Šta je novo?

Nekadašnja Glavna železnička stanica

Ključna reč je BIO. Ne znam istoriju berlinskog Hbf-a, ali verujem da je stanica sa takvim kapacitetom bila u planu da se poveže sa centrom metro linijama, a u našem slučaju bi to bile autobuske linije i možda BgVoz (Beo voz ili kako god da se zove neki vid naše nadzemne železnice.
 
Mnogo će vode Dunavom proteći dok mi dobijemo metro koji bi povezao Prokop sa centrom. Od kojih para da ga finansiramo, mi smo zemlja bez industrije, a van Bg-a je pustoš. Pančevo na 15 min od centra Bg-a je u raspadu, od kada su ovi došli na vlast u gradu nije uradjeno ništa, a života ima samo u Aviv parku..Mogu da zamislim kako je tek u Kuršumliji. I zato pričam o megalomaniji i rasipanju para u ovoj zemlji na nepotrebne stvari-ceo koncept Prokopa je megalomanski od samog starta, ali i to bih progutao da je stanica na normalnom i pogodnijem mestu. Rešenje je možda da Bg voz ide na 15 minuta tokom celog dana od Batajnice do Pančeva (što li su inače pravili novu dvokolosečnu prugu?), i na svim drugim trasama na teritoriji grada Beograd. Takodje bi bilo dobro da do Prokopa dodje tramvaj ako može od Autokomande. Ako se u suprotnom bude čekao metro-to će dugo biti stanica duhova.
 
Realnije bi bilo da od Prokopa saobraca tramvaj: Prokop - Slavija - Studentski park.
 
Tužno je to, olako se odričemo železničke tradicije od 140 godina.
Jedno ne isključuje drugo

Sama zgrada jeste spomenik i nije više adekvatna za poslove zeleznice i putnika
te nije teško ukopati (bez krtice )par prolaznih koloseka
a u pozadini (ka autobuskoj stanici) imati malu žel. zgradicu za opsluzivanje putnika koima ne odovara NBgd, Prokop,Vuk, Dunav stanica...
zgradu pretvoriti
kako je i planirano u muzej ,,Srednjovekovne Srbije,,
gde bi bile replike srednjovekovnih dostignuca a na zidovima replike slika naših vladara , vitezova i junaka

Zasto replike ?
Originale treba ih ostaviti gde i jesu zbrinuti jer stvaranje novih uslova ( na primer mikro klime, bezbednosti...) za čuvanje je preskupo
naročito dovesti tako staru (čitaj trulu) zgradu gl. zel. stanice u gotovo sterilne i svemirske uslove
a uz malu i jeftinu revitalizaciju zgrade gl. žel. stan.
dobili bi smo vrlo lep i atraktivan prostor da napokon i nama i svetu pokazemo ono što stvarno i jesmo

a samo par stotina metara dalje stara lozionica da postane muzej železnice sa svim starim lokomotivama
di ćeš bolje ....
trg, spomenik, i dva muzeja a pride i mala (polu)podzemna prolazna žel. stanica
:sesir:
 
A sta je sa zenama u srednjem veku i onim ljudima koji nisu bili vladari i vlastela?
 
Pa imace svoje replike
zenskinje-zlatne kašike, kutlace , preslice, koje kakav nakit
muskarčine- po koje lovačko oruzije, lični del. oruzija , pehare vina...

Nikako ne bi trebalo uzimati eksponate iz entografskg i vojnog muzeja

jer izlozeni bi morali da se direktno vezuju za prikazane ličnosti, njihovu pratnju i neposredno okruženje
a što se bitno razlikuje od opšte narodne situacije koja jeste prikazna u entografskom i vojnom muzeju
Na primer
Na dvoru jeste bio zlatni escajg te ga treba prikazati kao dostignuce u muzeju srednjovekovne srbije
ali
u narodu je bila zastupljena grnčarija i drvo što jeste vec prikazano u entografskom muzeju
 
Znaci zenskinje za kasike :laugh: Malo se salis samnom.
Hocu reci da srednji vek ne treba da se idealizuje i romantizuje, vec da se prikaze kakav jeste bio - jedno mracno i okrutno mesto, pogotovu za one one koji nisu bili vlastela - i muskarci.
 
