Šta je novo?

Naplatna rampa Vrčin - pomeranje naplatne rampe Bubanj Potok

Lepo populistički zvuči ali se sudara sa činjenicom da od celog koridora 10 samo Bg obilaznica se ne završava. Toliko o posebnosti Beograda. A možemo i ovako gledati: od oko 850km Koridora 10 kroz Srbiju, kroz Beograd bi trebalo da prolazi oko 150 km (obilaznica + autoput kroz grad, trenutno mnogo manje) ili manje od 20%, a učešće Beograđana u otplati kredita za tih 850 km je godišnje oko 40% kroz republički budžet (jer Bg stvara oko 40% srpskog BDP-a). I vrapcima na grani je jasno da siromašni krajevi poput Gredličke, Sićevačke klisure i sličnih krajeva ne finansiraju stanovnici koji žive u tom regionu jer nemaju tolko para, nego neki drugi. E pa taj neko drugi su najvećim delom Beograđani. A ironija je u tome da ovi što daju najviše novca za otplatu autoputeva nemaju završen ni svoj mali deo autoputa, a plaćaju gradnju drugima. Umesto prvo da izgrade sebi pa onda pomognu drugima. I onda imamo situacije da je u gradu gužva usled nedostatka infrastrukture, kao npr zbog nedovršenosti obilaznice, a dajemo pare za deonice koje zvrje poluprazne.
Ako je moja matematika pogrešna demajtujte me boljom. Ali brojevima: novcem, kilometrima, brojem stanovnika i gustinom saobraćaja, a ne frazama.
A što se tiče tranzita on nama u gradu samo pravi gužvu. Nemamo nikakvih koristi od njega, samo štetu, gužve, blokadu naplatnih rampi koje nam otežavaju normalan život tu gde živimo. Da uzimamo neke pare od njih pa ajd i da trpimo ali sve pare uzme republika, a grad ništa. Nama ostaju samo gužve, sudari, gubtak vremena... Šta će nam to.
 
Одличне фотке лепо изгледа из птичије перспективе :)
 
S obzirom da je u pitanju čeona naplatna rampa za ceo koridor 10, ne bi ni valjalo da je manja...
 
Isključenje kod Novog Sada nije dobro rešeno jer nema nijedna signalizacija pre krajnje table koja se nalazi stotinu m pre isključenja. Ljudima koji ne znaju za to isključenje je lako napraviti grešku i to samo govori da nije problem u ljudima već idiotima koji projektuju saobraćajnice i postavljaju signalizaciju. Isti slučaj kao i sa bankinom pri uljučenju i čuvenim izjavama posle smrtnih slučajeva.

Samo isključenje je jedno od najgorih rešenja koje sam video u svom životu. Napravljeno je više od 10km duplog autoputa da bi se postavile 2 kućice za naplatu??? Tako da sada pored Novog Sada prolazi 10 traka autoputa, a po saobraćaju nema potrebe za više od klasičnog autoputa od 6 traka. Moronski, nema šta.

Ali nama nije dovoljna jedna, dve greške nama treba stotinu grešaka da bi se naučili.
Koja je cena km autoputa?
Koliko košta paralelni autoput kod Novog Sada čija je jedina funkcija naplata putarine?
Koliko košta izgradnja nove naplatne rampe kod Bubanj potoka?
Koliko košta održavanje naplatnih rampi Bubanj potok, Stara Pazova, Srbobran, Dobanovci, Niš i svih ostalih uklučenja/isključenja sa kućicama?

I pošto pare kojih i ovako nemamo baš puno dajemo na ovakve debilitete odlučujemo da štedimo na drugim stvarima. Obilaznici će uskoro 30(TRIDESET) godina od kako smo pošeli da je pravimo i nema naznake kada će biti gotova. A kao rešenje neki predlažu manje uključenja da bi se uštedelo vreme. Vreme za šta? Čekanje na naplatnim rampama?

Mi kada/ako kompletiramo autoput do Makedonije dešavaće se na tom potezu u letnjim mesecima da se izgubi više vremena na naplatnim rampama nego što se probvede u samoj vožnji.
 
