Šta je novo?

Novi Sad - Gradski prevoz (autobusi, taksi)

To nije normalno za najfrekventniji bus u vašem gradu da ga čekam pola sata vikendom. 7ica vaša je u rangu naše 16ice na primer po važnosti linije za sam grad. Pogledaj red vožnje beogradske 16ice, na svakih par min novi polazak. Dok to ne postignete sa 7icom, po meni vas tretiraju kao građane drugog reda. Dok vam ne vrate 24h wc na žel stanici besplatno, vas tretiraju kao građane 2. reda. Dok ne dobijete svuda elektronske table sa redom vožnje, popularnu cenu karte od 50rsd smsom itd.
Тешко да би било која линија у Новом Саду могла да има интервал полазака на 4-5 минута као 16 у Београду јер Београд има 4-5 пута више становника, има много већу површину и рељеф који не погодује коришћењу бицикла и пешачењу. Али интервал 7-8 минута би могле да имају јаче линије и имале су га пре десетак година. На пример, осмица је у шпицу саобраћала на 8 минута и она је (барем последњих 15 година) зглобна линија са најјачим интервалима у шпицу.
Нажалост, много Новосађана је дигло руке од градског превоза. Већином су прешли на аутомобиле (након короне су приметно веће гужве у саобраћају), а неки и на бицикле. Најбројнији корисници градског превоза су ђаци и пензионери, а то нису категорије становништва склоне некаквој борби и побуни. У Београду, ипак, градски превоз (у поређењу са аутомобилом и бициклом) и даље користи највећи број грађана.

Većinom se slažem, gradski prevoz godinama uz povećanje saobraćajnih gužvi postaje sve manje efikasan. Uz to dodati i sve veći broj stanovnika, a broj polazaka na linijama se ne menja. Spominje se i dolazak privatnog prevoznika koji će opsluživati prigrad sa preko 100 svojih autobusa, možda to ostavi mesta za poboljšanje situacije na gradskim linijama, videćemo...

Što se tiče cene, u Bg ni tih 50 dinara ljudi ne plaćaju, nije poenta smanjiti cenu karte, to ne znači efikasniju uslugu, niti je poenta da se novosadski GSP dovede do te mere da se finansira maksimalno iz državnog ili gradskog budžeta.

Displeji na prometnijim stanicama postoje, ali su slabo efikasni. U suštini su suvišni pored aplikacije NSmart koja daje dobar prikaz u minutaži i trenutnoj lokaciji busa. U suštini korisna aplikacija. Plaćanje putem nje je takođe moguće i povoljnije od kupovine karte god vozača.
Број полазака се мења - смањује се. Пре 10 година већина јачих линија (1, 2, 3, 4, 5, 7, 8) је саобраћала на 7-9 минута у шпицу, сада саобраћају на 10-15 минута. Двојка, која је након увођењу соло возила 2011. саобраћала на 6-7 минута, сада саобраћа на 15 минута у шпицу.
Откад апликација има могућност плаћања карте? Јеси ли сигуран у то?
 
Eto vidiš, nisam ni znao da ste imali to proređivanje frekvencije polazaka... Naravno da ne mora da bude na 4 minuta u špicu kao 16tica, niti mora da bude ukupno preko stotinu linija kao BG, to je jasno... neka srazmera mora da postoji.
 
@srefanns
И ја тако плаћам, али то није плаћање апликацијом. Картицу мораш физички да купиш на трафици (притом је платиш 400 динара), уплатиш новац на њу на трафици или преко рачуна (пошта, банка, мобилна банковна апликација итд.), а не преко НСмарт апликације, а на крају и прислониш на апарат у аутобусу (једанпут, двапут, зависи од линије).
Плаћање апликацијом је оно што постоји у Београду, где се читав поступак плаћања обавља преко апликације, нема е-новчаника, трафика, банковних апликација и валидатора.
 
Da, slični sistemi postoje i u evropskim gradovima, kapiram o čemu govoriš. Ali svakako tu kartu nekako moraš da platiš, nebitno da li imas karticu ili samo aplikaciju, kako god. Nebitno da li koristiš bankovnu aplikaciju ili automat ili nešto treće... Novac mora da bude povučen elektronskim putem sa tvog bankovnog računa ili kredita koji si uplatio na telefon ili ćeš platiti posle tog sms-a. Uostalom ako sam dobro shvatio i tu sms poruku možeš da proslediš nekome i lažiraš da je taj platio kartu, ima i to svoje nedostatke. Definitivno je lakše sada plaćati kartu u busu u Ns nego ranije kod vozača, ali ima mesta za dodatno napredovanje.
 
