Šta je novo?

Naplatna rampa Vrčin - pomeranje naplatne rampe Bubanj Potok

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402282#p402282:1soqj1qs je napisao(la):
direktor » Fri Aug 26, 2016 8:29 pm[/url]":1soqj1qs]Kamioni kupe uredjaj za elektronsku naplatu i kraj price isto za buseve itd oni koi cesto idu
Uvedeš to kao obavezu i za putničke automobile i rešio si se naplatnih rampi. Jedini koji bi imali poteškoća, ali bi i njima bilo lakše nego sada, su tranzitni putnici. Za njih me nešto i nije briga.

@Kobac
Ukratko da. Ne baš da je na sceni partijsko/rodbinsko zapšljavanje već otpor birokratskog sistema ali suština je ista. Sistem je sam sebi svrha. I kao takav je osuđen na izumiranje. Ja mogu samo da se nadam da nećemo po ko zna koji put čekati da nam drugi otkriju toplu vodu.

@mekbejn
Koliko ti vremena treba da platiš parking u Beogradu? Zašto bi plaćanje putarine bilo teže?
 
Nije sve baš tako jednostavno kako se predstavlja. Istina je da Slo više zarađuje na vinjetama, ali studije pokazuju da bi Hrv zarađivala još manje prelaskom na iste.
Puno je tu faktora u igri, smještaj i oblik države i okruženja, smještaj gradskih centara u državi, tip prometa na auto putevima (sezonski, cjelogodišnji), navike vozača i sl.
Inače kao šta ne neko već rekao Hrv je prilično dobro implementirala ENC sistem naplate.
Šta bi bilo najbolje za mrežu AP u Srbiji treba biti predmet ozbiljne ekonomske studije, a ne ostrašćenih komentara na forumima.

Duke23 kaže da mu tranzitni putnici nisu bitni, ne vjerujem da tako misle i oni koji broje zaradu od putarina. Naravno da su bitni i oni i svi drugi koje treba privući na AP u što je većem broju.
 
U pravu si. Nije tako jednostavno kako se predstavlja. Jednostavnije je od toga.
Hr je tako dobro iplementirala naplatu da su njihovi autoputevi u minusu i u dogledno vreme moraju pod koncesiju. Što se tiče manje naplate putem vinjeta u odnosu na naplatne rampe treba reći da država određuje cenu i jednih i drugih. Ako je u prvom slučaju naplata 200 miliona evra i to su ljudi spremni da plate nema nijednog razloga da ne budu spremni da plate 200 miliona za vinjete (umanjeno za troškove sadašnje naplate koji nisu mali).

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402307#p402307:1wzlg0fx je napisao(la):
Vlad000 » Fri Aug 26, 2016 10:33 pm[/url]":1wzlg0fx]
Šta bi bilo najbolje za mrežu AP u Srbiji treba biti predmet ozbiljne ekonomske studije, a ne ostrašćenih komentara na forumima.

Duke23 kaže da mu tranzitni putnici nisu bitni, ne vjerujem da tako misle i oni koji broje zaradu od putarina. Naravno da su bitni i oni i svi drugi koje treba privući na AP u što je većem broju.

Ozbiljne ekonomske studije :lol: :lol: :lol:
To treba tačno da uradi ko? Skokni na prvu stranu pa pogledaj datum prvog posta, potom pogledaj datume prvih postova na temama za obilaznicu, prokop itd. Da li je to dovoljno vremena da stručnjaci a ne ostrašćeni forumaši odrade posao.To je prava slika Srbije. Nema potrebe praviti od jednostavnog komplikovano. Ali šta bi stručnjaci onda radili :kafa:

B2 Nisam mislio u tom smislu da nisu bitni sa finansijske strane već na to što će oni na granici morati da izdvoje 10-15 minuta da plate vinjetu/TAG/uplate putem mobilnog itd. I za njih je tako bolje( bilo bi im brže), ali ponavljam oni meni lično nisu bitni, važnije mi je da se olakša život našoj privredi i građanima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402314#p402314:2njuw4p9 je napisao(la):
duke23 » 26 Aug 2016 10:15 pm[/url]":2njuw4p9]U pravu si. Nije tako jednostavno kako se predstavlja. Jednostavnije je od toga.
Hr je tako dobro iplementirala naplatu da su njihovi autoputevi u minusu i u dogledno vreme moraju pod koncesiju. Što se tiče manje naplate putem vinjeta u odnosu na naplatne rampe treba reći da država određuje cenu i jednih i drugih. Ako je u prvom slučaju naplata 200 miliona evra i to su ljudi spremni da plate nema nijednog razloga da ne budu spremni da plate 200 miliona za vinjete (umanjeno za troškove sadašnje naplate koji nisu mali).