Šta pričaš, čoveče, kod novog sada je urađeno najbolje moguće rešenje. Tranzitni saobraćaj se ne zaustavlja na naplatnim rampama, a novi sad ima obilaznicu bez naplate, što je svuda standard. Može da bude bolja signalizacija i isključenje je moglo da bude nešto veće, ali u suštini nije problem. Jedino je problem onima koji su navikli na staro pa niti prate znake niti imaju pojma da je nešto promenjeno, pa se zeznu. Al opet, to je relativno kratkotrajan problem.

Što se tiče gužvi na naplatnim rampama, ja sam ih rešio upotrebom tag uređaja, iako ga koristim jednom-dva puta mesečno, znači. Ma znači i da ga koristim jednom godišnje. Prošle godine išao u sred sezone u Grčku i nazad i nigde nisam čekao, a ostali po kolonama. Al naš narod ne voli da se bakće novitetima... Mada se ni u putevima srbije ne trude mnogo da promovišu ovakav vid naplate.
 
Kod Novog Sada je urađeno najskuplje rešenje. Nikako najbolje. Taj paralelni autoput nije nikakva obilaznica jer prosto da bi bio obilaznica mora da obiđe nešto. Jedina svrha mu je naplata putarine. Po prosečnoj ceni autoputa u ravnici kod nas ta besmisao nas je koštala 50 miliona evra. i sve to dok u istom tom Novom Sadu most se gradi brzinom gradnje metroa u Beogradu.

Jedno od rešenja, a ima ih mnogo samo treba nešto i da se radi osim da se krade, si i sam naveo.
Zašto se od para za novu naplatnu rampu Bubanj potok i nakaradu zvano isključenje za Novi Sad nije kupilo 2-3 miliona TAGova i podelilo svim motornim vozilima registrovanim na teritoriji Srbije prilikom registracije? Pa nek plaća onaj ko se vozi. Stranci nek kupe na graničnom prelazu.

Ali jok. Bolje da gradimo deset naplatnih rampi i deset paralelnih autoputeva jer imamo para na bacanje, a most i metro za dve najkasnije dve i po godine.
 
@Mihailo, kako prolaziš naplatne sa tag uređajem kad je gužva s obzirom da su sve trake popunjene? Recimo sad kad sam se vraćao sa odmora, kod Bubanj potoka je bila kolona par km, sve tri trake kolona, s obzirom da sam primetio da je zaustavna traka najbrža, ja sam ušao u nju i svejedno sam čekao jedno sat ipo, da sam imao tag uštedeo bih možda 15 minuta jer bih isto morao u toj traci da čekam kao i svi tek kada se dođe na nekih 50m od naplatne onda možeš da obiđeš na enp traku u kojoj nikog nema? Jesam u pravu ili ne?
 
Nisam imao tu nesreću da tako zaglavim. Ali dešavalo se, recimo kod Leskovca, da je kolona kilometar u 2 trake, a radnici iz puteva usmeravaju ljude sa tagovima da prođu zaustavnom trakom. U suštini bi trebalo ENP trake da kreću dosta pre tih problematičnih rampi, a onima bez taga lepo naplatiti kaznu. :D

Sa druge strane, kad bi korišćenje tagova bilo omasovljeno, ni turci ne bi mogli da stvore toliku gužvu. To je poenta valjda...
 
