Šta je novo?

Nekadašnja Glavna železnička stanica

@KartmenBG
Nije samo stvar da li je ravan (brdovit) teren ili ne, već su to i krivine koje lepo možeš videti na karti google maps na primer. Pri tome pruga ide na jednokolosečni most itd.

Pravio sam pre predlog o uvođenju CAF, Urbos 3, sa širim kolosekom u Beograd sa kapacitetom do 400 putnika po vozilu. Maksimalna brzina je 60km/h, pa evo možeš da pogledaš. Verujem da će ti se svideti.

Plan_za_metro_tram_2070_zpssccn3i8r.jpg



LEGENDA:

OBOJENE KRUŽNE TAČKE - Ukrštanja ka svim pravcima i smerovima.

PLAVA - Tuneli.

NARADŽASTA - Denivelisano iznad tla zemlje, dok je na tlu denivelisano samo starom trasom železničke pruge do Mosta na Adi kod Hipodroma.

CRVENA - Na tlu i izjednačen u svojoj baštici u "Beogradu na vodi", ispod Starog Savskog mosta i ispod Brankovog mosta do Beton hale sa ostalim saobrćajem. Dok je na Banovom brdu u Požeškoj ulici sa ostalim saobraćajem.
Na Novom Beogradu je ispod mosta "Gazela" i ispod Mosta na Adi, ali posle toga se diže na denivelisanu deonicu, paralelno sa ulicom Jurija Gagarina, a na drugu stranu je ka Bulevaru Zorana Đinđića kod bloka 18, odnosno ulica Vladimira Popovića.


Nisam uradio detaljnu trasu za Kumodraž - Banjica - Dušanovac - Trg Republike. Takođe treba i detaljna trasa za Mirijevo i ka Kaluđerici.

Konjarnik sa Medakovićem je isto pitanje kuda proći, jer sve te delove ne poznajem, da bih mogao na karti da za kratko vreme nacrtam.

U Zemunu je trasa pod zemljom, ali treba detaljno razraditi trasu.



caf01.jpg



tren100_01.png


3 cars: Total capacity*: 129


tren100_03.png


5 cars: Total capacity*: 221


tren100_05.png


7 cars: Total capacity*: 306


tren100_06.png


9 cars: Total capacity*: 397
 
Nisam lobista, nego sam isto razmišljao kako jeftinije napraviti nešto slično metrou. Inače ova moja mapa može i za metro, samo bez dela u Požeškoj ulici na Banovom brdu.

Što se tiče metroa u Sofiji nije to zaštita samo od buke jer se čuje u svakom slučaju prolazak metroa kada si u blizini te konstrukcije. To je cela cev, vozilo se u opšte ne vidi. Vidiš samo tu konstrukciju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414822#p414822:3p39keue je napisao(la):
KartmenBG » Sat Nov 05, 2016 10:34 pm[/url]":3p39keue]Jel zna neko da koristi skechup? :)

sta imas na umu :wink:
 
Pa uz dobar red voznje taj jednokolosecan most nije problem uopste :) niti bi bio saobracaj tu frekventan s obzirom da bi se koristio samo za prigradsku zeleznicu :) i to je jednokolosecan samo od zeleznicke stanice NBG i most :) sve ostalo je dvokolosecno, ja ne znam zasto propagiras uskokolosecni tramvaj koji nikada ne moze da se poredi sa Elektro motornom garniturom :) ali nikada. sve to sto lobiras za tramvaj, tramvaju je mesto u strogom centru grada. gde nema mesta da se provuce zeleznica :) METRO JEFTINIJI OD VEC POSTOJECE INFRASTRUKTURE I TRASE KOJA POSTOJI VEC DAKLE NE TREBA NI DA SE PROBIJA NITI DA SE VRSI EKSPROPRIJACIJA ZEMLJISTA ???
 
@rioBL imam na umu da lepo iscrtamo i vizualizujemo ideju , napravimo proracune postavimo na drustvene mreze, skupimo potpise i odnesemo Sinisi i prezentujemo mu :) morace da nas primi sa 5000 potpisa :D a i mislim da ce mu se jako dopasti ideja, jer moze da se i finansira iz pretpristupnih fodova s obzirom da zeleniji masovni transport ne moze biti od zeleznice, a i ovo unapredjuje ne samo Beograd na vodi vec Grad uopste :)
 
Mair,
Ja sam shvatio da je cela tvoja argumentacija u vezi ove rasprave oko glavne zasnivana na metro i onda okacis ovu mapu sa tramvajima i tek tada mi nisi bio jasan.

