Nikola NS
Higher intermediate
Тешко да би било која линија у Новом Саду могла да има интервал полазака на 4-5 минута као 16 у Београду јер Београд има 4-5 пута више становника, има много већу површину и рељеф који не погодује коришћењу бицикла и пешачењу. Али интервал 7-8 минута би могле да имају јаче линије и имале су га пре десетак година. На пример, осмица је у шпицу саобраћала на 8 минута и она је (барем последњих 15 година) зглобна линија са најјачим интервалима у шпицу.To nije normalno za najfrekventniji bus u vašem gradu da ga čekam pola sata vikendom. 7ica vaša je u rangu naše 16ice na primer po važnosti linije za sam grad. Pogledaj red vožnje beogradske 16ice, na svakih par min novi polazak. Dok to ne postignete sa 7icom, po meni vas tretiraju kao građane drugog reda. Dok vam ne vrate 24h wc na žel stanici besplatno, vas tretiraju kao građane 2. reda. Dok ne dobijete svuda elektronske table sa redom vožnje, popularnu cenu karte od 50rsd smsom itd.
Нажалост, много Новосађана је дигло руке од градског превоза. Већином су прешли на аутомобиле (након короне су приметно веће гужве у саобраћају), а неки и на бицикле. Најбројнији корисници градског превоза су ђаци и пензионери, а то нису категорије становништва склоне некаквој борби и побуни. У Београду, ипак, градски превоз (у поређењу са аутомобилом и бициклом) и даље користи највећи број грађана.
Број полазака се мења - смањује се. Пре 10 година већина јачих линија (1, 2, 3, 4, 5, 7, 8) је саобраћала на 7-9 минута у шпицу, сада саобраћају на 10-15 минута. Двојка, која је након увођењу соло возила 2011. саобраћала на 6-7 минута, сада саобраћа на 15 минута у шпицу.Većinom se slažem, gradski prevoz godinama uz povećanje saobraćajnih gužvi postaje sve manje efikasan. Uz to dodati i sve veći broj stanovnika, a broj polazaka na linijama se ne menja. Spominje se i dolazak privatnog prevoznika koji će opsluživati prigrad sa preko 100 svojih autobusa, možda to ostavi mesta za poboljšanje situacije na gradskim linijama, videćemo...
Što se tiče cene, u Bg ni tih 50 dinara ljudi ne plaćaju, nije poenta smanjiti cenu karte, to ne znači efikasniju uslugu, niti je poenta da se novosadski GSP dovede do te mere da se finansira maksimalno iz državnog ili gradskog budžeta.
Displeji na prometnijim stanicama postoje, ali su slabo efikasni. U suštini su suvišni pored aplikacije NSmart koja daje dobar prikaz u minutaži i trenutnoj lokaciji busa. U suštini korisna aplikacija. Plaćanje putem nje je takođe moguće i povoljnije od kupovine karte god vozača.
Откад апликација има могућност плаћања карте? Јеси ли сигуран у то?