Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

@aleksandarGrf
Pojma nisam imao da je to moguće.
dobra ideja, hvala
 
ftj":1ypzg67b je napisao(la):
Jel ti stigao racun na mejl sa specifikacijom? Sta pise u racunu?
Bukvalno sam napisao poslali su račun i šta piše u računu :)
Da, stigao je na mail, ja ne znam da oni drugačije i šalju. Piše da od Jagodine do Beograda treba da se plati 1890 RSD, dok je cena za odlazak od Beograda do Jagodine bila normalna.
Javili su u međuvremenu, navodno će poslati reklamaciju putevima Srbije.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=902173#p902173:3lox82sb je napisao(la):
ricky011 » Čet Nov 25, 2021 7:12 pm[/url]":3lox82sb]Izgleda da je ova poslednja akcija za tagove upropastila Enpay :)
Poslali su račun za putarinu od Jagodine do Beograda 1890 RSD, danima ih zovem i pišem mail-ove... Niko se ne javlja niti odgovara na mail... Pretpostavljam da su preopterećeni...

Nema problema blokirao sam karticu za online plaćanje, javiće se sami kad ne budu mogli da skinu pare...

Sent from my SM-G973F using Tapatalk


Mozda ti se tag nije ocitao na ulasku na autoput pa ti je zato naplacena ta cifra, racunali ti deonicu od Makedonije do BGD. Onda imas problem sa Putevima Srbije a ne Enpay.

Evo nadjoh citat od pre par godina:
"Darko Savić, rukovodilac odeljenja zajedničkih poslova Puteva Srbije objašnjava da ukoliko se prilikom ulaska na autoput ne očita tag uređaj, prilikom izlaska ,softverski sistem za naplatu putarine naplaćuje punu relaciju određene deonice plus vanredne troškove od 350 dinara“."

Ovako nesto ima smisla za tvoj slucaj , obzirom da je putarina Presevo-BGD 1490 dina a "kazna" je verovatno poskupela na 400din, 1490+400 = 1890 :D
 
vradovic":2wx8pz4s je napisao(la):
Ja sam uzeo postpaid tag i radi kao sat. Odlicna stvar.
Osim što nemaš popust kao kad uplatiš unapred, super je za one što povremeno putuju ali nije baš za one koji su stalno na autoputu
Iako izgleda malo ali 6-10% nije loše uštedeti...
 
Pisao sam Nisu/Gaspromu da omoguće dopunu tag-a na stanici u Sevojnu jer se Preljina iz našeg pravca neće koristiti, javljam ako odgovore.
 
Mislim da to nije do njih, već do put upravljača puta i operatera enp. Oni bi samo bili ugovorni partner.
Slovenija ukida nalepnice i prelazi na elektronske vinjete, za neke kategorije vozila i rokove važenja već od NG.
 
Prodje već pet godina od početka izgradnje,čak u jednom kadru eto i moje malenkosti

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rEpa2QniUso[/youtube]
 
branik":e2t2vr6w je napisao(la):
Mislim da to nije do njih, već do put upravljača puta i operatera enp. Oni bi samo bili ugovorni partner.
Slovenija ukida nalepnice i prelazi na elektronske vinjete, za neke kategorije vozila i rokove važenja već od NG.
Slovenija je od 1. decembra prešla na elektronske vinjete... Sad ona godišnja važi tačno godinu dana od dana kada ste je kupili. Može se kupiti online iz Srbije.


Poslato sa SNE-LX1 pomoću Tapatoka
 
Imamo " problem", pa molim za pomoc.

Pre vise od 2g smo uzeli ENPay TAG itd... hocemo da ga deaktiviramo, kakva je procedura?
Naravno zaboravili smo lozinku za aplikaciju, za zamenu traži neki " token" nemam pojma.

I još nešto, koliko košta da se sada uzme drugi tag? Mi smo uzeli kad je bila nek akcija pa je bilo besplatno, a sad?
Hvala!
 