I ja sam mislio da je ovo kod Novog Sada ludost, ali nije. Možda zasad nije u potpunosti iskorišćeno sve, ali grad i lokalni saobraćaj rastu. Da nije napravljeno ovako postojala bi samo dva moguća rešenja:
1. čeona rampa ispred Novog Sad i opet čeona rampa iza Novog Sada, ako bi se htelo omogućiti da se u zoni grada auto put koristi BEZ naplate. Ovo rešenje bi bilo KATASTROFA za tranzitne putnike.
2. bočne naplatne rampe na samim petljama - ovo rešenje ako ne sada odmah, bilo bi KATASTROFA ZA SVE stanovnike Novog Sada i okoline. Jer bi u svakom špicu tu nastajao totalni kolaps.
Neko reče ovo nije obilaznica, otkako su napravljene neke nove deonice bulevara po gradu i petlje na auto putu itekako jeste, ako neko ide iz recimo Zrenjanina ili Bečeja za Futog ili Bačku Palanku ili dalje u Hrvatsku preko Iloka, on sada može da se kod Kaća (ako ide iz Zrenjanina) ili kod Temerinske petlje (ako ide iz Bečeja, Temerina, Bačkog Jarka a tu je sve gust prigradski saobraćaj) uključi na servisnu saobrćajnicu u pravcu severa, pa da zatim na poslednjoj petlji siđe na novi bulevar koji ide kroz industrijsku zonu na zapad grad i produži dalje, ranije je prosto morao kroz naseljene delove grada. (Ovde će se stvar još poboljšati jer je u planu već ucrtana i zapadna obilaznice koja će odvesti tranzitni saobraćaj skroz obodom grada i tamo gde nije autoput). Osim toga i saobraćaj na pravcima od Tise (Zrenjanin, Titel, ali i sva mesta u Bačkoj istočno od grada) ka Bačkom Petrovcu (i dalje ka Odžaku, Bogojevu) je sada jednostavniji, jer se sada u grad faktički ni ne ulazi, iskoristi se ova obilaznica, pa delom bulevara do magistralnog puta ka Bačkom Petrovcu/Kisaču na izlazu iz grada). Ova sobraćajnica omogućava da se i recimo saobraćaj između industrijskih zona obavlja po ovoj obilaznici umesto kroz kvartove grada. Sve to ne bi bilo moguće da su na auto putu naplatne rampe kod svakog uključenja. I zato je jako dobro što je tranzitni auto put bez prekida ostavljen izolovan u sredini, a servisne saobraćajnice omogućavaju lokalni saobraćaj bez naplate.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402113#p402113:1al5wgv6 je napisao(la):
Михаило » 25 Aug 2016 07:32 pm[/url]":1al5wgv6]Nisam imao tu nesreću da tako zaglavim. Ali dešavalo se, recimo kod Leskovca, da je kolona kilometar u 2 trake, a radnici iz puteva usmeravaju ljude sa tagovima da prođu zaustavnom trakom. U suštini bi trebalo ENP trake da kreću dosta pre tih problematičnih rampi, a onima bez taga lepo naplatiti kaznu. :D

Sa druge strane, kad bi korišćenje tagova bilo omasovljeno, ni turci ne bi mogli da stvore toliku gužvu. To je poenta valjda...

I sam koristim tag - i da pomaže u gužvi, i da isto sam imao iskustvo da nas radnici "provuku" iza kolone kamiona do prolaza koji je za ENP. Ali čitava priča sa tagom je kod nas malo sfušerena - žale se da je mali procenat korišćenja, a ništa pozitivno ne čine da stimulišu njegovu upotrebu. Treba da uplatim 10000 din da bih dobio 4% popusta. Plus sam uređaj košta 2200 din. I još dok nađete gde ga ima, pa onda popunjavanje formulara sa registracijom automobila itd. Stanje prepaida na uređaju vidim samo na naplatnoj rampi (ako uspem da ga pročitam na vreme). Nije baš user-friendly!
Kako su to uradili u Hrvatskoj? - pa svi mogu da kupe tzv ENC paket, domaći, stranci, sasvim svejedno. Samo korišćenje ENC-a automatski donosi popust na putarinu u visini 21.74%. (Moguće je van sezone imati popust i do 31%). Uređaj košta 121 kn, otprilike slično kao naš. Ali kada se kupi "ENC paket" (uređaj + prethodno već upisana dopuna -dostupno na pumpama i naplatnim kućicama) od kojih najmanji košta cca 380 kn - e onda na tom uređaju već imate 333 kn putarine pa vas uređaj ispadne jeftinije. Ako u startu kupite paket sa većom sumom ova razlika je sve veća, pa tako recimo ako kupite paket koji košta 860 kn - podrazumeva se da ste dobili uređaj (nominalno ga tada računaju 100kn, i još imate ukucanih 1000 kn putarine). I što je još bitnije uređaje možete sami dopuniti preko weba kao i videti koliko vam je ostalo na računu.