Znaci zenskinje za kasike :laugh: Malo se salis samnom.
Pa šta da se radi tad baš i nije bilo velike rodne ravnopravnosti :)
mada
u nas jesu bile na vrlo visokom polozaju i neke žene

CARICA Jelena Paleolog,
kći "gospodara Konstantina Dejanovića Dragaša i gospođe Jelene", bila je poslednja carica Vizantije koja nikad nije zaboravila da je Srpkinja
Kneginja Milica Hrebeljanović, rođena Nemanjić (ili časna Eugena, rođena oko 1335.)
bila je vladar Srbije, supruga srbijanskog kneza Lazara, srednjovjekovnog pisca i pravoslavnog sveca.
Jerina Branković rođena Irina Kantakuzin, u narodnoj tradiciji poznata kao Prokleta Jerina)
je bila srpska despotica
Itd.

Naravno njihove stvari su se bitno razlikovale po kvalitetu i dostignucima u odnosu na stvari iz tog vremena
a vec prikazane u entografskom muzeju

Tako da itekako ima šta da se prikaze sa replikama i za ,,ženska,, dostignuca i vrednosti
u muzeju Srednjovekovne Srbije koj treba da se otvori u zgradi glavne železničke stanice

Jer u to doba , toliko prava žene i nisu imali u Evropi
a takve postavke
koja svedoči o našoj genetskoj pozitivnosti
nigde i nema prikazano vec nas doživljavaju kao stare EU-ljudoždere :(

Tu veliku svetlu ulogu ce poneti upravo zgrada glavne železničke stanice :kk:

:sesir:
 
Planiranom izgradnjom novog Savskog mosta sa zeleznickim koridorom se ostvaruju uslovi da se realizuje ideja koju sam ponudio pre neko vreme.
A to je da se sacuva Beograd glavna kao funkcionalna zeleznicka stanica za gradsku zeleznicu a istovremeno da se oslobodi Savski amfiteatar uz minimalna infrastrukturna ulaganja.

novi-most-Beoinfo.jpg


907921Beogradcvor.jpg


Takva stanica se uklapa u plan metro-a posto bi omogucila presedanje na liniju Broj 1 sto bi omogucilo veliki broj presedanja.
A i Prokop bi samim tim dobio toliko dugo ocekivanu vezu sa centrom grada.
 
Са Новог Београда ђене-ђене, али ова веза, да воз 2 пута прелази саву да би завршио на истој обали? Градња распутнице на великом мосту? Оштре кривине? Такве ствари се избегавају и за трамвајске и метро железнице, системе где су железнички стандарди убажени, а о класичним железницама да не говоримо! Већ је у постојећим плановима остала станица Сајам, која и у овако осакаћеном чвору има неку логику и смисао. Немојмо правити још горе. Простор испод петље је сасвим довољан да колосек пређе Мокролушки колектор, и да се спусти испод земље. Ако већ железница толико "смета", нека направе колосеке до Савског трга испод Савске улице. Јефтиније је, а решава се питање брзе везе са центром града.
 
... нека направе колосеке до Савског трга испод Савске улице.
Јефтиније је,
а решава се питање брзе везе са центром града....
Karlo , Karlo , Karlo .... +, +, +, +, +, +, +...... :p :) :p
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481704#p481704:3vvyum4c je napisao(la):
Karlo del Ponte » 30 Sep 2017 08:59 pm[/url]":3vvyum4c]Ако већ железница толико "смета", нека направе колосеке до Савског трга испод Савске улице. Јефтиније је, а решава се питање брзе везе са центром града.

А, не, ту ће да направе метро.
 
Karlo, nije bitno koliko puta voz prelazi reku vec za koliko vremena stize od jedne tacke do druge.
Tj bitno je da Prokop bude povezan sa centrom posto do njega nije ni u planu da se izgradi metro.
Dakle ovde voz nece ici brzo, svakako nece ici preko 80 km/h posto je u blizini stajaliste Sava centar gde mora da stane tako da radijusi ne moraju da budu ogromni, ne gradi se pruga za TGV. Opet kazem ovo je skica, mogu radijuse da povecam nije problem, bitno je da rasputnica bude ispred stajalista Sava centar.
Sto se tice rasputnice na mostu, ne vidim nikakav problem, pogledaj malo centar londona, oni imaju takvih rasputnica na vijaduktima koliko hoces.

