Šta je novo?

Nekadašnja Glavna železnička stanica

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504420#p504420:1vbrrno4 je napisao(la):
RioBL » Sub Dec 30, 2017 9:21 am[/url]":1vbrrno4]Stanica sa najvecim prometom putnika u drzavi. halo, kuc kuc...

Halo, kuc, kuc, stanica sa najvećim prometom putnika je Novi Sad.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504435#p504435:3kkmlo4r je napisao(la):
Дошљак » Sub Dec 30, 2017 11:30 am[/url]":3kkmlo4r]Ако ћемо реално, железница је већ годинама у назад саката и људи нису сигурни да ће на време стићи ако путују возом. Воз користи углавном ко мора због финансија.

Već 25 godina, s tim što je svakom godinom sve gore i gore.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504436#p504436:r19cakb6 je napisao(la):
WLABmz » Sat Dec 30, 2017 10:30 am[/url]":r19cakb6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504420#p504420:r19cakb6 je napisao(la):
RioBL » Sub Dec 30, 2017 9:21 am[/url]":r19cakb6]Stanica sa najvecim prometom putnika u drzavi. halo, kuc kuc...

Halo, kuc, kuc, stanica sa najvećim prometom putnika je Novi Sad.

Ma genije si, nema sta. Sad su sve stanice u Srbiji koje nisu zatvorene, sa vecim brojem putnika od glavne beogradske. Cak i Prokop.
Bitno je da ti miniziras stetu i prikazes kako je sve uredu. Aferim... :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504431#p504431:1sjt1gpb je napisao(la):
Darko78 » Sat Dec 30, 2017 10:06 am[/url]":1sjt1gpb]RioBl samo kad bi bio malo pošteniji i ipak rekao ,da pocinju radovi u:
TPS Zemun -obezbedjeno finansiranje
Stanicna zgrada Zemun,NBG,Batajnica u sklopu izgradnje BG - BUD.
Rakovica - Resnik se radi
Na Prokopu je dosta uradjeno ne dovoljno.
TPS Kijevo si u pravu.

Ja sam posten ali strog :D

dakle,

"TPS Zemun -obezbedjeno finansiranje" - da, cuo sam na vijestima...
"Stanicna zgrada Zemun,NBG,Batajnica u sklopu izgradnje BG - BUD" - za Zemun sam vidio render neceg sto izgleda kao mala stanicna zgrada a na NBG sam vidio samo render nadstresnice za perone. Batajnica uopste nije bitna u ovoj prici jer ne spada u grupu 4 stanice novog cvora. A cini mi se da ni tamo nista posebno nece da se desi
"Rakovica - Resnik se radi" - sta se radi? Gradi li se ista novo ili se vrsi remont?
"Na Prokopu je dosta uradjeno ne dovoljno" - sve sto je bitno uradjeno na Prokopu, uradjeno je 80-tih i 90-tih. Ovo sve sto se desava zadnjih godina su kozmeticki zahvati. Ali sve to skupa je jako daleko od onog sto je planirano.
"TPS Kijevo si u pravu" - ne samo TPS Kijevo...

Planom razvoja zeljeznickog cvora, iz 70-tih je predvidjen citav sistem sinskog saobracaja koji treba da postoji u vezi sa stvaranjem zeljeznickog cvora. Plan je predvidjao ne samo 4 velike zeljeznicke stanice sa 2 TPS-a vec i zaseban podsistem gradskog i regionalnog metroa.



I sad, kad pogledam taj plan iz 1976, bicu posten i reci da je do danas ostvareno oko 20% planiranog i da uz jos par rendera, okrecen Prokop i najava u medijima, odgovorni smatraju to sasvim dovoljnim da zatvore glavnu zeljeznicku stanicu.
 
Wow, ima li ostatak plana sa istoČne strane? Zanima me gde su tačno planirane stanice u Bulevaru do Ustaničke.
 
