Šta je novo?

Nekadašnja Glavna železnička stanica

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414770#p414770:3kyt6aps je napisao(la):
Mair » 05 Nov 2016 09:02 pm[/url]":3kyt6aps]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414768#p414768:3kyt6aps je napisao(la):
KartmenBG » 05 Nov 2016 21:55[/url]":3kyt6aps] ...Mislim da je ovo onaj momenat koji smo svi sanjali, kad se rascisti amfiteatar da moze da se krene u aktivaciju starog zeleznickog cvora u sluzbi prigradske zeleznice :)...

Savski amfiteatar se raščišćava od železnice ako nisi znao.

Ne moguće je ostaviti ta železnička teška vozila u ovom delu grada jer bi bezbednost svih građana bila ugrožena.

Maire,
Sto bi bila bezbednost ugrozena zbog voznih sredstava koja bi prolazila tuda kad bi taj deo gde prolazi zeleznica bio ogradjen i nedostupan ljudima?
I nemoj molim te reci da ograde i fizicke prepreke mogu da se preskoce. Ako je neko resio da uradi samoubistvo, ne mozemo mu nista.

Oslobodi se sinofobije, videces, bice ti zivot lepsi. :wink:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414770#p414770:tvk6var6 je napisao(la):
Mair » Sub Nov 05, 2016 9:02 pm[/url]":tvk6var6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414768#p414768:tvk6var6 je napisao(la):
KartmenBG » 05 Nov 2016 21:55[/url]":tvk6var6] ...Mislim da je ovo onaj momenat koji smo svi sanjali, kad se rascisti amfiteatar da moze da se krene u aktivaciju starog zeleznickog cvora u sluzbi prigradske zeleznice :)...

Savski amfiteatar se raščišćava od železnice ako nisi znao.

Ne moguće je ostaviti ta železnička teška vozila u ovom delu grada jer bi bezbednost svih građana bila ugrožena. Ovde treba metro linija u okviru metro mreže grada Beograda, ali bi ona mogla biti samo nadzemna u zatvorenoj cevi kao u Sofiji.


Mislim da si nas sve ovde prosvetlio sa konstatacijom da se Savski amfiteatar rasciscava od zeleznice. Elem vidi se na nisi usao u srz problematike vec si komentarisao cisto radi komentara, ili se pravis naivan? dakle mi smo pricali o putnickom saobracaju i idealnoj prilici da se ostavi prostora za putnicki saobracaj na teritoriji koju je oznacio @rioBL , e sad veruj mi vise ce ljudi tramvaj udariti nego elektromotorna garnitura BG voza koji bi saobracao ovuda a to ti garantujem. Ne znam kako bi bezbednost svih gradjana bila ugrozena saobracanjem EMV-a ovude ako bi pri tome jos pruga bila ogradjena sa obe strane , i ako bi bili uradjeni podvoznjaci kako bi se izbeglo ukrstanje zeleznickog i drumskog saobracaja? jako me interesuje tvoje objasnjenje. kao sto rekoh nas problem je megalomanija i ne koristimo resurse koji vec postoje ( na zamisao metroa ) pa jel znas da prva linija nema veze sa ovim pravcem vec prva linija povezuje ustanicku sa zemunom a ja pricam o povezivanju Zemun polja sa Glavnom zeleznickom stanicom i povezivanju Juznog dela beograda sa centrom grada zeleznicom :) na jeftin, brz i efikasan nacin.
 
