Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

dešavaju se situacije, i ja sam u Hr uzeo karticu, i negde mi je nestala u kolima, a krenuo do Zagreba, pa sam u Slavonskom Brodu to rešio, jako su ljubazni, izašao i ušao da ne plaćam duplu putarinu od Bajakova do Zagreba i nazad. Sistemi koji zahtevaju premetanje nečega po rukama, bilo kartica, tokena, ili novca treba da se svedu na minimum, generalno, danas smo zatrpani stvarima i sve ih više gubimo, zato m turski sistem ili taj novi hrvatski deluje sasvim ok.
Pokusavam da razumem sta se ovde tacno desilo.
Usao si u Hrvatsku u Bajakovu i krenuo si za Zagreb? I onda si shvatio da si izgubio karticu?
Zasto bi ti u tom slucaju naplatili duplu putarinu kad je Bajakovo-Zagreb najduza moguca ruta koju si mogao da predjes?
Ja sam bio ubedjen da ako nemas dokaz o mestu ulaska na autoput da ce ti pri izlasku naplatiti najduzu mogucu rutu.
 
O čemu ti to?!?
Pročitaj pažljivije, pre nego što nekome nalepiš etiketu lopova. Nisam nikoga potkradao, zapala mi negde kartica u kolima, ispod sedišta ili gde već, skontao sam to na odmorištu tridesetak km kasnije, pa sam izašao na SB i objasnio tamo situaciju, sve rešeno uredno, čisto i u skladu sa procedutrom. Ne znam gde si majke ti izvukao to da sam hteo nekoga da potkradem, zavrnem, sve i da sam hteo ne znam kako si to iskonstruisao u svojoj glavi...
Stvarno treba Vi da vrlo pažljivo pročitate šta sam napisao, ne znam gde ste videli uopšte reč "lopov". Uopšte nemam nikakvog razloga da Vam ne verujem da ste slučajno izgubili karticu, niti da Vam je bila namera da "izvrdate sistem", ali, ako je tako kako ste napisali, ispada da ste platili putarinu samo od Slavonskog Broda do Zagreba (po toj naknadno dobivenoj kartici), a od Bajakova do Sl. Broda niste. Meni je misterija kako ste izašli sa auto-puta bez naplate, pa ponovo ušli. To u Srbiji ne bi bilo moguće, o tome sam pisao.
 
Poslednja izmena:
Kada izađeš na naplatu rampu a ne prezentuješ karticu ulaska plaćaš duplu putarinu za najdužu moguću razdaljinu na toj kapiji. Ako to ustanoviti negde tokom puta najmanju štetu ćeye trpeti ako se isključite na prvom sledećem izlazu da platite duplo samo za dotad pređeno.
Izsšao sam na autoput i opet ušao, to su dve različite iteracije korišćenja autoputa, nije bitno koja je razdaljina. U protivnom da sam izašao u Zagrebu bih platio dodatnu putarinu za ceo pravac od Zagreva do Bajakova. Ovako sam penal platio samo za između Bajakova i Broda što je negde trećina puta

Tako je kod njih a mislim da je i kod nas isto.
 
Kada izađeš na naplatu rampu a ne prezentuješ karticu ulaska plaćaš duplu putarinu za najdužu moguću razdaljinu na toj kapiji. Ako to ustanoviti negde tokom puta najmanju štetu ćeye trpeti ako se isključite na prvom sledećem izlazu da platite duplo samo za dotad pređeno.
Izsšao sam na autoput i opet ušao, to su dve različite iteracije korišćenja autoputa, nije bitno koja je razdaljina. U protivnom da sam izašao u Zagrebu bih platio dodatnu putarinu za ceo pravac od Zagreva do Bajakova. Ovako sam penal platio samo za između Bajakova i Broda što je negde trećina puta

Faktički si platio Slavonski Brod - Zagreb x 2 jer je to najduža moguća relacija iz Slavonskog Broda. Ironija je da si izašao u Novoj Gradišci platio bi evro ili dva manje jer je najduža moguća relacija Nova Gradiška - Beli Manastir nešto jeftinija. Svakako si pametno postupio što si izašao pri sredini autoputa, jer je manja maksimalna moguća relacija. :LOL:
 
Kad je petlja truba kao recimo Mali Požarevac, Smederevo,V.Plana itd na toj stanici se može pojaviti i vozilo sa Preševa a i sa Vrčina bez kartice.

