Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Ја сам имао ситуацију на Врчину да сам у моменту када сам пружао паре и картицу кроз прозор руком закачио прозор и испала ми картица из руке право у врата, упала уз прозор унутар врата. Девојка је била љубазна, рекла ми да добро погледам и да пробам да је извадим, да не журим и да се не обазирем на возила иза која су почела да свирају одмах... Минут-два сам пробао да је извадим и нисам успео те да не бих задржавао људе иза, решио одмах да платим "казну". Платио сам око 2000 динара.

@StaraMo Шта се деси када на камиону не може да се види лепо таблица због блата/снега, а ЕНП је пролаз? Да ли ће очитати ТАГ и отворити рампу?
 
Čitam ovo oko novog sistema u HRV - Free Flow bez naplatnih rampi / "oko sokolovo".
Ono što iz svega što sam pročitao nisam uspeo da pronađem je šta sa korisnicima koji jednostavno neće da se automatizuju, nemaju, ne umeju (70+ ljeta) ili samo ne žele da vežu platnu karticu - npr. stranci koji se voze jednom godišnje ili jednom u životu ka HRV primorju ... Kako će oni platiti upotrebu drumova, cesta i puteva kroz novi sistem?

Kako se registrirati​

HAC je objavio i kako će se sve obavljati registracija:

  • putem nove javne web-stranice (korisnik unosi registracijsku oznaku vozila i podatak o bankovnoj kartici koja će biti korištena za podmirivanje troškova),
  • putem mobilne aplikacije
  • registracijom u prodajnim uredima Hrvatskih autocesta d.o.o. i koncesionara
  • neposredno na ulasku u autocestu na jednoj od namjenskih staza za brzu registraciju (vozilo treba ući u registracijsku stazu, kratko se zaustaviti kako bi sustav automatski prepoznao registracijsku oznaku vozila i kako bi korisnik sam unio podatke o bankovnoj kartici)
  • kod nekog od prodajnih partnera (benzinske postaje, postaje za tehnički pregled itd.)
  • kupnjom ENC uređaja (putem javne web-stranice i s dostavom na željenu adresu, u prodajnim uredima Hrvatskih autocesta d.o.o. i koncesionara ili odlaskom kod nekog od prodajnih partnera).
Postojeći ENC korisnici morat će samo povezati ENC uređaj s registarskom oznakom vozila. Teška vozila za koje je ENC obavezan također će morati uređaj povezati s registarskom oznakom vozila.

Iz HAC-a napominju i kako će stranci, odnosno turisti jednostavno i brzo moći obaviti registraciju putem većeg broja različitih kanala prodaje, a ENC će se moći kupiti preko web-portala. "Očekuje se uglavnom korištenje putem anonimne registracije (potrebna registarska oznaka i kreditna kartica)", dodaju.
 
Ја сам имао ситуацију на Врчину да сам у моменту када сам пружао паре и картицу кроз прозор руком закачио прозор и испала ми картица из руке право у врата, упала уз прозор унутар врата. Девојка је била љубазна, рекла ми да добро погледам и да пробам да је извадим, да не журим и да се не обазирем на возила иза која су почела да свирају одмах... Минут-два сам пробао да је извадим и нисам успео те да не бих задржавао људе иза, решио одмах да платим "казну". Платио сам око 2000 динара.

@StaraMo Шта се деси када на камиону не може да се види лепо таблица због блата/снега, а ЕНП је пролаз? Да ли ће очитати ТАГ и отворити рампу?
Pustiće,ali istovremeno pravi oznaku sistemu koju posle drugi sektor kontroliše i analizira sve kamere da bi se sprečile malverzacije.Ako nije dobro iščitao ceo broj tada se traži asistencija osoblja trenutno na licu mesta.
 
