Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

sto se tice toga sta ti se pojavljuje na apk a sta na web, trebalo bi samo da restartujes aplikaciju i povuci ce nov info.
 
Све чешће ми се дешава да се не очита ТАГ а раније ми се то никад није дешавало.
Да ли је то до батерије?
Ако је до батерије да ли то значи да мора да се мења уређај?
Да ли се преласком на постпаид добија нови уређај?
 
Све чешће ми се дешава да се не очита ТАГ а раније ми се то никад није дешавало.
Да ли је то до батерије?
Ако је до батерије да ли то значи да мора да се мења уређај?
Да ли се преласком на постпаид добија нови уређај?
Za prelazak na postpaid treba samo da ima mogućnost da se registruje na portalu T4A, a to može ako se stari odnese da se reprogramira ili kupi novi koji je već spreman za registraciju.

A verovatno je do baterije, ako je star tag i ako se dešava na različitim rampama. Msm dešava se i ako nije zalepljen na dobrom mestu na šoferci ili ako dodaš nešto od stvari u kolima oko taga da ometa signal, ali ako je sve isto i ranije se očitavao kako treba a odjednom pravi problem, onda je vrv baterija.

E jedino što to ne može da se proveri osim ako ga ne otvoriš i izmeriš napon na bateriji.

Ima na YT uputstvo za zamenu baterije, pa ako si vešt sa lemilicom rešava se i tako. Ali zvanično, baterije na tagu nisu zamenljive i rekli bi ti da kupiš novi kad bi pitao u Putevima Srbije ili kod nekog distributera.
 
Poslednja izmena:
Видим данас да најављују увезивање са Грчком од 1. јула, онда уђем да прочитам текст и видим да је доста штуро и све се базира на "надању да ће бити тако".
Било би лепо да нас увежу са Грцима за летњу сезону, али сам ја послушао савет са форума и наручио грчки таг.
 
@Aca87
Grci imaju nekoliko koncesionara a mi pregovaramao trenutno preko ambasadora i ministarke saobraćaja kao i ljudi iz JP samo sa Egnatiom.

Njihovi tagovi su medjusobno interoperabilni pa bi uspešno povezivanje sa gore pomenutim značajno uticalo na broj prodatih tagova koji je sada oko 200.000 u korist Egnatie Odos .

Da stvar bude komplikovanija Egnatia je upravo prodata konzorcijumu Egis iz Francuske i GEK Terna iz Grčke.

A upravo GEK Terna je član i drugih koncesija tako da od njih verovatno zavisi sudbina interoperabilnosti Grčkog taga sa Srpskim.


Takodje smo i svedoci da se više traže Srpski tagovi od ostalih što može dugoročno izazvati nesugladice jer Srbija ima sporazum sa svima a drugi nemaju.Lično mislim da nisi pogrešio što si kupio tag.

1000094633.png
 
Tag konfigurisan na postpaid je izuzetno dobra solucija, bukvalno je to ekstender kartice, remote kartica. Kad se tag očita u sistemu pronađe koja kartica ide uz njega optereti račun i super. Ovo bi moglo imati jako široku primenu da je volje, parkinzi, garaže i nacionalni parkovi. Tako bi onda bilo svejedno ko je koncesionar puta, bilo čiji tag naiđe ti naplatiš, jedino što bi morali da šeruju međusobno baze podataka o registrovanim tagovima u realnom vremenu.

Sent from my V2247 using Tapatalk
 
Tag konfigurisan na postpaid je izuzetno dobra solucija, bukvalno je to ekstender kartice, remote kartica. Kad se tag očita u sistemu pronađe koja kartica ide uz njega optereti račun i super. Ovo bi moglo imati jako široku primenu da je volje, parkinzi, garaže i nacionalni parkovi. Tako bi onda bilo svejedno ko je koncesionar puta, bilo čiji tag naiđe ti naplatiš, jedino što bi morali da šeruju međusobno baze podataka o registrovanim tagovima u realnom vremenu.

Sent from my V2247 using Tapatalk
Jasno,ali treba neko ko kroji politike da to i shvati i pozove nadležne da sednu za sto i dogovore...Još jedan primer naše nesposobnosti od koje mi je bukvalno više muka.

Ako je tag u Srbiji prodat u milion primeraka kako kažu (mada lično mislim da je to ukupan broja prodatih kao i onih koji su zamenjeni do sada kao neispravni) jednostavno treba tu tehnologij proglasiti kao reper i osnovu svih tendera za nabavku opreme pa i svi parkinzi onda treba da prilagode svoje softvere tom rešenju u Srbiji.

Na kraju ne mora iskjučivo tag....neka to budu tablice i prepoznavanje registarskog broja a najbolje miks obe tehnologije jer tada je sigurnost naplate najveća a tehnički lako izvodljivo jer osnovna komponenta tag sistema pored antene je i OCR kamera što znači da se svaki prolazak arhivira.