Inkasant može ako želi da primeti iz kog pravca se prestrojilo to vozilo ako je baš u tom trenutku gledao u daljinu i video da je vozilo došlo i odakle ali kada mu traka radi i kada gleda u novac i ekran njemu su sva vozila ista i zbog toga se ne istražuje dalje ništa već se uzima ta najduža relacija plus troškovi obrade.

Da su stanice svuda obostrano kao što su kod nas Umčari, Vodanj,Kolari,Markovac,Lapovo B i N kako se unutar firme to zove itd na datu stanicu najdalja relacija iz pravca glavnog grada bi bila Vrčin pa bi se mogao samo tako primeniti taj Hrvatski model ili model cena od Beograda plus troškovi obrade da se ljudi ne bi opustili i ulazili bez kartice kao nekad davno .
 
Kad je petlja truba kao recimo Mali Požarevac, Smederevo,V.Plana itd na toj stanici se može pojaviti i vozilo sa Preševa a i sa Vrčina bez kartice.

Inkasant može ako želi da primeti iz kog pravca se prestrojilo to vozilo ako je baš u tom trenutku gledao u daljinu i video da je vozilo došlo i odakle ali kada mu traka radi i kada gleda u novac i ekran njemu su sva vozila ista i zbog toga se ne istražuje dalje ništa već se uzima ta najduža relacija plus troškovi obrade.

Da su stanice svuda obostrano kao što su kod nas Umčari, Vodanj,Kolari,Markovac,Lapovo B i N kako se unutar firme to zove itd na datu stanicu najdalja relacija iz pravca glavnog grada bi bila Vrčin pa bi se mogao samo tako primeniti taj Hrvatski model ili model cena od Beograda plus troškovi obrade da se ljudi ne bi opustili i ulazili bez kartice kao nekad davno .
Može da uđe na auto-put u npr. Lapovu bez kartice (npr. zalepi se za neko drugo vozilo) ili da izgubi karticu (zapadne, recimo u rešetku grejanja) do Batočine, regularna cena za tih 3,5 kilometara je 20 dinara (sa karticom), ako je nema, plaća svejedno 2350, što je cena za relaciju Beograd - Preševo + 460 dinara, takav je program, nema pogađanja. Ako želi da pobegne na isti način na izlazu, brzim prolaskom blizu već naplaćenog vozila, pošto je registrovan uz pomoć najmanje 8 kamera, biva utužen, ta cena mu se svakako naplaćuje, uz kaznu i sudske troškove, u najboljem slučaju oko 20.000 dinara. Nisam ja ovo izmislio, niti sam pisao zakone i pravilnike. Do pre 20 godina, dok je bio samo auto-put Beograd - Niš, naplaćivala se za takve slučajeve ta, najduža relacija puta 5, kao kazna, plus manipulativni troškovi, pa je to ukinuto i ostala samo najduža relacija plus manipulativni troškovi. Inače, na tim "truba" rampama najčešće korisnici izvrše polukružno okretanje pre naplatne rampe, kada primete da su promašili prethodni izlaz ili smer, pa se vrate na auto-put u nelogičnom smeru sa karticom iz drugog smera (obeležene su drugom šifrom), ista je procedura kao i da nema karticu, na kome god izlazu da se pojavi. Uključi se, npr. u Markovcu u smeru Beograda, kasnije vidi da je promašio i da hoće za Kragujevac, onda okrene u Velikoj Plani ispred rampe i dođe na Batočinu sa Markovačkom karticom, ali isto nelogičnom... itd, itd...
 