Spatio,
Da plan je bio veoma ambiciozan i nije se mogao realizovati zbog ekonomske krizeu Jugoslaviji a kasnije i njenog raspada. Zato je bio potreban novi plan koji bi maksimalno iskoristio izgrađene elemente novog čvora i postojeće starog a ne pretvarati se da je novi cvor gotov i zatvarati Glavnu.

Vucko,
I ja bih volio da vidim ostale dijelove ali nisam našao
 
има негде на форуму, Делија је својевремено окачио цео пројекат метро плана из '76
 
Rio da su svi "krecili" kao ovi, danas bi infrastruktura bila u daleko boljem stanju.Meni stvarno nije jasno zasto toliko zalite staru zeleznicku stanicu.,Kad ste bili tamo pa to je nevidjena bruka kakva je i na sta lici .Prokop se mora pod hitno bolje povezat gradskim prevozom. I proglasite me botom ali to je istina , pre dva dana sam bio na prokopu i lepo sam se oseco jer stanica u odnosu na glavnu je toliko bolja i cistija, mnoge stvari fale ali i sve to niste ni imali na glavnoj.
 
Dead hand;144282628 je napisao(la):
Главна станица

IMG_0734.jpg


IMG_0736.jpg


IMG_0737.jpg


IMG_0740.jpg


IMG_0741.jpg


IMG_0743.jpg


IMG_0742.jpg


IMG_0745.jpg


IMG_0746.jpg


IMG_0747.jpg


IMG_0748.jpg
Dead Hand sa SSC
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=419618#p419618:e3o8i0gr je napisao(la):
Express » November 27th, 2016, 8:26 pm[/url]":e3o8i0gr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=419573#p419573:e3o8i0gr je napisao(la):
SRBO » 27 Nov 2016 04:30 pm[/url]":e3o8i0gr]У случају метро нема ту нереалног само питање када

Ако су инсајдерске информације тачне до 2080 мораћемо да имамо метро до Арађеловца

Krunisan sam ja zbog toga što sam jednom nacrtao mrežu dužine 163km koja je između ostalog imala i stanicu ispred JohnnyLeejeve zgrade. :D

U pravu si. Nije pitanje realnosti već vremena. Donošenje zaključka o nečemu kao nerealnom podstiče kratkovidost Srpskog čoveka. U pitanju je mentalitet i ništa više. Političari ne žele da vide optimalnu mrežu već najkraću moguću mrežu koju je moguće izgraditi sa podizanjem što manjeg kredita po najpovoljnijim uslovima za jedan mandat. Drugim rečima boli njih ona stvar za pokrivenost grada/pristupačnost tim sistemom što je i poenta ne samo metroa već bilo kog saobraćajnog sistema.

32_bgd-1977-big.gif


Evo dajem primer pravog rekordera.

Jovinova mreža sa ove mape ima dužinu 191km na području GUP2021. Usvojena varijanta A3 je bila dužine 248,6km u "gradu".

I šta je ovde nerealno s obzirom na to da je ovaj metro projekat (kao i svaki drugi dobar metro projekat) sam po sebi razvojni? Ništa nije nerealno. Sve se svodi na pitanje vremena moguće realizacije. Kao što je Jovin ovde stavio stanice u Makišu tako i Vučićevci stavljaju stanicu u Makiško Polje. Ti isti Vučićevci dižu bukvalno kule i gradove u nekadašnjoj Bari Veneciji tako da projekat koji je viđen kao nerealan u očima mnogih (vratite se na onu kratkovidost i mentalitet sa početka) evo diže se iz bare na zaprepašćenje istih.

Najvažnije je biti svestan činjenice da se metro ne gradi da bi se potrošilo što manje para ili da bi se digao što manji kredit već da bi se njime opslužila odgovarajuća populacija po svetskim parametrima.
Sa Metro teme. Obrati pažnju na vreme citiranog posta.
 