Eto na Adi su postavili čitače za tagove ali nikako da to zaživi u praksi .

 
Poslednja izmena:
Nije ni meni baš najasnije ovo što pričaš @StaraMo. Jel može objašnjenje na konkretnom primeru, recimo da se u Grčkoj dogovore svi koncesionari i dozvole tagove iz Srbije. Recimo prođem naplatnu rampu na mostu kod Patre (tu sam već ostavio silne pare) i tu je cena oko 15 eura. Na tvojoj mapi je to zeleni put (koncesionar Nea Odos). Sad jasno je da pare idu ovom koncesionaru, barem najveći deo od tih 15 evra. Sad čitajući tvoje postoje meni deluje da deo ide i kompaniji koja izdaje TAG, bilo da je to neki drugi koncesionar u Grčkoj ili u budućnosti neka kompanija u Srbiji. Ovo sam zaključio zbog toga što ispadne važno gde je uzet tag, u suprotnom bi bilo svejedno. Da li sam te dobro razumeo ili sam u zabludi?
 
Tag konfigurisan na postpaid je izuzetno dobra solucija, bukvalno je to ekstender kartice, remote kartica. Kad se tag očita u sistemu pronađe koja kartica ide uz njega optereti račun i super. Ovo bi moglo imati jako široku primenu da je volje, parkinzi, garaže i nacionalni parkovi. Tako bi onda bilo svejedno ko je koncesionar puta, bilo čiji tag naiđe ti naplatiš, jedino što bi morali da šeruju međusobno baze podataka o registrovanim tagovima u realnom vremenu.

Sent from my V2247 using Tapatalk
Glavni problem tu je što se i pored svih dugoročnih benefita i dalje provlači jedno mnogo (da se tako izrazim) “pliće” razmišljanje: “a što da ja ne zaradim i od prodaje samog taga, uz sve ostalo”.

Toga nema (tj. smanjuje se) kad daš mogućnost uključenja tuđih tagova u tvoj sistem naplate. A to onda utiče na raznorazne dilove sa proizvođačima uređaja, politiku (sutra se neka zemlja može kazniti donošenjem političke odluke zabrane određenih tagova u sistemu naplate), itd. itd.

Jer da nema tolike želje za zaradom od tagova, razmišljalo bi se u smeru vinjete ili nekog drugog načina naplate putarine.

Ja bih apsolutno voleo da vidim potpunu primenu naplate putarine i svačega drugog sa jednim tagom, ali mislim da smo još generacijama daleko od toga, čak i uz sve pomake koji su se deili zadnjih godina.
 
Nije ni meni baš najasnije ovo što pričaš @StaraMo. Jel može objašnjenje na konkretnom primeru, recimo da se u Grčkoj dogovore svi koncesionari i dozvole tagove iz Srbije. Recimo prođem naplatnu rampu na mostu kod Patre (tu sam već ostavio silne pare) i tu je cena oko 15 eura. Na tvojoj mapi je to zeleni put (koncesionar Nea Odos). Sad jasno je da pare idu ovom koncesionaru, barem najveći deo od tih 15 evra. Sad čitajući tvoje postoje meni deluje da deo ide i kompaniji koja izdaje TAG, bilo da je to neki drugi koncesionar u Grčkoj ili u budućnosti neka kompanija u Srbiji. Ovo sam zaključio zbog toga što ispadne važno gde je uzet tag, u suprotnom bi bilo svejedno. Da li sam te dobro razumeo ili sam u zabludi?
Ne govorim o nama iz Srbije.

U pitanju su njihovi korisnici koji većinom imaju Grčke pripejd tagove i situaciji kad bi samo Egnatia kao na primer Hac ušla a Bina Istra i Macelj ne u sistem jer verujem da će teško svi ostali ući u sistem.

Pošto je tamo pripejd tag većina ljudi i firmi na akcijama ili slično uolaćuje veće iznose da bi dobila veće popuste.

I svako po mestu stanovanja u principu uplaćuje sebi najbližem koncesionaru i tako je raspodela pravilna.

To nisu mala sredstava jer znam iz iskustva da su mnoge firme imale i preko milion dinara uplaćenih na tagivima nekada u Srbiji dok nije došao postpejd i T4all.

E sad zamisli Egnatijin tag ima prodju kroz Mkd,SRB i HR.

Mnogi Grci bi odjavili Nea Odos ili Kentriki ili Atiki i naručili besplatno Egnatia tag i svako bi minimalno morao uplatiti neku cifru.

Ne pričam o prodaji taga jer je tamo uglavnom besplatan već o deponovanom novcu na računu kompanije.