Poslednja izmena:
Čitam ovo oko novog sistema u HRV - Free Flow bez naplatnih rampi / "oko sokolovo".
Ono što iz svega što sam pročitao nisam uspeo da pronađem je šta sa korisnicima koji jednostavno neće da se automatizuju, nemaju, ne umeju (70+ ljeta) ili samo ne žele da vežu platnu karticu - npr. stranci koji se voze jednom godišnje ili jednom u životu ka HRV primorju ... Kako će oni platiti upotrebu drumova, cesta i puteva kroz novi sistem?
To je verovatno sad već teren ljudskih prava i zakona koji to reguliše.
Pošteno bi bilo da su dozvolili opciju uplate u pošti na primer a po zaduženju datog registrskog broja ili uplatom preko keš automata kakav imamo na javnim garažama.Jednostavno parkiramo se na pumpu itd ,pridjemo automatu ukucamo svoj broj vozila i dobijemo upustva za plaćanje.

Videćemo detalje,projekat će im biti gotov posle Nove godine pa će neke stvari biti jasnije.Nije ni sa tablicama uvek sve jednostavno,dupliranje brojeva itd,svi smo vidjali BG tablice nekog grada u Italiji ili slične oznake ,biće i snega i leda,biče problema jer prema EU nemaju granice, ali dobro krenuli su u to pa će vremenom rešavati.
 
Poslednja izmena:
Ја сам имао ситуацију на Врчину да сам у моменту када сам пружао паре и картицу кроз прозор руком закачио прозор и испала ми картица из руке право у врата, упала уз прозор унутар врата. Девојка је била љубазна, рекла ми да добро погледам и да пробам да је извадим, да не журим и да се не обазирем на возила иза која су почела да свирају одмах... Минут-два сам пробао да је извадим и нисам успео те да не бих задржавао људе иза, решио одмах да платим "казну". Платио сам око 2000 динара.
Podsetilo me na mene - kartica mi stajala na mestu, dosta automobila ispred, i ja uzeo novčanik da odvojim sitan novac i spustio na suvozačko sedište sa kartice. Kako sam se pomerio par metara napred, zapala kartica kroz suvozačko sedište, unutra između leđa i sedišta.

Pokušavao da dohvatim, pokušavao, neće pa neće, a znam da je tu. Na kraju platio Subotica Novi Sad oko 1000 umesto 240, koliko je tad bilo.

Svakako sam odavno sa tag uređajem, ali si me podsetio, iza naravno svi sviraju, kolona je baš bila velika. Na šalteru su bili korektni jedno 30-40s, al su i oni posle onako počeli malo da negoduju, al verovatno zato što je baš ogromna gužva bila.

Došao na destinaciju, ne mogu da nađem karticu nema trika, zavlačio ruku, neće i neće. Tek posle jedno mesec dana našao, sa zadnjeg sedišta se lepo vidi, pala dole 🤣 Bacio sam je da se ne brukam da sam nesposoban hahaha 🤣
 
Takozvani troškovi obrade ili kazna kako god svoje korene vuče iz vremena kada je naplata sa karticama počela pa su ljudi koji idu iz Niša i obrnuto skapirali da im je ista cena na izlazu pa su kroz ulaznu rampu samo prolazili.
Tada su rampe bile na ulazima bile stalno podignute jer su bile stare i spore a radile su samo na naplati.

Dodatno su zaštićeni i natpisom da karticu morate sačuvati i predati je na izlazu neoštećenu.

Situacija je da kada se to desi korisniku sa bližih stanica da dolazi obično do jako burne rasprave.