Kako pise Politika od prvog jula glavna stanica prestaje sa radom
 
Evo i celog teksta:

Без возова у Савском амфитеатру после 134 године
– Готово целокупан путнички саобраћај одвијаће се кроз станицу „Београд центар” – Пругом око Калемегдана неће ићи возови са опасним материјама – Станица „Топчидер” привремено решење за утовар и истовар аутомобила
Аутор: Дејан Алексић понедељак, 15.01.2018. у 22:00
http://www.politika.rs/scc/clanak/39650 ... 134-godine

главнa железничкa станицa, која од 1884. опслужује путнике, од 1. јула неће ни примати ни испраћати возове, сазнаје „Политика”. Од тог дана готово целокупан међународни путнички саобраћај одвијаће се кроз станицу „Београд центар”, на коју је почетком децембра 2017. пребачен готово сав домаћи саобраћај. Првог јулског дана „Прокоп” ће и званично постати централна престоничка железничка станица. Од тог дана возови са опасним материјама више неће ићи пругом око Калемегдана. Али, како „Прокоп” и даље нема станичну зграду, како још није уређена ни техничко-путничка станица „Земун” (ТПС „Земун”), а прилично је далеко и коначно решење за железничку обилазницу око Београда, отвара се питање – како ће крупне новине које ће ступити на снагу 1. јула функционисати на терену?

На основу одговора из „Железница Србије” може се закључити да ће се до изградње инфраструктуре која недостаје у Београдском железничком чвору сигурно још неколико година користити привремена решења. Једно од њих биће станица „Топчидер”, на којој ће се утоваривати и истоваривати аутомобили, јер „Прокоп” нема капацитете за то.

– Станица „Београд центар” ниједним пројектом у претходне четири деценије није била предвиђена за утовар и истовар праћених аутомобила, нити је функционално намењена за превоз аутомобила железницом. Планским пројектом развоја Београдског чвора предвиђено је да се утовар и истовар аутомобила обављају у Земуну, по завршетку изградње ТПС „Земун”. Али, како ће измештање железничких капацитета са Главне железничке станици бити завршено до 30. јуна, појавила се потреба да се утовар и истовар аутомобила обављају на некој другој. Стручне службе „Инфраструктуре железнице Србије” и „Србија воза” предложиле су да се за то користи станица „Топчидер”, као најбоље решење. Ова станица располаже потребним капацитетима, а утоварна рампа биће постављена на првом колосеку – указују у „Железницама”.

Како је станица „Топчидер” у лошем стању, до краја јуна требало би прилично да се среди. „Инфраструктура”, уверавају у овом предузећу, на време ће уредити топчидерску станицу, укључујући и продужење перона.

– Средиће се и део првобитне станице „Топчидер”, која је сачувана и није срушена за време бомбардовања 1941. У овом објекту биће нова благајна, чекаоница и тоалет за путнике. Други објекат је садашња станица „Топчидер”, односно некадашња Дворска чекаоница, и ту се сређују службене просторије – наводе у „Железницама”.

„Топчидер” ће, док се не уреди ТПС „Земун”, бити привремено решење за саобраћај возова између Београда и Бара. Али, проблем је што је почетак изградње ТПС „Земун” предвиђен тек за крај 2018, а за завршетак ће бити потребне две године од почетка градње.

– Предвиђена локација ТПС „Земун” је између станица „Земун” и „Земунско Поље”. Површина потребна за изградњу тог комплекса је 35 хектара и ту ће бити подигнути нови објекти, укупне површине 18.800 квадрата, 17 километара нових колосека, санираће се 14.500 квадрата постојећих објеката и шест километара колосека. Биће изграђени сви колосеци, постројења и инсталације неопходни за одржавање електромоторних гарнитура, локомотива и путничких кола „Србија воза” – објашњавају у „Железницама”.

Две године, како кажу у овом предузећу, биће потребне и да на „Прокопу”, чију недовршену плочу тренутно „краси” арматура никне зграда. Али почетак тих радова, по свему судећи, још је неизвестан.

– Почетак изградње станичне зграде у „Београд центру” очекује се после одобрења друге фазе кувајтског кредита, у висини од око 50 милиона евра (18 милиона кувајтских динара), и спроведеног поступка јавне набавке до краја ове године – кажу у „Железницама”.