@spatiotecte veruj mi nema on sinofobiju vec manjak pecata u pasosu . njemu je prigradska zeleznica u Berlinu = metro . uostalom svi veci gradovi su shvatili da razvojem metroa nista ne dobijaju (iako ga imaju) vec razvijaju gradsku zeleznicu jer ima mnogo vecu teritoriju pokriva :) e sad znam recicete pa naravno kad imaju metro , ali metro je skupa igracka , a mi vec imamo vecinu grada pokrivenog zeleznicom koju ne koristimo sa prigradski saobracaj vec za daljinske relacije, sad kad prokop preuzme sve dalje relacije stari zeleznicki i novi zeleznicki cvor moze da preuzme ulogu i za prigradski saobracaj :) samo tunel u produzetku Glavne zeleznicke stanice koji bi pravolinijski prolazio ispod trga republike i izlazio kod buduceg terminusa u dunavskoj bi znacilo ogromno rasterecenje za grad i izgradnjom podzemne stanice ispod trga republike i podzemne stanice ispod terminusa u dunavskoj vi prakticno iz bilo kog dela Beograda mozete doci do trga republike zeleznicom :) Dakle ogroman razvojni potencijal :) postoji ostankom glavne zeleznicke stanice u savskom amfiteatru :)
 
Ljudi se vecinom plase vozova a ne plase se tramvaja.
Zanimljivo razmisljanje...

Verovatno misle da bi preziveli udar katice a da bi ih Stadler sigurno ubio.
 
@KartmenBG @spatotecte
Železnica se ukida iz Savskog amfiteatra koji čini stari deo železničkog saobraćaja jer ona sa svojim priključcima ometa saobraćaj na novima pravcima i čini železnički saobraćaj kroz Beograd otežanim i usporenim. Isto tako to što ti hoćeš otežava saobraćaj na pravacu Rakovica - Beograd centar u prokopu - Novi Beograd - Zemun. Tako da ako hoćeš neki šinski transport kroz Savski amfiteatar ovde ti je jedino moguć metro, pa ako se već interesuješ toliko onda napravi predlog za liniju metroa kroz ovaj deo grada i postavi na ovaj forum. Imaš nekoliko tema na ovom forumu koje razmatraju metro u Beogradu.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414771#p414771:24uopb7p je napisao(la):
KartmenBG » 05 Nov 2016 20:04[/url]":24uopb7p] ...pa samo petlja radnicka je bila skuplja jer je morala da se izdigne iznad pruge isto tako je morala i careva cuprija da se izdigne i sta sad...

Sve ispod tih petlji može da ide metro ili tramvaj, tako da novac nije bačen. Inače je time denivelisano pre svega ušće reke Topčiderke u reku Savu na tom mestu, a to se pokazalo 2014 godine prilikom poplava i veoma jake reke Topčiderke.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414784#p414784:1h1f2kom je napisao(la):
Mair » 05 Nov 2016 09:35 pm[/url]":1h1f2kom]@KartmenBG @spatotecte
Železnica se ukida iz Savskog amfiteatra koji čini stari deo železničkog saobraćaja jer ona sa svojim priključcima ometa saobraćaj na novima pravcima i čini železnički saobraćaj kroz Beograd otežanim i usporenim. Isto tako to što ti hoćeš otežava saobraćaj na pravacu Rakovica - Beograd centar (prokop) - Novi Beograd - Zemun.

Mair,ne razumem kako moze postojeca zeleznica starog cvora da ometa saobracaj na novim pravcima i cini zeleznicki saobracaj kroz beograd otezanim i usporenim.
Ako mozes ovo da nam obrazlozis bili bi ti zahvalni.
 
pa dobro i metro je voz :) pa se ne plase , tako da to je sve subjektivan osecaj a i nas narod nije navikao da koristi vozove na dnevnoj bazi pa naravno da se plasi :) to je neracionalan strah :) Bg vozu fali marketing i fali mu njegov razvoj novih linija a trasa od rakovice do glavne zeleznicke stanice prvo sto povezuje rakovicu sa centrom grada zeleznicom koja je ne zavisna od drumskog saobracaja , povezuje topciderski park i kosutnjak sa centrom grada, povezuje sajam sa juznim delom Beograda i na kraju povezuje buduci Beograd na vodi sa Novim Beogradom, Zemunom, Batajnicom, Rakovicom, Juznim delom Vozdovca i Prigradskim opstinama, i skracuje vreme putovanja drasticno svima u tim delovima Beograda do centra :) i do novog Beograda, razmislite malo :) zaobidju se gradske guzve u autobusima i kolima brzo i efikasno stignes do centra grada :)
 
