Šta je novo?

Nekadašnja Glavna železnička stanica

Zna li neko kakva je bila originalna boja fasade zgrade Glavne železničke stanice? Mrko žuta kao na starim razglednicama?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=435436#p435436:3p93mhjd je napisao(la):
Karlo del Ponte » 24 Feb 2017 12:56 am[/url]":3p93mhjd]Конкретно, ради се тај локал у приземљу, који је некада припадао Желтуристу, тренутно у процесу ликвидације. Ко ће ту отворити локал? За сада не знам, само, до краја маја би требао да буде завршен.
Kako je ŽT dospeo u likvidaciju kad su bili najprofitabilnije preduzeće u celom sistemu?
 
Vox91":1ty8nmb0 je napisao(la):
Zna li neko kakva je bila originalna boja fasade zgrade Glavne železničke stanice? Mrko žuta kao na starim razglednicama?
Ja je pamtim kao prljavo (smog i garez su nekada bili mnogo vecih koncentracija) bledo zutu iz sedamdesetih...
Kakva je bila u ranijem periodu morace nam reci neko od starijih sugradjana.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Hm, ocito me secanje prevarilo...
Doduse bio sam klinac, ne zamerite.

Inace, po slici spoljnog dela stanice ima logike da je iz perioda 70-tih sobzirom na farmerke zvoncare na ovom muskarcu.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Sumnjam da su boje na ovim zadnjim fotografijama realne.
 
Jesu realne, vidjao sam i ranije slične slike-a i na snimcima Titove sahrane vidi se da je stanica bila nekako sivkasta. Mislim da joj sadašnja boja ne stoji dobro, pa bih baš voleo da saznam kako je bila okrečena te davne 1884.
 
Мало занимљиво упоређивање Амстердама (900.000 становника градско подручје) и Београда (1.400.000 градско подручје). Амстердам има два железничка чвора, и две главне железничке станице: Централна у историјском центру, и Јужна наслоњена на "УМП" Амстердама.

Са Централне полази 5 возова на сат ка Утрехту, са Јужне 4.
Са Централне полази 7 возова на сат за Ден Хаг, а са Јужне 4.
За Најмехен и Ајндховен је однос 2 : 2.
Дакле, они су давно схватили да у великом граду није добро редуковати избор најатрактивнијих зона тиме што ће постојати само један основни железнички чвор, и да је непосредан приступ железници кључан за развој пословно најатрактивнијих садржаја. Метро мрежа у највећој мери прати коридоре железничких пруга, зато што осим јефтиније градње, утиче на формирање атрактивних зона у којима постоји оба. Са друге стране, на главној прузи је могуће редуковати број стајалишта, и тако убрзати саобраћај на истој и повећати капацитет.

Сада се вратимо у Београд. Као "светла" будућност се предвиђа имати само двоколосечну пругу, само на једном коридору. Чак и тамо где је најчистија ситуација за индуковани развој (Блок 42), планом се предвиђа само 100.000 квадрата. А за 2.000.000 квадрата се уклања основна инфраструктура... Србија као да се спрема да је за коју годину преузме неки стечајни управник.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=479688#p479688:3uk3jwqj je napisao(la):
Karlo del Ponte » Pet Sep 22, 2017 11:10 pm[/url]":3uk3jwqj]Мало занимљиво упоређивање Амстердама (900.000 становника градско подручје) и Београда (1.400.000 градско подручје). Амстердам има два железничка чвора, и две главне железничке станице: Централна у историјском центру, и Јужна наслоњена на "УМП" Амстердама.

Са Централне полази 5 возова на сат ка Утрехту, са Јужне 4.
Са Централне полази 7 возова на сат за Ден Хаг, а са Јужне 4.
За Најмехен и Ајндховен је однос 2 : 2.
Дакле, они су давно схватили да у великом граду није добро редуковати избор најатрактивнијих зона тиме што ће постојати само један основни железнички чвор, и да је непосредан приступ железници кључан за развој пословно најатрактивнијих садржаја. Метро мрежа у највећој мери прати коридоре железничких пруга, зато што осим јефтиније градње, утиче на формирање атрактивних зона у којима постоји оба. Са друге стране, на главној прузи је могуће редуковати број стајалишта, и тако убрзати саобраћај на истој и повећати капацитет.

Сада се вратимо у Београд. Као "светла" будућност се предвиђа имати само двоколосечну пругу, само на једном коридору. Чак и тамо где је најчистија ситуација за индуковани развој (Блок 42), планом се предвиђа само 100.000 квадрата. А за 2.000.000 квадрата се уклања основна инфраструктура... Србија као да се спрема да је за коју годину преузме неки стечајни управник.

Da, Karlo, ali pogledaj koliko Holandija ima EMV-a i e-lokomotiva za putnički prevoz. Neću ti pisati, preko interneta ćeš lako naći. Kad pogledaš to i shvatiš da bi bilo potrebno nekoliko milijardi evra da Srbija Voz ima toliko vozova i uporediš sa podatkom da u Slovačkoj stoje završene tri bedne lokomotive 441-7xx na kojima je završen remont jer Srbija Voz nema da plati već dogovoreno, mislim da će ti biti jasno zašto Beogradu i Srbiji nije potrebno više pruga.
 
Разговарајући са различитим људима, схватио сам да је економија у Србији слична као у Холандији након Другог светског рата. Ко каже да се неће нешто значајно променити за 20, 30, 40 година? Пред сам Други светски рат становништво се делило на католике, протестанте и социјалисте, који међусобно малтене нису комуницирали. Ишли у одвојене школе, куповали различите новине, и нека млађа генерација је повукла врло озбиљне промене. Све време, одређена национална удружења грађана су одржали ред бар до те мере, да стратешка инфраструктура никада није била измештена.

