Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Ni ja nisam uspeo da ih dobijem danas. Ne javljaju se. Ali već danas mi je stigao TAG a u aplikaciji mi piše da imam 1000 dinara kredita.
Proba u četvrtak do Šida.

Poslato sa SNE-LX1 pomoću Tapatoka
 
I ja sam danas pokusavao bezuapesno, na kraju poslao mail
Meni je tag stigao ali ne pise mi nigde u aplikaciji da imam kredita

Inace pogresio sam jednu cifru kod unosa registarskog broja, nadam se da nece biti problema obzirom da tag nije vezan za automobil

Послато са Redmi Note 9 Pro помоћу Тапатока
 
Ja sam ostavio adresu kuce kad sam se registrovao a živim sam i u vreme dostave nikad neću biti kod kuće. Kojom poštom su poslali?

Sent from my Redmi 6 using Tapatalk
 
Trebalo bi da ti ovako izgleda u aplikaciji
4e1534a80f1a24e3e50a8ef81ae08672.jpg


Poslato sa SNE-LX1 pomoću Tapatoka
 
stex_pb":28jot5gx je napisao(la):
Ja sam ostavio adresu kuce kad sam se registrovao a živim sam i u vreme dostave nikad neću biti kod kuće. Kojom poštom su poslali?

Sent from my Redmi 6 using Tapatalk
Salju city express-om i bude u kutijici oblozenoj iznutra nekom folijom (verovatno da ne bi doslo do ocitavanja), obzirom da nista ne placas samo vidi sa kurirom da ti negde zasteka dok ne dodjes

Dobio sam ih danas i nemam kredit jer nisam koristio mastercard vec visu a greska na registarskom broju ne predstavlja nikakav problem

Послато са Redmi Note 9 Pro помоћу Тапатока
 
Stigao TAG, radi dobro, večeras imao premijeru
 
I ja sam na ovaj način kupio TAG. Najpre sam instalirao aplikaciju, uneo podatke, naručio TAG koji mi je stigao na adresu, instalirao ga u auto i radi odlično. Super stvar.
Trebalo bi češće da imaju ovakve akcije.
 
Užice":3mm20w4p je napisao(la):
Saobraćajni čepovi će se i po otvaranju ove čačanske mikro-deonice neminovno preseliti sa Preljine na Pakovraće, i to najviše zbog promašenog sistema naplate: što bi bio problem da se u ovoj zemlji već jednom uvedu vinjete? One odavno postoje u mnogim evropskim državama, a sve naše vlasti u zadnjih 20 godina se kunu u "evropske standarde". Pojedinačna naplata putarine za svaku vožnju autoputem je pogotovo za naše džepove preskupa, a i mnogo sporija. Austrija,Češka,Mađarska,Slovačka,Slovenija,Švajcarska sve koriste vinjete,iako je njihova i naša kupovna moć nebo i zemlja.

Iako se najavljivalo ukidanje i zabrana vinjeta u EU najnovija direktiva ostavlja mogućnost članicama da ostanu na tom sistemu.

https://www.consilium.europa.eu/en/pres ... -council/#

Dobra novina je da će morati biti opcija za putnike u proputovanju u trajanju od jednog dana.

Postoji tema o naplati putarine na ovom forumu. Generalni zaključak je da to verovatno ne bi prošlo kod nas jer bi moralo da se dodatno plaća prilikom registracije, a sa druge strane mreža autoputeva je neravnomerno razvijena pa se ne može očekivati da istu cenu plaćaju gradjani Čačka i gradjani Zaječara na primer.

