Šta je novo?

Nekadašnja Glavna železnička stanica

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481091#p481091:3hkxpz7j je napisao(la):
spatiotecte » Čet Sep 28, 2017 11:37 am[/url]":3hkxpz7j]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=480995#p480995:3hkxpz7j je napisao(la):
WLABmz » 27 Sep 2017 11:40 pm[/url]":3hkxpz7j]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=480978#p480978:3hkxpz7j je napisao(la):
spatiotecte » Sre Sep 27, 2017 10:50 pm[/url]":3hkxpz7j]Ma zasto toliko smeta Glavna?
Mogli su lepo da je malo srede i zavrsili bi stvar, prugu do nje da remontuju i zavrsavala bi sasvim posao.
Nije bilo uopste potrebe za novim cvorom i bacenom milijardom evra.

Kasniš 50 godina...

A paris, Moskva, Rim, itd kasne koliko godina?

Pre pedeset godina je odlučeno da će se graditi novi čvor, tj. odustalo se od ideje prolazne stanice na mestu glavne. Dakle bilo je pitanje, da li glavnu pretvoriti u prolaznu sa tunelom ispod centra do Dunav stanice ili graditi novi čvor. Odlučilo se drugo i tu je kraj, osim što umesto da je sve bilo završeno za 10-15 godina, razvuklo se do dan danas...Moskva i Rim imaju mnogo veće tokove putnika. Rim ima prolazne stanice pored glavne čeone. Moskva ima Kursku stanicu koja je u potpunosti prolazna i Belorusku koja je delom prolazna pored još 5-6 čeonih.
 
Lepo si ovo objasnio i sve me to dovodi do pitanja zasto nije mogla da se sacuva Beograd glavna kao ceona pored NBG i Prokopa prolaznih?
 
WLABmz":3pxflbna je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481091#p481091:3pxflbna je napisao(la):
spatiotecte » Čet Sep 28, 2017 11:37 am[/url]":3pxflbna]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=480995#p480995:3pxflbna je napisao(la):
WLABmz » 27 Sep 2017 11:40 pm[/url]":3pxflbna]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=480978#p480978:3pxflbna je napisao(la):
spatiotecte » Sre Sep 27, 2017 10:50 pm[/url]":3pxflbna]Ma zasto toliko smeta Glavna?
Mogli su lepo da je malo srede i zavrsili bi stvar, prugu do nje da remontuju i zavrsavala bi sasvim posao.
Nije bilo uopste potrebe za novim cvorom i bacenom milijardom evra.

Kasniš 50 godina...

A paris, Moskva, Rim, itd kasne koliko godina?
Pre pedeset godina je odlučeno da će se graditi novi čvor, tj. odustalo se od ideje prolazne stanice na mestu glavne. Dakle bilo je pitanje, da li glavnu pretvoriti u prolaznu sa tunelom ispod centra do Dunav stanice ili graditi novi čvor. Odlučilo se drugo i tu je kraj, osim što umesto da je sve bilo završeno za 10-15 godina, razvuklo se do dan danas...Moskva i Rim imaju mnogo veće tokove putnika. Rim ima prolazne stanice pored glavne čeone. Moskva ima Kursku stanicu koja je u potpunosti prolazna i Belorusku koja je delom prolazna pored još 5-6 čeonih.

To što je nešto odlučeno pre 50 godine, ne znači da ne treba da se preispita pa i promeni delimično ili u potpunosti. Ali u Srbiji postoji isključivost u svemu pa i po pitanju Glavna železnička stanica – Prokop.

I koliko te prolazne stanicu imaju putnika, a koliko čeone? Evo liste najprometnijih železničkih stanica u Evropi (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_b ... _in_Europe). Sasvim slučajno, u prvih 10 je 7 čeonih (pritom Gare de Châtelet je stanica RER-a pa ne znam koliko je merodavno svrstati je na ovu listu, ali hajde).