Када се све сабере, јасно се да у слагалици модерног Београдског чвора главне коцкице неће бити склопљене бар још две-три године. Највећа непознаница, кад је реч о коначном решењу, ипак је обилазница преко које ће се у будућности превозити опасне материје. У
овој једначини са више непознатих за сада се зна да ће саобраћај после укидања пруге око Калемегдана бити преусмерен на обилазну пругу Панчево – Орловат – Нови Сад, чија је реконструкција у току.

– Трајно решење је изградња обилазнице Бели Поток – Винча – Панчево. У току је дорада пројекта, како би се у потпуности нашла решења за друмску и железничку обилазницу – наводе у „Железницама”.

Коначно уређење ове обилазнице, што одавно није тајна, кочи новац. За њену изградњу, процене кажу, треба издвојити око 500 милиона евра.

„Србија воз” тражи додатне линије до Топчидера

Станица „Топчидер” има једну велику ману – до ње је лоша веза јавног превоза. У „Железницама” наводе да је „Србија воз” благовремено упутио захтев за појачавање постојеће (трамвај 3) и увођење додатних линија јавног градског превоза, како би се путницима олакшао приступ станици „Топчидер”.

Различита рачуница министарке и „Железница”

Рок од две године, који су најавиле „Железнице”, кад је реч о почетку и завршетку станичне згради на „Прокопу” и уређењу ТПС „Земун”, у раскораку је са роковима које је за ове пројекте у недавном разговору за „Политику” навела министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић. Она је указала да би изградња станичне зграде требало да почне у априлу и да траје око годину дана. За ТПС „Земун” министарка је истакла да би „модернизација ове станице морала да буде готова до краја 2018.” Зорана Михајловић се тада ипак оградила речима да је ова динамика могућа „под условом да сви који учествују у том послу испоштују договор и ураде што је у њиховој надлежности”.
 
Sledece sto mozemo da ocekujemo je da recimo vozovi za Budimpestu krecu iz Zemun polja, vozovi za Nis iz Ovce, a vozovi za Zlatibor sa Sajma (gde nema stanice, ali sta to ima veze).
 
Sve nesto u zurbi na vrat na nos.
Nije bilo potrebe da se toliko brzo gasi glavna sad sve neka resenja Boze me sacuvaj.
 
Главна железничка мора да се измести брже-боље, а измештање БАС-а може да се одлаже сто пута. Сасвим случајно.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=509346#p509346:2t6ls6zm je napisao(la):
Nikola NS » Сре Јан 17, 2018 10:00 pm[/url]":2t6ls6zm]Главна железничка мора да се измести брже-боље, а измештање БАС-а може да се одлаже сто пута. Сасвим случајно.

Da nekim slučajem negde postoji 30ak napravljenih perona, autobuska bi bila izmeštena odavno. Tako je i lasta srušena "brže bolje".
 
Pa nema BAS gvozdene šine .... znaš li ti kolko je kilo starog gvozdja.... a treba para i para... :lol:
 
Главни улаз у Прокоп је са друге страме, прем ауто-путу. А данас се ту виде два недостајућа колосека и арматура која виси јер ни плоча није завршена.
Кад су већ урадили то што су урадили са главном станицом, нема друге опције него да се искористи Прокоп... Ионако немамо велики број путника, а међународне линије су само симболичне.
 