Ono što treba uraditi je popularizovati ENP
 
Pa dosta evropskih zemalja ne koristi vinjete recimo Spanija Italija Grčka Francuska Hrvatska tako da nije bas da ovoga nidje nema sto imamo sad u Srbiji.
Baš me nervira ta zaslijepljenost i isključivost,oću od toga da poludim.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900342#p900342:2p1b9u80 je napisao(la):
Kurogane1 » Pet Nov 19, 2021 11:03 pm[/url]":2p1b9u80]Pa dosta evropskih zemalja ne koristi vinjete recimo Spanija Italija Grčka Francuska Hrvatska tako da nije bas da ovoga nidje nema sto imamo sad u Srbiji.
Baš me nervira ta zaslijepljenost i isključivost,oću od toga da poludim.
Zemlje koje si nabrojao imaju mnogo razvijeniji železnički i autobuski saobraćaj od Srbije, tako da se oni na duže relacije i ne oslanjaju toliko na privatne automobile. U redu za nekog ko redovno putuje autoputem od Lajkovca do Uba, i za to plaća putarinu 50 dinara, ali za nekog ko često putuje od Čačka do Beograda i plaća 430 dinara putarinu u jednom pravcu je to previše. Da taj Čačak ima 5-6 puta dnevno direktni voz do Beograda(već godinama nema nijedan), da je pruga između Požege i Valjeva u boljem stanju,da putovanje traje maksimalno 2 i po sata, i da je vozna karta malo jefitinija, na autoput verovatno nebi ni pomišljao. Gorivo nam je već sada najskuplje u Evropi, a putarina je šlag na tortu.
 
Pa o tome pričam,mrak mrak samo mračenje po cijeli dan to je neka bolest raširena u Srbiji i nema joj lijeka izgleda.
Kako razmišljam ja sad može ozbiljan odrastao čovjek da napiše da je gorivo u Srbiji najskuplje u Evropi a svi znamo (uključujući i onoga ko to piše) da to nije tačno?
Kako se liječi ta bolest,ko uspije Nobelovu nagradu mu treba dati!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900351#p900351:2yozditd je napisao(la):
Užice » Pet Nov 19, 2021 11:58 pm[/url]":2yozditd]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900342#p900342:2yozditd je napisao(la):
Kurogane1 » Pet Nov 19, 2021 11:03 pm[/url]":2yozditd]Pa dosta evropskih zemalja ne koristi vinjete recimo Spanija Italija Grčka Francuska Hrvatska tako da nije bas da ovoga nidje nema sto imamo sad u Srbiji.
Baš me nervira ta zaslijepljenost i isključivost,oću od toga da poludim.
Zemlje koje si nabrojao imaju mnogo razvijeniji železnički i autobuski saobraćaj od Srbije, tako da se oni na duže relacije i ne oslanjaju toliko na privatne automobile. U redu za nekog ko redovno putuje autoputem od Lajkovca do Uba, i za to plaća putarinu 50 dinara, ali za nekog ko često putuje od Čačka do Beograda i plaća 430 dinara putarinu u jednom pravcu je to previše. Da taj Čačak ima 5-6 puta dnevno direktni voz do Beograda(već godinama nema nijedan), da je pruga između Požege i Valjeva u boljem stanju,da putovanje traje maksimalno 2 i po sata, i da je vozna karta malo jefitinija, na autoput verovatno nebi ni pomišljao. Gorivo nam je već sada najskuplje u Evropi, a putarina je šlag na tortu.

Voz putuje od Uzica do Beograda za malo preko 3h. Karta da je malo jeftinija bila bi besplatna. Posto ovako povratna karta kostatipa 1200 dinara ili cak i manje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900351#p900351:2e4cuigg je napisao(la):
Užice » Sat Nov 20, 2021 12:58 am[/url]":2e4cuigg]
Zemlje koje si nabrojao imaju mnogo razvijeniji železnički i autobuski saobraćaj od Srbije, tako da se oni na duže relacije i ne oslanjaju toliko na privatne automobile. U redu za nekog ko redovno putuje autoputem od Lajkovca do Uba, i za to plaća putarinu 50 dinara, ali za nekog ko često putuje od Čačka do Beograda i plaća 430 dinara putarinu u jednom pravcu je to previše. Da taj Čačak ima 5-6 puta dnevno direktni voz do Beograda(već godinama nema nijedan), da je pruga između Požege i Valjeva u boljem stanju,da putovanje traje maksimalno 2 i po sata, i da je vozna karta malo jefitinija, na autoput verovatno nebi ni pomišljao. Gorivo nam je već sada najskuplje u Evropi, a putarina je šlag na tortu.

Taj razvijen železnički saobraćaj se itekako plaća i daleko od toga da je jeftin. To zna svako ko se ijednom vozio železnicom na zapadu.

Drugo, gde god da sam vozio a da su delimično ili u potpunosti plaćale putarine plaćao sam daleko više nego u Srbiji. Baš sam prošli mesec bio u Slo, Ita, Aut, Putarine za tunele u Austriji nisu nimalo male (7eur, 10eur) a u Italiji neke kratke deonice naplaćuju po 4-5eur lagano. Hrvatsku neću ni da poredim, oni su kategorija za sebe sa cenama. (pritom je železnica daleko od onih u zapadnim zemljama).