Na velikim naplatnim rampama (oko Zagreba) trake za ENC se odvajaju par kilometara unapred. Iz pravca mora (gde je i najveća gužva), postoji i posebna naplatna rampa koja je samo za ENC i one koji koriste negotovinska sredstva plaćanja - kartice, jer je potpuno automatizovana. Za ovu naplatnu rampu izlaz se odvaja 4 km pre "obične" i potpuno se izoluje nakon nekih par stotina metara, tako da leti tu možete da prođete očas posla a da se pri tome vozite pored 3-4 km duge kolone za "običnu" naplatnu rampu. E o takvim stvarima bi trebalo razmisliti ako hoće bolju i efikasniju naplatu tagovima i kod nas.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402124#p402124:3adp0y1o je napisao(la):
miki_ns » Thu Aug 25, 2016 10:00 pm[/url]":3adp0y1o]I ja sam mislio da je ovo kod Novog Sada ludost, ali nije. Možda zasad nije u potpunosti iskorišćeno sve, ali grad i lokalni saobraćaj rastu. Da nije napravljeno ovako postojala bi samo dva moguća rešenja:
1. čeona rampa ispred Novog Sad i opet čeona rampa iza Novog Sada, ako bi se htelo omogućiti da se u zoni grada auto put koristi BEZ naplate. Ovo rešenje bi bilo KATASTROFA za tranzitne putnike.

B1 Naravno da nije. Nema možda. Niti će u nekoj predvidivoj budućnosti biti potrebno 10 traka autoputa u okolini Novog Sada.

B2 Pa ni sada se ne koristi autoput. Za tu svrhu je izrađen paralelni put, dok je autoput ostavljen Nemcima i Turcima valjda. Jer smo tako u mogućnosti. Što bi ga koristili Novosađani kada njima nije potreban?
Isti slučaj sa naplatnom rampom Bubanj potok. Koja je njena svrha? Da se u letnjim mesecima javljaju TV ekipe da nam kažu kako je velika gužva?

Oće da se seče vrpca kad je budu puštali u rad?
21.vek :bash:
 
@miki_ns potpuno si u pravu, stimulacija za upotrebu taga je toliko očajna da je to strašno. Hrvatska je jako lep primer kako se to radi.

@duke23 razumem da neko kritikuje nešto sa razlogom, ali da ovoliko hejtuješ nešto što je zapravo jedna od najbolje urađenih infrastruktura kod nas može da se podvede samo pod trolovanje.
 
Kvalitet je odličan. Isto tako je kvalitet glavnog autoputa na toj deonici katastrofalan. Možda zato što su pare otišle na totalno neisplativ projekat udaljen 10m.

Zašto je trolovanje reći da je 10 traka autoputa nepotrebno i da je idiotski ih graditi na trasi gde je po protoku saobraćaja dovoljan autoput sa 6 traka i biće tako u narednih xy godina?
Kvalitet nijednom nisam osporio. Ali to je totalno nevažno.

Da li smem da kažem da me neinteresuje kvalitet radova na naplatnoj rampi Bubanj potok i da je to bacanje para? Ili sam i zbog toga trol?
 
@duke23 jel možeš da napišeš koje bi po tebi rešenje bilo dobro za Novi Sad? Autoput sa 6 traka bez tih paralelnih servisnih, a naplatne rampe gde i koliko?
 
Bez naplatnih rampi.
Pogledaj iznad slike koje je okačio Gaga. Saobraćaj za koji je sasvim dovoljan normalan autoput 2+1. Međutim, kada staviš veštačku prepreku po sred autoputa onda ti ni 16 traka nije dovoljno.

Putarina se vrlo lako može naplatiti bez naplatnih rampi. Najjednostavniji (nije najpravedniji) način su vinjete. Još bolje bi bilo sa TAG uređajem u svakom vozilu. Poenta je rešenja ima na desetine, a mi smo izabrali najskuplji i najlošiji.
Koliko dugo jedan šleper ide od mađarske do makedonske granice u letnjim mesecima?
Koliko bi išao da nema 4 naplatne rampe (ili više?) koje mora da prođe?
Vreme nije besplatno.
To plaćamo mi. Kao i autoput od 10 traka.
 