Ne sporim nijednu prednost prolaznih stanica (i ne mislim da Prokop treba srušiti), ali u Evropi čeone stanice nisu ukidane. Štaviše, u većini velikih gradova one i dalje imaju veći broj putnika od prolaznih. A zašto? Zato što se nalaze na atraktivnijim lokacijama od prolaznih stanica.
 
Избаци Шатле, није му ту место, али прва следећа станица (Утрехт) је такође пролазна, па проценат остаје исти :)

Свакако, у неколико пасуса рекао си суштину.
 
Ako Budimpesta može da ima Keleti, Nigati i Deli. Valjda Beograd može da ima Glavnu i Prokop.

Glavnu za vozove ka Viljahu, Beču, Budimpešti, i određen broj unutrašnjih čisto zbog pouzdanosti. I za Beovozove, Valjevo, Pazova i slično dovodili bi putnike na isto mesto na koje ih sad vode Lastini busevi, koji to više neće raditi. Jedino što je potrebno je da se ti vozovi integrišu sa GSP-om.

A Prokop za BG voz i za daće bog jednog dana IC linije Subotica - Niš, Subotica - Prijepolje - (Bar), Sofija - Budimpešta...

Ali pre će se železnica potpuno ugasiti nego što će se ovo desiti.
 
Slažem se sa ovim da Beograd može imati i Glavnu i Prokop.
Mislim, međutim, da nije problem sa železnicama, već sa pitanjem prostora u Savskom amfiteatru... što je, pak, takođe moglo da se reši na obostrano zadovoljstvo.
 
Kao sto rekoh na prethodnoj strani, manje od 1 km cut and cover tunela bi trebalo da je p. dim za grad ove velicine.
Setimo se cuvene cifre od 20 miliona evra za ubrzavanje radova na mostu na Adi, recimo za toliko bi verovatno moglo da se uradi. Neka me neko slobodo ispravi ako gresim.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481142#p481142:t0vafod7 je napisao(la):
Nikola NS » Čet Sep 28, 2017 3:06 pm[/url]":t0vafod7]
I koliko te prolazne stanicu imaju putnika, a koliko čeone? Evo liste najprometnijih železničkih stanica u Evropi (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_b ... _in_Europe). Sasvim slučajno, u prvih 10 je 7 čeonih (pritom Gare de Châtelet je stanica RER-a pa ne znam koliko je merodavno svrstati je na ovu listu, ali hajde).

A pogledaj u vrhu liste prolazne koliko imaju manje koloseka od čeonih. To govori o superiornosti tog rešenja. I Cirih glavna je postala delimično (podzemno) prolazna pre par godina. Sve stanice u vrhu su u ogromnim gradovima, naravno da će da budu najprometnije. A to ne znači da je čeona stanica dobro, nego iznuđeno rešenje iz prošlosti. Mnogi su u Berlinu kukali što se nisu vratile čeone stanice od pre 2. svetskog rata iz razloga nostalgije. Ali kad se reizgrađivao posle 2. svetskog rata nije nikom ni padalo na pamet da ih vraća u promet, nego se izgradio nov čvor sa sistemom prolaznih stanica, kasnije usavršen padom Berlinskog zida. U Štutgartu recimo potpuno ruše čeonu stanicu i na njenom mestu prave prolaznu pod uglom od 90 stepeni u odnosu na staru. Takođe, u Beču su srušili Sudbahnof i na njenom mestu napravili prolaznu stanicu. Gde god je moguće, ljudi se rešavaju organizacionog košmara zvanog čeona stanica. U velikim gradovima, kao što su Pariz, Moskva itd. to bi koštalo desetine milijardi evra i to je jedini razlog zašto se to ne radi.

