Šta je novo?

Nekadašnja Glavna železnička stanica

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=489472#p489472:32br21xr je napisao(la):
RioBL » Sub Nov 04, 2017 8:58 pm[/url]":32br21xr]Zeljeznica je u vlasnistvu drzave kojom upravlja aktuelna vlast. Ne mislis valjda da zeljeznica sama odlucuje o svojoj sudbini?

Naravno da odlučuje onaj u čijem je vlasništvu. Upravo zbog toga ne vidim logiku u tragačevom postu, koji misli da će promena vlasti doneti kardinalnu promenu u razvoju železnice. To se nije desilo otkako postoji železnica u Srbiji, a pogotovo ne od pojave višestranačja. Poslednjih 25 godina je doba najmanjih ulaganja u železnicu od kad ona postoji!
 
Država nije neki privatni posed sa stanovništvom, čije vlasništvo se menja na izborima. Koliko god to nekima čudno zvučalo, vlast su samo službenici, koje bira narod da obavljaju određene zadatke u javnom interesu. A sad, da ti službenici iz ovih ili onih razloga daju sebi malo više oduška, druga je stvar.
 
у нормалним земљама да. на дивљем Балкану је држава приватан посед оних на власти
 
Dragi moji,

evo već iz dva nezvanična izvora, oba iz Srbija Voza - od 10. decembra ove godine na glavnoj stanici ostaju samo međunarodni vozovi.
 
Hjao. Naredne 3 strane nisam tu. Igore, budi u pripravnosti, krv će da padne.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=489892#p489892:2fa3q99l je napisao(la):
WLABmz » 06 Nov 2017 05:31 pm[/url]":2fa3q99l]Dragi moji,

evo već iz dva nezvanična izvora, oba iz Srbija Voza - od 10. decembra ove godine na glavnoj stanici ostaju samo međunarodni vozovi.

Е, видиш, помало неочекивано - ја ово поздрављам. Кад се буде смањио број путника, можда се неки лењи мозгови активирају, да мало размисле, да се замисле...
Мада је то тешко очекивати у друштву без савести.
 
Kakvi smanjiti. Povecati i to bar 3 puta. Dokazano je da je Prokop bolje rjesenje.

p.s. ja bih bio zadovoljan i da na ovom ostane. da samo medjunarodni polaze sa Glavne. No, mene niko nista ne pita. Ja sam iz Banjaluke.
 
Svakako je krajnje loš potez prebaciti polaske na nedovršen Prokop.

Međutim, situacija je ovakva:

1) vozovi za Šid, NS, SU će svakako od 10. decembra ići iz Zemuna / Batajnice zbog radova, tako da njih to ne dotiče;
2) vozovi za Vršac i Zrenjnanin oni ostaju sa Dunav stanice, tako da njih to takođe ne dotiče;
3) najviše će pretrpeti vozovi za Požegu, Užice, za dalje uglavnom idu barcem koji ostaje sa glavne;
4) ka Nišu putnici više praktično i ne postoje, a o Požarevcu da ne pričamo. U međunarodnom vozu za Solun je 15 minuta pred polazak pre neki dan bilo svega 3 putnika, od čega 1 za Vranje i 2 stranaca u kušetu.

Mislim da možemo očekivati da će u toku sledeće godine skarabudžiti neke radove u Zemunu kako bi mogli da gariraju lokomotive i vagone i postave rampu za autovoz i da će decembra sledeće godine prebaciti i međunarodne na Prokop.
 
А да ли ће ти окрњени поласци са севера макар бити усклађени са БГ возом? Ако неће, онда би био ред да се организује неки аутобус као замена на деоници Батајница/Земун – Нови Београд - Београд главна. У супротном могу да се поздраве са великим бројем путника на најјоптерећенијем железничком правцу у земљи (у Штадлерима за Нови Сад понекад нема места за седење), а аутобуски превозници ће задовољно трљати руке.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=489960#p489960:3kku53d6 je napisao(la):
Nikola NS » Pon Nov 06, 2017 10:47 pm[/url]":3kku53d6]А да ли ће ти окрњени поласци са севера макар бити усклађени са БГ возом? Ако неће, онда би био ред да се организује неки аутобус као замена на деоници Батајница/Земун – Нови Београд - Београд главна. У супротном могу да се поздраве са великим бројем путника на најјоптерећенијем железничком правцу у земљи (у Штадлерима за Нови Сад понекад нема места за седење), а аутобуски превозници ће задовољно трљати руке.

BG:voz će ići na sat vremena do Batajnice. Valjda će ih uklopiti. Možda će u naredne tri godine voz izgubiti putnike, ali će zato kada bude gotov remont, a od Beograda do NS se stizati za 45-50 minuta vozom, autobus moći da se svečano pozdravi sa putnicima.
 
Prokop trenutno nema saobracajne uslove ni za malo vecu Pekabetu a kamo li za Glavnu Stanicu.
Zamislite da treba da se prebacite na ne neki durgi transport - jedina opcija je taksi.
Cini mi se da je Prokop orginalno zamisljen da istovari nekoliko stotina pionira koji posecuju Kuci Cveca, i jedino za to i moze efikasno da sluzi.
Prokop treba da ima manji rang. Galvna stanica treba da bude Novi Beograd.