Da se razumemo jednu stvar, Hrvatske auto ceste nisu u minusu zato što im je loš sistem naplate (naprotiv, svake godine obaraju prethodne rekorde), već zato što su određeni likovi (ex premijer & co) na već gotove deonice koje su bile ugovorene sa prilično prihvatljivim kamatama, naknadno "nakačili" dodatne kredite (za održavanje signalizacionih uređaja, bojenje tunela, redovno održavanje... sve afera do afere) da je tim kreditima "udavio" prihode. Naravno opšte koristi od tih naknadnih kredita (opet naglašavam kada je put već bio gotov i u funkciji) nije bilo, već se na taj način novac za održavanje prelio kome je trebalo.

Kada bi naši putevi bili pod naplatom vinjetama, tada ovo kod Novog Sada ne bi bilo potrebno, ovako jeste da bi se omogućio besplatan prigradski saobraćaj na datom pravcu a bez potrebe da se ceo auto put pregradi sa 2 čeone rampe. Uostalom, ovo stvarno možete da gledate kao rešenje koje će na jako duge staze da "radi posao", što je prosto iznenađujuće ramišljanje kod nas, obično se radi da "drži vodu" kratko vreme, pa se posle razbija glava šta dalje. Ne zaboravite da je planirano još barem jedno uključenje na tom delu koje bi u budućnosti omogućilo i istočni obilazak grada prema Dunavu. Uostalom isto ovakvo rešenje sam viđao i pored drugih gradova, nismo izmislili toplu vodu. Kada su pravili ovo otišao sam biciklom do nadvožnjaka i kad sam video koliko je rekao sam "ovi nisu normalni, pa da su samo sredili staru i dodali novu traku posao bi već bio gotov". Međutim sada kada treba da se prebacujem iz tih obodnih delova grada postojanje tog dela bez naplate je spas, prosto nešto što je ranije trajalo i po 30 minuta, traje 8-10 (npr prolazak sa Novog Naselja ka Zrenjaninskoj petlji, pa prema Kaću).

Dobro se sećam 1980-te kada je otvorena cela ZG obilaznica da je komentar bio kako je to odličan projekat, ali je saobraćaj u tom momentu neočekivano slabog intenziteta. Onda je saobraćaj rastao do 90-tih, pa je onda bilo što je bilo (i verovatno donelo potpuni krah tranzitnog saobraćaja), da bi sada obilaznica bila krcata skoro ceo dan, rampe pomerene kako bi veći deo bio slobodnim prisutpom, čak se razmišlja o dodatnoj novoj daljoj obilaznici, jer na ovoj sada ima isuviše lokalnog saobraćaja. Da je nisu napravili tada kada realno jeste dobro došla (jer je auto put prolazio celom dužinom grada, pa je to razlika u odnosu na NS, ali trasa auto puta oko NS je ionako mnogo kasnije projektovana, a i ona ima svojih mana), ali se još uvek moglo bez nje, ko zna kada posle bi je napravili i u kolikom saobraćajnom kolapsu bi završili.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402295#p402295:1hmfrslf je napisao(la):
mekbejn » Pet Avg 26, 2016 8:22 pm[/url]":1hmfrslf]A koliko vremena ti treba da kupis vinjetu u Slo ili At?
Par minuta za Mađarsku i Austrijsku. Ukupno.
Više mi vremena trebalo da zalepim Austrijsku .
Inače Mađarsku kupuješ na Mol pumpama (može i u BG) i dobije samo račun koji čuvaš. Mađari vrebaju uglavnom po pumpama i tu vrše proveru.
 
kobac":3jqq6q2k je napisao(la):
Znači duke23, pored nas i u Grčkoj, Makedoniji, Bosni, Hrvatskoj, Italiji, Francuskoj, Španiji, Portugalu, Irskoj, Velikoj Britaniji, Norveškoj, Belorusiji i Turskoj, gde sam našao da se putarina naplaćuje na naplatnim rampama, sve je to u svim tim zemljama smišljeno zbog partijsko-rođačkog zapošljavanja.

Nisam nikakav stručnjak po ovom pitanju. Međutim, imam prijatelja u Kroejši koji je na prilično bitnom mestu u tom njihovom HAC. Kaže, ne uvode se vinjete/novi načini naplate baš zbog ovoga što duke piše.
 
