Šta je novo?

Nekadašnja Glavna železnička stanica

Jeсу кренули да руше и пероне? Да видим да искукам ону светлећу таблу "Београд" пре сакупљача.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613748#p613748:2duoibe3 je napisao(la):
Дошљак » Sre Apr 03, 2019 9:07 pm[/url]":2duoibe3]Jeсу кренули да руше и пероне? Да видим да искукам ону светлећу таблу "Београд" пре сакупљача.

Иди узми то слободно, понеси у ранцу само флашу Вињака ако те неки портир стартује ..без бриге, опуштено.
 
Plakaće zauvek. Takvu jednu zgradu porušiti nije humano.
 
Колико год да је дивљаштво то што су урадили са зградом, у Њујорку је, ипак, прошло боље него код нас: на истом месту, испод земље је остала железничка станица, једна од најпрометнијих на свету, а изнад Никси играју баскет.

Са друге стране, нама је остала само - зграда.

Први су, дакле, богате будале, а други су - сиромашне будале које ће задуго остати сиромашне.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614112#p614112:wmwa7s4y je napisao(la):
Пантограф » 05 Apr 2019 08:58 am[/url]":wmwa7s4y]Колико год да је дивљаштво то што су урадили са зградом, у Њујорку је, ипак, прошло боље него код нас: на истом месту, испод земље је остала железничка станица, једна од најпрометнијих на свету, а изнад Никси играју баскет.

Са друге стране, нама је остала само - зграда.

Први су, дакле, богате Бу****, а други су - сиромашне Бу**** које ће задуго остати сиромашне.


Pa ne znam, bolje je da ostane zgrada, koloseke je uvek moguce iskopati ispod. A zgrada kad je porusena, vise je nema.
 
ne mogu da se porede nasa rupcaga i ta zgrada u njujorku, pogledajte samo kako je to izgledalo unutra
 
@spaciotecte

Кад порушиш зграду - порушио си зграду и, у конкретном случају, узроковао естетски непоправљиву штету.

Кад укинеш пругу у центру милионског града - коју баш и не можеш тек тако, или никако, поново да направиш - узроковао си економски непоправљиву штету.

У мом свету, у којем већ веома дуго плаћам своје (и женине, и ћеркине...) рачуне, економија је ипак важнија од естетике. У декадентној фази пропадања у којој је Србија, није, на општем плану, важно ни једно ни друго, а лични интерес се "гура" на штету јавног - лажним истицањем естетике у први план. То ти је, за рационалног човека, савремена Содома и Гомора итселф.

@nekinonimnilik

Наша "рупчага" је, уз дворове, најзначајнија грађевина из 19. века коју имаш у Београду...
 
Па није супер. Иако је добро што зграда остаје, мање штете за Београд би било да је зграда срушена, а остављена железничка станица, као у Њујорку.
 
Зна ли се где ће да иселе железничку здравствену службу и оно преноћиште што су за сада једини остали у функцији од свих објеката железнице у СА?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614112#p614112:1jvdpj7t je napisao(la):
Пантограф » Fri Apr 05, 2019 8:58 am[/url]":1jvdpj7t]Колико год да је дивљаштво то што су урадили са зградом, у Њујорку је, ипак, прошло боље него код нас: на истом месту, испод земље је остала железничка станица, једна од најпрометнијих на свету, а изнад Никси играју баскет.

Tacno tako.

U New Yorku je Penn Station ostala gdje je i bila. Sa svim peronima i kolsjecima ispod nivoa tla a srusena je samo nadzemna konstrukcija zgrade zeljeznicke stanice i na njenom mjestu napravljen poslovno-sportski kompleks (cuveni Medison Square Guarden).

Naime, 50-tih godina zeljeznica u Americi je upala u krizu a pocela je era automobila i mlaznih aviona. Zbog toga je zeljeznica odlucila da proda najvredniji komad imovine koji je posjedovala na Manhattnu - zemlju i vazdusni prostor iznad nje. (U New Yorku se pored gradjevinkse parcele prodaje i vazdusni prostor iznad nje, tako da se objekti grade u visinu.)
Kupac je zelio da na mjestu stanicne zgrade izgradi mnogo visi objekat i to je i dobio ALI zeljeznica je zauzvrat zadrzala podzemne objekte i ucesce od 25% u novonastalom objektu. (i danas dobijaju 25% od svih koncerata i sportskih dogadjaja u Medison Squeru a uz to imaju i najprometniju zeljeznicku stanicu u Americi - 70 miliona putnika godisnje).

