[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402314#p402314:2njuw4p9 je napisao(la):
duke23 » 26 Aug 2016 10:15 pm[/url]":2njuw4p9]U pravu si. Nije tako jednostavno kako se predstavlja. Jednostavnije je od toga.
Hr je tako dobro iplementirala naplatu da su njihovi autoputevi u minusu i u dogledno vreme moraju pod koncesiju. Što se tiče manje naplate putem vinjeta u odnosu na naplatne rampe treba reći da država određuje cenu i jednih i drugih. Ako je u prvom slučaju naplata 200 miliona evra i to su ljudi spremni da plate nema nijednog razloga da ne budu spremni da plate 200 miliona za vinjete (umanjeno za troškove sadašnje naplate koji nisu mali).
Da se razumemo jednu stvar, Hrvatske auto ceste nisu u minusu zato što im je loš sistem naplate (naprotiv, svake godine obaraju prethodne rekorde), već zato što su određeni likovi (ex premijer & co) na već gotove deonice koje su bile ugovorene sa prilično prihvatljivim kamatama, naknadno "nakačili" dodatne kredite (za održavanje signalizacionih uređaja, bojenje tunela, redovno održavanje... sve afera do afere) da je tim kreditima "udavio" prihode. Naravno opšte koristi od tih naknadnih kredita (opet naglašavam kada je put već bio gotov i u funkciji) nije bilo, već se na taj način novac za održavanje prelio kome je trebalo.
Kada bi naši putevi bili pod naplatom vinjetama, tada ovo kod Novog Sada ne bi bilo potrebno, ovako jeste da bi se omogućio besplatan prigradski saobraćaj na datom pravcu a bez potrebe da se ceo auto put pregradi sa 2 čeone rampe. Uostalom, ovo stvarno možete da gledate kao rešenje koje će na jako duge staze da "radi posao", što je prosto iznenađujuće ramišljanje kod nas, obično se radi da "drži vodu" kratko vreme, pa se posle razbija glava šta dalje. Ne zaboravite da je planirano još barem jedno uključenje na tom delu koje bi u budućnosti omogućilo i istočni obilazak grada prema Dunavu. Uostalom isto ovakvo rešenje sam viđao i pored drugih gradova, nismo izmislili toplu vodu. Kada su pravili ovo otišao sam biciklom do nadvožnjaka i kad sam video koliko je rekao sam "ovi nisu normalni, pa da su samo sredili staru i dodali novu traku posao bi već bio gotov". Međutim sada kada treba da se prebacujem iz tih obodnih delova grada postojanje tog dela bez naplate je spas, prosto nešto što je ranije trajalo i po 30 minuta, traje 8-10 (npr prolazak sa Novog Naselja ka Zrenjaninskoj petlji, pa prema Kaću).
Dobro se sećam 1980-te kada je otvorena cela ZG obilaznica da je komentar bio kako je to odličan projekat, ali je saobraćaj u tom momentu neočekivano slabog intenziteta. Onda je saobraćaj rastao do 90-tih, pa je onda bilo što je bilo (i verovatno donelo potpuni krah tranzitnog saobraćaja), da bi sada obilaznica bila krcata skoro ceo dan, rampe pomerene kako bi veći deo bio slobodnim prisutpom, čak se razmišlja o dodatnoj novoj daljoj obilaznici, jer na ovoj sada ima isuviše lokalnog saobraćaja. Da je nisu napravili tada kada realno jeste dobro došla (jer je auto put prolazio celom dužinom grada, pa je to razlika u odnosu na NS, ali trasa auto puta oko NS je ionako mnogo kasnije projektovana, a i ona ima svojih mana), ali se još uvek moglo bez nje, ko zna kada posle bi je napravili i u kolikom saobraćajnom kolapsu bi završili.