@spatiotecte ok molim te ne razocaravaj me i molim te ne shvataj @mair ozbiljno , imam transfer blama sto sam uopste poceo da ga argumentujem. Highlights " Železnica se ukida iz Savskog amfiteatra koji čini stari deo železničkog saobraćaja jer ona sa svojim priključcima ometa saobraćaj na novima pravcima i čini železnički saobraćaj kroz Beograd otežanim i usporenim"
osecam bol u grudnom kosu od kolicine neznanja po recenici ..... forum je postao previse dostupan nekompetentnim ljudima ....
 
@KartmenBG
Metro nije isto što i železnica između dva grada. Takođe ovde se u Savskom afiteatru ne može ništa od saobraćaajne infrastrukture ukopavati jer se nalazi neposrdno sa jedne strane u podnožiju brda i druge strane velike reke Save. Što sve zajedno čini saobraćaj ugroženim od običnih kiša.

@KartmenBG, @spatiotecte
Ukrštanje sa tim starim pravcem koji je predviđen za ukidanje otežava saobraćaj na novim pravcima. Jednostavno tebe zbunjuju postojeći neki delovi pruge koji zauzimaju najdraže ljudima zemljište pored reke Save sa obe rečne obale.
Ovo oko zemljišta si razumeo, ali saobraćajno vozovi su veliki sistemi. Na primer znaš da je potrebno da se jedna kompozicijja od 300m (namerno je u metrima izraženo, a ne u kg) sa brzinom od 50km/h zaustavi tek posle 100 metara ili više. Takođe tako dugi teški sistemi kao železnica zbog bezbednosti saobraćaja imaju ispred sebe praznu prugu po nekoliko kilometara ili jedan razmak između dve stanice i takođe razmak između dva ukrštanja, a sve se to meri kilometrima. S toga većina pa i ti nisi uvideo čim me pitaš da objasnim da ukrštanje dva pravca jedan sa Starog železničkog mosta i jedan sa Novog železničkog mosta čini saobraćaj veoma otežanim i neracionalnim u prolasku kroz grad Beograd i iz tog razloga je stari pravac na obali reke Save i Stari železnički most iz 1884 god. predviđen za ukidanje.

Na stranu to što po Srbiji mi imamo još primera železničkih saobraćajnih rešenja starih od 50 do 90 godina. Ovi od 30 godina su najmlađi koji se sada spremaju u muzej kao na primer signalna centrala. Međutim način razmišljanja u železnici pre 70 godina i danas se menja u korist brzo protočnih pruga (protočnost nije samo maksimalan brzina kretanja voza, već prosečna brzina kretanja) i stanica kao što je i osmišljen Beogradski železnički čvor na čelu sa putničkom stanicom "Beograd centar" u prokopu još pre 35 godina. Pravac preko stanice "Beograd centar" u prokopu ima kraće vreme zadržavanja voza i veću propusnu moć u Beogradu od pravca preko Starog železničkog mosta, i po broju koloseka i reljefno prema terenu. Tako da bi ostavljanjem starog pravca samo usporavali i otežavali saobraćaj kroz Beograd.
Takođe to sam već objašnjavao da su čeone železničke stanice prošlost ili se primenjuju na obali okeana. Mada je i tamo upitno da li treba da bude čeona.
 