Ne slazem se sa tobom da su koloseci ispod Savske jeftiniji jer znas vrlo dobro da je tunel skuplje resenje od vijadukta.
Druga stvar kad bi hteo da izgradis tunel ispod savske, morao bi da sacekas 2020tu godinu da se izmeste zeleznicka postrojenja u SA jer nije planirano dislociranje Beograd glavne do tada. Tako da tvoj predlog moze u najboljem slucaju da se pusti u promet 2022.
Treca stvar tvoj predlog zelenickog tunela se ne poklapa sa strategijom grada koji planira metro tom trasom a ne gradsku zeleznicu.

I jos nesto, izgradnjom vijadukta koji predlazem se moze stici do Beograd glavne iz svih pravca grada plus veza Aerodroma i Sava Centra koja ima fenomenalni potencijal sto nije slucaj ako izgradis tunel ispod savske jer time ne dobijas vezu sa Novim Beogradom ni sa Prokopom, tj pancevackom prugom, dobijas samo vezu iz pravca juga. Dakle ogranicene mogucnosti posto se ukida stari zeleznicki most.

Dakle kad stavimo sve argumente na papir, jasno je da je vijadukt ovom novom trasom izuzetno perspektivniji i jeftiniji od tunela koji predlazes.
 
Pa iskreno, da se ubacim, ja ne razumem zašto železnička mreža ne opstane u svrhu lokalne gradske železnice? Da ide od Rakovice do Dunav stanice, pa čak i da se ne vrati drugi kolosek oko Kalemegdana. Greota bre ljudi da se onakva infrastruktura (prostor, tunel...) baci! A voz može da se spusti ispod površine, makar kroz BnV
 
Takve uslove je jednostavno nametnuo grad, dakle u strategiju razvoja se opredelio za sledece poteze.
- Ukidanje svih zeleznickih postrojenja u SA
- Ukidanje starog zeleznickog mosta
- Umesto postojece zeleznice u SA su resili da ubace podzemni metro koridor
- Prokop su resili da ne povezu sa metroom
- Prugu oko Kalemegdana su resili da ugase.
- Stari savsi most su resili da zamene novim mostom koji bi imao zeleznicki koridor u sklopu resenja.

Dakle takva je strategija razvoja za koju se grad opredelio i resenje koje treba ponuditi treba da uzme u obzir stavke koje su oni odredili kako bi bilo moguce razmatrati njegovo uklapanje u te njihove planove.

Ono sto sam predlozio je upravo odgovor na njihovu strategiju razvoja uzimajuci u obzir sve ogranicavajuce faktore koje su oni nametnuli. (a kao sto vidite ima ih puno)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481407#p481407:3bs76axr je napisao(la):
WLABmz » Fri Sep 29, 2017 2:49 pm[/url]":3bs76axr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481318#p481318:3bs76axr je napisao(la):
astrodule » Pet Sep 29, 2017 12:31 pm[/url]":3bs76axr]I Prokop bi bio idealan za tako nešto (tako je valjda i zamišljen), ali trenutno je nepovezan sa centrom.

I Berlin Hbf je bio nepovezan sa centrom i tamo su se bunili što je glavna stanica predviđena daleko od centra, a gle sad...

Berlin. Glavni grad najjace evropske ekonomije.
Beograd. Glavni grad...Srbije.

Ne razumjem kako moze biti argument za beogradsku zeljeznicu "eto uradili su to u Berlinu". Bas zato sto je Srbija mala i siromasna zemlja, nema nikakvog smisla porediti se sa Berlinom i ocekivati isto. Srbija mora pazljivo da cuva ono sto ima i maksimalno to koristi. Price da cemo imati zeljeznicu 21 veka samo jos da izgradimo ovo i ono (npr, metro na Prokopu) su teska iluzija. Srbija nije Njemacka.

Ono sto je relanost, je da se srpska zeljeznica gasi i zatvaranje Glavne nije zato sto se sve prebacuje na neku "bolju" lokaciju, vec zato sto se zeljeznica smanjuje. Buducnost nosi manje vozova i manje putnika. Zato je Prokop stanica po mjeri buduceg Beograda. Nazalost.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481187#p481187:39u57aev je napisao(la):
laki72 » Thu Sep 28, 2017 4:29 pm[/url]":39u57aev]Tek ta prica o sajmu kao ceonoj stanici mi se cini ''slag na tortu'' pogresnih odluka...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Ne da je "pogresna" vec totalni idiotizam. Zatvoriti veliku uhodanu ceonu stanicu i napraviti kolematar nize niz prugu drugu manju stanicu. :roll:
Naravno, rjec je samo o spinovanju. Nikakve stanice Sajam nece biti osim mozda za tzv metro.
 