Napisah pre par dana, intenzivno ze radi na potpunom prekidu kupovine karata kod vozača, ali sada stvarno ozbiljno, ranije su bile samo priče. Traže rešenje trenutno.
 
mene nervira samo jedna stvar trenutno, a to je sto nema vremenska karta od ne znam 30-90 minuta za gradske,umesto 100 din za bus kojim idem stanicu dve,da stignem na onaj drugi jer takva situacija. Koristim ja pokaznu mesecnu, al ne dopunjujem je non stop,treba mi za posao kad padne kisa,jeste vozim ja bajs ali nekad nije moguce zbog vremena,i onda bi mi vise odgovarala ta vremenska kao u beogradu za A/B zonu. Doduse NS ima 9 zona..... al prva samo da ima vremensku kartu,ne moraju cak ni kamenicke linije..
 
Treba samo dve zone, neko sa karticom za zonu 3 ili 2 ne može na npr. 86 sa tom kartom već mora plaćati redovnu 210 din. valjda sa Iriškog Venca.
 
Doduse NS ima 9 zona..... al prva samo da ima vremensku kartu,ne moraju cak ni kamenicke linije..
Нема Град Нови Сад девет зона већ четири. Зоне 5-9 су на међумесним линијама ЈГСП у општинама Темерин, Жабаљ и Беочин. Могу да направе временске карте за зоне на територији града. Заправо, треба само да ове досадашње претворе у временске, по истим ценама. Све је већа гужва у саобраћају, мора да се популаризује јавни превоз.

Treba samo dve zone, neko sa karticom za zonu 3 ili 2 ne može na npr. 86 sa tom kartom već mora plaćati redovnu 210 din. valjda sa Iriškog Venca.
Од Парагова до железничке станице не мора ништа да се доплаћује. Станицу на Иришком венцу су ставили у зону 5а, као да је ван територије Града Новог Сада, иако је катастарски на самој граници Града Новог Сада и Општине Ириг.
 
Нема Град Нови Сад девет зона већ четири. Зоне 5-9 су на међумесним линијама ЈГСП у општинама Темерин, Жабаљ и Беочин. Могу да направе временске карте за зоне на територији града. Заправо, треба само да ове досадашње претворе у временске, по истим ценама. Све је већа гужва у саобраћају, мора да се популаризује јавни превоз.


Од Парагова до железничке станице не мора ништа да се доплаћује. Станицу на Иришком венцу су ставили у зону 5а, као да је ван територије Града Новог Сада, иако је катастарски на самој граници Града Новог Сада и Општине Ириг.
ja racunam i ostalih 5 medjumesnih uvek,jer sam iz Kamenice pa mi to dodje na isto. Al hvala na ispravci :) Al slazemo se oko vremenske karte,vise se isplati.
 
Većinom se slažem, gradski prevoz godinama uz povećanje saobraćajnih gužvi postaje sve manje efikasan. Uz to dodati i sve veći broj stanovnika, a broj polazaka na linijama se ne menja. Spominje se i dolazak privatnog prevoznika koji će opsluživati prigrad sa preko 100 svojih autobusa, možda to ostavi mesta za poboljšanje situacije na gradskim linijama, videćemo...

Što se tiče cene, u Bg ni tih 50 dinara ljudi ne plaćaju, nije poenta smanjiti cenu karte, to ne znači efikasniju uslugu, niti je poenta da se novosadski GSP dovede do te mere da se finansira maksimalno iz državnog ili gradskog budžeta.

Displeji na prometnijim stanicama postoje, ali su slabo efikasni. U suštini su suvišni pored aplikacije NSmart koja daje dobar prikaz u minutaži i trenutnoj lokaciji busa. U suštini korisna aplikacija. Plaćanje putem nje je takođe moguće i povoljnije od kupovine karte god vozača.
Осим што опција дневне карте не постоји у истој, нити ће.
 
