Šta je novo?

Nekadašnja Glavna železnička stanica

Извињавам се што сам неспретно изједначио КЉЖ и УЉЖ и тиме започео ове нимало пријатну расправу између формуаша који су чланови те две организације. :( Само ме је интересовала судбина симпатичног вагона који је био на станици, као и оронуле три локомотиве које су пропадале иза ложионице.

Очигледно је да смо на овој теми сви љубитељи железнице, свако на свој начин те мислим да нема потребе за оштрим речником :sesir:
 
Postovani Dosljak,

Moje ime je Dejan i predsednik sam Kluba Ljubitelja Zeleznice - "Beograd" i veoma mi je drago da se interesujes za nas klub.
I potpuno podrzavam ovo sto si napisao. KLjZ i ULjZ su dva razlicita kluba sa razlicitom filozofijom ali istim ciljem - popularisati, sacuvati i unaprediti zeleznicu.
Posto ovo nije odgovarajuca tema, a necemo da je zatrpavamo prepucavanjem i budalastinama, uputicu te na iskljucivo vozoljubiteljski forum (nadam se da mi admini nece zameriti, postujem i volim beobuild i railserbia)
http://www.railserbia.net/forum/viewforum.php?f=46
Klupski sajt:
http://klubljubiteljazeleznice-beograd.com
I verovatno smo jedini vozoljubiteljski klub koji ima svoju android aplikaciju na Play Storu:
https://play.google.com/store/apps/deta ... bapp&hl=en

Za bilo kakve dodate informacije o klubu stojimo ti na raspolaganju.
 
Dejane (prole),

Pozdrav i postovanje sa moje strane, naravno da nije problem postaviti link ka railserbia forumu sta vise u pitanju je jedan od strucnih tematski bliskih foruma. Deo clanova je aktivan i na jednom i na drugom forumu tako da je uvek zadovoljstvo razmeniti informacije.
 
Хвала пуно на објашњењу Дејане и велики поздрав :)
 
I oni nekog da kaznjavaju kako su se samo poredali
 
Е да, где су на прокопу предвидели нову станицу милиције? :D
 
Trenutno se (privremeno)nalaze prekoputa putničke blagajne.
 
Чланак у Данасу. Коме смета веза центра и предграђа?

Kome smeta veza centra i predgrađa?

Čak i oni „veliki Beograđani“ koji na provinciju i predgrađa gledaju sa prezirom, osetiće posledice izmeštanja železničkih i autobuskih linija kroz veće gužve u pretrpanim gradskim autobusima.

Takođe i kroz veće zastoje na ulicama, i još gori manjak parking mesta, jer će ukidanje prevoza direktno do centra Beograda dodatno stimulisati dolazak automobilom u centar, kaže za Danas inženjer saobraćaja Karlo Polak, na temu aktuelnih planova o izmeštanju železničke i „Lastine“ autobuske stanice.

Činjenica je, navodi Polak, da je upravo u zoni „kruga dvojke“ najveća koncentracija fakulteta, srednjih škola, ogromnog broja radnih mesta u administraciji, turizmu, ugostiteljstvu, školstvu, kulturi, novinarstvu, čitavom nizu uslužnih delatnosti.
.....
2108foto-stefana-savic-678x382.jpg
 
Cesta pojava na staroj "bivsoj" stanici... 1974.g.
Predhodnica "Beograda na vodi :lol: "- Stanica na podzemnim vodama i uzrok utanjanja koloseka i pucanja perona.

Godine 1971 su sine jedva izvirivale iz vode,a Karadjordjeva ulica je bila poplavljena.
Drenaza je bila nemoguca jer se radi o nasutom mocvarnom (tresetnom) terenu od 1882..
Jedino ostaje, staviti van snage zakon o spojenim sudovima, i zabraniti Savi da raste..
 
Kako je ovo forum posvecen gradjevinarstvu molio bih nekog od clanova sa poznavanjem hidrologije,
da objasni decaku tehnike moderne drenaze terena i izgradnje teskih objekata na meksem terenu ili priobalju.
 
Дечак има две девојчице, Ујка Семе.

Дакле, модерна дренажа за стамбене зграде и за тржни центар може, за железничку станицу не може? Велики си ти геније, већи и од... њега. Знаш кога.
 
Постоје пумпе испод болнице Свети Сава које држе тај крај под контролом.
 
Sam-2, овог момента ови кримоси раде у оквиру београда на води систем дренаже са једном црпном станицом. Дакле, ово што си ти написао није тачно.
 
Ovu fotografiju prve stanice u Beogradu poklanjam pobornicima ocuvanja "stare" stanice koji ne shvataju
kakvu gresku prave sa takvom terminologijom....

Prva stanica (vidi foto) je sagradjena 1883 i docekala iz KuK prvi voz,i sa nje je otpremljen prvi voz za NIs.
Danas postojeca zgrada je kasnila sa gradnjom i predata je na upotrebu tek 1886-7.
Nalazila se na platou do poste 6, gde je danas plava lokomotiva. Uklonjena je nakon izgradnje poste.
Eto , istorija se ponavlja u Beogradu. Prvo dodje pruga, a zgrada moze i kasnije.
Pogledajte prilog 1
Beograd-Mestre..
 
Два колосека могу да се оставе, каква срамота, па и један да се остави чисто за неке туристичке возове, молим бога да скапирају политичари. Затребаће кад тад!
 
Не знам да ли је можда већ неко објавио, али имам прилично поуздана сазнања да измештање јавне железничке инфраструктуре почиње од 01. јула ове године.