Istini za volju oni tu imaju više papirologije jer se takva vozila posebno zavode itd,mada je sve kompjuterski svakako stoji činjenica da je korsnik došao na stanicu zatvorenog sistema gde se u tom trenutku ne može jasno utvrditi mesto ulaska a opet prolaz se mora osloboditi za druge korisnike pa je najbolje poštovati pravila.
Bravo, direktore, na razumevanju, ali ovo je još jedna od tema koju mnogi korisnici apsolutno ne razumeju i vrlo često dolazi do konfliktnih situacija. Prvo, nije to nikakva "kazna", već je sistem dizajniran po jednostavnom principu: ulaz na auto-put, izlaz sa auto-puta, a putarina se naplaćuje po pređenom kilometru između ulaza i izlaza. Ja, kao radnik, mogu da "verujem na reč" odakle ide učesnik u saobraćaju koji nema odgovarajuću karticu, međutim, sa kompjuterom NEMA RAZGOVORA, on samo prepoznaje IMA kartica (cena je već unapred formirana za deonicu) ili NEMA kartica (cena je obračunata za NAJDUŽU RELACIJU na toj deonici, za tu kategoriju vozila, uvećana za 460 dinara tkzv. "manipulativnih troškova"). To nisu troškovi koji uključuju MOJ RAD, jer je to za mene redovna naplata (SVAKO vozilo mora da bude naplaćeno, čak i besplatni korisnici, gde je samo cena 0 (nula) dinara), nego kasniju dopunsku obradu i proveru svake takve ANOMALIJE, koju obavljaju druge službe u preduzeću. Ista cena je Zakonom propisana i u slučaju fizički oštećene kartice (mokra, iscepana, puno izgužvana...), jer takva kartica NE SME da se ubacuje u čitač kartica, jer bi to moglo da izazove kvar čitača. Takođe, isto je i u slučaju "NELOGIČNE KARTICE", odn. kad neko izvrši polukružno okretanje PRE NAPLATNE RAMPE, dakle preko pune linije, ili iza same rampe, ako ustanovi da se uključio u pogrešnom smeru (ne može da se izađe sa auto-puta na istoj naplatnoj rampi na kojoj ste ušli), jer su takve radnje STROGO ZABRANJENE NA AUTO-PUTU (kretanje unazad i polukružno okretanje), a takođe i u slučaju ISTEKLE KARTICE (kartica važi 24 sata i NIJE DOZVOLJENO ZADRŽAVANJE NA AUTO-PUTU duže od tog vremena, SVE TO LEPO PIŠE NA KARTICI). Pored kamera koje beleže prolaske na osnovu kojih se izračunava prosečna brzina (na SVIM rampama u Srbiji i na još desetina portala na auto-putevima), za sada ovakvo ponašanje učesnika prolazi nekažnjeno (osim ako se baš u neposrednoj blizini nalazi patrola saobraćajne policije), tako da je plaćanje "nelogičnog iznosa" još i najbezbolnija stvar koja može da se desi, da ne govorimo o ugrožavanju bezbednosti saobraćaja takvim radnjama, stvaranju gužvi i zastoja, te dodatnog posla oko obrade podataka (na stotine, na dnevnom nivou).
 
Najduža deonica sistema auto-puteva u Srbiji je auto-put Beograd-Niš-Preševo-Dimitrovgrad, kome se priključuje Moravski koridor. Na ovoj deonici cene nelogične/izgubljene kartice su za I kategoriju 2350 dinara, a za najskuplju, IV kategoriju je 11.820 dinara.
 
Podsetilo me na mene - kartica mi stajala na mestu, dosta automobila ispred, i ja uzeo novčanik da odvojim sitan novac i spustio na suvozačko sedište sa kartice. Kako sam se pomerio par metara napred, zapala kartica kroz suvozačko sedište, unutra između leđa i sedišta.

Pokušavao da dohvatim, pokušavao, neće pa neće, a znam da je tu. Na kraju platio Subotica Novi Sad oko 1000 umesto 240, koliko je tad bilo.

Svakako sam odavno sa tag uređajem, ali si me podsetio, iza naravno svi sviraju, kolona je baš bila velika. Na šalteru su bili korektni jedno 30-40s, al su i oni posle onako počeli malo da negoduju, al verovatno zato što je baš ogromna gužva bila.

Došao na destinaciju, ne mogu da nađem karticu nema trika, zavlačio ruku, neće i neće. Tek posle jedno mesec dana našao, sa zadnjeg sedišta se lepo vidi, pala dole 🤣 Bacio sam je da se ne brukam da sam nesposoban hahaha 🤣
Dobro je što ste je bacili, jer da je ostala u vozilu, mogli bi ste Vi, ili neko drugi ko vozi taj auto, da je greškom da drugom prilikom, gde bi je sistem očitao kao "isteklu" karticu i ponovo bi platili maksimalan iznos.
 