Sledeće, u Srbiji nije najskuplje gorivo u Evropi. Ako je nekome lakše da to misli i da sebe uverava u to, to je njegovo pravo. Činjenice su ipak drugačije.

https://www.cargopedia.net/europe-fuel-prices
https://autotraveler.ru/en/spravka/fuel ... Ziog9bMIWo

Recimo, baš pre nekoliko nedelja sam u Italiji plaćao dizel 1,7eur, a u Nemačkoj na autoputu između 1,8 i 1,9 eur po litri. Trenutna cena u DE za litar dizela (pumpe po gradu) je od 182rsd pa naviše.

Earth, tebe niko ne tera da kupuješ DE automobile. Ima toliko drugih marki. Recimo, dosta nemaca vozi Dacia automobile (pogotovo ih ima u najsiromašnijoj pokrajini Meklenburg koja se graniči sa Poljskom).

Što se mene tiče, plaćanje po utrošku jedino ima smisla. Ono što rade Slovenija i Slovačka na primer je čista pljačka tranzitnih putnika i ostavlja jako loš utisak. Naravno, najbolja opcija je da su putevi besplatni makar za domaće stanovništvo, ali mi nemamo novca za tako nešto.

Da podsetim, od putarina godišnje uzmemo oko 250 miliona eur (sa tendencijom rasta iz godine u godinu što zbog saobraćaja, što zbog novih deonica). Da nema tih 250 miliona morala bi država da pokrije taj trošak. Naš godišnji budžet je možda oko 11-12 milijardi eur. Verujem da pojedina ministarstva nemaju godišnji budžet od 250 miliona.
 
Aha, ako dobro kapiram izbor je: ili za dž tranzit resursa za Nemacku industriju ili sankcije. U duhu trzisne ekonomije i europejske demokratije, doduse malo losije nego ona parola iz II sv rata: sto ih nismo pustili da prodju na istok i naplatili prolaz. E pa izgleda da je poneta u tome da oni nece da plate prolaz. Tj hoce da mi platimo 80% troskova njihovog prolaza. Tesko ce Evropa daleko dogurati sa sadasnjim banditizmom i nije ni cudo sto je Kina prestize, tek ce da je gazi. Druga stvar, moj predlog je da se sve okolne balkanske zemlje u tranzitu tretiraju kao domaci saobracaj pa nema razloga za njihovim sankcijama vec za podrskom. I na kraju, sada je maaalcice drugacija situacija od 92e. Nek im Rusija poveca cenu gasa kao energenta i drugih energetskih resursa kao osnovnog troska, tek ce Nemacka industrija bude nekonkurentna u svetu. A jos im se za nevolju nakacio prelazak sa vozila na gorivo na elektrovozila gde niko vise nece imati razloga njihova kupuje... https://www.b92.net/automobili/vesti.ph ... id=2055416
Da ne duzim, pratite razvoj narednih 5 godina i pokazace se da li je moje vracanje u pravu ili u krivu :sesir:
 
Molim ekonomiste za tumačenje ovog finansijskog izveštaja Slovenskih Auto cesta.Koliko je ovde u stvari čista zarada?Milslim da imaju 520 km autoputa i da mi za jedan prolazak ka Italiji uzmu 15 eura za manje od 200km autoputa.
dcccc6f24443dc9de20ef26970c23a7a.jpg
b26951c72cfc6c775d0cfa4b25f00197.jpg
6f8e24c9a1a08216c997862ee183795d.jpg
 
Kurogane1":314cv1ky je napisao(la):
Pa o tome pričam,mrak mrak samo mračenje po cijeli dan to je neka bolest raširena u Srbiji i nema joj lijeka izgleda.
Kako razmišljam ja sad može ozbiljan odrastao čovjek da napiše da je gorivo u Srbiji najskuplje u Evropi a svi znamo (uključujući i onoga ko to piše) da to nije tačno?
Kako se liječi ta bolest,ko uspije Nobelovu nagradu mu treba dati!
Друже џабе се нервираш,ово је одавно као секта а не форум,90% лупа у исту шерпу,само се труде ко ће јаче да истакне своје мрачење.....а 20% их користи(вероватно аутопут,можда грешим??)....

