Šta je novo?

Nekadašnja Glavna železnička stanica

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=652373#p652373:2o5cm8tg je napisao(la):
JohnnyLee » 24 Aug 2019 10:26 am[/url]":2o5cm8tg]и даље мислим да је ово требало да иде под земљу, а не да се скроз исели
03d908fb17690699debfb701d8bdc0fe.jpg


Послато са Nokia 7 plus помоћу Тапатока
Ja i dalje suludo verujem da je to još uvek moguće.
 
Власт, као ни састав исте није вечни, леко се да променити. Неко паментан би направио ред пословних зграда ближе прузи. Греота да нема, ту је сајам, ту је пруга, и са мало памети веза са аеродромом и ето...
 
Без бриге, биће близу метро. А аеродром, па има А1 аутобус до њега, 72 и од скоро онај 860И, куд ћеш више? ;)
 
Куд ћу више?

Ја нисма фан путовања возом, живот ми је такав да сам оријентисан на авион. Ипак, пар пута сам што из Варшаве што из Москве путовао возом до Београда (главне, старе) и обрнуто.

Обзиром да имам стан на НБГ, мени савршено одговара прича и са Новог Београда, шта више, али морам да признам да шмек старе железничке ништа не може да измени.
 
Ne znam dal je već bilo, al sad sam čuo na Beogradskoj hronici da će se u zgradu železničke stanice posle renoviranja preseliti muzej Nikole Tesle.
 
Јој кад опале оно љубичасто зелено жуто плаво "предивно и са укусом" осветљење има стара штајга да личи на Фарму и јефтину сценографију за све паре!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=677953#p677953:6za23zdj je napisao(la):
Прле » Чет Нов 07, 2019 4:01 pm[/url]":6za23zdj]Куд ћу више?

Ја нисма фан путовања возом, живот ми је такав да сам оријентисан на авион. Ипак, пар пута сам што из Варшаве што из Москве путовао возом до Београда (главне, старе) и обрнуто.

Обзиром да имам стан на НБГ, мени савршено одговара прича и са Новог Београда, шта више, али морам да признам да шмек старе железничке ништа не може да измени.

Био сам ироничан, слажем се да аеродром заслужује што бољи, поузданији и масовнији превоз, а А1, 72 и 860И то свакако нису.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=677984#p677984:6za23zdj je napisao(la):
dule2604 » Чет Нов 07, 2019 6:25 pm[/url]":6za23zdj]Ne znam dal je već bilo, al sad sam čuo na Beogradskoj hronici da će se u zgradu železničke stanice posle renoviranja preseliti muzej Nikole Tesle.

Шта би са старом електраном на Дорћолу где је требао да се сели музеј Николе Тесле? И шта би са идејом да се у зграду железничке станице пресели историјски музеј? Само нешто измишљају. Железничка станица заслужује да буде само један музеј, а то је музеј железнице, са евентуално галеријама у самој згради, пошто би главни експонати били на колосецима.
 
Станица заслужује да буде - железничка станица.

Поставку Железничког музеја на крају ћемо моћи да правимо од макета возова, пошто смо већ исекли довољно националног блага за две државе. Треба чути једном железничаре из Зајечара кад причају како би им с времена на време бануо понеки немачки туриста, ентузијаста за возове, јер је прочитао да је ту најдуже радила ложионица. И пописао шта све ту треба да буде у инвентару. И какву фацу људи направе кад чују шта је све отишло, што би рекли медиокритети, "под мач".

Иначе, кад видим комби на линији за аеродром, тачно ми дође да кренем да им бушим гуме. Еј, бре, пре 50 година био Јатов аутобус, цивилизација.
 
Свакако је требала да остане у својој првобитно замишљеној функцији железничке станице. На нашу велику жалост канцерогени планери БнВ нису имали ни слуха ни маште ни смелости ни визије да сачувају железницу у функцији нити плитким укопом, нити још једноставнијим зазиђивањем постојећих колосека до станице у тунел попут Бетон хале изнад ког би зидали своје куле и замкове (ето људи пре 80 година били маштовитији и функционалнији него данас).

Што се тиче експоната за музеј, ипак се може још нешто нагребати, ту су у близини парњаћа плавог воза, она мала парњача испред садашњег железничког музеја, а у БГу још могу да скупе немачке дизелке плавог воза (или једну или све три), затим 666-002 која је исто код гараже плавог воза, онда најстарију парну локомотиву која се чува на истој локацији и која је нажалост била жртва гвожђарске мафије али је срећом сачувана. У Макишу је још други експонат који су чували у ложионици, исто парна локомотива, а ту би могли да нагребу још по примерак 641, 642, 643, 661, 441 и 461. То је већ 11-14 експоната само у БГу, а сигурно по Србији има још потенцијалних експоната, чини ми се у Нишу и Зрењанину, неки Шинобус ако је негде сачуван, a има сигурно и по различитим фабрикама старих парњача да би се могла накупити количина од 20ак локомотива. Чак мислим да би се и три парњаче Романтике могле уврстити у музејску збирку пошто сумњам да ће садашњи стручњаци имати воље и памети да их оспособе.