Problemi koje doživljavaju zaposleni na rampama i iskustva korisnika i forumaša su donekle i posledica što od početka 80' tih godina od kada imamo zatvoreni sistem naplate po kilometru niko nikada od nadležnih nije pomislio da u obuku u autu školi uvede bar jedan čas u vezi ponašanja na naplatnoj rampi i bar 5 pitanja od kojih bi 1 ili 2 bila i postavljena.
Često danas vidjano ljude koji na rampi izlaze iz kola ,šetaju brzim trakama rizikuju svoje i druge živote.

Sa druge strane imamo nepoverenje u državu i ulazimo u raspravu lako iako nismo svesni da taj radnik na toj rampi ima svoj pravlinik o radu i ako se njega ne pridržava rizikuje gubitak posla i jednostavno on je najnebitniji šraf u mehanizmu države od koga ništa ne zavisi a svakodnevno na stotine puta bude kritikovan ili čak napadnut pa i fizički.

Zlonamerni posmatrač bi čak pomislio da država svesno dopušta takvo ponašanje da bi narod imao ventil i kad se lepo izdere na inkasanta zbog rupe na putu,kamiona sa koga mu je prsnuo kamenčić,table koju je promašio pa otišao dalje,wc na parkingu itd itd i onda lepo ode kući smiren.

Možda bi rešenje bilo da imamo efikasnu onlajn kancelariju kao sada zaštitnika gradjana i kulturu da kada sa državom imamo neki problem obraćanjem dobijemo brzi odgovor i objašnjenje a da na punktovima na kojima se sa tom državom srećemo poštujemo uputstva zaposlenih.
 
Путеви Србије у сарадњи са државом треба да раде на томе да сви имају ТАГ уређај. Да ли ће то бити у овом облику који имамо сада, или ће се скенирати регистрациона налепница, шта год да смисле само да се прекине са наплатним рампама или да оне буду искључиво за странце. Домаће таблице да буду у систему, да се све веже на постпејд или да се плаћају сви пролази ауто путем кроз регистрацију и довиђења пријатно.

Сличан модел постоји у Норвешкој, кад нам већ помажу око енергетике могу и око овога да припомогну.
 
Не треба сви да имају таг - не желим о још једном уређају да бринем, нити да га "реконфигуришем", нити да размишљам шта ћу кад се испразни, не желим ни промил менталне енергије да потрошим на такво сокоћало, аутомобил је сасвим довољан потрошач, а ту су два лаптопа, телефон, таблет... - него треба увести систем наплате са препознавањем таблица, какав ће ускоро прорадити у Хрватској. И онда нема наплатних рампи. Не може бити ближи пример.
 
Poslednja izmena:
Шта се дешава када возило уђе у систем наплате на наплатној станици Шимановци, дође до петље Рума, направи легално "полукружно" односно врати се назад у смер ка Београду преко сервисне саобраћајнице?
 
Шта се дешава када возило уђе у систем наплате на наплатној станици Шимановци, дође до петље Рума, направи легално "полукружно" односно врати се назад у смер ка Београду преко сервисне саобраћајнице?
Onda lepo plati max moguću relaciju na tom pravcu - ako se ne varam to je naplatna rampa pred Batrovce (HRV granica).
Sistem polazi od najduže moguće rampe koju je mogao da vozi....
To što možda nije puna linija tu gde se okreće - spominješ neku servisnu saobraćajnicu, to možda greška druge vrste ali mu PUTEVI neće oprostiti polukružno na autoputu gde god i kako god da ga je napravio... po modelu "žali se mami"
 
Не, потпуно легано се можеш вратити у смер ка Београду. У питању је петља у облику детелине.
 