Upravo na primeru tog XY čoveka kome je eto i spletom okolnosti upala kartica iza radija ili pored menjača itd vidi se surovost Javnih preduzeća u odnosu prema korisnicima.

Na Batočinu B strana se nikada ne može pojaviti vozilo sa Preševa ili Dimitrovgrada već samo sa Vrčina,Mpož,Umčara B,Vodnja i Kolara B,SD,PO,VP,Markovca B i na kraju tog nesretnog Lapova B sa koga taj nesretnik umesto 25 sad plaća 2555....(Karikiram cifru)

Da postoji briga o korisniku nikakav problem ne bi bio da mu se naplati Vrčin plus manipulativni troškovi, naravno ažuriranjem softvera i pravilnika.

I znam sad ćete reći ali taj sa Preševa se mogao voziti do Malog Požarevca i okrenuti se ispred rampe i doći do Batočine i baciti karticu i tako isloristiti 500km vožnje za cenu 300 dinara.

Jeste može ali opet nebrigom upravljača puta koji na adekvatan način nije sprečio vozače da se okreću na truba petljama,tj ima dvostruke aršine.

A koji su to dvostruki aršini?

Pa evo onako na brzinu navešću tri primera na starim deonicama a sada se tako radi i na novo izgradjenim.

Uzmimo petlju Kovilj koja ke klasična truba.

Idući iz Beograda ka Kovilju prolazite ispod nadvožnjaka i skrećete desno rampom za isključenje.Kada ste došli do tačke gde se sreće ta vaša traka sa trakom koja ide od naplatne stanice ka Novom Sadu vi umesto pune linije imate eleastoodbojnu ogradu koja vam stoji sa vaše leve strane sve dok vaše vozilo me udje u jednu od 2 naplatne trake te stanice.

Ista ta ograda vas sprečava takodje da ako idete iz Novog Sada da se okrenete i vratite za Novi Sad.

Fino,elegantno i bezbedno odvojenen su strane i sprečeni bahati korisnici da rizikuju svoj a i tudje živote zarad neke sitne uštede u slučaju nekog menjanja robe iz kombija sa nekim drugim itd td

Znači od tačke razdvajanja na desnoj strani autoputa pa sve do naletnog betonskog stuba na levoj strani gledano u smeru ka Su vozač nema gde da se okrene.

Ovakava konfiguracija traka ima jednu manu jer na eto tom Kovilju nike moguće imati reverzibilne trake koje bi se u slučaju gužve pomerale već fiksnu postavku 2 naplate i 2 ulaza.

Nešto slično što ustvari imaju inkasanti na Batočini B gde elastoodbojna ograda ide do kraja i sprečava da se iz pravca KG ka Nišu orvori još jedna ulazna traka.

Naravno to je rešivo sa ostavljanjem prekida o d 20tak metara neposredno ispred naletnog stuba i nekom vrstom lanca i čunjeva koji bi se u nizu pomerali i omogućavali reverzibilnost traka jer se tako resursi bolje iskorišćavaju.

Za postojeće stanje na Niškom autoputu kao takvom ponekad je krivo i nasledje iz prošlog veka ali vrlo često i naša nebriga za svoj posao jer radio me radio svira ti radio.

Dva eklatantna primera su motel Nais svojevremeno i prolaz ispod autoputa i drugi novijeg datuma ke petlja Ruma kao detelina gde se čovek legalno okrene i vrati za Beograd.

Ja razumem i uvek imam razumevanja za inkasante ali i inkasanti moraju da razumeju korisnike ponekad makar pokušaju polako da im objasne šta je u stvari problem.