Mali update, resetovana je lozinka,ali preko aplikacije nije moguće deaktivirati tag.
 
A što ga deaktivirati? Ostavi ga kod kuće i ne može da skuplja račune
 
Joooj zato sto smo prodali automobil sa sve tagom. Kupac je rekao da ce ga skinuti i poslati, ali ne znam ni da li moze da se zakaci na druge tablice niti koliko ce jos dugo da uopste rafi jer smo ga uzeli davvno...?
Mada i to je opcija, nadam se da ce ga ovaj poslati, da brza posta nece prilaziti AP :) pa da nam ocita prolaz. nek stoji kući, ne znam može li na drugo vozilo iste grupe?

Doduse mozda može da se izmeni to u podesavanjima. U glavnom, moja prva reakcija je bila da ga deaktiviram i budem načisto, ali mozd ada sacekam da stigne pa nek stoji kuci
 
Joooj zato sto smo prodali automobil sa sve tagom. Kupac je rekao da ce ga skinuti i poslati, ali ne znam ni da li moze da se zakaci na druge tablice niti koliko ce jos dugo da uopste rafi jer smo ga uzeli davvno...?
Mada i to je opcija, nadam se da ce ga ovaj poslati, da brza posta nece prilaziti AP :) pa da nam ocita prolaz. nek stoji kući, ne znam može li na drugo vozilo iste grupe?

Doduse mozda može da se izmeni to u podesavanjima. U glavnom, moja prva reakcija je bila da ga deaktiviram i budem načisto, ali mozd ada sacekam da stigne pa nek stoji kuci
Miro napravila si kardinalnu gresku! Drugi put ostavi i kreditnu karticu u autu kad prodas!😥
 
A što ga deaktivirati? Ostavi ga kod kuće i ne može da skuplja račune
Nije ga moguce deaktivirati ni podesiti daljinski jer se njegova konfiguracija menja putem specijalnih kriptovanih protokola na samom uredjaju koji je autorizovan i namenjen za to.Jedina mogucnost je da kontaktiras provajdera ili Puteve jer postoji opcija koja se zove CRNA LISTA ali ti ne mogu sa sigurnoscu reci da li ti kao fizicko lice mozes zahtevati da se i.d. tvog taga stavi na crnu listu.Svakako kontaktiraj ih i pitaj za to a do tada svaki prolazak kroz ENP trake bice evidentiran i zaduzen.
 
Baš tako @ Krcane i PIN i karticu ( nisam ja auto raspremala, zato je i promaklo), sreća je samo što se još uvek nismo sa papirima raskusurali pa on nek voza TAG, a registrovaće šipak 🤣

Mislila sam da je laķše deaktivirati, ali videću dal će ga skinuti i poslati.
Može li ovaj tag na drugo vozilo, isto 1.9, karavan....ali biće druge tablice?
 
Poslednja izmena:
Baš tako i PIN i karticu ( nisam ja auto raspremala, zato je i promaklo), sreća je samo što se još uvek nismo sa papirima raskusurali pa on nek voza TAG, a registrovaće šipak 🤣

Mislila sam da je laķše deaktivirati, ali videću dal će ga skinuti i poslati.
Može li ovaj tag na drugo vozilo, isto 1.9, karavan....ali biće druge tablice?
Da...Na svako vozilo prve kategorije,limuzina karavan,mini van bez obzira na tablice.
 
Hvala @ Stara Mo! Onda da se uzdamo u poštenje i nastavimo putovanje.
P.S. izvinjavam se što nisam svima odgvor.u jednoj poruci, još mi sve novo pa mi ovako lakše
 
Hvala @ Stara Mo! Onda da se uzdamo u poštenje i nastavimo putovanje.
P.S. izvinjavam se što nisam svima odgvor.u jednoj poruci, još mi sve novo pa mi ovako lakše
Ne moras,i ja vozim sa starog auta tag na enpay.Trajace ti dok traje baterija jos dve tri godine a onda se samouništi,Tada ces kupiti nov ili pre ako bude neka akcija.Jedini problem nastupi kad si u nekoj koloni gde nekome u traci nije ocitan tag a onda sluzbenik vidi na ekranu drugu tablicu pa mu treba vise vremena da ustanovi ko u koloni nije ocitan.Znaci preporuka je biti uskladjen ali i sam to ne postujem pa nemam pravo da pridikujem.
 