A sad da se vratimo na našu temu. Novi čvor je doveden jako blizu završetka i saobraćajno je neuporedivo superiorniji nego stari. I sad vi dajete ideju da se sve baci i da se stari čvor ostavi. Pritom, ne obraćate pažnju na to da je stari čvor u devastiranom stanju i da bi njegova modernizacija koštala skuplje nego dovođenje novog čvora u funkciju. Dakle, slažem se da novi čvor nije savršeno rešenje jer je građen za neko drugo vreme, kad je postojao mnogo veći prosperitet železničkog saobraćaja u zemlji, ali stari čvor je još manje savršeno i još manje održivo rešenje jer je građen za 19. vek! Putnički saobraćaj je na minimalnom nivou i kao što sad i glavna i Prokop zvrje uglavnom prazni, tako će i Prokop kad se ceo saobraćaj na njega prebaci zvrjati malo manje prazan nego sad, ali generalno prazan. Međutim, ukoliko jednog dana nekim čudom dođe do značajnijeg povećanja železničkog putničkog saobraćaja u Srbiji, Prokop će moći to da prihvati, a glavna ne! Predlozi da nešto ide na glavnu, a nešto na Prokop su pogrešni iz jednog razloga - trenutno određeni broj vozova ide na glavnu, a određeni na Prokop i tu se stvara velika pometnja, gde šta ide. Drugo, autobuska stanica se pomera, tu glavna železnička isto mnogo gubi.
 
Нико ни не помиње да се нови чвор баци, толиких лудака ипак нема на овом форуму.

Иначе, према актуелним плановима, неће "нешто ићи на Прокоп а нешто на Главну", него "нешто на Прокоп а нешто (и то само за југ) на Сајам". Добићемо "нову Главну", само на лошијем месту.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481170#p481170:3rm0dkaq je napisao(la):
Пантограф » Čet Sep 28, 2017 4:15 pm[/url]":3rm0dkaq]Нико ни не помиње да се нови чвор баци, толиких лудака ипак нема на овом форуму.

Иначе, према актуелним плановима, неће "нешто ићи на Прокоп а нешто на Главну", него "нешто на Прокоп а нешто (и то само за југ) на Сајам". Добићемо "нову Главну", само на лошијем месту.

Ta stanica Sajam stoji samo u urbanističkim planovima, a u planovima železnice ne postoji.
 
Tek ta prica o sajmu kao ceonoj stanici mi se cini ''slag na tortu'' pogresnih odluka...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481186#p481186:mk99i1ev je napisao(la):
WLABmz » Чет Сеп 28, 2017 4:27 pm[/url]":mk99i1ev]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481170#p481170:mk99i1ev je napisao(la):
Пантограф » Čet Sep 28, 2017 4:15 pm[/url]":mk99i1ev]Нико ни не помиње да се нови чвор баци, толиких лудака ипак нема на овом форуму.

Иначе, према актуелним плановима, неће "нешто ићи на Прокоп а нешто на Главну", него "нешто на Прокоп а нешто (и то само за југ) на Сајам". Добићемо "нову Главну", само на лошијем месту.

Ta stanica Sajam stoji samo u urbanističkim planovima, a u planovima železnice ne postoji.
Значи чупа се све до Топчидера? А са Романтиком шта ћемо?
 
Tužno je to, olako se odričemo železničke tradicije od 140 godina.
 
Није нам први пут. Широм Србије су гашене пруге и станице.
 
Još gore, a uz to je ovo prva železnička pruga u glavnom gradu. Čini mi se da će se sve ovo jednom pokazati kao velika greška.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481221#p481221:15zuivwv je napisao(la):
Дошљак » 28 Sep 2017 08:03 pm[/url]":15zuivwv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481186#p481186:15zuivwv je napisao(la):
WLABmz » Чет Сеп 28, 2017 4:27 pm[/url]":15zuivwv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481170#p481170:15zuivwv je napisao(la):
Пантограф » Čet Sep 28, 2017 4:15 pm[/url]":15zuivwv]Нико ни не помиње да се нови чвор баци, толиких лудака ипак нема на овом форуму.

