Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Nije dosao u kesici. Ovaj tag ima gotovo 6-7 godina. Nije ni imao uputstvo i slicno :)

Programiran je na Enpay postpaid.
 
@Dalmatinac
Baš lepo što se baviš razvojem pa onda verovatno možeš i da razumeš da je projektni zadatak ovde bio da kao prvo imaš sistem klasifikacije koji podrazumeva da vozilo mora proći kroz klasifikator celo a nisu sva iste dužine pa da ga svrstas u jednu od 4 kategorije,zatim da ga slikaš i odrediš broj tablice.zatim da mu pri brzini od 60 kmh ili ti 15m/s očitaš tag i sa njega pročitaš tip ugovora,broj tablica,upisanu kategoriju iznos kredita ,pa zatim ako je pripejd i ulaznu stanicu i odbiješ iznos sa tog kredita i to mu upišeš na taj isti tag i tek tada tag da znak biip a dole računarki sistem sve to da uporedi i da da svoj znak odobrenja koji je ustvari zeleno svetlo i zatim signal rampa gore.

Zona gde se tag čita je samo oko 2metra dužine a ako ideš 15 m/s za sve ove komunikacije sa tagom ostaje ti vreme u desetinkama.

E sad na sve to dodaj da korisnik ima neki od ovih uslova neispunjen i dok mu dodje inkasant da intervenise za njime udju još dva vozila pa se jedno vrati a jedno ostane pa se i ono vrati pa stane na pola klasifikatora pa opet krene napred i tako na milion načina zbuni sistem koji je sad u međuvremenu očitao još dva nečija taga tu a čest je slučaj da mnogi likovi imaju jedan tag sa kreditom,jedan pripejd i sve to naravno u istom autu drži.

E tu pada svaki svetski sistem koji je orijentisan kao predkategorizacija u projektnom zadatku.

Predkategorizacija znači sve proveravam,sve upoređujem pa onda puštam.

Mana je ta što će korisnik biti zaustavljen i greškom sistema ali zahtev upravljača puta je takav.

A mnogi drugi imaju postkategorizaciju pa zato ja u Grčkoj pozajmljujem tag svakome a u upustsvu piše da radi samo sa mojim tablicama.

Poskategorizacija sve to belezi a diže i na očitan tag a posle službe u pozadini kontrolišu pojedinačno naplate i sravnjuju i šalju kazne ili odbijaju od kredita.

Ono što znam sigurno je da od zemalja koje imaju predkategorizaciju naš sistem je u prva tri u svetu.

Ukratko pošto nailazeći na traku neznaš šta se tu dešavalo pre 30nsekundi i sama spuštena rampa je znak da su baferi ispražnjeni i da je 99 posto verovatnoća da ćeš proći bez problema ako ti je tag pravilno postavljen na 1 kategoriji tj i tablice čiste za sve ostalo.
 
Nisam uopste besan, niti ljut niti bilo sta.

Diskutujemo o radu rampi, koji nije konzistentan vec se razlikuje od stanice do stanice.

Evo jos jedan snimak. Na njemu me nije ocitalo i nije bilo zvucnog signala. Brzina bila daleko veca (izmedju 50 i 60), pa sam se zaustavio sa prostorom "na bacanje".​

Stvar je u tome sto me je sistem prepoznao a i nije, to je sustina.​

Cemu signal ako ce ti spustiti rampu?​

Onda nije trebao taj signal, nego samo semafor.



@Gillebrzan, to je cisto ogradjivanje od odgovornosti.​


Ovo da treba cekati spustanje, apsolutno nije tacno.
Kad postoji kolona vozila, rampa bi se bez obzira spustala na vozila u koloni. A to sigurno nije slucaj... Kod ove rampe bi se upravo to mozda i desilo.

Ovo nije nesto za nagadjanje, ovo se moze videti na bilo kom snimku sa naplatne rampe. Imate youtube, pogledajte i sami kako u tim snimcima radi sistem kad ide vozilo za vozilom.

Kao nekome ko se bavi programiranjem i automatikom, deluje mi da niisu azurirali softver ili hardver na svim naplatnim stanicama.

Uostalom, razvio sam i softver za upravljanje automatikom, koji koristi LPR sistem. Rampu podizem prepoznavanjem tablica, ili radio signala, ili unosenjem pina, ili uz pomoc RFID, ili uz pomoc AI softver prepoznaje da li je vozilo iz kategorije "hitna sluzba" pa podize rampu.

Ono sto je cudno je kako to da oni nisu uvezali sistem LPR i sistem ucitavanja TAG uredjaja, jer kad imaju ID TAG-A, imaju i tablice i sve zivo, nema potrebe da se LPR pita dalje bilo sta.
U jednoj stvari se potpuno slažemo: sistem nije najsrećnije rešen, ažuriranja su redovna, ali nekompletna i još jedan problem koji sam lično primetio je taj da ne postoji dvosmerna komunikacija između neposrednih izvršilaca-inkasanata, dakle, lica sa terena i onih koji odlučuju i kreiraju te programe. Pod ovim podrazumevam to da mi na licu mesta vidimo sve nedostatke sistema, predlažemo poboljšanja, ali se sve kreira iz kancelarija (čak sam ubeđen da svim tim učenim glavama sujeta ne dozvoljava da jednostavno prihvate dobronameran savet od nekog "običnog radnika", koji, u suštini, najbolje i poznaje posao). Poenta je u tome da neki direktor ili inženjer ne mora da zna posao čistačice, ali zato treba da je pita koji materijal joj treba za obavljanje posla, ona sigurno bolje zna o tome, ali ne odlučuje, samo radi svoj posao, ako razumete šta hoću da kažem. Svrha mojih komentara je samo radi boljeg razumevanja funkcionisanja sistema, kakav god da je, kako bi izbegli teškoće i neprijatnosti u korišćenju. Još jednom ponavljam, krećite se kroz naplatnu rampu oprezno, polako, pažljivo, držite rastojanje iza prethodnog vozila, poštujte signalizaciju, koristite uređaj pravilno... Čak i tad su mogući kvarovi, kao što se danas desio kvar na anteni u Ćupriji, tako isto se pokvari i auto na sred puta, iznenada. Dešava se i da vozilo regularno bude očitano na ulazu, a da u međuvremenu sistem pokuša treći put da skine sredstva sa kartice koja je u blokadi za neku raniju transakciju i onda automatski stavlja taj TAG na crnu listu, odn. bukvalno ga poništava - postupak na izlazu je isti kao bez kartice. Mnogo je faktora koji utiču na ovakav način funkcionisanja, a što se tiče naplate, za mene lično najbolje rešenje je postpejd TAG sa fakturom na kraju meseca, bez vezivanja za tekući račun, isto kao i za bilo koju pretplatu, telefon, internet, nebitno...
 
Vrh