Šta je novo?

Naplatna rampa Vrčin - pomeranje naplatne rampe Bubanj Potok

Zar nismo konstatovali da to može da se uradi bez stvaranje gužvi?

Naime, stara rampa ostaje sve dok se nova ne napravi, a nova se pravi sve vreme levo i desno od autoputa. Malo džersi barijere, malo mozga i sve može da se uradi bez kolapsa.
 
Nisam pratio temu do pre neki dan.

Nadam se da ce oni uraditi tako kako ste konstatovali. Lično ja, da krenem, Boze zdravlja na more, pre bi isao preko Smemereva Ili Starim Kragujevačkim putem, nego da čekićam u guzvi.
 
Naravno. Na sreću uvek mediji jave kad je gužva, pa se preko Leštana i Umčara može zaobići sporna rampa (a može i preko Avale).
 
Можеш и преко Заклопаче, односно Врчина да се укључиш на аутопут (кад се искључиш на Лештанима). Заобићићеш гужву, а нећеш морати да возиш чак до Умчара, дупло је краћи пут.
 
Kad krene par hiljada preko sela biće veselo.
Svako bi na registraciji mogao da priušti 20 e i da koristi autoputeve bez drugih nadoknada. Dok bi se komercijalnim vozilima i strancima odredila druga tarifa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368797#p368797:qp1y3m2m je napisao(la):
Žika » Yesterday, 23:12[/url]":qp1y3m2m]
Svako bi na registraciji mogao da priušti 20 e i da koristi autoputeve bez drugih nadoknada. Dok bi se komercijalnim vozilima i strancima odredila druga tarifa.

Mislim da ne sme strancima da se propisuje druga tarifa.
 
Da, ima i to trece resenje, preko Umčara ili tako nekog sela, na to sam skroz zaboravio.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368679#p368679:8kmhn53s je napisao(la):
Žika » 25 Јан 2016 10:59 am[/url]":8kmhn53s] a od 1. siječnja 2016. uvodi ih i Njemačka.
Немачка није од 01. јануара ове 2016. године увела вињете, нити ће их увести до даљег. Такозвана ЕУ или ти централа у Бриселу, се успротивила увођењу вињета у Немачкој и тетка Анђела је морала да послуша.
 
A sto nesmiju vinjete u njemackoj a vamo smiju zar nisu sve clanice iste ti ista pravila za sve clanice
 
Po istom osnovu po kom su nase nekada duplo vece cene za strance morale da se izjednace sa onima za domace korisnike.
A nemci su hteli uvesti samo strancima...

Nemci su nesto na tu temu furali pricu kako pri registraciji placaju za autoputeve, ali kako sam nesto "nezvanicno" cuo, problem je u tome sto se to zvanicno ne vodi kao putarina vec neka taksa.
 
Pa preimenuju taksu u godisnju putarinu i cao briselu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368679#p368679:2llt4q9o je napisao(la):
Žika » 25 Jan 2016 10:59 am[/url]":2llt4q9o]Evo i brojki. Preuzeto iz http://www.vecernji.hr/gospodarstvo/pet ... ma-1017496

Hrvatska je prije 1990. imala 302 kilometra autocesta, Slovenija 150. Danas Hrvatska ima 1288 km a Slovenija 607. Slovenija je uvela vinjete i na upola manje kilometara ostvarila u 2013. prihod od 327 milijuna eura. Hrvatska je 2013. imala prihod od 185 milijuna.

Manji trošak na zaposlene

Slovenski DARS ima 1237 zaposlenih, a HAC nakon restrukturiranja 2503, od čega trećina radi na naplati cestarina ili je vezana uz nju. HAC (konsolidirano) treba 32 posto prihoda za plaće zaposlenih, a DARS 10,39 posto!

