Šta je novo?

Novi Sad - Gradski prevoz (autobusi, taksi)

Kod DIF-а. Takođe i na stajalištu i kod SNP-a, u Futogu u cara Lazara i na još par stajališta. Zar nije Maxim Box dobio tennder na godinu dana da ih sve održava?
20241005_214752.jpg
 
Iz prve ruke informacija. U gradu i JGSPu se radi da se potpuno prekine prodaja karata kod vozača, biće samo SMS, aplikacija (NSmart), i kartomati na bitnim stajalištima.
Al će zato biti smanjenje plata…:rolleyes:
 
Poslednja izmena:
Hvala dragom bogu, sad će valjda kao u BG vozači otvarati uvek sva vrata i neće biti zadržavanja na stanicama.
 
i treba da postoji par njih koji će tako da ih klepaju za karte, kao Lasica sa 973.
 
i treba da postoji par njih koji će tako da ih klepaju za karte, kao Lasica sa 973.
Meni samo smeta što na 7a ne otvara vrata, a gužva bude u njemu već kod Jyska na naselju ( tu po meni najviše ljudi uđe) i onda se uglavnom svi nabiju napred, a nazad skoro bude prazno i onda ako hoćeš nazad moraš da se guraš tamo ili da bi izašao iz busa.
 
Pa zar to ne rade skoro svi vozači? Izuzev gospodina što vozi 973 i njih još par...

Ja krećem obično od početne sa Detelinare 3,13 ili od železničke bul Oslobođenja mu bude prva stanica zaboravio sam na broj busa jer idem samo par stanica pravo da uštedim vreme...

U svakom slučaju taj je 25toro ljudi čekao da uđu, svi na prva, ostala nije otvarao... To je bilo pre par dana.

Pa sam čekao 7icu. Bio je vikend i načekao sam se.

To nije normalno za najfrekventniji bus u vašem gradu da ga čekam pola sata vikendom. 7ica vaša je u rangu naše 16ice na primer po važnosti linije za sam grad. Pogledaj red vožnje beogradske 16ice, na svakih par min novi polazak. Dok to ne postignete sa 7icom, po meni vas tretiraju kao građane drugog reda. Dok vam ne vrate 24h wc na žel stanici besplatno, vas tretiraju kao građane 2. reda. Dok ne dobijete svuda elektronske table sa redom vožnje, popularnu cenu karte od 50rsd smsom itd.

Vidim da vašem JGSP ne ide od korone na ovamo. I šta sad treba da se ugasi ili proda? Ko finansira GSP u BG sa ovolikim gubicima i dalje 16ica, 13 polazaka u satu u špicu, svuda table. Jeste da i greše te table, al više su tačne nego što greše, daleko više, budimo realni.
Uvek znam koliko čekam bus.

Ima država kao za EPS da uskoči subvencioniše javni prevoz u 2. gradu po veličini u državi, dok ne stanete na noge. Imate puno razloga za nezadovoljstvo i proteste, ali vi ste po prirodi mirnijeg karaktera a i vozite bicikl pa to donekle amortizuje frustraciju gradskim prevozom. Koji ni u BG nije odličan da se razumemo, ni blizu. Ali ajde tih 50 dinara platnom karticom ili sms u 2 klika, barem vredi toliko.
 
Većinom se slažem, gradski prevoz godinama uz povećanje saobraćajnih gužvi postaje sve manje efikasan. Uz to dodati i sve veći broj stanovnika, a broj polazaka na linijama se ne menja. Spominje se i dolazak privatnog prevoznika koji će opsluživati prigrad sa preko 100 svojih autobusa, možda to ostavi mesta za poboljšanje situacije na gradskim linijama, videćemo...

Što se tiče cene, u Bg ni tih 50 dinara ljudi ne plaćaju, nije poenta smanjiti cenu karte, to ne znači efikasniju uslugu, niti je poenta da se novosadski GSP dovede do te mere da se finansira maksimalno iz državnog ili gradskog budžeta.

Displeji na prometnijim stanicama postoje, ali su slabo efikasni. U suštini su suvišni pored aplikacije NSmart koja daje dobar prikaz u minutaži i trenutnoj lokaciji busa. U suštini korisna aplikacija. Plaćanje putem nje je takođe moguće i povoljnije od kupovine karte god vozača.
 
Većinom se slažem, gradski prevoz godinama uz povećanje saobraćajnih gužvi postaje sve manje efikasan. Uz to dodati i sve veći broj stanovnika, a broj polazaka na linijama se ne menja. Spominje se i dolazak privatnog prevoznika koji će opsluživati prigrad sa preko 100 svojih autobusa, možda to ostavi mesta za poboljšanje situacije na gradskim linijama, videćemo...