Naplatne rampe vrlo malo utiču na izbor putanje šlepera. Najveći uticaj imaju efikasnost carine (vreme na prelazima i posledični troškovi), visina putarine i cena goriva. Tim redom.
 
Dobro duke23 razumeo sam te, ti si za promenu načina naplate korišćenja autoputa.
U trenutnom sistemu rada sa naplatnim rampama, rešenje kod Novog Sada nije najjeftinije ali je najbolje jer se dugoročno rešava pitanje tranzita i uključenja/isključenja sa autoputa na tom delu.

Da li postoji neko istraživanje koliko se uštedi na naplatnim rampama i radnicima uvođenjem vinjeta i kolika je zarada od vinjeta u odnosu na zaradu od putarina? Jel se to uopšte može uporediti i doći do nekog zaključka šta je dugoročno bolje? Postoje zemlje koje imaju naplatne rampe (Grčka, Hrvatska, Italija, Francuska...) a postoje i one sa vinjetama (Bugarska, Mađarska, Austrija, Slovenija...) pa tu sad ne mogu da izvučem neki zaključak.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402259#p402259:22dwhsk2 je napisao(la):
severian » Fri Aug 26, 2016 6:24 pm[/url]":22dwhsk2]Naplatne rampe vrlo malo utiču na izbor putanje šlepera. Najveći uticaj imaju efikasnost carine (vreme na prelazima i posledični troškovi), visina putarine i cena goriva. Tim redom.

Niko nije ni rekao da nije problem carina, visoka cena goriva i 1000 drugih problema. Ali su takođe problem i naplatne rampe koje takođe poskupljuju poslovanje. Nisam ni rekao da će neko promeniti rutu zbog čekanja na naplatnim rampama, jer budimo realni trenutno ne postoji neka alternativa. Ali to nije ni bitno. Dok nerešimo pitanje carine da se ništa ne radi sa bilo čim u ovoj državi?

Bitno je pitanje čemu služe naplatne rampe? Služe zapošljavanju partijskih/rođačkih vojnika i punjenju partijskih računa. I to je to. I onda zbog tako nakaradnog sistema frustrirani građani imaju takve predloge kao što ima kobac da ima što manje uklučenja na obilaznicu da bi se nekako eliminisala neka naplatna rampa. Obilaznicu, autoput, most gradimo našim parama i kreditima koji se uzimaju na naše ime a ne za zaposlene na naplatnim rampama.
 
Kamioni kupe uredjaj za elektronsku naplatu i kraj price isto za buseve itd oni koi cesto idu
 
Znači duke23, pored nas i u Grčkoj, Makedoniji, Bosni, Hrvatskoj, Italiji, Francuskoj, Španiji, Portugalu, Irskoj, Velikoj Britaniji, Norveškoj, Belorusiji i Turskoj, gde sam našao da se putarina naplaćuje na naplatnim rampama, sve je to u svim tim zemljama smišljeno zbog partijsko-rođačkog zapošljavanja.
 
Stavljao sam hrvatske tekstove vezane za veću zaradu Slovenije sa vinjetama i pored manje mreže auto puteva.
Jednostavno elektronskom kupovinom vinjeta , kupovinom vinjeta na pumpama kao i na graničnim prelazima izbegli bi se česta usporavanja saobraćaja i stvaranje zastoja na naplatnim rampama. Ovo bespotrebno igranje sa živcima vozača je naročito izraženo u letnjoj sezoni i oko novogodišnjih praznika. A da ne pričam kako sve to utiče na umor i koncentraciju.
Jednostavno celu Mađarsku i Austriju prođeš bez ijednog zaustavljanja a gubljenje vremena.
Lepša strana medalje je samnjenje nepotrebne radne snage po naplatnim stanicama. Bilo bi zanimljivo videti koliko radnika je vezano za naplatu putarine i održavenje tih objekata i sistema.
 
Vrh