Za Beograd bi puno bolje bilo da je iznasao nacin da zadrzi stanicu kao i New York.

Da prodaju kome god zgradu, za kakvu god namjenu zelio a da zauvrat ostave nekoliko kolosjeka pa makar i bez ikakvog ucesca.
Jer, daleko je lakse bilo prodati zgradu na Savskom Trgu nego sto ce to ikad biti sa plocom na Prokopu.
 
Колосеци до станице су могли бити зазидани попут Бетонхале целом дужином од Мостар до поште, а изнад њих да никну високе зграде. А испод пруге су могли да се ураде подвожњаци као и сплет подземних гаража.
 
nekianonimnilik":1kf7ty7l je napisao(la):
super, zato ce da je ostave kao muzej
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614152#p614152:1kf7ty7l je napisao(la):
nekianonimnilik » 05 Apr 2019 11:33 am[/url]":1kf7ty7l]ne mogu da se porede nasa rupcaga i ta zgrada u njujorku, pogledajte samo kako je to izgledalo unutra
Не, не постоји неки виши, високоумни, рационални разлог за саобраћајно укидање Железничке станице Београд. То је хир у глави не сасвим чистих моћника.

Јер рупа зграда, тражиоци разлога кажу, добра је зграда као историјски споменик.

Јер рупа колосек? Сви колосеци потребни за функционалну станицу се могу поправити са 1% годишњег буџета Београда. 0,25% укупног пројекта "Београд на води". Друмски прилази "Београду на води" су посебна тема, али поскупљење друмских прилаза због останка железнице се десетоструко враћа кроз повећање вредности некретнина у "Београду на води" доступношћу локације захваљујући железници.

Јер су рупа возови? Скоро је набављено много нових возова, а и ови старији могу се пицнути и бити лепи и чисти када се хоће. А могуће је организовати саобраћај тако да ту долазе само нови возови.

Јер су рупа перони? Замена перона са попуцалим асвалтом је посао реда обима и сложености поправке неког сокака.

Јер су рупа предграђани и провинцијалци? Ушће и Делта Сити би брзо отишли у минус без провинцијалаца и предграђана, заједно немају квадрата као нови Шопинг Шол који се прави, а налазе се на далеко доступнијим локацијама, како колима, тако и јавним превозом. Једини гејм ченџер за огромнан шопинг шол је евентуално нека модернија железница до истог са много линија са иоле стандардизованом услугом. Метро је врућ кромпир који избегава свака власт, па и ова, и пре-незрело смо друштво за ту врсту пројеката. За сада заборавите.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=616464#p616464:2ac0uee2 je napisao(la):
Karlo del Ponte » Sun Apr 14, 2019 9:51 pm[/url]":2ac0uee2]... али поскупљење друмских прилаза због останка железнице се десетоструко враћа кроз повећање вредности некретнина у "Београду на води" доступношћу локације захваљујући железници.
Da li ozbiljno misliš da dostupnost železnice ikako utiče na cenu stanova u BG@H2O?
 
Не заборавите да су у питању луксузни кондомијуми којима висину цене највише диже близина историјског центра, и естетско-архитектонски критеријуми. То није упоредиво са потпуно затвореним заједницама, а ла Бел Ер или одређени делови Дедиња. Код такве врсте градње, доступност масовним јавним превозом игра огромну улогу.
 
Тржном центру би било од користи да има функционалну железничку станицу у близини. А и локација за тржни центар би било боље да је уз Савску улицу, иза поште и изнад колосека који воде ка станици (блокови 24 и 25 уместо блока 26). Добитна комбинација би била и да се окретница аутобуса са Савског трга да се премести продужетком трасе аутобуских линија око ГЖС па Вилсоновим булеваром до тржног центра у блоковима 24 и 25, и да сама окретница буде уствари на првом нивоу тржног центра, испод плоче (и да се зове Београд на води).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=616468#p616468:1oopy13i je napisao(la):
Pendolino » Sun Apr 14, 2019 10:12 pm[/url]":1oopy13i]
Da li ozbiljno misliš da dostupnost železnice ikako utiče na cenu stanova u BG@H2O?

Naravno da utice, samo u slucaju BG@H2O njen uticaj je NEGATIVAN.