Uvođenje vinjeta u dogledno vreme je saj-faj u ovakvoj Srbiji... Pa ne mogu godinu dana da izgrade i zaposle posadu za nekoliko rampi na severu, pa propuštaju naplatu putarine iza Siriga. To je fascinantno trom sistem, velike interne inercije i svaka novost nailazi na podrazumevani otpor. Zaboravite raspravu o vinjetama, to se neće desiti u realnom vremenu. Jedino moguće unapređenje je smisleni i poboljšani ENP, upravo po hrvatskom modelu (ili italijanskom: kombinacija ENP, samouslužnih automata i destimulisanje plaćanja kešom).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402331#p402331:2wi80zt6 je napisao(la):
Žika » 27 Авг 2016 06:46 am[/url]":2wi80zt6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402295#p402295:2wi80zt6 je napisao(la):
mekbejn » Pet Avg 26, 2016 8:22 pm[/url]":2wi80zt6]A koliko vremena ti treba da kupis vinjetu u Slo ili At?
Par minuta za Mađarsku i Austrijsku. Ukupno.
Više mi vremena trebalo da zalepim Austrijsku .
Inače Mađarsku kupuješ na Mol pumpama (može i u BG) i dobije samo račun koji čuvaš. Mađari vrebaju uglavnom po pumpama i tu vrše proveru.
Кад сам са пословним партнерима ишао за Немачку, на мађарској граници, 17. 12. 2015. нам је требало 1 сат и 10 минута да купимо вињету за Мађарску (само рачун), Словачку и Чешку. Видели смо да су гужве за куповину вињета биле и на Мађарско/Словачкој и Словачко/Чешкој граници.
 
Zasto i na pumpi?

U Madjarskoj sam bio, ne znam ni sam vise koliko puta, samo prvi put sam kupio vinjetu na taj nacin. Svaki sledeci put preko interneta, bez bilo kakvog cekanja.

Isto je i za rumunsku vinjetu, a odnedavno i za slovacku vinjetu. Sve gotovo za, bukvalno, dva minuta.
 
Mađarske vinjete, ko nema poverenja u Internet (a najbolje je upravo tako), možete kupiti i na MOL pumpi u Beogradu u Braće Jerkovića, kao i na MOL pumpi pre samog g.p. Horgoš. Za dinare i cene su potpuno korektne (da ne kažem iste) , prodaju za sve kategorije vozila i trajanja.
 
Uvek stajem na svaka 2-3 sata vožnje da se protegnem, pa tako uračunam kupovinu vinjete i goriva i spojim lepo i korisno.

Što se tiče interneta, nemam štampač, a volim da imam potvrdu, a da samo zbog toga idem do kopirnice mi je gubljenje vremena.

Poslato sa telefona
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402432#p402432:2r45znff je napisao(la):
toleander » 28 Aug 2016 08:56 am[/url]":2r45znff]Zasto i na pumpi?
...

Ja sam recimo kupovao mađarsku na netu, ali sam onda ukapirao da na Mol pumpi, kad se plaća u dinarima, ispadne jeftinije nego online (kad se sve preračuna u EUR).
 
Ispada da vinjete uglavnom uvode tranzitne zemlje u Evropi: Slovenija, Mađarska, Austrija, Slovačka, Češka... Ako je tako onda je njihova svrha da stranci koji ređe prolaze kupuju nedeljne ili desetodnevne (a trebaju im u 90% slučajeva za svega 2 prolaska pri odlasku i dolasku po par sati svega), a domaći godišnje (koje su mnogo jeftinije po danu u odnosu na kratkotrajne, plus i domaći vozači će preći prosečno godišnje po danu više km nego stranci sa onim desetodnevnim pa će im cena/km biti niža nego one koju plaćaju stranci u tranzitu). Da li su ukupni prihodi u kasu veći ili manje ne znam ali ono što je važnije za te zemlje je da im stranci proporcionalno više plaćaju korišćenje autoputeva i time se više para od njih uzima. Izgleda da zemlje kod kojih nema ovog efekta, ne uvode vinjete, kao što je većina obodnih zemalja Evrope.
 
Iz teksta Novosti

Британска компанија која на захтев ЕБРД-а као кредитора концесионара хрватских ауто-путева прави студију о реструктурирању хрватских компанија које управљају ауто-путевима не препоручује увођење вињета. Уместо њих, предлаже поступно увођење тзв. free flow, слободног протока система наплате, према којем би се наплата обављала помоћу уређаја који би се очитавао без заустављања возила, попут ТНГ-а који се користи на нашим путевима. Разлика је у томе што би ови апарати очитавали регистрације возила, израчунавали путарину и возачу слали рачун на кућну адресу.

Da li je potrebno da nam ovo kaže EBRD, britanska kompanija ili predlog može da dođe od ostrašćenih forumaša? Ono što je nama kao državi potrebno da shvatimo da su jednostavna rešenja oko nas svuda prisutna i da država mora da ih podstiče a ne opstruiše. Ne treba vam Phd iz saobraćaja da bi napisali da vam u 21.veku nije potrebna mamutska naplatna rampa sa 16 traka za naplatatu putarine. Pa tako x4.
Ništa, čekamo da to urade hrvati i da prođe par godina kukanja kako to oni mogu da imaju, pa ćemo u nekoj izbornoj kampanji 2024. godine da imamo obećanje za 2 najkasnije 2,5 godine imamo free flow na našim autoputevima(prvi u Evropi).
 