Sistem ja u klin a oni u ploču vremenom u stanovništvu stvara odbojnost ka službenicima i lritičnu masu koja će u datom trenutku prevagnuti i pomoći zakonodavcima da promene sistem naplate pa makar i na svoju štetu kako smo to gore videli na primeru Francuske i analizi primene FreeFloe sistema bez inkasanta i naplatnih kućica.

Izvinjavam se na dugom postu i mislim da nema smisla dalje pisati o ovome
 
Upravo na primeru tog XY čoveka kome je eto i spletom okolnosti upala kartica iza radija ili pored menjača itd vidi se surovost Javnih preduzeća u odnosu prema korisnicima.

Na Batočinu B strana se nikada ne može pojaviti vozilo sa Preševa ili Dimitrovgrada već samo sa Vrčina,Mpož,Umčara B,Vodnja i Kolara B,SD,PO,VP,Markovca B i na kraju tog nesretnog Lapova B sa koga taj nesretnik umesto 25 sad plaća 2555....(Karikiram cifru)

Da postoji briga o korisniku nikakav problem ne bi bio da mu se naplati Vrčin plus manipulativni troškovi, naravno ažuriranjem softvera i pravilnika.

I znam sad ćete reći ali taj sa Preševa se mogao voziti do Malog Požarevca i okrenuti se ispred rampe i doći do Batočine i baciti karticu i tako isloristiti 500km vožnje za cenu 300 dinara.

Jeste može ali opet nebrigom upravljača puta koji na adekvatan način nije sprečio vozače da se okreću na truba petljama,tj ima dvostruke aršine.

A koji su to dvostruki aršini?

Pa evo onako na brzinu navešću tri primera na starim deonicama a sada se tako radi i na novo izgradjenim.

Uzmimo petlju Kovilj koja ke klasična truba.

Idući iz Beograda ka Kovilju prolazite ispod nadvožnjaka i skrećete desno rampom za isključenje.Kada ste došli do tačke gde se sreće ta vaša traka sa trakom koja ide od naplatne stanice ka Novom Sadu vi umesto pune linije imate eleastoodbojnu ogradu koja vam stoji sa vaše leve strane sve dok vaše vozilo me udje u jednu od 2 naplatne trake te stanice.

Ista ta ograda vas sprečava takodje da ako idete iz Novog Sada da se okrenete i vratite za Novi Sad.

Fino,elegantno i bezbedno odvojenen su strane i sprečeni bahati korisnici da rizikuju svoj a i tudje živote zarad neke sitne uštede u slučaju nekog menjanja robe iz kombija sa nekim drugim itd td

Znači od tačke razdvajanja na desnoj strani autoputa pa sve do naletnog betonskog stuba na levoj strani gledano u smeru ka Su vozač nema gde da se okrene.

Ovakava konfiguracija traka ima jednu manu jer na eto tom Kovilju nike moguće imati reverzibilne trake koje bi se u slučaju gužve pomerale već fiksnu postavku 2 naplate i 2 ulaza.

Nešto slično što ustvari imaju inkasanti na Batočini B gde elastoodbojna ograda ide do kraja i sprečava da se iz pravca KG ka Nišu orvori još jedna ulazna traka.

Naravno to je rešivo sa ostavljanjem prekida o d 20tak metara neposredno ispred naletnog stuba i nekom vrstom lanca i čunjeva koji bi se u nizu pomerali i omogućavali reverzibilnost traka jer se tako resursi bolje iskorišćavaju.

Za postojeće stanje na Niškom autoputu kao takvom ponekad je krivo i nasledje iz prošlog veka ali vrlo često i naša nebriga za svoj posao jer radio me radio svira ti radio.

Dva eklatantna primera su motel Nais svojevremeno i prolaz ispod autoputa i drugi novijeg datuma ke petlja Ruma kao detelina gde se čovek legalno okrene i vrati za Beograd.

Ja razumem i uvek imam razumevanja za inkasante ali i inkasanti moraju da razumeju korisnike ponekad makar pokušaju polako da im objasne šta je u stvari problem.