Ok kazes da tvoja mapa moze da se koristi i za metro.
Znas li ti da to sto si nacrtao sa tolikim brojem linija bi kostalo jedno 5 milijardi evra za teski metro?
Svako od nas moze da otvori paint ili photoshop i da se igra metro projektanta ali ovo sto si predlozio jednostavno nije realno za Beogradski budzet.
Ocekivao sam ipak vise ozbiljnosti od tebe u ovoj raspravi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414823#p414823:2jtj5smz je napisao(la):
Mair » Sat Nov 05, 2016 10:40 pm[/url]":2jtj5smz]
Pravio sam pre predlog o uvođenju CAF, Urbos 3, sa širim kolosekom u Beograd sa kapacitetom do 400 putnika po vozilu. Maksimalna brzina je 60km/h, pa evo možeš da pogledaš.

Mair, ako cemo imati vozilo CAF Urbos 3 koje se krece ulicama u prostoru BNV onda ne mozemo reci da imamo metro. Ovakav sistem se naziva LRT i ne moze biti zamjena ni za metro ni za gradsku zeljeznicu. Metro vozila i vozila gradske zeljeznice imaju kapacitet prevoza i preko 1000 putnika svakih nekoliko minuta.

Ne kazem da Beogradu ne treba tramvaj ili LRT ili bilo koji drugi vid saobracaja, ali ocekivati da LRT bude zamjena metrou ili klasisnoj zeljeznici je pogresno.
 
@KartmenBG
Verovatno nisi pročitao moj predlog, piše za normalni kolosek. Takođe napisao sam da ta mapa može i za metro ako treba.

Što se tiče tvog predloga da ostane železnica preko tog starog mosta i celog to pravca. To sam u prethodim tekstovim pokušao da ti objasnim. Jednostano bi pravac prilikom ukrštanja sa pravcem Novi železnički mostom otežavao saobraćaj iz stanice Beograd centar u prokopu ka Novom Beogradu. Takođe i ka Rakovici od Beograd centar ka železničkoj stanici Rakovica.

@saptiotecte
Već sam objašnjavao uzme se kredit za metro. Takođe metro je jeftiniji od ovog budženja jer železnica nije predviđena da se zaustavlja na svaki 1km između dve stanice. To su teški sistemi sporo koče i sve to utiče na tačnost polaska, bezbednost itd.

@RioBL
Objasnio da ta mapa može i za metro. CAF je samo jeftinija varijanta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414838#p414838:1prpyh77 je napisao(la):
Mair » 05 Nov 2016 11:04 pm[/url]":1prpyh77]

@saptiotecte
Već sam objašnjavao uzme se kredit za metro. Takođe metro je jeftiniji od ovog budženja jer železnica nije predviđena da se zaustavlja na svaki 1km između dve stanice. To su teški sistemi sporo koče i sve to utiče na tačnost polaska itd.

Mislim da sam ti vec odgovorio ranije za to pitanje kredita za metro.
Izgleda da me nisi razumeo.
Dakle ponavljam.
Srbija NE MOZE da uzme kredit od 5 milijardi evra za Beogradski metro jer to jednostavno MMF ne bi odobrio.
Ponovo cu ti navesti iznose kredita odobrenih od strane MMF-a za CELU Srbiju:
Za 2014: 1,2 milijarde evra
Za 2015: 1 milijarda evra

Dakle razumes da tvoja ideja o uzimanju kredita od 5 milijardi evra jednostavno nije moguca.
A i da je hipoteticki odobren, ne moze cela Srbija da se zaduzi toliko visoko samo da bi Beograd dobio razgranatu mrezu metro linija.
Izbila bi revolucija...
 