Što se tiče cene, u Bg ni tih 50 dinara ljudi ne plaćaju, nije poenta smanjiti cenu karte, to ne znači efikasniju uslugu, niti je poenta da se novosadski GSP dovede do te mere da se finansira maksimalno iz državnog ili gradskog budžeta.

Displeji na prometnijim stanicama postoje, ali su slabo efikasni. U suštini su suvišni pored aplikacije NSmart koja daje dobar prikaz u minutaži i trenutnoj lokaciji busa. U suštini korisna aplikacija. Plaćanje putem nje je takođe moguće i povoljnije od kupovine karte god vozača.
Dobro dođu displeji na stanicama kada su ispravni, ali npr. nekada ne piše za koliko dolazi autobus već bude ispisan samo red vožnje...
 
Ja krećem obično od početne sa Detelinare 3,13 ili od železničke bul Oslobođenja mu bude prva stanica zaboravio sam na broj busa jer idem samo par stanica pravo da uštedim vreme...
Obično je pravilo da se na početnom stajalištu putnici puštaju samo na prva vrata. Verovatno će se nekad promeniti i to.
To nije normalno za najfrekventniji bus u vašem gradu da ga čekam pola sata vikendom. 7ica vaša je u rangu naše 16ice na primer po važnosti linije za sam grad. Pogledaj red vožnje beogradske 16ice, na svakih par min novi polazak. Dok to ne postignete sa 7icom, po meni vas tretiraju kao građane drugog reda. Dok vam ne vrate 24h wc na žel stanici besplatno, vas tretiraju kao građane 2. reda. Dok ne dobijete svuda elektronske table sa redom vožnje, popularnu cenu karte od 50rsd smsom itd.
JGSP nema ni volje ni umeća za gomilu stvari. I dalje im je špic od 3 do 4 radnim danom. Prevoznik ne sme da bude organizator prevoza ni u jednom ozbiljnom gradu, jer se onda sve svodi na to kako prevozniku odgovara, a to je slučaj u Novom Sadu. Sa druge strane, čak i da ima volje i umeća, nema vozila i vozača.

Zašto SMS karta? Zašto 50 dinara, kad je to ekonomski neodrživa cena? Slažem se da treba vremenska, ali 50 dinara kao Šapićeva mera socijalnog mira zaista nije neophodna, niti će pomoći bilo čemu. Takođe - WC na gornjem spratu stanice treba da se otvori, ali zašto bi radio 24h kad nema polazaka vozova 24h? Zašto bi bio besplatan, ako u 99% Evrope nije i na taj način se finansira osoblje koje ga održava? Zaista se ne osećam kao građanin 2. reda jer mi javni WC ne radi u 2 ujutru.
Vidim da vašem JGSP ne ide od korone na ovamo. I šta sad treba da se ugasi ili proda? Ko finansira GSP u BG sa ovolikim gubicima i dalje 16ica, 13 polazaka u satu u špicu, svuda table. Jeste da i greše te table, al više su tačne nego što greše, daleko više, budimo realni.
Molim te nemoj da Beograd plus i Šapić budu benchmark za bilo šta. Beogradski GSP je finansijska rupa bez dna.
 
Obično je pravilo da se na početnom stajalištu putnici puštaju samo na prva vrata. Verovatno će se nekad promeniti i to.

Jeste Miloše i ponekad zna isto tako na prvim narednim stajalištima ako vidi da nema izlaz...

Slažem se da treba vremenska, ali 50 dinara kao Šapićeva mera socijalnog mira zaista nije neophodna, niti će pomoći bilo čemu.

Slažem se da neće pomoći, nego sam čisto mislio pravičnosti radi da ne bude da se uvek i samo socijalni mir kupuje u Beogradu. Da sam Novosađanin osećao bih se loše zbog toga.

Iskreno meni lično odgovara karta od 50 rsd i samo sam je zbog toga spomenuo, a većinski stav oko te cene mi je poznat sa teme o naplati karata. Ali ja je sad plaćam. U NS sam kod vozača kupovao, al sad je to baš skupo...

Nemam živaca za nove vozne kartice i aplikacije, jer ne živim u NS... sms ili platna kartica/telefon uz uređaj za naplatu u vozilu je jedino što mi je zgodno.

Zaista se ne osećam kao građanin 2. reda jer mi javni WC ne radi u 2 ujutru.

Nije mi on merilo za bilo šta dobro, kao sto rekoh pričao sam iz ugla ako su već oba preduzeća neisplativa zašto u NS prolazi da vam je ok da čekate duže od pola sats 7icu vikendom... Meni nije, odustao bih tamo od prevoza veoma brzo. I najčešće pešačim, ranije bajs. Muka mi je daleko više od NS prevoza nego beogradskog.

A WC treba da se otvori... Svejedno za noću i onako nema nikog. Mogu da budu i otključana vrata. Jedan radnik obezbeđenja je u to doba dovoljan za celu stanicu.
 
Vrh