Poslednja izmena:
ja moj tag koristim godinama na svim vozilima koja sam koristio i pozajmljivao sam ga prijateljima za njihova vozila
tako da nije bitno koje su tablice samo da ima novca na racunu
e da moj tag je na dopunu znaci nije da platis posle voznje
 
I da ss šalje brzom poštom i da se donese u džepu, mora se dobro uviti u foliju da se ne bi slulajno očitao. Kontaktiraj Enpay pa ćeš videti.
Screenshot_20220124-223326.jpg
 
Zanimljiv koncept za vinjete. Generalno gledano povoljnije nego kod nas, međutim, ako si od onih koji inače ne koriste auto-put, već samo nekoliko puta godišnje, ispada nepovoljno.
Čini mi se da je sistem takav da tera sve da kupe godišnju, jer je ubedljivo najpovoljnije i da budu mirni, dok su ove kratkoročne više za strance koji prolaze ili dolaze turistički.
 
U Sloveniji vinjete postoje iz više razloga ali imaju i jako puno protivnika. Prema veličini države, Slovenija ima jako puno autoputeva koji su razgranati prema svim komšijama, a pokrivaju i sva značajnija mesta i turističke krajeve. Ali još uvek dosta krajeva Slovenije nema autoput u blizini i neće ga dobiti još dugi niz godina zato što nema novca za daljnju izgradnju novih autoputeva. Očekivanja su bila da će uvođenje vinjeta pomoći pri otplaćivanju kredita ali do toga nije došlo. Očekivalo se da će kratkotrajne vinjete koje koriste turisti zbog izrazito tranzitnog korišćenja autoputeva pridoneti dosta novca ali tranzitni putnici su vrlo brzo prešli na zaobilazne lokalne puteve. Kratkotrajne vinjete su dosta skupe u odnosu na godišnju što Sloveniji zamera i Evropska unija koja traži poštenije (niže) cene za kratkotrajne vinjete. Mada već sada se razmatra poskupljenje svih vinjeta pošto novca nema dovoljno ni za održavanje, a kamoli za otplatu kredita. Celokupnu situaciju je još više pogoršala pandemija.

Vinjete su zaživele u Sloveniji zbog smanjenja gužvi na naplatnim rampama na autoputu zbog izrazito tranzitnog sezonskog saobraćaja, to je bio glavni medijsko politički razlog. Što u neku ruku i jeste delimično tačno mada dosta slovenaca je imalo ABC sistem, slično našem ENP sistemu tako da domaćini koji se često voze autoputevima nisu mnogo čekali. Pravi razlog uvođenja vinjeta su ljubljnčani koji svakodnevno koriste autoput. Prvenstveno koriste obilaznicu (prsten) oko svoga grada, do svih komšija i do svih turističkih krajeva stižu autoputem, žive u kućama u okolini Ljubljanje i idu na posao autoputem, postoje velike dnevne migracije, ljudi koji rade u Ljubljani a žive u krugu i do 70 km od Ljubljanje. Vinjete odgovaraju i slovencima koji imaju nekretnine u planinama ili na moru u Sloveniji ili Hrvatskoj (110.000 slovenaca ima vlastitu nekretninu na hrvatskoj obali) oni idu često na vikend u planine ili na obalu. Od Maribora do slovenačke obale imate 2 sata vožnje, do hrvatske Istre 3 sata, ljudi vole da idu na kratke vikend izlete i jednostavno takvim ljudima odgovara sistem vinjeta. Od Ljubljanje pa je sve još mnogo bliže, do Portoroža 1 sat, do Opatije 1 sat i 30 minuta vožnje.
 
Poslednja izmena:
Vrh