Godišnje vinjete za 546 kn

U Hrvatskoj je 1.450.000 registriranih osobnih vozila te 140.000 teretnih vozila. U Hrvatsku je 2013. ušlo 13,5 milijuna stranih osobnih vozila. Ako prilikom svake godišnje registracije vlasnik kupuje i vinjetu koja mu omogućuje neograničeno korištenje autocesta i ako postavimo vrijednost vinjete kao dvostruku vrijednost cestarine Lučko – Dugopolje za II. kategoriju vozila (546 kuna ) HAC bi ostvario godišnji prihod od 104 milijuna eura. Ako svako strano osobno vozilo mora kupiti minimalno vinjetu za sedam dana (30 eura), HAC bi kreirao godišnji prihod od 405 milijuna eura. Znači, samo od domaćih i stranih osobnih vozila po tome bi se modelu ukupni prihod HAC-a popeo na 509 mil. eura. Tome treba pridodati prihod naplaćen od teretnih vozila, kako domaćih tako i stranih. DARS 54% prihoda ostvaruje naplatom cestarine vozilima težima od 3,5 tona!

Uspješni primjeri

Vinjete su uspješno uvedene, uz u Sloveniju, još i u Austriji, Švicarskoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Rumunjskoj, Bugarskoj, a od 1. siječnja 2016. uvodi ih i Njemačka.





Nešto mi tu ne štima da Hrvatska ima prihod od samo 185 milki .
Pa mi imamo prihod od oko 130 milki a pod naplatom je oko 600 km, znači duplo manje kilomatara od Hrvatske a pri tom su kod njih su putarine skoro duplo skuplje. Ispada da su kod njih AP očajno prazni.
 
Pa van sezone i jesu ocajno prazni pogotovo dalmatina
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369028#p369028:24dh4lly je napisao(la):
direktor » 26 Jan 2016 10:25 pm[/url]":24dh4lly]Pa van sezone i jesu ocajno prazni pogotovo dalmatina


Shvatam da im je Dalmatina prazna van sezone, ali ipak na njihove cene i dužinu AP ovo je jako mali prihod.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368809#p368809:3aqrfbxy je napisao(la):
astrodule » 26 Jan 2016 12:24 am[/url]":3aqrfbxy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368797#p368797:3aqrfbxy je napisao(la):
Žika » Yesterday, 23:12[/url]":3aqrfbxy]
Svako bi na registraciji mogao da priušti 20 e i da koristi autoputeve bez drugih nadoknada. Dok bi se komercijalnim vozilima i strancima odredila druga tarifa.

Mislim da ne sme strancima da se propisuje druga tarifa.


@Astrodule, tako je.


@Žika, Ne znam otkud ti cifra od 20 eura, mi sad prihodujemo oko 130 milki, a za dve-tri godine prihod će biti još veći jer će staviti nove deonice pod naplatu. Obzirom da sa tim parama održavamo i druge puteve, vinjeta bi se koristila i za magistralne puteve. Ne znam koliko bi trebala koštati da prihodi ne padnu, ali siguran sam da to nije 20 eura.
 
Dalmatina je pusta van sezone, a 'slavonika' je pusta preko cele godine.
A3 (ZG - SRB) solidno opterecena na izlasku iz zagreba, kako se ide ka istoku sve praznija, a nakon zupanje...

Rekao bih da bi pod hitno trebali da rade prosirenje na 3+3 na A1 deonica od Zagreba do Karlovca, ali osstalo, posebno od petlje Bosiljevo (gde se odvaja pravac ka Rijeci) je osim u letnjim mesecima i oko drzavnih i verskih praznika 'sablasno' prazno.

Jednostavno je to.
20Eur od ZG do Sibenika na primer.
Razdaljina oko 300km
U oba smera ispadne 40.
To je malo manje od goriva koje ce putnik putnickog vozila potrositi.
Bidzet gradjana HR nije bas toliko veliki iako se nama iz nase perspektive cini drugacije
 
Isao sam pre 2 godine u sezoni do Splita.
Od Zagreba do Karlovca (tj. odvajanja za Istru) stanje je bilo KATASTROFALNO. Znaci 40 km/h maksimum. Tu bi zaista 3+3 trebalo napraviti.

Ali zato kapiram da je logicno da van sezone nema puno ljudi. Ne znam da li se to negde praktikuje, ali mozda da pojeftine putarine u periodu oktobar - april a onda poskupe za letnju sezonu?
 
Idem tuda 10-tak pita godisnje, i mogu ti reci da je zg - karlovac uvek znacajno opterecena.
Nije naravno uvek toliko kao ti kada si isao (imao sam i ja takve situacije), ali ima dosta vozila.

Veliko poboljsanje je nastupilo pre nekoliko godina kada je kao alternativa naplati 'Lucko' (izlaz sa AP kod zagreba) napravljena rampa 'Demerje' gde se placa iskljucivo karticama ili ENC (tag)...