Kupac stana u BG@H2O je Dara Bubamara koju zeljeznica ni najmanje ne zanima, vec joj je vaznije da ima garazu. Drugim rjecima buducim stanovnicima BG@H2O se nudi samo privatni prevoz kroz prostor podrucje koje on obuhvata. Cak nema nigdje izgradjenog ni autobuskog stajalista na bulevarima koji nicu. Na taj nacin, investitor (kod god da je) ima najmanji rizik i najveci profit jer nema troskova odrzavanja infrastrukture - nema zeljeznice, autobusa, tramvaja, itd,vec minimalna infrastruktura - struja voda,kanalizacija,grijanje.
Dara Bubamara moze da uziva a prodavac stanova da trlja ruke.

Medjutim,kad bi zivjeli u normalnoj zemlji, i umjesto BG@H2O imali normalan projekat koji se zasniva na zdravom urbanizmu a ne na profitiranju pojedinaca, bilo bi itekako POZITIVNO postojanje saobracajne infrastrukture visokog kapaciteta jer onda takva infrastrukutra omogucava da se i projekat razvije i uklopi u urbano okruzenje Beograda.

Prilog...Hudson Yards,najveci stambeno poslovni projekat u New Yorku,koji se gradi iznad 50 kolosjeka zeljeznickog depoa (ne uklanjaju ih!) u cijem produzetku (ispod zgrada) je najveca zeljeznicka stanica u New Yorku...

Pogledajte prilog 1


 
Karlo del Ponte":2ezzbi2g je napisao(la):
Скоро је набављено много нових возова, а и ови старији могу се пицнути и бити лепи и чисти када се хоће.

Mnogo vozova? :mrgreen: Da li zaista misliš da je 20 EMV i 39 DMV za zemlju veličine Srbije mnogo? Ne bih ovo očekivao od tebe...

Karlo del Ponte":2ezzbi2g je napisao(la):

Niti ovo od fakultetski obrazovanog čoveka...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=616764#p616764:2z2p7b8c je napisao(la):
RioBL » 16 Apr 2019 07:18 am[/url]":2z2p7b8c]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=616468#p616468:2z2p7b8c je napisao(la):
Pendolino » Sun Apr 14, 2019 10:12 pm[/url]":2z2p7b8c]
Da li ozbiljno misliš da dostupnost železnice ikako utiče na cenu stanova u BG@H2O?

Naravno da utice, samo u slucaju BG@H2O njen uticaj je NEGATIVAN.

Kupac stana u BG@H2O je Dara Bubamara koju zeljeznica ni najmanje ne zanima, vec joj je vaznije da ima garazu.....
Треба знати да је у питању обим реда 20.000 (словима двадесет хиљада) станова, међу којима су Даре Бубамаре статистичка грешка. Ако онај лудак са цвикерима, уцени тајкуне да купе по неки стан, то и даље није 20.000 скупих станова. За тако нешто треба да се ослониш и на тржиште више средње класе, која без блама и страха седне у брзи воз за Беч или аеродромску линију, или на воз за Бар стави своја кола, и оде у купе. Који знају да се до њиховог радног места најбрже стиже приградском железницом.Такође и странци и гастарбајтери који су живели у далеко здравијим срединама, који већ имају стан у центру Амстердама, који има цену већу од нечега у Наводном Београду упркос неприступачности колима до тог стана на цењеној локацији.
 
IMG-20190417-130251.jpg


Jos sutra izlozba o gzs u muzeju zs
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=617114#p617114:e19npzdn je napisao(la):
Karlo del Ponte » Wed Apr 17, 2019 1:41 pm[/url]":e19npzdn]
Треба знати да је у питању обим реда 20.000 (словима двадесет хиљада) станова, међу којима су Даре Бубамаре статистичка грешка. Ако онај лудак са цвикерима, уцени тајкуне да купе по неки стан, то и даље није 20.000 скупих станова. За тако нешто треба да се ослониш и на тржиште више средње класе, која без блама и страха седне у брзи воз за Беч или аеродромску линију, или на воз за Бар стави своја кола, и оде у купе...

Jeste Karlo, tako bi trebalo da bude i tako je u normalnim zemljama. Znam ja to.
Ali Srbija nije normalna zemlja i projekat BNV nije normalan projekat. Cilj ovog projekta nije zdravo urbanisticko rjesenje na korist svih gradjana vec bolesno kleptomansko na korist pojedinaca. Zato je tu smetnja i zeljeznica i metro,pa cak i tramvaj i autobus i svi ovi vidovi saobracaja cija infrastruktura bi mogla da bude sad sa lakocom izgradjena i/ili obnovljena, dozivljavaju se kao negativnosti.

Nadajmo se samo da ucinjena steta nece biti prevelika i da ce doci vrijeme kad ce stvari moci da budu ispravljene.
 
Vrh