Ma ni lrt ni metro ni tramvaj , vec zeleznica jer je luksuziranje ukidati Glavni zeleznicku stanicu, i sva 4 koloseka do nje iz razloga sto bi vecina evropskih gradova du*pe dalo da imaju ovakav potencijal kakav mi imamo na tom prostoru :) Gradonacelnik nije strucnjak za zeleznicu niti Vucic pa kad su rekli da ukida zeleznica nisam mislio ozbiljno da ce da ukinu i zeleznicku stanicu , ali prosto oko njih je i dalje verovatno kadar jos iz komunizma koji propagiraju da se ukine Glavna zeleznicka jer su dinosaursi po pitanju sebe i verovatno nisu unapredjivali svoje znanje i uskladjivali sebe sa evropskim tokovima. zato je potrebno da se pokrene inicijativa da se ocuvaju ta 4 koloseka koja vode do Glavne zeleznicke stanice, da se denivelisu saobracajnice ispod pruge da prodju za BNV , da se dodaju 2 stajalista, sajam i u blizini trznog centa buduceg s obzirom da ta stanica bi bila tacno izmedju trznog centra i Sky Plaze u Sarajevskoj gde ce biti ogromna cirkulacija ljudi i to stajaliste ce biti prekopotrebno . pa cak bi moglo da se poveze sa mostarskom petljom :)
 
Mair to objsnjenje o usponu i ukrstanju ti je onako narodski receno zece glupo naj jednostvnije da kazem objasnio sam oko ulaska kolosjeka sa starog mosta naa nbg kako se to moze rjesiti za jedan dan u rakovici nema problema eventualno isto koja skretnica
Inace stari zeljeznicki most je naprvljen poslije 2 sv rata inace njemci su zamlo dupirali most .
Da zakljucim o zeljeznici moras jos da ucis a od saobracanja vozova u medjustancnom razmaku pa covjece 21 vjek postoji neka tehnika tehnologija itd .
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rQflHU894zY[/youtube]

Kad je milutin folic rekao "izmestanje autobuske stanice i zeleznicke infrastrukture " kao da je ciljano birao recenicu pa nije rekao zeleznicku stanicu mi je ulio malu nadu :D i uopste se ne pominje ukidamo Glavnu zeleznicku stanicu
 
Nije rekao,ali od 5:30 do 5:50min je pomenuo:

"Opet cemo imati jedno cvoriste saobracajno gde ce putnici moci da predju sa jednog na drugi vid transporta, s' tim sto, lokacija na Novom Beogradu, koja je davno izabrana da bude, gde ce biti i Autobuska i Zeleznicka stanica, nova..."

Na 8:29min:

"To je nesto sto cemo uspeti kada 2019 ili 2020 uspemo da izmestimo zeleznicki i autobuski saobracaj iz centra grada."
 
Mi sada imamo u realizaciji 3,2 milijarde evra na izgradnji autoputeva na krakovima koridora 10 i na remontu delova železničke pruge. Dok se planira još 2 milijarde evra za autoputeve (Niš - Merdare) i železnicu Beograd - Subotica i još neke delove pruga u Srbiji. Tako da je to već preko 5 milijardi u otplati. Kada malo ojačamo možemo uzeti kredit za metro do 4 - 5 milijardi evra. Sve drugo bi bilo prosjačenje u planiranju nezavisnog šinskog sistema poznatiji kao metro, jer ostavljanjem železnice na ovom mestu u Savskom amfiteatru samo otežava život ljudi u ovom delu grada i železnički saobraćaj na pravcu Novi železnički most (Beograd centar - Novi Beograd). Tako da @direktore ne pomaže tu nikakva nova tehnologija kada je tim tvojim predlogom smer kretanja vozova i dalje zablokiran ukrštanjem ta dva pravca. Nikakva izgradnja novih koloseka na Novom Beogradu do Nove Pazove ne pomaže jer cena svega toga što su te ovde na forumu neki članovi pogrešno informisali jednaka je prvoj liniji metroa u Beogradu. S toga ti je najeftinije metro i kredit od oko 4 - 5 milijardi evra. Zato što time rešavaš saobraćaj za ceo grad Beograd. Dok će iz prigradskih (važna iformacija za @KartmenaBG) mesta ići kao i pre za vreme Beovoza, a to je od Nove Pazove do Pančeva.

Ova stara glavna železnička stanica je odlična da postane muzej železnice. Ovde se mogu postaviti eksponati voznih sredstava od nastanka železnice u Srbiji pa sve do danas koji se izbacuju iz upotrebe. Takođe vagon restorani i slično se mogu napraviti i ovde u okviru muzeja železnice na ovom mestu itd.
 
Maire ajde sad iskreno mi reci da li mislis da se ne bi pobunila cela Srbija kad bi se uzelo 5 milijardi evra kredita za beogradski metro?

