatno vrlo često lete (jer prosto mogu - plate im to dozvoljavaju), a ima tu još nekih sektora koji rade, mislim da bi putnika bilo. Pa i dan danas dosta ljudi iz NS ide u Temišvar i još uvek u Budimpeštu jer je od tamo ponuda low-cost letova velika. Putuje se puno i iz Beograda, ali daleko od toga da se sva avio-putovanja koja novosađani i drugi obave obavljaju iz BG.
 
miki_ns":1wwdln08 je napisao(la):
...a da je po nekim procenama skoro 50% svih programera Srbije zaposleno u Novom Sadu...
Odakle ove procene?
Mislim da šanse nema ni da je blizu 50%.

Nemam ništa protiv ostatka posta, mislim da ima poentu. Samo me ovo interesuje :)
 
Što se tiče progrmaera beše neki dan neka slična vest, a s obzirom da znam koliko ljudi radi u toj oblasti ne bi me čudilo. U vojvođanskom IKT klasteru imaju evidenciju da je trenutno oko 3500 ljudi direktno developera u Novom Sadu.
Za broj putnika na aerodromu (da li je oko 80% svih iz BG i Južno-Bačkog okruga) ne znam, kažem moralo bi da se pravi neka analiza, ali van sezone godišnjih odmora. Ako se uzme da Beograd pravi cca 38-40% GDP-a Srbije, a Južno-bački okrug koliko se sećam statistike od pre godinu-dve, donosi oko 35-36% - išao sam otprilike tom logikom.
E sad što je takva statistika potpuna katastrofa - da dve regije proizvode skoro 80% GDP-a cele države, to je skroz druga priča.
Znači ako bi se iz statistike Srbije izbacio Beograd i Južno-bački okrug (ili eventualno cela Vojvodina) statistika bi bila poražavajuća!!!
Gledao sam indekse, Novi Sad je 80-tih imao indeks razvijenosti 172% u odnosu na prosek Srbije, onda je tokom 90-tih krenulo naglo strmoglavljivanje, da bi posle 2000-te krenuo neki rast. Sad je na oko 188% razvijenosti u odnosu na prosek Srbije (Beograd na 151%, cela Vojvodina na oko 118%, Niš isto na oko 118%, svi ostali su ispod proseka). Samo ne znam da li se grad razvio, ili se cela Srbija strmoglavila. Uglavnom došlo je do ogromne promene, nekada je recimo metalska industrija zapošljavala ogroman broj radnika, danas je skoro nema, u međuvremenu softverske kuće su značajno napredovale i koliko mi se čini predstavljaju apsolutno najjaču privrednu granu grada.
 
Шта те то чуди. Иста ситуација је, чини ми се, и са улагањима и оснивањем фирми од стане страних улагача у Војводини у односу на остале делове Србије.
 
pa ne znam, samo nekoliko većih firmi u BGu (Asseco, Comtrade, MS...) imaju bar 2 000 zaposlenih. Gde su srednje (PSTech, Youngculture...) pa startapi i sl.

Daleko bilo da imam nešto protiv NS, samo me čudi ovaj podatak.
 
Pa evo ovako jedna firma u Novom Sadu, sama ima 1000 zaposlenih (IT, naravno firma ima više jer ipak ima i nešto onih koji su support), druga već sada ima 500, treća u kojoj radi moja žena, u NS ima oko 300 ljudi, nekoliko njih ima oko 100, i dosta malih/srednjih firmi koje imaju od 20-50 zaposlenih u IT-u. Skoro sve rade isključivo projekte za strance - pa otud i stabilnost u prilivu novca, a istovremeno i poprilično velike plate za ovdašnje uslove.
Caka je u tome da su te firme (osim u stručnim krugovima), relativno malo medijski prisutne i smamim tim poznate, jer im se, da prostite "živo fućka" za lokalno tržište, prosto ovi vani bolje i redovnije plaćaju.
 
srefanns":1bhhkoe8 je napisao(la):
Нови Сад ускоро добија комерцијални аеродром

НОВИ САД - Хоће ли Нови Сад коначно добити аеродром за комерцијалне, путничке летове? Скептици би рекли –сваке године иста прича! Али, Стеван Попов, наш прослављени пилот и председник аеро-клуба "Нови Сад" тврди да никад нисмо били ближи решењу. Овог пута, тврди Попов, постоји политичка подршка али и интерес приватника вољних да дају новац. Готов је и идејни пројекат новог аеродрома.
"По идејном пројекту , ова зграда остаје на Ченеју, она ће бити преуређена у модерном стилу од стакла и алуминијума, и мало проширена. Она би , у сваком моменту требало да угости 40-50 путника... За то је новац понудио један наш привредник", каже Попов.