Иначе, према актуелним плановима, неће "нешто ићи на Прокоп а нешто на Главну", него "нешто на Прокоп а нешто (и то само за југ) на Сајам". Добићемо "нову Главну", само на лошијем месту.

Ta stanica Sajam stoji samo u urbanističkim planovima, a u planovima železnice ne postoji.
Значи чупа се све до Топчидера? А са Романтиком шта ћемо?

Не чупа се ништа док је важећег плана, као и складишта НИС-а, Сајма... За то не брините. Железница не зна ни шта би, ни шта не би.
 
Да је среће и памети па да остане и ГЖС...
 
Ne znam zašto vi toliko kukate za glavnom železničkom stanicom, ja iskreno mislim da je treba ukinuti.

Zašto mora voz da dođe u sam centar grada?
Zašto onda i aerodrom nije ostao na Novom Beogradu nego je premešten u Surčin?

Ja baš mislim da budući železnički čvor nije tako loše zamišljen samo treba početi graditi metro koji će ga povezati sa ostalim delovima grada, kao što i aerodrom treba povezati železnicom.
Na desnoj obali Save metro mrežu treba povezato sa Prokopom, dok metro mrežu sa leve obale Save treba povezati sa železničkom stanicom i autobusnom stanicom na Novom Beogradu, naravno metro treba da povezuje i obe strane Save.
Autobuska i tramvajska mreža treba da dopunjuju metro i gradsku železnicu.
Gradska železnica treba da poveže sve prigradske delove i aerodrom.

Nije mi jasno zašto neki uporno tvrde da je pod obavezno da ako neko dođe vozom u Beograd da on mora iz voza da izađe kod Ekonomskog fakulteta, biću sarkastičan i pitam, a zašto iz voza nebi izašao ispred Narodnog pozorišta.
Zašto je toliki problem da se iz voza izađe u Prokopu i prebaci se u metro koji će te odvesti do Slavije ili Narodnog pozorišta ili Ekonomskog fakukteta ili bilo gde drugde, a možeš iz voza preći u gradsku železnicu pa otići do Vukovog spomenika, Borče, Zemuna, možda čak i do aerodroma ili Rakovice?

Glavna železnička stanica treba da postane jedna metro stanica i to je po meni dovoljno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481270#p481270:2iifwceh je napisao(la):
Stomatolog » 29 Sep 2017, 05:23[/url]":2iifwceh]
Zašto mora voz da dođe u sam centar grada?
Zašto onda i aerodrom nije ostao na Novom Beogradu nego je premešten u Surčin?

Prednost voza je da moze da te dovede u centar grada.
 
Није неопходно задржати воз у центру града, али било би пожељно да имамо приградску железницу (до Младеновца/Плане, Лазаревца/Лајковца) до центра града. Треба искористити све што се може искористити а не бацати га у неповрат. Замислите да имамо данас узани колосек до Обреновца какав би ту могао регио-метро систем да се развије?
 
Za Obrenovac ne znam, ali znam da se razmatra mogućnost da BG voz 2 ide na 15 minuta Resnik-Prokop, pri čemu bi se naizmenično vozovi produžavali do Mladenovca i Lazarevca u perspektivi.
 
Meni je primer Berlina idealan. Glavna stanica je 2-3 stanice udaljena od najužeg centra, nije čeona, na više nivoa je i tu staju i metro i gradski voz (S-Bahn i U-bahn), i međugradski i za druge države. Lepo je videti na jednom mestu i obične vozove i ICE.

Mislim da čak i tramvaj staje negde u okviru kompleksa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=481318#p481318:12viq81h je napisao(la):
astrodule » Pet Sep 29, 2017 12:31 pm[/url]":12viq81h]I Prokop bi bio idealan za tako nešto (tako je valjda i zamišljen), ali trenutno je nepovezan sa centrom.

I Berlin Hbf je bio nepovezan sa centrom i tamo su se bunili što je glavna stanica predviđena daleko od centra, a gle sad...
 
Vrh