I Crna Gora i Hrvatska su ušle u ovaj sistem tako što njima lokalno tag radi kao Virtuelni hibridni pripejd i skida sa računa u matičnoj zemlji a u Srbiji im se skida sa kartice

Naravno ako bi svi ušli u zajednicu da T4All onda sve ovo gore napisano ne važi ali mislim da je to kao i u slučaju Hrvatske nemoguće.

Koncesionari paze na svaki dinar i svaki trošak im je suvišan a za ovo moraš imati jednu ekipu kojansve to svidi,kontroliše ,odobrava,juri crnu listu a na lokalu na stanici imaš problem sa ljudima koji ne shvataju razliku našeg oripejda pa se prave ludi i dodju u Enp traku i kažu pa ja imam tag.
 
Poslednja izmena:
Jedno pitanje, da li ima negde da se uzme nosač taga koji se lepi za staklo, zamenio sam auto a prilikom skidanja lepljivi sloj je otpao sa nosača, a ne bih da eksperimentišem sa bilo kakvim lepkom, ili ako neko ima eventualnu preporuku sa čime da zalepim stari nosač?
 
Jedno pitanje, da li ima negde da se uzme nosač taga koji se lepi za staklo, zamenio sam auto a prilikom skidanja lepljivi sloj je otpao sa nosača, a ne bih da eksperimentišem sa bilo kakvim lepkom, ili ako neko ima eventualnu preporuku sa čime da zalepim stari nosač?
Stavi dvostranolepljivu traku.
 
Jedno pitanje, da li ima negde da se uzme nosač taga koji se lepi za staklo, zamenio sam auto a prilikom skidanja lepljivi sloj je otpao sa nosača, a ne bih da eksperimentišem sa bilo kakvim lepkom, ili ako neko ima eventualnu preporuku sa čime da zalepim stari nosač?
Trebalo bi da ima na skoro svakoj benzinskoj pumpi na autoputu. Ja sam kupio na OMV na autoputu Beograd-Zagreb. Takodje ako se desi da nemaju na pumpi na kojoj stanes obicno ce ti reci na kojoj ima da se kupi.
Takodje na sajtu PS postoji ovaj spisak, ne znam koliko je azuran:

 
Kupio sam u Tehnomaniji postpaid tag. Malo sam zbunjen podacima koji su automatski popunjeni prilikom registracije. Umesto da unesem registarske tablice svog vozila, ovde su automatsko unete neke genericke vrednosti iz ugovora. Takodje je ista situacija sa brojem pasosa.
Je l' ovo normalno? Mozemo li imati nekih problema zbog toga?
 
Kupio sam u Tehnomaniji postpaid tag. Malo sam zbunjen podacima koji su automatski popunjeni prilikom registracije. Umesto da unesem registarske tablice svog vozila, ovde su automatsko unete neke genericke vrednosti iz ugovora. Takodje je ista situacija sa brojem pasosa.
Je l' ovo normalno? Mozemo li imati nekih problema zbog toga?
Ne,pošto se za prvu kategoriju ne upoređuje tablica može pisati šta god.
Meni na primer piše nešto tipa PP3232 čak i ne znam napamet taj broj i tako radi od početka Open Balkana.
 
Jedno pitanje, da li ima negde da se uzme nosač taga koji se lepi za staklo, zamenio sam auto a prilikom skidanja lepljivi sloj je otpao sa nosača, a ne bih da eksperimentišem sa bilo kakvim lepkom, ili ako neko ima eventualnu preporuku sa čime da zalepim stari nosač?
Imaš i na KP, ljudi štampaju sa 3D štampačem, izgleda gotovo identično kao i originalni.
 
Imaš i na KP, ljudi štampaju sa 3D štampačem, izgleda gotovo identično kao i originalni.
Ne valjaju ku.....Štampam ih sam sebi jednom godišnje. A ti na KP ih cene ko da ih od zlata prave.

Ako čovek ima original samo nek ponovo zalepi duplofannl traku i rešeno. Ja sam stari nosač na 4 auta stavljao i skidao.
 
Ja sam kupio 2 komada, za neke smešne pare, služi mi i dalje, evo već godinu dana.
Samo sam naveo alternativu pa kako je kome lakše. Ni ta opcija sa dvostranom lepljivom trakom nije loša.
 
Jedna možda korisna informacija.

Dobar deo nosača se odlepi zbog toga što je fabrički nosač previše fes pa ga ljudi u žurbi pri skidanju za dopunu ili kad im se ne digne (oprostite) rampa pa ga onda dodaju inkasantu i magnovenju odvale.

Zato ja svaki svoj što službeni što privatni tag malo skalpelom i šmirglom obradim po ivicama držača i onog malog pipka i obično se ne odlepi godinama.
 
Vrh