435327889_7402360629849238_7277002960601773403_n.jpg

 
Linija 9 od danas zglobna. Brojanje putnika prethodnih dana na toj liniji zbog prebacivanja svih linija vozova sa Glavne na ž. stanicu Petrovaradin je pokazala potrebu za zglobnim vozilima. Isto se planira sa linijom 3 ali čeka se izlazak svih zglobnih Scania. Početkom sledeće godine očekuje se da mnoge gradske linije postanu zglobne, budući da dolazi 60 polovnih zglobnih autobusa u januaru.
 
Linija 9 od danas zglobna. Brojanje putnika prethodnih dana na toj liniji zbog prebacivanja svih linija vozova sa Glavne na ž. stanicu Petrovaradin je pokazala potrebu za zglobnim vozilima. Isto se planira sa linijom 3 ali čeka se izlazak svih zglobnih Scania. Početkom sledeće godine očekuje se da mnoge gradske linije postanu zglobne, budući da dolazi 60 polovnih zglobnih autobusa u januaru.
Kako misliš 60 polovnih? Zar nije bilo reči o 15? Odakle su ih nabavili i ako znaš koji i koje godište?
 
po rečima zamenice direktora JGSP-a, dolazi 60 Solarisa iz GSP-a Beograd početkom sledeće godine.
Iako su 2010 ili 2013, nisu loši za svoje godine i ako je GSP-ovo održavanje gore od našeg. Barem neke koristi od Šapićevog rashodovanje Solarisa. 🤣
 
2013. su svi. Neć sigurno doći u stanju kakvom su sad, sigurno će prvo proći kroz ruke SDT-a.
I ako sam izuzetno protiv polovnih buseva, 60 Solarisa + 13 Scania će napraviti da pola voznog parka bude zglobno i u potpunosti će se izbaciti viskopodni busevi iz saobraćaja. Ovim dolaskom Solarisa mnoge gradske i prigradske linije imaju mogućnost da postanu zglobne, što će se najverovatnije i desiti
 
2013. su svi. Neć sigurno doći u stanju kakvom su sad, sigurno će prvo proći kroz ruke SDT-a.
I ako sam izuzetno protiv polovnih buseva, 60 Solarisa + 13 Scania će napraviti da pola voznog parka bude zglobno i u potpunosti će se izbaciti viskopodni busevi iz saobraćaja. Ovim dolaskom Solarisa mnoge gradske i prigradske linije imaju mogućnost da postanu zglobne, što će se najverovatnije i desiti
Šta je SDT? Ja se nadam da će i takt povećati i možda uvesti neke nove linije kao npr za Jugovićevo i možda Adice. Da li možda znaš da li primate i nove vozače?
 
Ne radim ja u toj firmi. 🙃
SDT je glavni tj. ovlašćeni distributer i serviser za Solaris vozila u kom se i popravljaju i remontuju beogradski Solarisi.
Vozači se uvek primaju, ali mislim da ih trenutno ima u višku.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: Nem
Ne radim ja u toj firmi. 🙃
SDT je glavni tj. ovlašćeni distributer i serviser za Solaris vozila u kom se i popravljaju i remontuju beogradski Solarisi.
Vozači se uvek primaju, ali mislim da ih trenutno ima u vivišku.
Izvini, mislio sam da radiš. Nisam znao da se tako zove. Nadam da će onda da tapaciraju i sedišta pošto se nekad malo kližeš po njima. Svakako su mnogo bolji od BMC-a iako je noviji.
 
Solarisi su se fantastično pokazali. GSP Beograd je test poligon za izdržljivost autobusa i većina buseva odustane od života mnogo pre trenutne starosti Solarisa. Iako su stari, deluje kao da bi uz novosadsko održavanje mogli da posluže još deset godina.
 
Solarisi jesu izdržljivi, ali su i oni delimično pokleknuli za ovih 10 godina. Svakako da u ovom stanju u kakvom su sada neće dolaziti u NS, moraće pre toga da se rade propali trapovi, osovine, turbine, pa čak i motori ako postoji potreba. Moraju se otkloniti sve greške koje bus izbacuje itd. Farbanjem će se svakako otkloniti sva oštećenja na limariji, a unutra se moraju dobro izribati i srediti ono šta je neophodno.
SDT će se tu verovatno ili sam ponuditi za posao ili je tu već napravljen dogovor, fino se oni tu ugrade.
Ako prodju kroz kvalitetan remont, Solarisi mogu još laganih 10 godina da rade.
 
Vrh