Sistem ja u klin a oni u ploču vremenom u stanovništvu stvara odbojnost ka službenicima i lritičnu masu koja će u datom trenutku prevagnuti i pomoći zakonodavcima da promene sistem naplate pa makar i na svoju štetu kako smo to gore videli na primeru Francuske i analizi primene FreeFloe sistema bez inkasanta i naplatnih kućica.

Izvinjavam se na dugom postu i mislim da nema smisla dalje pisati o ovome
To je sve lepo ali je donešena odluka (nisam proveravao da li je stvarno tako) da se od Niša do hotela Nais i nazad na istu rampu ne naplaćuju penali. Koja je fora sa tim, zašto taj servisni put nisu zatvorili - ne znam. Evo izvora informacija: https://www.juznevesti.com/Drushtvo...ad-na-istu-rampu-po-ceni-od-40-dinara.sr.html
A sad jedno drugačije pitanje - zašto je auto put oko Beograda bez naplatih rampi, zar nije bilo najlogičnije i fer da se nakon završetka obilaznice čeone rampe uklone i bude slobodan prolaz "od granice do granice"? Razumem kako je bilo zbog gradskog auto puta ali sa obilaznicom mi to nema smisla
 
A sad jedno drugačije pitanje - zašto je auto put oko Beograda bez naplatih rampi, zar nije bilo najlogičnije i fer da se nakon završetka obilaznice čeone rampe uklone i bude slobodan prolaz "od granice do granice"?
Ako si prolazio pored Banaovaca i Stare Pazove video si stubove koii više ne služe ničemu.Oni su tu gradjeni kao buduće truba petlje i buduće naplatne rampe koje bi dalje u nizu podrazumevale i bočnu Batajnica,Aerodrom,Ostružnica,Vidikovac,Avala i Bubanj potok a sve u smislu da obilaznica bude pod naplatom.

Onda je tamo negde 2007/08 Djilas i kompanija organizivala jedan sastanak i uz neke odluke dogovorila da se obilaznica oslobodi od naplate što mislim da je bio dobar potez jer bi sada imali ili kolaps ili bi možda ranije shvatili da se mora menjati sistem naplate.Posle je došla i Ikea i stvar je zacementirana.

Tada nekako u isto vreme su se pravili i planovi da Novi Sad dobije svoju servisnu saobračajnicu i poveže gradske zone bez potrebe da se izlazi na autoput ali Niš nije imao sreće pa je ostao oivičen rampama od Malče,Niš Istoka,Niš Severa iNIš Juga do Merošine.Valjda po sistemu što dalje od očiju to i dalje od srca.

Neki budući sistem če te stvari lakše rešiti pa Nišu ne preostaje ništa drugo sem da prati i utiče na buduće projekte u vezi toga.
 
Poslednja izmena:
To je sve lepo ali je donešena odluka (nisam proveravao da li je stvarno tako) da se od Niša do hotela Nais i nazad na istu rampu ne naplaćuju penali. Koja je fora sa tim, zašto taj servisni put nisu zatvorili - ne znam. Evo izvora informacija: https://www.juznevesti.com/Drushtvo...ad-na-istu-rampu-po-ceni-od-40-dinara.sr.html
A sad jedno drugačije pitanje - zašto je auto put oko Beograda bez naplatih rampi, zar nije bilo najlogičnije i fer da se nakon završetka obilaznice čeone rampe uklone i bude slobodan prolaz "od granice do granice"? Razumem kako je bilo zbog gradskog auto puta ali sa obilaznicom mi to nema smisla
Što se tiče Naisa, pogledajte vlasničku strukturu tog objekta i sve će vam biti jasno. Ponuđeno rešenje za lokalno stanovništvo je samo još jedno u nizu trenutnih, ad-hok rešenja, ali na ostalim rampama pravi iste probleme: i meni su na Batočini dolazili korisnici koji su išli samo do Naisa i vratili se sa "nelogičnom" karticom, pa morali da plate tu cenu. Čak i kad im objasnim šta su uradili, a šta je trebalo da urade (u povratku, da se vrate u isti smer prema Grčkoj/Bugarskoj, da se isključe na prvoj rampi i da tek tada uđu na auto-put u smeru prema Beogradu), gledaju me kao indijanca i uopšte ne kapiraju o čemu im pričam. Za Beograd je već druga priča, to je, definitivno, država u državi, i zato imamo situaciju da je, uz ovaj deo koji je običnom odlukom preimenovan iz statusa auto-puta, sa obilaznicom (za koju mislim da je neophodna u punom krugu oko Beograda) već oko 70 kilometara auto-puta POTPUNO BESPLATNO, sa tendencijom povećanja tog broja.
 