Од 1993. сан о путничком аеродрому на Ченеју почиње из почетка. Овог пута, међутим, планови су скромнији, каже Стеван Попов, а интерес улагача велик. Привредник који је изразио жељу да направи зграду за пријем путника има план да организује мање комерцијалне туристичке летове, за почетак са 2 авиона који примају 40-так путника. Други бизнисмен из Новог Сада, који има своје авионе, понудио је помоћ за писту.

У постојећим габаритима аеродрома Ченеј, дакле, без откупа околног земљишта, могуће је направити писту дугу 1.600 метара. То би коштало око три милиона евра, а она би била довољна да на њу слећу и авиони капацитета 40-так путника, као што је АТР 42.

То је довољно за комерцијалне летове по региону или до Грчке, у сезони. У Новом Саду који је сајамски , универзитетски и туристички центар, такав аеродром сигурно би био исплатив, сматра Попов.

"Мене су људи и раније питали на сајмовима,“ па зашто Нови Сад нема аеродром?!“. Постоје велике шансе да тај будући аеродром у Новом Саду буде веома фреквентан. Ако може један Печуј, који је дупло мањи да има ваома сличан мали , функционалан аеродром, зашто не би могао Нови Сад који је у непрестаном развоју", каже Попов.

Попов тврди да овог пута има безрезервну подршку градских власти, као и Дирекције за цивилно ваздухопловство. Неколико састанака тим поводом већ је одржано, а више детаља знаће се након састанка у Градској куће, 24. фебруара! Стеван Попов се искрено нада да би радови могли да почну већ за месец дана!

http://www.rtv.rs/sr_ci/vojvodina/novi- ... 8289.html#

ова прича је још једна у низу тема за бацање пара грађана покрајине зарад политичких размирица ситних политичара. двоколосечни воз до НТ и довиђења. уосталом... међународни аеродром је на сат времена колима...
 
Super bi bilo da otvore NS za niskobudzetne letove, dosta ljudi bi iz Bga dolazilo za NS, ako vec sad gomila ide u Temisvar. Mada verovatno nista od toga, ja ne mogu da verujem da raspala Bosna ima 3 aerodroma a mi samo jedan koji funkcionise, uskoro i drugi ali do kad ce taj trajati..
 
Ispravka, u Bosni rade 4 aerodroma, Sarajevo sa najvećim saobraćajem, Tuzla koja je imala enorman rast u poslednje dve godine, zahvaljujući mreži WizzAir letova, a od juna ove godine postaje i baza WizzAira, sa trajno alociranim jednim airbusom A 320, a Wizz je već spominjao da će posle letnje sezone razmisliti o drugom. Treći po saobraćaju je Mostar (koji sezonski - leti ima i neke low cost letove pored čartera), i najslabije razrađen je Banja Luka. Banja Luka bi da je imala poslovnu viziju takođe privukla low cost, jer bi i dobar deo okolne Hrvatske , pa čak i regije Zagreba (koji je manje više ostao bez low cost letova, za razliku od obale) koristio letove. Ali od svih aerodroma izgleda da ovi u Banja Luci najmanje znaju šta s njim hoće. Tuzla je pre WizzAir-a nailazila na dosta protivljenja nomenklature iz Sarajeva. Sada se ipak sve stabilizovalo. Elem, kad ima tamo mesta, sa manje stanovnika (ali više ljudi koji žive u inostranstvu) sigurno ima mesta i za ovaj u NS, ali opet kažem samo ako bi imao jasnu viziju - čarteri za sezonu i privlačenje low cost letova kojima poslovno okruženje na Surčinu manje odgovara.
 
ja sve više verujem da je slaba usluga lowcost kompanijama neka vrsta 'pomoći' novoj Air Srbiji.
Jer sam inače 1000% siguran da bi recimo Wizz imao računicu za letove iz Niša do Nemačke, Austrije, Švedske, Holandije...
 