Prilozi

  • Screenshot_20240926_121403_Maps.jpg
    Screenshot_20240926_121403_Maps.jpg
    52,5 KB · Pregleda: 76
Не треба сви да имају таг - не желим о још једном уређају да бринем, нити да га "реконфигуришем", нити да размишљам шта ћу кад се испразни, не желим ни промил менталне енергије да потрошим на такво сокоћало, аутомобил је сасвим довољан потрошач, а ту су два лаптопа, телефон, таблет... - него треба увести систем наплате са препознавањем таблица, какав ће ускоро прорадити у Хрватској. И онда нема наплатних рампи. Не може бити ближи пример.
Nisu ni oni odustali od taga,ostaje obavezan za sav saobraćaj preko 3.5 t i to vezan za tablicu obavezno a za ispod 3.5t kao alternativa takodje vezan za tablicu

Upravljač puta voli da ima neki podatak više ai potpis da se korisnik sa nečim saglasio.

Ovaj deo sa tablicama i karticom ima i rupa,čak i da udješ i registriješ karticu ko garantuje da je posle pola sata nećeš isprazniti iki blokirati.
Šta raditi ako se u sezoni blokiraju punktovi za registraciju,ljudi su nepoverljivi kad daju svoju kartucu i podatke.
Sve i da je i vozač iz Eu koliko će trajati sudski procesi.
Biće i kod nas promena svakako neće rampe ostati večno, najsvežiji primer su samo vozeći kamioni koji će se do 2030 pojaviti tu i tamo po putevima...Ko će njima da uzme keš na rampi i vrati kusur.
Mislim ja sad ovde navodim negativne prinere ima puno pozitivnih ali pokrenuti tajo nešto na Balkanu je kao pokeriti planinu.U Hrvatskoj su o tome počeli razmišljati još 2015 godine
 
Evo da se nadovežem na prethidni post i dam nekoliko podata o prvoj deonici Free Flow sistema u Francuskoj na autoputu A13 koja je počela sa radom u Junu ove 2024 godine.

Korisnici koji imaju tag i ugovor sa kompanijom ništa ne menjaju i nastavljaju da se voze bez zaustavljanja.

Korisnici koji nemaju tag ili su stranci imaju dozvoljenih 72 sata posle obavljene vožnje da odu na sajt upravljača puta i da tamo unesu svoj broj tablica i karticu za onlajn plaćanje.

Takodje to mogu uraditi i uz davanje saglasnosti i povezivanja kartice za stalno ili jednokratno kako žele.

Za one koji više vole gotovinu ili provlačenje kartice na pos terminalima za sada je potpisan ugovor sa Duvan trafikama kojih ima oko 4.000 a planiraju da uslugu prošire na 10.000 trafika i punktova.

Ako ne platite u roku od 72 sta za 10 dana vam dolazi račun uvećan za 10 eura .

Ako ne platite za 15 dana račun se uvećava za 90 eura.

Ako i tada ne platite rizikujete da vas predaju sudu koji onda izriče kaznu od 375 eura.

Kažu da im je u prvom mesecu neuparenje oko 5 posto.Naše je ispod 1 posto ali naravno ovde su operativni troškovi manji.

Ostale deonice ovog autoputa se sukcesivno otvaraju u naplatu putem slobodnog protoka sve do 2027 godine kada će sve rampe biti uklonjene izravnjane i pretvorene u zelene površine.



 
Evo ako neko od ljudi koji odlučuju o strategiji i planiranju naplate putarine čita ovaj forum neka uzme u obzir iskustva sada već dvogodišnje primene Free Flow-a u Francuskoj pošto je autoput A79 u funkciji od 2022 a gore već pomenuti A13/14 od ove.

Znam da većinu ljudi ova tema ne interesuje ali kad za koju godina nama ovo skuvaju da ne bude da niko nije pisao o tome.

Za početak prosečan članak iz štampe

Putarine za slobodan protok: ovaj autoput u centralnoj Francuskoj ima 100.000 neplaćenih računa godišnje…​


A79 je pretvorena u autocestu sa slobodnim protokom na samom kraju 2022. godine. Uprkos nekoliko zastoja koje još treba urediti za određene vozače prilikom plaćanja putarine, kompanija koja upravlja ovom prvom dionicom bez barijera, APRR, kaže da ima problema ali se rešavaju.