Što se tiče Naisa, pogledajte vlasničku strukturu tog objekta i sve će vam biti jasno. Ponuđeno rešenje za lokalno stanovništvo je samo još jedno u nizu trenutnih, ad-hok rešenja, ali na ostalim rampama pravi iste probleme: i meni su na Batočini dolazili korisnici koji su išli samo do Naisa i vratili se sa "nelogičnom" karticom, pa morali da plate tu cenu. Čak i kad im objasnim šta su uradili, a šta je trebalo da urade (u povratku, da se vrate u isti smer prema Grčkoj/Bugarskoj, da se isključe na prvoj rampi i da tek tada uđu na auto-put u smeru prema Beogradu), gledaju me kao indijanca i uopšte ne kapiraju o čemu im pričam. Za Beograd je već druga priča, to je, definitivno, država u državi, i zato imamo situaciju da je, uz ovaj deo koji je običnom odlukom preimenovan iz statusa auto-puta, sa obilaznicom (za koju mislim da je neophodna u punom krugu oko Beograda) već oko 70 kilometara auto-puta POTPUNO BESPLATNO, sa tendencijom povećanja tog broja.

Ukupna dužina slobodnog autoputa je sledeća.

Petlja Vrčin-Petlja Stara Pazova 61km.

Petlja Dobanovci -Petlja Krnješevci 9 km.

Petlja Obrenovac-Petlja Surčin 17km

Ukupno 87 km puta koji mnogi koji idu iz pravca Smedereva ka Šapcu koriste ili iz Srema ka Smederevu Obrenovcu ili jednostavno putuju u industrijske zone Nova Pazova,Stara Pazova,Krnješevci i slično.

Nigde nisam video ozbiljnu studiju u vezi gubitaka koje država ima na tih 87 km autoputa makar samo uzimajući teretni saobraćaj.

Još jedan od razloga zašto se projekti poput naplate na magistralama i motoputevima moraju realizovati ili bar znati u kojoj fazi su zapeli pošto se niko više o tome i ne oglašava sem onih izjava o 1.1. 2025 itd a sada je jasno da od tog datuma nema ništa.
Svako ko ima nekoga ko se bavi špedicijon zna da se u EU većina puteva i moto puteva a i magistrala naplaćuje za teretni saobraćaj a ovde se svi prave Toše kada se takva mogućnost pomene i kreće iščudjavanje
 