Tebi je normalno da cela kreditna sposobnost u narednih 10 godina ode za glavni grad a ko sisa ostatak Srbije
 
Nemam namjeru vise da objasnjavam tebi je jedna skretnica na nbg glavni problem
O kreditu od 5 miljardi evra covjece ti zivis u srb ne u njemackoj
 
ostavljanjem železnice na ovom mestu u Savskom amfiteatru samo otežava život ljudi u ovom delu grada i železnički saobraćaj na pravcu Novi železnički most (Beograd centar - Novi Beograd). Tako da @direktore ne pomaže tu nikakva nova tehnologija kada je tim tvojim predlogom smer kretanja vozova i dalje zablokiran ukrštanjem ta dva pravca.

Evo kako izgleda to ukrstanje stare i "nove" pruge koje "ometa saobracaj na pravcu Beograd Centar - Novi Beograd)"...

Pogledajte prilog 1

i rjesenje ovog "velikog problema" je...



jedan obican kolosjek duzine 250 metara.

Neznam Mair zasto stalno ponavljas jedan te isti razlog za ukidanje kolosjeka u SA kad je odavno jasno da to ne moze biti razlog.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414969#p414969:1x6np9a7 je napisao(la):
spatiotecte » Sun Nov 06, 2016 6:35 pm[/url]":1x6np9a7]Maire ajde sad iskreno mi reci da li mislis da se ne bi pobunila cela Srbija kad bi se uzelo 5 milijardi evra kredita za beogradski metro?

Tebi je normalno da cela kreditna sposobnost u narednih 10 godina ode za glavni grad a ko sisa ostatak Srbije
5 milijardi za BG metro ili 5 milijardi da Srbija uzme koncesiju da uradi Crnog gori autoput do mora?

Ceneći kreditnu sposobnost aktuelne Vlade i njenu stabilnost na tronu, potpuno sam siguran da će uzeti oba kredita.
 
@spatiotecte
To je način plaćanja izgradnje metroa u Beogradu. Takođe će Republika Srbija učestvovati u podršci igradnje tog metroa. Na primer možda učešće Republike Srbije bude od 40% do 50% vrednosti igradnje metroa. Kredit za metro je neminovan, takođe napisao sam da kada Srbija ekonomski ojača. Očekuje se privredni rast svake godine.

Znaš, malo ko je verovao u Most na Adi i pristupne saobraćajnice pa ga grad Beograd otplaćuje bez problem i to pored svetske ekonomske krize od 2007 do 2013 i domaće politike u tom periodu, a mi tek sada polako izlazimo iz te svetske ekonomske krize. Najveći trošak po budžet grada Beograda je javni prevoz Beograda (Javni gradski saobraćaj) gde su godišnji troškovi na delove, naftu, nova vozila, asfalt (asfalt se brže oštećuje usled tolikog opterećenja) zaposlene u visini skoro polovina jedne godišnje rate za otplatu tog potencijalnog kredita od 5 milijardi evra. Takođe će se prevoz metroom naplaćivati i takođe treba uvesti stalne konduktere u sva vozila javnog prevoza u Beogradu i tako povećati naplatu do 99%. To će automatski značiti još lakšu otplatu tog kredita koji ti izgleda tako veliki od 5 milijardi evra, a u stvari nije nikakav problem za grad Beograd. Mi do sad nismo mogli da krenemo u izgradnju metroa baš iz tih razloga jer su od 1977 u državi bili nagomilani problemi svih vrsta, pa su se krediti uzimali za druge stvari i preživljavalo se u vreme raznih ratova u tom periodu. Naravno da ne mislim da će Republika Srbija da plati u celosti iznos za metro u Beogradu, već će deo otplatiti sam grad Beograd.

@RioBL
Pravljenjem pruge od 250m ti si samo odložio problem ukrštanja za 250m od jednokolosečne pruge (Stari železnički most) jer će se taj voz ukrstiti sada kod stanice Tošin bunar i tako sve redom. Pravljenjem proširenja celom dužinom od Novog Beograda do Nove Pazove je ne potrebno za železnički prigradski prevoz, a i skupo je. Ta stara trasa pruge oko Sajma i u Savskom amfiteatru može da se koristi za tramvaj da bi se olakšao drumski saobraćaj u Savskoj ulici i na mostarskoj petlji, a sve u cliju poboljšanja uslova za korišćenje postojećeg tramvaja u tom delu grada.
 
Vrh