Dalmatinac
Higher intermediate
- Učlanjen(a)
- 01.06.2016.
- Poruke
- 737
- Pohvaljen
- 1.625
Nije dosao u kesici. Ovaj tag ima gotovo 6-7 godina. Nije ni imao uputstvo i slicno
Programiran je na Enpay postpaid.
Programiran je na Enpay postpaid.
U jednoj stvari se potpuno slažemo: sistem nije najsrećnije rešen, ažuriranja su redovna, ali nekompletna i još jedan problem koji sam lično primetio je taj da ne postoji dvosmerna komunikacija između neposrednih izvršilaca-inkasanata, dakle, lica sa terena i onih koji odlučuju i kreiraju te programe. Pod ovim podrazumevam to da mi na licu mesta vidimo sve nedostatke sistema, predlažemo poboljšanja, ali se sve kreira iz kancelarija (čak sam ubeđen da svim tim učenim glavama sujeta ne dozvoljava da jednostavno prihvate dobronameran savet od nekog "običnog radnika", koji, u suštini, najbolje i poznaje posao). Poenta je u tome da neki direktor ili inženjer ne mora da zna posao čistačice, ali zato treba da je pita koji materijal joj treba za obavljanje posla, ona sigurno bolje zna o tome, ali ne odlučuje, samo radi svoj posao, ako razumete šta hoću da kažem. Svrha mojih komentara je samo radi boljeg razumevanja funkcionisanja sistema, kakav god da je, kako bi izbegli teškoće i neprijatnosti u korišćenju. Još jednom ponavljam, krećite se kroz naplatnu rampu oprezno, polako, pažljivo, držite rastojanje iza prethodnog vozila, poštujte signalizaciju, koristite uređaj pravilno... Čak i tad su mogući kvarovi, kao što se danas desio kvar na anteni u Ćupriji, tako isto se pokvari i auto na sred puta, iznenada. Dešava se i da vozilo regularno bude očitano na ulazu, a da u međuvremenu sistem pokuša treći put da skine sredstva sa kartice koja je u blokadi za neku raniju transakciju i onda automatski stavlja taj TAG na crnu listu, odn. bukvalno ga poništava - postupak na izlazu je isti kao bez kartice. Mnogo je faktora koji utiču na ovakav način funkcionisanja, a što se tiče naplate, za mene lično najbolje rešenje je postpejd TAG sa fakturom na kraju meseca, bez vezivanja za tekući račun, isto kao i za bilo koju pretplatu, telefon, internet, nebitno...Nisam uopste besan, niti ljut niti bilo sta.
Diskutujemo o radu rampi, koji nije konzistentan vec se razlikuje od stanice do stanice.
Evo jos jedan snimak. Na njemu me nije ocitalo i nije bilo zvucnog signala. Brzina bila daleko veca (izmedju 50 i 60), pa sam se zaustavio sa prostorom "na bacanje".
Stvar je u tome sto me je sistem prepoznao a i nije, to je sustina.
Cemu signal ako ce ti spustiti rampu?
Onda nije trebao taj signal, nego samo semafor.
@Gillebrzan, to je cisto ogradjivanje od odgovornosti.
Ovo da treba cekati spustanje, apsolutno nije tacno.
Kad postoji kolona vozila, rampa bi se bez obzira spustala na vozila u koloni. A to sigurno nije slucaj... Kod ove rampe bi se upravo to mozda i desilo.
Ovo nije nesto za nagadjanje, ovo se moze videti na bilo kom snimku sa naplatne rampe. Imate youtube, pogledajte i sami kako u tim snimcima radi sistem kad ide vozilo za vozilom.
Kao nekome ko se bavi programiranjem i automatikom, deluje mi da niisu azurirali softver ili hardver na svim naplatnim stanicama.
Uostalom, razvio sam i softver za upravljanje automatikom, koji koristi LPR sistem. Rampu podizem prepoznavanjem tablica, ili radio signala, ili unosenjem pina, ili uz pomoc RFID, ili uz pomoc AI softver prepoznaje da li je vozilo iz kategorije "hitna sluzba" pa podize rampu.
Ono sto je cudno je kako to da oni nisu uvezali sistem LPR i sistem ucitavanja TAG uredjaja, jer kad imaju ID TAG-A, imaju i tablice i sve zivo, nema potrebe da se LPR pita dalje bilo sta.
Drago mi je da razumete funkcionisanje uređaja, ali to "iz ruke" i generiše najveći broj problema, za koji mnogi ni ne znaju kako ih prave. Prvo, TAG uređaj na nosaču je PRAVILNO POSTAVLJEN, što znači da je bela strana napred (ona koja emituje signal), a crni deo je iza (ta strana ne emituje signal da ne bi korisnici bili nepotrebno izloženi radio-zračenju). Drugo, TAG uređaj se postavlja oko unutrašnjeg retrovizora, na crnom tačkastom polju (iako mnogi misle da je ovo napravljeno radi zaštite od sunca, istina je da je šoferšajbna verovatno tretirana metaliziranom UV zaštitom, koja ometa signal). Treće, TAG uređaj ima u sebi integrisanu bateriju, koja se ne menja jer je zalemljena za štampanu ploču, i kao i sve baterije, vremenom slabi i emituje slabiji signal (za one koji tvrde da im je baš do sad radio dobro, a kako sad neće...). Meni se desilo da mi "crkne" akumulator baš na semaforu, samo se ugasio auto i nije više davao znake života, naravno, morao sam da kupim novi, a kasnije smo videli pokrivljene ćelije, znači svaki uređaj ili mašina može da se pokvari u bilo kom trenutku, u ovom slučaju TAG mora da se menja, nema popravke. I četvrto, mnogi "iz ruke" mašu TAG-om ispred OCR kamere, što je besmisleno, antene se nalaze na početku svakog kanala za prolaz, na sredini, emituju ograničeni snop od nekih 2 metara u širinu, na visini od jednog metra (ovo je napravljeno zato da ne bi signal jedne antene "hvatao" vozila u drugim prolaznim kanalima), pa i ako se desi da pružite ruku sa TAG-om kroz prozor vozila, trebalo bi to da bude u navedenim dometima (moja preporuka je da se u tom slučaju krećete uz desnu ivicu, kako ne bi izašli iz dometa antene). Nadam se, iako je malo duži post, da je ovo nekome od koristi, a ne može da škodi (citat legendarnog Laneta Gutovića).
Ni meni ponekad nije jasna dinamika radova, ali znam i za slučajeve kad je izvođač "zagrizao previše", odn. kad je dobio više poslova na raznim gradilištima nego što ima efektive (ljudstva, mašina...). Izgleda da je princip pokreni što više gradilišta, a onda radi po prioritetima, ili nečijoj volji...Više od dva meseca rade dodatnu traku za Enp u Markovcu. Bukvalno kao da nema pomaka, stoji neki bager i tampon utaban. Dva puta nedeljno se tu isključujem i ne vidim nikakav progres. Dodatna traka nema 30 metara bukvalno. A sve vreme zatvorena rampa ka BG