Plaćanje putarine na odgodu, na internetu ili u vašoj trafiki ,...vaše prvo iskustvo na autoputu bez barijera nije baš najprijatnije, prema vašim svjedočenjima na tu temu. Pored postavljanja dijela sa slobodnim protokom na A14 od juna, neki vozači su ovog ljeta prijavili neke zastoje tokom prolaska na A79, autoputu koji se u suštini nalazi u Auvergne Rona-Alpi. Povezujući Montmarault (Allier) sa Digoinom (Saône-et-Loire), ova prva dionica bez barijera postavljena je u novembru 2022. Romain je imao određenih poteškoća s plaćanjem duga od 3,79 eura, zbog čega se plašio povećanja od 10 eura . I žali zbog slanja pošte o neplaćanju putarine, a ne obavijesti putem SMS-a. Jean-Michel osuđuje lošu signalizaciju sistema, posebno noću, kada pada kiša. Tu je i Nikol, čije vozilo nije propisno identifikovano: pre podnošenja žalbe, vozač je morao da plati putarinu od 6,60 evra za vozilo kategorije 2, umesto 3,90 evra za svoj automobil kategorije 1.

Što se tiče upravljačke kompanije APRR, rezultati sistema godinu i po dana od pokretanja su prilično pozitivni. Od ukupno 11 miliona putovanja zabeleženih na ovom autoputu sa slobodnim protokom , stopa prolazaka koji čekaju na plaćanje (preko 72 sata) smanjena je na samo 1% u 2024. godini, u poređenju sa 5% u 2023. Operater nije saopštio iznos koji predstavljaju ovi nenaplaćeni dugovi, niti naznačeno koji su trenutno obična opomena poštom, a koji su već u fazi fiksne kazne , u rukama ministarstva. Takođe osigurava da su „usmeni i pisani zahtjevi kupaca“ , odnosno zahtjevi za informacijama ili pritužbe, smanjeni za 50% u jednoj godini. A slanje informativnih pisama upućenih na osnovu poštanskih adresa navedenih na registracijskom dokumentu prvim prolaznicima smanjeno je za oko 28% u odnosu na ljeto 2023. godine.

3.800 korisnika platilo je putarinu u trafiki​

„Tako vidimo bolje razumijevanje sistema i prilagođavanje od strane kupaca “, objašnjava Kapitalu predstavnik APRR-a . I to, posebno zahvaljujući povećanju ulaganja u komunikaciju, postavljanju dvadesetak novih putokaza i uspostavljanju pomoći sa 124.000 obrađenih poziva od uklanjanja barijera za naplatu putarine. Takođe postoji skoro 900.000 vozila registrovanih sa upozorenjem o informacijama o prolazu, sistemom koji vam omogućava da budete upozoreni i izbegnete nadoknadu kašnjenja. Ako stopa neplaćanja ostane niska, to je i zato što skoro 65% vozača koji koriste rutu ima elektronsku značku za naplatu putarine , pa samim tim automatski plaćaju svoje takse. To je povećanje od 5% u jednoj godini. 35% korisnika koji nisu opremljeni bedžom plaćaju online (85%) ili na jednom od 16 terminala instaliranih na A79 zonama. Prema podacima APRR-a, oko 3.800 kupaca snašlo se na drugi način, odlaskom kod partnerskih duvanskih trgovaca da plate putarinu, dakle najmanje korišćeno sredstvo plaćanja.

U drugom delu ovog posta ću dodati komentare korisnika ovog sistema naplate putarine.Uglovnam na sajtu gde se ocenjuje kompanira od 615 komentara 96% ljudi je dalo ocenu 1 za ovaj sisetm naplate putarine.

****Vi ste na autoputu za dugo putovanje. Dospjele iznose plaćate prilikom prolaska raznih cestarina. Vidjeli ste znakove Free Flow, ali nemate pojma šta su ili kako rade i naravno kompanija za autoput vam ne daje NIKAKVE informacije (svjesno ili ne, to je druga priča). S druge strane, mjesec i po nakon vaše takozvane posjete, dobijate kartu direktno kod kuće za, citiram, "odbijanje plaćanja putarine" uz ultimatum, a da ne dobijete ni početni račun kako bi logično diktirati. Novac koji ove kompanije za autoputeve lako zarađuju kako bi povećale svoj profit. SRAMOTA, ZLOVREDNA.