Послато са SM-G9500 помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900385#p900385:v0n2khx1 je napisao(la):
Orfanelin » Суб Нов 20, 2021 8:41 am[/url]":v0n2khx1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900351#p900351:v0n2khx1 je napisao(la):
Užice » Pet Nov 19, 2021 11:58 pm[/url]":v0n2khx1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900342#p900342:v0n2khx1 je napisao(la):
Kurogane1 » Pet Nov 19, 2021 11:03 pm[/url]":v0n2khx1]Pa dosta evropskih zemalja ne koristi vinjete recimo Spanija Italija Grčka Francuska Hrvatska tako da nije bas da ovoga nidje nema sto imamo sad u Srbiji.
Baš me nervira ta zaslijepljenost i isključivost,oću od toga da poludim.
Zemlje koje si nabrojao imaju mnogo razvijeniji železnički i autobuski saobraćaj od Srbije, tako da se oni na duže relacije i ne oslanjaju toliko na privatne automobile. U redu za nekog ko redovno putuje autoputem od Lajkovca do Uba, i za to plaća putarinu 50 dinara, ali za nekog ko često putuje od Čačka do Beograda i plaća 430 dinara putarinu u jednom pravcu je to previše. Da taj Čačak ima 5-6 puta dnevno direktni voz do Beograda(već godinama nema nijedan), da je pruga između Požege i Valjeva u boljem stanju,da putovanje traje maksimalno 2 i po sata, i da je vozna karta malo jefitinija, na autoput verovatno nebi ni pomišljao. Gorivo nam je već sada najskuplje u Evropi, a putarina je šlag na tortu.

Voz putuje od Uzica do Beograda za malo preko 3h. Karta da je malo jeftinija bila bi besplatna. Posto ovako povratna karta kostatipa 1200 dinara ili cak i manje.
И колико таквих возова има? Два, у 17:00 и 21:00 из Београда. Све остало су локални возови, који путују скоро 4 сата. Како да иде неко ко би да крене ујутру?

До Ваљева има смисла, чак и локални имају прихватљиво време путовања, а и већи је број возова. Имаће смисла и до Новог Сада и Шида. За све друге аутопутске правце алтернатива аутомобилу је аутобус.

Нисам баш сигурам да се у Италији, Француској или Шпанији неко на дужим релацијама ослања на аутобус уместо аутомобила (ако аутобуске линије уопште постоје). На воз већ може.
У Италији и Француској сам се возио возовима, у Шпанији не. Али нигде редовним аутобуским међуградским линијама.
 
U Sloveniji je 15€ za 200km, ali ako se vratiš za 7 dana onda ti je 15€ za 400km.
U Hr do Zagreba je 17€ za 300km, a u povratku je opet 17€ za 300km, tj 34€ za 600km, odnosno 23€ za 400km.

Poslato sa SNE-LX1 pomoću Tapatoka
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900412#p900412:3460j4qy je napisao(la):
StaraMo » 20 Nov 2021 10:41 am[/url]":3460j4qy]Molim ekonomiste za tumačenje ovog finansijskog izveštaja Slovenskih Auto cesta.Koliko je ovde u stvari čista zarada?Milslim da imaju 520 km autoputa i da mi za jedan prolazak ka Italiji uzmu 15 eura za manje od 200km autoputa.
dcccc6f24443dc9de20ef26970c23a7a.jpg
b26951c72cfc6c775d0cfa4b25f00197.jpg
6f8e24c9a1a08216c997862ee183795d.jpg

Imaju cistu zaradu 30% uobicajeno ili samo 15% odnosno cca 60 miliona u 2020
 
Primećujem i oko 1300 zaposlenih,relativno mala zemlja a putnički saobraćaj ide preko vinjeta.Očekivao sam manji broj zaposlenih.
 
Piše im na sajtu da he oko 620 zaposlenih u sektoru održavanja i popravke puteva.

@staramo Kakva je situacija kod nas? Koliko zaposlenih ima u Putevima i Koridorima Srbije?
 
Eto Slovencima na sajtu piše jedno a na izveštaju drugo.

Evo izvoda sa sajta Puteva Srbije.
65fa8e5f034f9b36b44bbd0fe263afc3.jpg
 
Vrh