Pa to se slažem. Ali je to verovatno uzrokovano time što low cost nije uspeo da dobije jeftiniju aerodromsku uslugu (tražili su stari terminal), a recimo AirSerbia komotno (bar koliko se može pročitati po novinama, što ne znači i da je tačno jer naše novine i tako više nemaju informativnu ulogu) ne plaća aerodromsku uslugu, jer se to posle prebaci "na naše učešće u kompaniji". Pri tome nisam baš siguran da je iko pitao aerodrom da li se slaže sa tim. Ali pošto je u pitanju državno vlasništvo to je tako.
Wizz bi sigurno imao računicu da leti više i iz BG, ali se to očito ne uklapa u računicu nekih drugih. Pa Wizzair već sad ima 10 letova iz Tuzle, a 11 iz Beograda, s tim što se za Tuzlu najavljuju novi, a za Beograd ne. Ako bi postojao aerodrom koji je blizu Beograda i Novog Sada, na koji mogu da se prebace low-cost carrieri, skoro sam siguran da bi imao više nego dovoljno posla.
 
ако ћемо реално, Новом Саду не треба аеродром. за те паре може да се направи железнички лук преко Тесле и да се од Новог Сада стигне за мање од сат времена на Теслу
 
Pa nije problem u železničkom luku, već u perspektivnosti low cost-era na Nikoli Tesli.
A sa dobrom prugom važi i obrnuto za sat vremena se iz BG stiže na low cost aerodrom u Novom Sadu. :)

Onda bi imali idealno stanje, mi vozom na NIkolu Teslu kad se leti (daj Bože) prekookenske rute i klasičnim avio kompanijama), a vi ovamo kad se leti low cost kompanijama, i vuk sit i sve ovce na broju.
 
Eto mene prvi put na ovoj temi. Kao neko ko obožava NS (i Novosadski mentalitet) imao bih neke ideje da podelim sa vama, a koje se tiču 2 buduće investicije u NS: izgradnje jednog od NS mostova i ponovnog vraćanja tramvaja.
1. Gledajući (ne)izgradnju novog ’’Žeželjevog mosta’’, pade mi na pamet da bi postojeći ’’Drumsko železnički most’’, kada ga jednom budu rasklopili, trebalo postaviti par stotina metara uzvodno, na stubove (1941. god.) srušenog železničkog. Makar privremeno, dok se ne bude imalo para da se napravi neko trajnije rešenje (doduše, i bivši ’’Varadinski most’’ je bio privremenog karaktera, još od kada su ga, odmah posle WW2 napravili, i trajao bi do danas, onako privremen, da ga u bombardovanju nije srušio NATO, 1999.-te). Na taj bi način Novosađani u kratkom roku dobili 2 mosta (ovaj i novi ’’Žeželjev’’), i tako rešili sve svoje probleme sa prelaskom preko Dunava. Naravno, prethodno bi trebalo proveriti statiku (zbog starosti i godina neulaganja u iste) i visinu (zbog omogućavanja plovnosti ispod mosta) stubova starog mosta i odraditi njihovu eventualnu rekonstrukciju, kao i rekonstrukciju zatrpanog tunela ispod Petrovaradinske tvrđave. Za početak treba izgraditi i najjednostavniju petlju za ulivanje na most i silazak sa istog na postojeću ’’lakat krivinu’’. Takođe nisam siguran gde u Petrovaradinu tunel izlazi, pa bi verovatno trebalo izgraditi i najjednostavniju saobraćajnicu kojom bi izlazak iz tunela bio povezan sa postojećom uličnom mrežom u Petrovaradinu. Najjednostavnija namena ovog mosta bila bi drumsko-pešački, ali bi bilo pametno na njemu ostaviti želežničke šine i iste ’’provući’’ kroz tunel (kao i pantografske elektrovodove) i tako ga ostaviti spremnog za trenutak kada NS (ponovo i najzad) reši da uvede tramvaj u saobraćaj!
2. Ista bi tema (ponovno uvođenje tramvaja u saobraćaj u NS) bila sjajno predizborno obećanje za nekog novog, budućeg gradonačelnika NS. Možda to i nije toliki izdatak za ovako prelep grad, ako se predpostavi koliko bi zbog toga autobusa (i putničkih vozila, nadam se) bilo trajno izbačeno iz saobraćaja. Sa tradicijom masovnije upotrebe bicikala, i uz nove, bešumne tramvaje (kakvi se danas prave u Belorusiji i čiji nam ministar privrede juče ponudi kooperaciju u proizvodnji, između ostalih i elektrovozila za javni prevoz), Novi Sad bi se fantasično uklopio u sliku civilizovane, ekološki i komunalno čiste srednjoevropske varoši. I za to možda treba biti spreman da se plati i malo više (a možda i ne toliko koliko se misli,) jer NS to zaslužuje. A možda se sve to može pokriti i nekim oblikom javno-privatnog partnerstva. Mislim da bi 2 unakrsne linije tramvaja, za duže vreme rešile problem u centru grada, a autobuse gurnula na prevoz od HUB-ova, koji se naslanjaju na tramvajsku trasu i voze ka periferiji. Recimo da bi jedna linija tramvaja mogla da ide od novoizgrađene okretnice i autobuskog HUB-a na mestu kasarne na Trandžamentu i odatle bi preko navedenog, novoizgrađenog mosta, mogla kod Univerzitetskog kampusa da skrene prema zgradi RBV, između Gradske Skupštine i Banovine na Modenu i Miletićev Trg (izvinjavam se Novosađanima ako ne znam najbolje nazive ulica jer živim u BG), a potom bi između Gradske kuće i SNP-a išao na Jevrejsku ulicu, za koju predlažem da se zatvori za saobraćaj automobilima i da se poploča, kao Miletićev Trg, i postane pešačko-tramvajsko-biciklistička ulica, sve do raskrnice na Futoškoj pijaci. Preko te raskrsnice bi ova linija (da je radno nazovemo br.1) išla Futoškom ulicom na Novo Naselje, sve do postojeće garaže GSP-a (gde bi bio novi HUB, za autobuse za Veternik i druga prigradska naselja).
Tramvajska linija br. 2 mogla bi da polazi o postojeće autobuske okretnice na Limanu (naspram ulaza u Štrand), da dalje ide pravo, pored Univerzitetskog kampusa i da preko puta SPENS-a skrene levo, prema Merkatoru, kod koga bi (na raskrsnici), tramvaj skretao desno, u Bulevar, i odatle vozio pravo, sve do postojeće autobuske okretnice, kod Železničke stanice. Sadašnju međugradsku autobusku stanicu bi bilo najbolje pretvoriti u još jedan GSP HUB, koji bi odatle vodio u obodna naselj, a koja gravitiraju tom delu NS (Klisa, Temerin itd), dok bi međugradsku autobusku stanicu bilo pametno premestiti na novoizgrađenu (Devićevu), kada je već za tu namenu i izgrađena.
 