Тако, саме станичне зграде у провинцији Северна Холандија су готово све порушене. Али нико није извршио самоубиство попут локацијског измештања главних станица. Дуплирање железничког чвора Амстердам је вршено негде 70-тих и 80-тих са циљем стварања нових развојних зона, не укидања старих.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=479688#p479688:2ev0itkz je napisao(la):
Karlo del Ponte » 22 Сеп 2017, 23:10[/url]":2ev0itkz]Србија као да се спрема да је за коју годину преузме неки стечајни управник.

ми смо одавно зрели за стечај
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=479710#p479710:1n3xnjlk je napisao(la):
Karlo del Ponte » Sub Sep 23, 2017 1:44 am[/url]":1n3xnjlk]Ко каже да се неће нешто значајно променити за 20, 30, 40 година?

Ništa se nije značajno promenilo u poslednjih 20, 30, 40 godina i ništa ne ukazuje na to da će se značajno promeniti u sledećih 20, 30, 40 godina.
 
Tako je. Kad dominantna ideja nekolicine forumaša, koja se maltene od nastanka foruma ovde forsira, počne da gubi tlo pod nogama, slede pozivi da se ukine forum.
 
Је л` ти, Џонтра, овде тумачиш улогу агента-провокатора, или је нешто друго у питању?

Јасно ти је да је мој пост реакција на претходни, у којем се констатује да се у наредних "20, 30, 40 година ништа неће променити". Дефетизам и Беобилд не иду у истој једначини, обесмишљавају једно друго - да не верујем у могућност промене (начина рада, стања свести) никада не бих ни писао на овом форуму. Пост у основи није имао везе са станицом Београд главна.
А кад смо код ње - наравно да треба да остане, а "за 20, 30, 40 година" жалићемо што није тако било. Жив био, па видео.
 
Ne govorim o defetizmu. Ali kad smo kod promena: prelazak na Prokop je promena. Ostanak na GŽS nije promena. Ovde nemali broj forumaša napada taj stav.
Naravno, sad ćete ti, Bosanac i kompanija odmah da kažete kako iza vas stoji stav struke, i vrtimo se u krug.
 
Већ неко време морам овде на Беобилду да полемишем са логичким грешкама колега форумаша.

Очигледно је да појам "промене" из WLABmz-овог и мог поста има у свом садржају афирмативну компоненту, односно, да је тим термином означена (конотирана) "позитивна промена". А ово што ти помињеш ("И прелазак из Главне на Прокоп је промена") јесте појам промене у најужем смислу. И о тој чињеници је, наравно, бесмислено полемисати, јер има сазнајну вредност колико и тврдња "Месец је небеско тело које кружи око Земље".

Дакле, да појасним свој став: Без вере да ће се нешто променити у испреавном смеру у наредних 20, 30, 40 година, овај форум нема смисла.
 
И тако... Шта рећи.

Елем, Београд без Главне биће гори од Београда какав је могао бити са Главном.
 
Od svih troskova oko BnV, ispada da jedino nemamo para za nesto preko 1 km cut&cover tunela (ili cak stubova) do Gazele, kakva besmislica.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=479710#p479710:28xxy23s je napisao(la):
Karlo del Ponte » Sat Sep 23, 2017 12:44 am[/url]":28xxy23s]
... Али нико није извршио самоубиство попут локацијског измештања главних станица. Дуплирање железничког чвора Амстердам је вршено негде 70-тих и 80-тих са циљем стварања нових развојних зона, не укидања старих.

Fala Bogu! :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=480208#p480208:g05mdz0n je napisao(la):
mekbejn » Mon Sep 25, 2017 4:02 pm[/url]":g05mdz0n]Od svih troskova oko BnV, ispada da jedino nemamo para za nesto preko 1 km cut&cover tunela (ili cak stubova) do Gazele, kakva besmislica.

Ja mislim da para ima, naravno, samo da je država Srbija preuzela na sebe ulogu smanivanja željezničkih kapaciteta, odnosno smanjivanja troškova po nalogu MMF-a ili nekog drugog "stečajnog upravnika" (da upotrebim već pomenut izraz).
 
Pitao bih stručne forumaše, šta je bio glavni motiv da se pre 40 godina krene u izgradnju potpuno novog železničkog čvora u Beogradu? Zašto nije moglo da se ostvari nešto iz planova iz 20-ih godina, kada se od Glavne stanice planirao tunel do Pančevačkog mosta? Tako se mogao napraviti i još jedan kružni tunel da se omogući okretanje vozova, ako dobro tumačim crtež tog plana iz dvadesetih? Tako bi stanica postala prolazna ako se ne varam, kao što je sada Prokop? Da li je bilo jeftinije ukopati dva koloseka u amfiteatru i napraviti ovako nešto iznad perona sadašnje glavne stanicenego da se prave toliki novi tuneli, nova stanica, Vukov spomenik itd..laik sam za železnicu, pa bih baš voleo da čujem mišljenje stručnih ljudi i nemojte se ljutiti ako ovo što sam napisao nema baš mnogo veze sa realnošću :wink:
 
Tako je druze to bi mnogo bolja ideja bila ! Jer to je stituacija gde niko nista ne gubi vec svi dobijaju , win-win situacija ! Sanjam da kad idem vozom cujem sledece stajaliste “Muzej Nemanjica”
 
Vrh