Станице БГ воза су често неприметне људима. Потребно је поставити информационе табле по граду са путоказима, а на улазима у подземне станице (Вуков споменик, Карађорђев парк) и надземне станице (Нови Београд, Тошин бунар) би било корисно ставити и дисплеје који би обавештавали пролазнике и путнике за колико стиже следећи БГ воз и за који правац. Такође на самим станицама треба поставити информационе табле о околинм садржајима и линијама јавног превоза које стају у близини. Исто треба урадити и на околним стајалиштима јавног превоза. Реално, нпр. ко изађе из трамваја код Франша не може ни да примети да је мало горе ка ветеринарском факултету улаз у станицу Карађорђев парк.
 
Mair,
Pa novi zeleznicki cvor ima vecu prohodnost zato sto je u njemu ulozen ozbiljan da ne kazem ogroman novac.
Glupo je uporediti ga sa starim zeleznickim cvorom gde nije ulozen dinar jos od 1971.
 
Hehe, Maire nevjerovatan si. prekopirao si kompletan svoj post od prije nekoliko dana kad sam i ja pitao "kako to mislis stari cvor otezava saobracaj na novom"!No dobro.

@KartmenBG :kk:

@Spatio
Novi cvor nema uopste vecu prohodnost od starog jer se radi samo o jednoj jedinoj pruzi na dva kolosjeka! Dodatno, na toj pruzi postoje stajalista bez zaustavnih kolosjeka kao recimo Tosin Bunar. Stari cvor se sastoji od vise razlicitih pruga kojima samo treba odrzavanje i ispravljanje uskih grla.

Da ne govorim o tome da je apsurdno odreci se pola infrastrukture da bi na drugoj polovini vozovi "nesmetano saobracali" :roll:
 
@spatiotecte
Stari pravac uz reku Savu svojim reljefom terena usporava kretanje voza tako da ulaganjem koji god hoćeš iznos novca ne bi ubrzao saobraćaj. Zbog toga je i izgrađen novi pravac kroz brda tunelima. Danas vozovi ne idu na ugalj pa da im je tunel nepoželjan.

Takođe se oslobađa veoma korisno zemljište za građane Beograda uz obalu reke Save. Ovde treba neka linija metroa i nema ovde skupo ili jeftino rešnje. Postoji samo jedno rešenje. To je metro.

@RioBL
Naravno kada nije pročitao, a činjenice su uvek iste.
 
Meni je ovo jako zanimljivo sto cujem :) @mair Pa druze Stari zeleznicki cvor nije spor jer je star vec sto kaze spatiotecte on je neodrzavan :) Jel ti znas covece kuda sve pruge idu???? molim te nemoj vise da lupas ljudi koji citaju ovo ce da ti se smeju , vec kreni da malo citas o ovoj problematici , ja stvarno nemam snage da te prosvetljavam i mislim da je sramota da se sa tolikim neznanjem uopste iznosis misljenje bez bilo kakvog utemeljenja u cinjenicama i sto uopste zagadjujes temu takvim zakljucicma .
 
Nisam napisao da je spor jer je star. Nego mu je to naziv.

Samo za KartmenaBG:
Stari pravac uz reku Savu svojim reljefom terena usporava kretanje voza tako da ulaganjem koji god hoćeš iznos novca ne bi ubrzao saobraćaj.
 
Stari pravac uz reku Savu svojim reljefom terena usporava kretanje voza tako da ulaganjem koji god hoćeš iznos novca ne bi ubrzao saobraćaj.

Pa taj stari pravac uz reku Savu nije magistralni pravac u nekoj nedodjiji vec centar Beograda. Vozovi tu ni netreba da jure 100km/h
 