Што се тиче аутобуса до аеродрома, то је срамота аеродрома што му је тешко да ангажује нпр. Ласту да са луксузним туристичким аутобусима купи и развози путнике са аеродрома и по граду до аеродрома.
 
Kad stize spomenik Stevanu Nemanji? i kad se otvara muzej Nemanjica ili srednjovekovne Srbije?
 
Споменик треба да стигне до Сретења. А музеј неће бити ни Немањића ни средњевековне Србије, нити ће се селити Историјски музеј Србије, већ ће по последњој верзији ту да преселе Музеј Николе Тесле. Но видећемо, ја очекујем бар још три-четири промене музеја који ће ту да сместе.
 
Prema još nepotvrđenim informacijama, odlučeno je da se u zgradu bivše železničke stanice, useli muzej ljudske gluposti. Takav muzej bez presedana, predstavljao bi prvorazrenu turističku atrakciju naše prestonice, i privukao veliki broj, kako inostranih, tako i domaćih turista.

Na takvu odluku, najviše je uticala tek oformljena postavka na otvorenom sa zadnje strane bivše stanice, kao i mogućnost širenja, kako postavke na otvorenom, tako i postavke u unutrašnjosti objekta, jer on i dalje nije nadograđivan u visinu.
 
Занимљиво да још нису уклонили надстрешницу првог колосека као и крајње носаче контактне мреже.
 
Još jedanput, da uporedimo razmere ovog zločina, sa situacijom u svetu.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6Cj_yGVfxMY[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=694706#p694706:1dzs4vlc je napisao(la):
Дошљак » 02 Jan 2020 09:49 am[/url]":1dzs4vlc]Занимљиво да још нису уклонили надстрешницу првог колосека као и крајње носаче контактне мреже.


Ta nastrešnica se konzervira i ostaje trajno, koliko sam čuo.
 
Zanimljivo je da sve radove na uklanjanju železničke stanice plaća Infrastruktura železnice Srbije. Barem oni raspisuju tender za obavljanje radova...
 
Malo skretanje sa teme, ali radoznalosti radi - gde su završile šine koje su išle kroz današnji prostor BGH2O do nekadašnje GŽS? Kinezima u Smederevu? Da li su ih kao sekundarnu sirovinu prodali iz Infrastrukture?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=694740#p694740:2maqktgd je napisao(la):
Posmatrac » Čet Jan 02, 2020 12:32 pm[/url]":2maqktgd]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=694706#p694706:2maqktgd je napisao(la):
Дошљак » 02 Jan 2020 09:49 am[/url]":2maqktgd]Занимљиво да још нису уклонили надстрешницу првог колосека као и крајње носаче контактне мреже.


Ta nastrešnica se konzervira i ostaje trajno, koliko sam čuo.

Pomenuta nadstresnica je originalna iz 1884.... Zato se i cuva...
Postojala je slicna i na peronu izmedju 2 i 3. koloseka do 1968/9 kada je zamenjena novom, u sklopu "modernizacije i obnove" stanice. :mrgreen:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=700185#p700185:1aguc5r9 je napisao(la):
Вожд » Ned Jan 19, 2020 8:54 am[/url]":1aguc5r9]
Fotograf je bio poznati pisac i clan diplomatske misije u Bg. Kurcio Malaparte.
Postoji serijal fotografija iz Bgd 1941 koji je on nacinio..Vredni dokumenti.
Zabelezio je i posetu Japanske vojne misije Savskom mostu tokom popravke od strane Wermahta.

Dart":1aguc5r9 je napisao(la):
Da li će vraćati ovaj ukras sa grbom?
Na koji grb mislis ? Karadjordjevski ili Obrenovicki?
Stanicni portal je drugacije izgledao krajem 19. tog veka. Uopste , originalna zgrada se dosta razlikuje
od potonjih verzija, nastalih raznoraznim "popravkama" nakon ratnih dejstava, i "modernizacija"...
Original.. Uporedite sa danasnjim stanjem.. :cry:
 
Дошљак":31cwqztz je napisao(la):
Споменик треба да стигне до Сретења. А музеј неће бити ни Немањића ни средњевековне Србије, нити ће се селити Историјски музеј Србије, већ ће по последњој верзији ту да преселе Музеј Николе Тесле. Но видећемо, ја очекујем бар још три-четири промене музеја који ће ту да сместе.


kao sto zeleznicka stanica ne zasluzuje da bude iseljena iz zgrade koja je prilagodjena da bude citaj zeleznicka stanica tako ni muzej nikole tesle ne zasluzuje da bude u ovoj zgradi vec novoj koja ce biti izgradjena u tu svrhu


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vrh