Od Karlovca krece "Licka magistrala" , sasvim solidan magistralni put koji preko plitvica i udbine ide ka kninu.
Od udbine ima odvajanje i izlazi se u blizini tunela Sv. Rok.
Svima koji idu ka dalmaciji, ova alternativa je besplatna a posto je dosta kraca, vereme putovanja nije preterano dugo.

Sto kaze moj rodjak iz ZG, bolje da putujem malo duze do dalmacije, i za tih 150Kn (20Eur) pojedem 1kg 'janjetine' u nekoj od brojnih kafana na lickoj magistrali ;)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369622#p369622:3cfxspac je napisao(la):
laki72 » 31 Јан 2016 12:49 am[/url]":3cfxspac]
Sto kaze moj rodjak iz ZG, bolje da putujem malo duze do dalmacije, i za tih 150Kn (20Eur) pojedem 1kg 'janjetine' u nekoj od brojnih kafana na lickoj magistrali ;)
Посебно код Тушиловића
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369026#p369026:29w329ot je napisao(la):
shumar » Уто Јан 26, 2016 11:17 pm[/url]":29w329ot]

Nešto mi tu ne štima da Hrvatska ima prihod od samo 185 milki .
Pa mi imamo prihod od oko 130 milki a pod naplatom je oko 600 km, znači duplo manje kilomatara od Hrvatske a pri tom su kod njih su putarine skoro duplo skuplje. Ispada da su kod njih AP očajno prazni.

To je prihod HAC-a. Ukupan prihod je 297 mil.

ZQO6CF6.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370420#p370420:398sojnm je napisao(la):
Expo » 06 Feb 2016 03:53 pm[/url]":398sojnm]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369026#p369026:398sojnm je napisao(la):
shumar » Уто Јан 26, 2016 11:17 pm[/url]":398sojnm]

Nešto mi tu ne štima da Hrvatska ima prihod od samo 185 milki .
Pa mi imamo prihod od oko 130 milki a pod naplatom je oko 600 km, znači duplo manje kilomatara od Hrvatske a pri tom su kod njih su putarine skoro duplo skuplje. Ispada da su kod njih AP očajno prazni.

To je prihod HAC-a. Ukupan prihod je 297 mil.

ZQO6CF6.jpg


To je već druga priča. Ugrubo putevi su im i dalje dosta prazniji od naših, ali ne onako očajno kako je ispalo u prvoj informaciji.
 
Ako naplatna bude negde na ili ispod Begaljičkog brda, a biće, sve mi se čini da će zimi po poledici kad proklizam nizbrdo kroz rampu naplata biti besplatna. Možda nije izabrano baš najsrećnije mesto. Bg je trebao da se bori da naplata bude posle skretanja za Mladenovac jer on pripada Bgu, a jedni će oni u okviru Bg autoputeva za pristup svom gradu morati plaćati putarinu
 
Po meni se ne treba ni graditi...
Sve vise sam pristalica elektronskog otvorenog sistema, poput onih u Madjarskoj, Austriji, Ceskoj...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Отворени системи (тј вињете) су неправедни. Исплате се само онима који редовно користе аутопут, што су најчешће фирме. Обични грађани који једном месечно користе аутопут (а којих је највише) највише испаштају, а нарочито ако се вињете примене и на магистралне путеве.
Иначе, и за вињете су потребна огромна улагања у системе за контролу, потпуно би било нерезонски уводити их (осим за оне који би да се уграде у дил ;) ).

Треба форсирати електронску наплату како би се смањио број радника на наплатним рампама и смањило задржавање и то је то.
 
Bojim se da bi se uvođenjem vinjeta oprema uglavnom uvozila čime bi u odnosu na sadašnji broj zaposlenih u ovom sistemu, Srbija imala neto gubitak radnih mesta.
Moja ideja je upravo suprotno. Ako imamo prihode od putarina npr. par stotina miliona evra godišnje, ajmo da se te pare potrošimo na sledeći način: otplata kredita izgradnje, održavanje, deo za izgradnju novih, a sav ostatak na zapošljavanje kolko god može ljudi u tom sistemu.
Mislim da nam ljudi trebaju biti u centru a ne profitabilnost te kompanije.
 
Vrh