Pa cemaju odobrenje para od kuvajta za nastavak na kolosjecima i djelu ploce koja fali
A to sto im se zuri to je druga stvat pa ce par medjunarodnih vozova da ide iz kraljevske stanice
 
Ako presele glavnu železničku stanicu, bojim se da ćemo decenijama čekati na kompletiranje sadašnjih privremenih rešenja. I u Tirani su 2013. zatvorili glavnu železničku stanicu i još uvek se ne zna kad će biti otvorena nova glavna železnička stanica.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=510692#p510692:34rhp7mq je napisao(la):
roland » Uto Jan 23, 2018 12:43 pm[/url]":34rhp7mq]Ako presele glavnu železničku stanicu, bojim se da ćemo decenijama čekati na kompletiranje sadašnjih privremenih rešenja. I u Tirani su 2013. zatvorili glavnu železničku stanicu i još uvek se ne zna kad će biti otvorena nova glavna železnička stanica.
Da, ali razlika je u tome što u Albaniji železnički saobraćaj praktično i ne postoji. Naročito ne postoji ni jedan međunarodni koridor kroz Albaniju. Albanija nema železničku konekciju ni sa jednom susednom zemljom, izuzev Crne Gore (tj. to je nekada bila konekcija sa Jugoslavijom), ali i ta veza služi samo za prevoz robe (ako uopšte i to danas radi).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=510707#p510707:2yos8db4 je napisao(la):
Wuchina » Tue Jan 23, 2018 1:39 pm[/url]":2yos8db4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=510692#p510692:2yos8db4 je napisao(la):
roland » Uto Jan 23, 2018 12:43 pm[/url]":2yos8db4]Ako presele glavnu železničku stanicu, bojim se da ćemo decenijama čekati na kompletiranje sadašnjih privremenih rešenja. I u Tirani su 2013. zatvorili glavnu železničku stanicu i još uvek se ne zna kad će biti otvorena nova glavna železnička stanica.
Da, ali razlika je u tome što u Albaniji železnički saobraćaj praktično i ne postoji. Naročito ne postoji ni jedan međunarodni koridor kroz Albaniju. Albanija nema železničku konekciju ni sa jednom susednom zemljom, izuzev Crne Gore (tj. to je nekada bila konekcija sa Jugoslavijom), ali i ta veza služi samo za prevoz robe (ako uopšte i to danas radi).
Tim gore, oni mogu da zatvore glavnu železničku stanicu jer putnika i nema. Mi ćemo sad nekoliko decenija čekati da Beograd dobije kako tako kompletiranu železničku stanicu. A u međuvremenu ćemo da čekamo na Novom Beogradu gde nema ni čekaonice, ili u Prokopu koje je realno gradilište. Ili u Topčideru, gde 90% ljudi ni ne zna kako da dođe do tamo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=510709#p510709:270metav je napisao(la):
roland » Uto Jan 23, 2018 1:45 pm[/url]":270metav]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=510707#p510707:270metav je napisao(la):
Wuchina » Tue Jan 23, 2018 1:39 pm[/url]":270metav]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=510692#p510692:270metav je napisao(la):
roland » Uto Jan 23, 2018 12:43 pm[/url]":270metav]Ako presele glavnu železničku stanicu, bojim se da ćemo decenijama čekati na kompletiranje sadašnjih privremenih rešenja. I u Tirani su 2013. zatvorili glavnu železničku stanicu i još uvek se ne zna kad će biti otvorena nova glavna železnička stanica.
Da, ali razlika je u tome što u Albaniji železnički saobraćaj praktično i ne postoji. Naročito ne postoji ni jedan međunarodni koridor kroz Albaniju. Albanija nema železničku konekciju ni sa jednom susednom zemljom, izuzev Crne Gore (tj. to je nekada bila konekcija sa Jugoslavijom), ali i ta veza služi samo za prevoz robe (ako uopšte i to danas radi).
Tim gore, oni mogu da zatvore glavnu železničku stanicu jer putnika i nema. Mi ćemo sad nekoliko decenija čekati da Beograd dobije kako tako kompletiranu železničku stanicu. A u međuvremenu ćemo da čekamo na Novom Beogradu gde nema ni čekaonice, ili u Prokopu koje je realno gradilište. Ili u Topčideru, gde 90% ljudi ni ne zna kako da dođe do tamo.

Upravo tako. Ali, postojanje međunarodnih koridora može i povoljno da utiče da se radovi ubrzaju. Doduše, to se za sada ne vidi. :?
 
Vrh