Neverovatna nesrazmera ulaganja u privatni BnV i najvazniji proklamovani gradski saobracajni objekat, bilo da je Prokop ili NB. Luda zemlja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=489970#p489970:zab82v8e je napisao(la):
tragac » 06 Nov 2017 10:36 pm[/url]":zab82v8e]Kojim trimerom da krčim do Prokopa? Stihl ili Husqvarna?

Na to bi dodao i obaveznu opremu za planinarenje kako bi se izaslo iz rupe.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=489892#p489892:2gcdwu39 je napisao(la):
WLABmz » Pon Nov 06, 2017 6:31 pm[/url]":2gcdwu39]Dragi moji,

evo već iz dva nezvanična izvora, oba iz Srbija Voza - od 10. decembra ove godine na glavnoj stanici ostaju samo međunarodni vozovi.

Ja ovo pozdravljam I nadam se skorom ukudanju svog zeleznickog saobracaja sa glavne stanice.

Planovi se da se glavna stanica pretvori u muzej, ja bi je ipak ostavio delimicno u funkciji kao tramvajsku stanicu. Odakle bi tramvaji na svakih par minuta vozili prema Prokopu i novoj autobuskoj na NGB. Mozda i neki kruzni turisticki tramvaj. Tako se ne bi remetile navike putnike, a i stanica bi zadrzala stari duh "kapije Beograda" za sve koji dolaze i odlaze iz njega.
 
ГЖС као саобраћајно чвориште без БАСа и железничке функције ГЖС нема никаквог смисла. Било би добро да остану међународни и музејски возови са ГЖС.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=492109#p492109:7ym0pqpu je napisao(la):
Дошљак » Uto Nov 14, 2017 1:28 am[/url]":7ym0pqpu]ГЖС као саобраћајно чвориште без БАСа и железничке функције ГЖС нема никаквог смисла. Било би добро да остану међународни и музејски возови са ГЖС.

Nisam ni mislio da bude cvoriste, ako je odgovor upucen meni. Samo da ostave deo stanice u funkciji za tramvajski saobracaj. Govorim kao neko ko nije iz Beograda. Iz Novog Sada sam i kao drugi koji su dolazili u Beograd, meni je "pocetak" Beograda: GZS, BAS i Lasta. Cak i dan danas, iako godinama nisam koristio javni prevoz. Za neke druge generacije, mozda ce Prokop ili NBG biti "pocetak" Beograda.
 
Okolina sadašnje glavne železničke stanice će ostati saobraćajno čvorište jer će sa na toj raskrsnici uvek ukrštati pravci ka Slaviji, ka Kalemegdanu, ka sajmu, ka NBG i ako ovi id*** probiju tunel i ka Despota Stefana.

Gazi, a ako ne koristiš javni prevoz zašto ti je bitno da se ukine glavna železnička stanica?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=492212#p492212:32816hr3 je napisao(la):
WLABmz » Uto Nov 14, 2017 1:20 pm[/url]":32816hr3]@Gazi Bengazi

šta će ti cela zgrada GŽS za običan tramvaj?

Nisam ni mislio na celu stanicu. Napisao sam "deo stanice":

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=492113#p492113:32816hr3 je napisao(la):
Gazi Bengazi » Uto Nov 14, 2017 1:49 am[/url]":32816hr3]
Samo da ostave deo stanice u funkciji za tramvajski saobracaj

Neka zgrada stanice dobije novu funkciju, a da samo peroni i mozda glavni ulaz sa holom budu u funkciji javnog prevoza. Hol se takodje moze preurediti da bude od koristi putnicima koji prolaze. Od servisnih informacija pa nadalje...
 
Kaко би то тачно требало да изгледа? И која би била сврха?
 
Ja bih lično napravio Operu ili koncertnu dvoranu na mestu koloseka, a zgrada stanice bi bila vestibil. Blagajne za vozne karte bi postale blagajne za ulaznice. Rešenje primenjeno u Baden-Badenu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=492350#p492350:149swbru je napisao(la):
WLABmz » 14 Nov 2017, 19:49[/url]":149swbru]Ja bih lično napravio Operu ili koncertnu dvoranu na mestu koloseka, a zgrada stanice bi bila vestibil. Blagajne za vozne karte bi postale blagajne za ulaznice. Rešenje primenjeno u Baden-Badenu.
Ko da si neki muzičar. :mrgreen:
Mislim da muzejsko rešenje nije loša ideja, mada ni to što predlažeš nije loše.
 
За музеј је најбоља стара ложионица са окретницом. Ту може да се спакује 20ак локомотива само у очувани део, а ако би се обновила цела, било би онда још 10ак места. То би било сасвим довољно за све сачуване старе парњаче нормалног колосека које имамо разбацане по Србији, као и расходоване дизелке које чаме по разним депоима и ове две серије електро локомотива које смо имали у употреби до сада и чувени Шинобус :)
 
Lozionica je toliko logicna zgrada za muzej zeleznice da tu nema dileme.
 
Vrh