Elem , znate sta bi bilo dobro ? Da se nekako vizualizujemo ovo napravimo studiju i predamo gradskoj vlasti u smislu poboljsanja njihovih ideja a ne da se konfontiramo jer ipak zbog ideje o Beogradu na vodi su i dobili izbore dakle vecina gradjana podrzava projekat tako da bi smo mi napravili pobosanje vec postojece ideje u cilju saobracajnog poboljsanja tog dela centra grada kojim bi mogli da povezemo ceo grad sa centrom :) sa centralnom tackom Glavne zeleznicke stanice koja bi pripala samo Beogradjanima dok medjugradski i medjunarodni saobracaj bi se odvijao sa Prokopa :) sta mislite? :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414801#p414801:pgvasf3n je napisao(la):
Mair » 05 Nov 2016 10:08 pm[/url]":pgvasf3n]@spatiotecte
Stari pravac uz reku Savu svojim reljefom terena usporava kretanje voza tako da ulaganjem koji god hoćeš iznos novca ne bi ubrzao saobraćaj. Zbog toga je i izgrađen novi pravac kroz brda tunelima. Danas vozovi ne idu na ugalj pa da im je tunel nepoželjan.

Takođe se oslobađa veoma korisno zemljište za građane Beograda uz obalu reke Save. Ovde treba neka linija metroa i nema ovde skupo ili jeftino rešnje. Postoji samo jedno rešenje. To je metro.

Cekaj Mair-e, pa niko od nas nije predlozio resenje sa rampama koje bi se dizale i spustale kad dolazi voz. Zeleznicki saobracaj bi svakako bio potpuno odvojen od ostalog saobracaja. ne vidim u cemu je problem?
I ne vidim zasto tvrdis da bi metro bio bolje resenje od gradske zeleznice? I jedno i drugo su sinski sistemi.
 
@rioBL azuriranjem Pruge od rakovice do Glavne zeleznicke stanice sa dodavanjem nekih stajalista voz ne bi ni mogao da razvije 100 na sat tu zbog rastojanja izmedju stajalista :) @spacio pusti maira molim te neozbiljan je
 
@RioBL @spatiotecte
Nemoj sada da se praviš da ne znaš o čemu pišem. Tu možeš ako želiš da postaviš tramvaj ili metro koji ide 50 - 60 km/h. U Sofiji su to lepo uradili na nekim delovima nadzemno u cevi tako da sneg ne smeta za saobraćaj na metro nadvožnjaku itd.
 
Maire, sneg ne smeta ni vozu, ni metro-u ni tramvaju, kakve cevi sada spominjes?
 
Moraš da pogledaš metro u Sofiji. To je najnoviji metro u ovom delu sveta. Tamo su tako urađene nadzemne deonice.
 
@Kartmen, podrzavam ideju!

@Mair,
tramvaj ili metro...pa velika je razlika. kad je samo u pitanju kapacitet ta dva sistema se ne mogu porediti. A ako bi stavljao metro u SA, zasto onda ne staviti gradsku ili medjugradsku zeljeznicu. I veliki vozovi idu "nadzemno u cevima da im sneg ne smeta"
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=414815#p414815:3cw68nzp je napisao(la):
Mair » 05 Nov 2016 10:27 pm[/url]":3cw68nzp]Moraš da pogledaš metro u Sofiji. To je najnoviji metro u ovom delu sveta. Tamo su tako urađene nadzemne deonice.

Video sam kako izgleda taj metro u Sofiji sa tim cevima.
Ali kakve to veze ima sa snegom? Te cevi su zapravo bukobrani a ne zastita od snega. Pa nije metro od kartona da se istopi zbog snega.
 
"Stari pravac uz reku Savu svojim reljefom terena usporava kretanje voza tako da ulaganjem koji god hoćeš iznos novca ne bi ubrzao saobraćaj."
@mair ovo je poslednje na sta cu ti odgovoriti , Reljef uz reku savu je ravan kao pista i zamolio bih te da vise ne iznosis ovakve nebuloze poput "zbog reljefa vozovi idu sporo i da ih reka sava usporava svojim reljefom koja se pri tome nalazi na 100 metara i vise od pruge :) zamenom sina bi se povecala brzina vozova na toj deonici :)

2. mi ne diskutujemo o metrou vec o prigradskoj zeleznici i metro nikada nece biti kao prigradska zeleznica i prigradska zeleznica nikada nece biti kao metro .
 
Vrh