Što se tiče Naisa, pogledajte vlasničku strukturu tog objekta i sve će vam biti jasno. Ponuđeno rešenje za lokalno stanovništvo je samo još jedno u nizu trenutnih, ad-hok rešenja, ali na ostalim rampama pravi iste probleme: i meni su na Batočini dolazili korisnici koji su išli samo do Naisa i vratili se sa "nelogičnom" karticom, pa morali da plate tu cenu. Čak i kad im objasnim šta su uradili, a šta je trebalo da urade (u povratku, da se vrate u isti smer prema Grčkoj/Bugarskoj, da se isključe na prvoj rampi i da tek tada uđu na auto-put u smeru prema Beogradu), gledaju me kao indijanca i uopšte ne kapiraju o čemu im pričam. Za Beograd je već druga priča, to je, definitivno, država u državi, i zato imamo situaciju da je, uz ovaj deo koji je običnom odlukom preimenovan iz statusa auto-puta, sa obilaznicom (za koju mislim da je neophodna u punom krugu oko Beograda) već oko 70 kilometara auto-puta POTPUNO BESPLATNO, sa tendencijom povećanja tog broja.
Evo kako stoje stvari, prosle nedelje isao sam od naplatne rampe Nis Sever do Naisa i vratio se isto na na Nis Sever, inkasant mi je rekao da ne mogu da platim gradskom karticom vec da moram da platim 30 din u kesu. Nema penala...
 
Ukupna dužina slobodnog autoputa je sledeća.

Petlja Vrčin-Petlja Stara Pazova 61km.

Petlja Dobanovci -Petlja Krnješevci 9 km.

Petlja Obrenovac-Petlja Surčin 17km

Ukupno 87 km puta koji mnogi koji idu iz pravca Smedereva ka Šapcu koriste ili iz Srema ka Smederevu Obrenovcu ili jednostavno putuju u industrijske zone Nova Pazova,Stara Pazova,Krnješevci i slično.

Nigde nisam video ozbiljnu studiju u vezi gubitaka koje država ima na tih 87 km autoputa makar samo uzimajući teretni saobraćaj.

Još jedan od razloga zašto se projekti poput naplate na magistralama i motoputevima moraju realizovati ili bar znati u kojoj fazi su zapeli pošto se niko više o tome i ne oglašava sem onih izjava o 1.1. 2025 itd a sada je jasno da od tog datuma nema ništa.
Svako ko ima nekoga ko se bavi špedicijon zna da se u EU većina puteva i moto puteva a i magistrala naplaćuje za teretni saobraćaj a ovde se svi prave Toše kada se takva mogućnost pomene i kreće iščudjavanje
Zar nije deo puta od Beograda do Vrčina npr. već uračunat u cene putarine, tako da su gubici dosta manji kad neko ode obilaznicom, tj. samo za razliku u kilometraži između puta kroz grad i obilaznice, što se opet da lako birokratski iznivelisati, doduše na štetu ljudi koji kreću iz grada.
 
Zar nije deo puta od Beograda do Vrčina npr. već uračunat u cene putarine, tako da su gubici dosta manji kad neko ode obilaznicom, tj. samo za razliku u kilometraži između puta kroz grad i obilaznice, što se opet da lako birokratski iznivelisati, doduše na štetu ljudi koji kreću iz grada.
Nije, jer se putarina obračunava i naplaćuje po pređenom kilometru, a ne po pretpostavljenom stanju. Kad je otvorena nova čeona naplatna rampa Vrčin, došlo je do korekcije cene putarine, odn. umanjena je za 8km u odnosu na rampu Bubanj potok, pa je, npr. tadašnja cena Beograd-Batočina smanjena sa 440 dinara na 390.
 
Jesi li siguran?

Evo ti primer:
Vrčin - Mali Požarevac ~13km - 100 dinara
Vrčin - Vodanj ~26km - 160 dinara

Ako je Vrčin početna tačka morala bi putarina do Vodnja da košta 200.
 
Zar nije deo puta od Beograda do Vrčina npr. već uračunat u cene putarine, tako da su gubici dosta manji kad neko ode obilaznicom, tj. samo za razliku u kilometraži između puta kroz grad i obilaznice, što se opet da lako birokratski iznivelisati, doduše na štetu ljudi koji kreću iz grada.
Ranije se recimo od Niša gledala petlja Lasta a sada petlja Bubanj Potok ali to nije bio predmet mog posta.