Sent from my ZTE A2017U using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=519683#p519683:2n9g6v7h je napisao(la):
Astrotrain » Ned Feb 25, 2018 1:14 pm[/url]":2n9g6v7h]Не знам да ли је можда већ неко објавио, али имам прилично поуздана сазнања да измештање јавне железничке инфраструктуре почиње од 01. јула ове године.

Sent from my ZTE A2017U using Tapatalk

Objavljeno već 100 puta...
 
Poplave se stratificiraju u takozvane desetogodisnje, stogodisnje i hiljadugodisnje. Ako uzmemo u obzir da su 10 i 11 novembar 1896 kroz Drinu prolazili 9500 m³/s (Dunav kod Beograda 5600 m³/s) vode, a da je Drina prekrila skroz Visegradsku cupriju (procitati u Andricevom "Na Drini Cuprija") onda je izvesno da ce i jednog dana "Beograd na Vodi" ne samo afirmativno nego i bukvalno biti u vodi. Ako jos uracunamo da u Beogradu sem Save jos protice Dunav onda je ta verovatnoca da ce ga potrefiti hiljadugodisnja poplava duplo veca. Znaci dva puta u hiljadu godina reke Sava i Dunav ce polivati grad. Da su Novi Beograd i Savski trg bas najbolje smesteni za takav "akvapark" je ocigledno. Mesto Rudo je inace nestalo 1896.
Link za hiljadugodisnju poplavu Polimlja i Podrinja: http://visegradskevijesti.com/%D1%81%D1 ... %B4%D1%9A/
http://www.arhivsa.ba/wordpress/?attachment_id=2749
 
Evo kako u Lyonu izgleda Gare de Lyon-Saint Paul. Stanica se nalazi u najstrožem i najstarijem (renesansnom) delu Lyona. Ona je terminus za "Tram-train de l'Ouest lyonnais". I niko nema nameru da je ukida.

Lyon_Saint-Paul_station_from_above_II.JPG


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EtAnczsBghk[/youtube]
 
да има мозга, тако нешто би се испланирало. али пошто мозга нема, имамо садашњу ситуацију
 
Eh sto s mali vesic folic i ostali nemaju mogucnost da malo upravljaju Lionom. Odmah bi nasi napredni neimari snimili potencijale tog zapustenog u sumu zaraslog brda iznad stanice gde se legu zmije pauci i ostale zivuljke i oduvali tu stanicu pa napravil Lion na brdu i vodi...
 
Позив на протест 16.марта 2018. у 18:00 на Савском тргу.
ПРОТЕСТ ЗА ОПСТАНАК ЖЕЛЕЗНИЧКЕ СТАНИЦЕ У ЦЕНТРУ БЕОГРАДА

За 1.јул 2018. је најављен престанак саобраћаја свих путничких возова ка центру Београда, а до краја исте године и свих аутобуса у приградском и међуградском саобраћају. По истом плану се сав тај превоз сели на недовршене, и градским превозом лошије повезане станице у Блоку 42 и у Прокопу. Као разлог за овакве промене на штету и Београђана и осталих житеља Србије који живе ван Београда се наводи "интерес инвеститора". Како не постоји инвеститор који то заиста јесте, који би одаљио тржиште од неколико десетина милиона људи од капије свог комерцијалног објекта, остаје отворено питање постоји ли ико разуман коме је то у интересу, и зашто огромна већина и политичара и новинара и стручњака ћути, односно прећутно одобрава да се направи ова штета за све?

Београд је захваљујући својој железничкој станици након стицања независности Србије на Берлинском когресу, од вароши уз пограничну тврђаву постао престоница, центар и метропола. И дан данас се највећи део факултета Београдског универзитета, управне зграде, министарства, елитних средњих школа Главна пошта, РТС и скоро све остале националне медијске куће, већина музеја и позоришта, већина амбасада, хотела и туристичких вредности налазе у зони "Круга двојке", на малом простору и релативно близу и железничке и аутобуске станице. Све то чини центар једне цивилизоване европске државе, који мора бити лако доступан свим грађанима Србије. Реонске станице Нови Београд, Земун, Прокоп и Раковица чине врло корисну допуну веза са различитим деловима милионског града, али никако не могу заменити ону железничку и аутобуску станицу која је грађанима Србије најважнија!

Железница у Србији је данас у великој мери запуштена због ратова, санкција, транзицијске кризе, али у свим државама Европе које нису имале те врсте потешкоћа, железница представља најбржи, најпоузданији, најјефтинији, и еколошки најприхватљивији начин да се дође до центра неког милионског града. То је начин превоза финансијски доступан најширем слоју становништва, истовремено и најбољи превоз за здравствено угрожене категорије путника. Сама аутобуска станица у центру је важна зато што је железничка мрежа намењена да покрије само најважније правце, а због лошег стања пруга и мањка возова, на многим главним правцима је железнички превоз тренутно испод сваког стандарда. Влада Србије је у последњих неколико година уложила велика средства да се неки од главних праваца обнове, и бар делимично надокнади недостатак возова набавком нових. Утолико је веће питање, чиме се правда такво улагање, ако се укида најважнија железничка станица у Србији?

Из свих тих разлога, позивамо на протест 16.марта 2018. у 18:00 на Савском тргу, за одбрану јавног интереса, за престоницу лако доступну свима, за величанствену капију Београда у свом срцу, техничко унапређење, а не укидање исте, за одржив развој, без насиља, увреда и странчарења!
 
Vrh