GOJE":27111it3 je napisao(la):
Da li neko ima ideju zašto je u ovoj godini došlo do povećanja broja američkih tablica u Beogradu? Rekao bih da ih imasigurno preko 1,000 sada.
Negde sam čuo da je u pitanju neki vid rent-a-car-a, da bi se razne baje kur...ile....
@Гоје, ево разлога за ово.
Одмах да кажем да је основни разлог овога, избегавање плаћања царине и пореза при увозу новог или половног аутомобила у Србију и/или већ овде регистрованих аутомобила са већом кубикажом.
Наиме од како је од маја 2009. године најављено и уведено од стране Министарства финасија да ће се на аутомобиле преко 2.000 кубика плаћати додатни порез (порез на луксуз), почело је са проналажењем рупа у том закону о порезу на употребу, држање и ношење добара. Аутомобили до 2.000 кубика нису обухваћени овим законом.
Иначе овај закон важи за све врсте моторних возила, моторцикала, бродова, јахти, глисера.
Тај порез на луксуз за возила од 2.000 до 2.500 кубија је 37.000,00 динара, од 2.500 до 3.000 кубика је 75.000,00 динара, а преко 3.000 кубија порез на луксуз је 155.000,00 динара, а при регистрацији овај порез се умањује у зависности од старости аутомобила. Порез на луксуз плаћају власници аутомобила односно и физичка и правна лица.
Ова уредба је иначе тада уведена (још увек важи) због светске економске кризе, а да би се буџет брже и боље пунио ! Мислили су да ће тиме од оних који су богатији и имају боље аутомобиле узети више пара. Али прешли су се у корацима, јер баш такви се и најбоље сналазе и проналазе разне рупе у закону и уредбама.
Рупа је пронађена у виду регистрације таквих скупих возила на таблице пацифичких држава, углавном са егзотичних Кукових Острва. Ко има возило које има рецимо преко 3000 кубика, а већ је био регистрован на наше таблице или набавио нов/полован аутомобил, могао је да одради такву пререгистрацију или регистрацију ! Али то не може да уради свака агенција, тада је могла то да уради само једна агенција/фирма из Новог Сада (The Agency) која је омогућавала оваквим грађанима Србије да несметано возе и даље своје скупе аутомобиле, али са страним таблицама са Кукових Острва
image hosting png,
а да при томе не плате велики порез, а ни царину, ако се увози нов или полован аутомобил. Таквим грађанима је ова фирма фиктивно пријављивала "радни боравак" у иностранству (наравно на Куковим Острвима) и тако су аутоматски наши људи постајали лица са привременим радом у иностранству у „сопственим на папиру“ Оф Шор фирмама. Све је то обављала ова агенција/фирма и то путем поште.
Цена ове услуге је 1.500,00 евра, која укључује регистрацију возила на годину дана, саобраћајну дозволу, таблице и наравно пријава боравка на Куковим Острвима и све таксе које се при томе плаћају. При продужењу регистрације возила, након годину дана, плаћа се 400,00 евра, а у ту цену улази налепница за продужење регистрације, разни обрасци, таксе. Све ове паре иду егзотичној држави Кукова Острва, а колико део овој агенцији/фирми, која то ради, то само они знају ! Значи што се Кукових Острва тиче све су фалш боравишта.
Што се америчких или канадских таблица тиче и њихов број се повећао, нешто је слично као са таблицама Кукових Острва, али има и оних људи, који стварно тамо преко баре имају и своје фирме, а овде у Србији живе и раде и имају америчку радну визу, а да при томе никад нису ни отишли тамо преко баре. Некима, јако малом броју, су фирме тамо чак и „живе“, раде и послују, иако нису тамо и никад ни били.
Потпуно законски отворе, преко неке агенције овде, или тамо преко рођака, пријатеља тамо преко баре, који за њих то обави, и добију све потребне папире, печат и остало од те њихове фирме, на кућну адресу овде у Србији. Тек након тога могу да купе аутомобил (брод, јахту), или већ постојећи који је овде, да пререгиструју на америчке/канадске таблице !
Аутомобил се купи или преко интернета или им то уради тамо неко од њихових пријатеља, рођака, „пословних партнера“ и онда се возило (или брод или јахта) пошаље у контејнеру у неку од лука у Европи. Возило стиже већ регистровано и са свим папирима ! Наравно може се и овде возило пазарити или негде другде у Европи или свету, а у том случају се одавде достављају папири те покретне имовине, а путем поште из Америке/Канаде се достављају сви/све регистрације са вашим подацима.
Такав аутомобил може да вози само она особа на кога гласе папири.
Из горњих разлога, Херр Здравковић власник ФК Вождовац, не жели овде да региструје и плаћа царине и порезе за своју моћну ергелу на точковима, него сви имају немачке таблице. Поставио сам био слике једног дела тог његовог возног парка, али се пост избрисао онда кад је пре две-три недеље било проблема са форумом.
Иначе се нешто шушка, да би овај порез на луксуз могао да се укине за возила са кубикажом од 2000 до 3000 кубика ! Живи били аутомобили, па видели.
Извињавам се за мало дуже објашњење, али нисам желео да нешто изоставим.