Konstrukcija privremenog mosta je valdja vec predvidjena gdje ce da se preseli kad za to dodje vrijeme , dio negdje u ns a dio negdje drugo
 
Nažalost privremeni most je toliko uzak da ima samo jednu kolovozu traku.
Što se tiče tramvaja, plan postoji, čak je unesen i u gup, a mislim i u neke detaljne planove. Postoje čak i tehnički crteži profila ulica sa tramvajskim bašticama. Razrađene su i faze razvoja inicijalnih linija i njihovog naknadnog produženja/kompletiranja. Po tom planu bi se i prigradski autobusi većinom reorganizirali da terminiraju na okretnicama tramvaja (za takve okretnice na rubu grada Novi Sad nema prostornih problema). I pored svega, kako dođe koja vlast, radove odloži, uvek ima prečih poslova. A po meni glavni problem je što ko god da se prihvati tog posla, zna da ga u jednom mandatu ne može završiti i otvoriti, pa su takvi projekti verovatno politički "nepodobni". Cenim da je pola problema sa bg metroom iz istog razloga.

Sent from Nexus via Tapatalk
 
JohnnyLee":1husy8xg je napisao(la):
ако ћемо реално, Новом Саду не треба аеродром. за те паре може да се направи железнички лук преко Тесле и да се од Новог Сада стигне за мање од сат времена на Теслу

Novom Sadu ne treba mozda aerodrom, ali bi bilo bolje da se razdvoji saobracaj, sa svakog po malo da lete, mozda da ponude ryanairu kao Beograd Sever :p
 
Počinje parterno uređenje Trga republike u Novom Sadu
Utorak, 03. 03. 2015.|08:59 | Izvor: Dnevnik
ribljapijaca250112.jpg

http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... Novom-Sadu
 
Из нашег угла гледано, наравно да Новом Саду не треба аеродром. Међутим, из угла оних који планирају одвајање Војводине, наравно да је аеродром неопходан.
 
Vrh