Kao što sam napisao veliki magacini i firme se nalaze unutar prstenanhde se ne naplaćuje putaruna a za koju nisam video ni jednu kalkulaciju o gubicima.

Uz to kao što sam napisao mnogo kamiona ide od Šapca do Smedereva varijantom od Obrenovca preko Vrčina ili do Nove Pazove,magacina Lidla,Šimanovačke industrijske zone ili preko Srema direktno.

Na mnogim obilaznicama Evrope komercijalni saobraćaj se naplaćuje na mnogo manij kilometraži.

Mali Požarevac je specifikum jer je najača bočna rampa a najbliža glavnoj rampi a niska cena putarine ne odgovara upravljaču pa je uvek blago naštimovana ka gore da se ubere što veći prihod.
 
Poslednja izmena:
Jesi li siguran?

Evo ti primer:
Vrčin - Mali Požarevac ~13km - 100 dinara
Vrčin - Vodanj ~26km - 160 dinara

Ako je Vrčin početna tačka morala bi putarina do Vodnja da košta 200.
Naravno da sam siguran, sva rastojanja na auto-putevima je merio Zavod za mere i dragocene metale, a Zakonom o naknadama za korišćenje javnih dobara je određena cena po kilometru za svaku kategoriju vozila, s tim što se tako dobijen iznos (km puta cena po km) u dinarima zaokružuje na 10 dinara, a u evrima na 50 evrocenti.
 
Naravno da sam siguran, sva rastojanja na auto-putevima je merio Zavod za mere i dragocene metale, a Zakonom o naknadama za korišćenje javnih dobara je određena cena po kilometru za svaku kategoriju vozila, s tim što se tako dobijen iznos (km puta cena po km) u dinarima zaokružuje na 10 dinara, a u evrima na 50 evrocenti.
Ovo je delimično tačno jer se kilometraža ne računa od rampe do rampe već preko "referentnih tačaka" kako kažu iz PS. Evo očigledan primer na linku ispod gde se vidi da naplaćuju 50% više jer koriste takvu računicu što ide na štetu lokalnom stanovništvu a ide u prilog strancima. Naravno, cene su od tada promenjene ali ne i način obračuna.
https://www.juznevesti.com/Drushtvo...ota-placaju-i-deonicu-koju-ne-koriste.sr.html
 
Naravno da sam siguran, sva rastojanja na auto-putevima je merio Zavod za mere i dragocene metale, a Zakonom o naknadama za korišćenje javnih dobara je određena cena po kilometru za svaku kategoriju vozila, s tim što se tako dobijen iznos (km puta cena po km) u dinarima zaokružuje na 10 dinara, a u evrima na 50 evrocenti.
Gile, a zašto Batočinu L, tj. pravac Ni-BG, uvek držite na 1 izlazna, a 2 ulazne. I onda se uvek pravi kolona i džaba TAG, umesto da je obrnuto.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: sev
Baš sam hteo i ja da pitam. Kada god sam tu prolazio bilo je 1 izlazna, 2 ulazne, verovatno postoji razlog, ali iz cipela korisnika potpuno bez logike!
 
Zar je moguće da A. Rudnici imaju veći dnevni fluks od Batočine?

Ne kazem da nije, nemam podatke, ali mi lično deluje upitno.
 
Zar je moguće da A. Rudnici imaju veći dnevni fluks od Batočine?

Ne kazem da nije, nemam podatke, ali mi lično deluje upitno.
Naravno da nemaju čak ni blizu Od pre nekoliko godina kada su uvideli brljotinu sa malim stanicama ka Subotici odlučili su da prokektuju malo komotnije stanice pa su tako i Al Rudnici dobili još 2 kabine a na Moravcu se išlo baš široko pa Trstenik ima čak 7 kabina. Neko bi rekao da idemo iz krajnosti u krajnost ali tako je.

I da se vrtim na Batočinu,ona čeka rasplet brzog puta ka KG,Gile je kačio projekte i slike
 
Vrh