Prosao u cetvrtak,pocelo asfaltiranje smera ka Nisu,a prema BG za sad nista...
Osim ukoliko nisu poceli da rade nesto u ova poslednja 2 dana..
Iskreno,ne vidim nikakve temelje od te zgrade koja bi trebala da bude uradjena,osim ukoliko sve nije montazno...
Tesko ce stici...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402554#p402554:1ln8k5up je napisao(la):
Earthmoving » 29 Aug 2016 07:40 am[/url]":1ln8k5up]Ispada da vinjete uglavnom uvode tranzitne zemlje u Evropi: Slovenija, Mađarska, Austrija, Slovačka, Češka... Ako je tako onda je njihova svrha da stranci koji ređe prolaze kupuju nedeljne ili desetodnevne (a trebaju im u 90% slučajeva za svega 2 prolaska pri odlasku i dolasku po par sati svega), a domaći godišnje (koje su mnogo jeftinije po danu u odnosu na kratkotrajne, plus i domaći vozači će preći prosečno godišnje po danu više km nego stranci sa onim desetodnevnim pa će im cena/km biti niža nego one koju plaćaju stranci u tranzitu). Da li su ukupni prihodi u kasu veći ili manje ne znam ali ono što je važnije za te zemlje je da im stranci proporcionalno više plaćaju korišćenje autoputeva i time se više para od njih uzima. Izgleda da zemlje kod kojih nema ovog efekta, ne uvode vinjete, kao što je većina obodnih zemalja Evrope.
Vinjete su nekorektne i samo se isplate onima koji puno putuju i kamiondžijama. Meni koji izađem na autoput samo nekoliko puta godišnje je dranje.
 
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1189317

1947192341580614f0ac788717470641_w640.jpg

1387524155806158d456a0162105279_w640.jpg


Prve četiri saobraćajne trake na novoj naplatnoj stanici Vrčin, čija je gradnja u toku, od danas bi trebalo da budu u funkciji, piše Politika.

IZVOR: POLITIKA UTORAK, 18.10.2016. | 14:15

Trake na koje bi trebalo da bude preusmeren saobraćaj nalaze se s desne strane auto-puta iz pravca Beograda ka Nišu. Preusmeravanje saobraćaja preduslov je za početak radova na samom auto-putu, odnosno na potezu koji će biti deo budućeg kompleksa naplatne rampe.

Otvaranje prvih traka na novoj stanici bilo je predviđeno za jun, a kraj svih radova za polovinu oktobra. Prema poslednjim informacijama iz Puteva Srbije, završetak svih radova na rampi, koja se gradi na drugom kilometru od isključenja, pomeren je za sedam meseci, pa bi ova stanica u punom kapacitetu trebalo da bude od 15. maja 2017.


Stanicu Vrčin gradi grupa izvođača (Štrabag, Vojvodinaput i PZP Zaječar), a posao je vredan 2,1 milijardu dinara. Štrabag na Bubanj Potoku, sa desne strane od postojeće naplatne rampe, gradi i prvu Ikeinu robnu kuću u našoj zemlji, koja bi trebalo da bude završena narednog leta.

"Štrabag je pobedio i na tenderu Vlade Srbije za izmeštanje naplatne rampe u Bubanj Potoku, što je za nas veoma važan infrastrukturni preduslov za nesmetan prilaz budućoj robnoj kući, i radujemo se što će nam biti partner na unapređenju infrastrukture i razvoja Bubanj Potoka”, rekao je jednom prilikom Vladislav Lalić, regionalni direktor za razvoj kompanije Ikea Jugoistočna Evropa.
 
Slikano za vikend.
Inace, ovaj put je kompletno asvaltiran pre nekoliko godina...sada asvalt ne postoji.
 
само идеш на пријави поруку (црвени узвичник) и Игор ће обрисати
 
Слике 19.октобра 2016.

Саобраћај увелико тече изграђеним новим саобраћајним тракама 2+2.
Сликано из правца Ниша, а када се иде из тог правца већ се пролази кроз металну конструкцију будуће наплатне рампе "Врчин".

Сликао сам и из правца Београда, али нажалост не знам како при пребацивању из фотоапарата у лаптоп слике се једноставно нису пребацила, а нисам после проверавао, тако да сам изгубио и неке важне слике машина за производњу вафл листова, које сам јуче сликао. :bash:

Pogledajte prilog 6Pogledajte prilog 5Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1
 
Vrh