Чекај, нисам испратио, шта су радили у Берлину? Укинули неку од железничких станица када су направили супермодерну Главну? Молим овде неке да не лупетају. Шта и када су радили са пругама, увек су вршили само доградњу и повећање капацитета, и проширење зона непосредно опслужених брзим шимским превозом. Нису никада вршили економско самоубиство, против интереса било ког инвеститора који ја заиста инвеститор, као што је лишавање важне локације железничке станице.
 
Pa zar ovo sa ukidanjem glavne i zeleznice u SA nije drasticno smanjivanje kapaciteta?
 
Ja sam za ideju da se Glavna železnička stanica upotrebi kao stanica budućeg metroa.
Tu se ukrštaju 3 linije tramvaja i ljudi bi se mogli lako prebacivati sa metroa na tramvaj i obrnuto.
Kad se jednog dana završi BNV, tu će da živi veliki broj ljudi i većina će verovatno imati para da koriste metro (koji ne verujem da će biti jeftin).
Mi i dalje možemo u staru zgradu da stavimo muzej. A da se dogradi iza nešto modernije za potrebe metro stanice.
Pošto će sve iza glavne stanice da se ruši, zašto sad ne početi sa ukopavanjem te metro stanice?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481858#p481858:1c6981vu je napisao(la):
zecal » 01 Oct 2017 08:10 pm[/url]":1c6981vu]
Pošto će sve iza glavne stanice da se ruši, zašto sad ne početi sa ukopavanjem te metro stanice?

Zato sto metro nije jos poceo da se gradi a pitanje je da li ce se nekad praviti.
 
Nešto mora prvo da se napravi.
Ako ne napravimo prvi korak za metro, nećemo ni drugi ni treći.
Jednom mora da se preseče i nešto počne da pravi.
U suprotnom ćemo ostati samo na gomilu različitih planova i maketa.

Pogledaj početak ove teme. U 2007 su se raspravljele iste stvari i ništa nije napravljeno za 10 godina.
 
Ovaj ovde prostor je trenutno potpuno prazan.
Zašto ne uraditi ovde metro liniju po principu Cut and Cover?

Prokopamo kanal dubine 7 metara. Nalijemo cement za zidove i krov tunela, pa pokrijem sve sa zemljom.
Ostavimo na nekim mestima otvore za vazduh u tunelu, ali se ništa drugo nebi videlo.
Preko toga bi posle mogla da se prevuče cesta.

Imali bi završen deo brze linije metroa i ništa ne moramo da rušimo.
Ta tehnologija kopanja je stara i jeftinija. To naše firme mogu da rade (nema potrebe za skupim mašinama za bušenje).

Ovo može da se počne odma, jer ne smeta ničemu. Čak bi i vozovi mogli da idu pored ovih radova dok se ne prebaci sve na Prokop.
Možda bi i investitori BNV mogli malo da dodaju koji dolar. I njima bi bilo u interesu da tu prođe metro.

GlavnaStMStanica1.jpg


Metro stanica bi mogla da se ukopa na mestu gde je roze pravougaonik.
To ukopavanje takođe možemo da počne po preselenju železnice na Prokop.
 
Večeras sam verovatno poslednji put bio na Glavnoj, poslednji put izašao na peron i poslednji put ispratio putnike sa njega. Ne mogu nekako da zamislim kako će ceo grad izgledati kad železnička i autobuska ne budu tu gde su oduvek bili. Taj deo grada nije najlepši, uopšte, stanični delovi većine gradova nisu najlepši ali imaju svoju dušu, imaju neki šmek starih vremena....sve će to nekako nedostajati kad se premestimo na bezdušnu UFO-inspirisanu stanicu u nedođiji. Pored normalne lokacije PROKOP NEMA NI TO "NEŠTO". A to "nešto" čini stanicu stanicom, voz vozom, putovanje putovanjem. I gosti koji vozom budu došli u Beograd neće više moći odmah iz voza da sa prvim koracima osete pravi beogradski duh kakav pokazuju Savamala, Balkanska, pa i KAmenička ulica. Umesto toga sletaće na aerodromski terminal za vozove gde će ih čekati taksi i autobusi, oni koji budu hteli do centra pešice ili na biciklu neće se lepo provesti, a i izgubiće vreme prolazeći kroz bezdušnu arhitekturu.
 
Vrh