*****Sa partnerom sam prvi put išla ovim autoputem i na svu sreću shvatili smo na vrijeme šta da radimo... Slazem se sa ostalim mišljenjima: sramota, ludak **** i prevara!!


*****
e razumijem da se nakon toliko negativnih pisama o ovom reketu na autoputu ništa ne radi da se ovaj zaista skandalozan sistem iskorijeni!
Zakleo sam se da se više neću zavaravati i zato sam stavio svoj GPS bez autoputa i bez putarine... zaključak da GPS nema informacije o ovom procesu očiglednog kršenja identiteta. Koje pravo ima sistem naplate putarine da zna gdje živim i šta radim sa svojim životom? To može stvoriti ozbiljne probleme u privatnom životu. Da ne spominjemo, ako uzmemo ovaj dio a da toga nismo svjesni (što je slučaj sa mnogim korisnicima) i odemo dugo, daleko i bez internet konekcije: šta da radimo?
Koliko ja znam, niko ne mora biti na mreži. Imamo li još uvijek pravo da se izolujemo od ovog povezanog svijeta?
Ukratko, aliae je skandalozan sistem, a posebno ako ga nazovemo modernošću; Inicijatori ovog projekta treba da se zapitaju o svojim profesionalnim kapacitetima i prije svega da malo više razmišljaju o korisnicima koji nisu u stanju razumjeti ovaj slobodan protok.


*****
Upravo sam dobio obavještenje o povećanju plaćanja od 91 € iako nisam bio obaviješten o ovom dijelu putarine. Ovo je čista i obična iznuda prijetnjom i čista i prosta krađa....
Nisam ni prvo pismo dobio na vrijeme. Odbijam da platim i kontaktiram svog savjetnika u slučaju da trebamo ići na sud...

PS: Čekam video zapise koji zakonski pokazuju da sam svojevoljno prevario..

****
Nikad ne idem autoputem i sada se čini da sam se našao na autoputu sa naplatom putarine koji dolazi niotkuda.
Misterija državnih puteva koju nam daje GPS ili manipulacija da platimo po svaku cijenu.
Konačno za dobre vijesti, nema povećanja za ovaj reket novog poreza.
Budnost više nije u vožnji, već u izbjegavanju prevara.
Uz ALIAE, sloboda kretanja za sve osim za većinu nas ovaca.


*****informacija o plaćanju u roku od 72 sata je zaista jasno vidljiva, ali kada se ide na godišnji odmor, nemaju svi internet i dobijamo obavijest o povratku, a čak i za starije osobe koje nemaju internet moraju naći nikome pomoći... plaćanje automatskom kasom bi bilo tako jednostavno. Sistem se hitno napušta...srećom nema povećanja za 1.70€ recenzije možda imaju veze sa tim....




*****Prava prokleta creva. Na sreću ne postoji (za sada) naknada za kašnjenje u plaćanju. U zavisnosti od vremenskih i saobraćajnih uslova, mnogo je opasnije morati dešifrovati njihova 3 znaka za duel pored puta nego stati na naplatnoj stanici. Još jednom smo uzeti za ***.

******
Nailazim na iste poteškoće kao i većina ljudi koji su ostavili obaveštenje: dobijam poštom obaveštenje o neplaćanju putarine za koju postoji kazna: 10 evra za putarinu od 0,30 evra,
uvećano na 90 evra ako se ne plati u roku od 15 evra dana.
Nemam namjeru prevare s moje strane, ali nisam dobio nikakvu informaciju koja bi me ohrabrila da uredim situaciju za koju nisam bio svjestan tokom moje posjete.
Telefonski kontakt (sa veoma ljubaznom damom) mi kaže da sam u prošlosti dobio obaveštenje za svoju prvu posetu; Ne sjećam se, ali je istina. Ovo obavještenje precizira da za sljedeće pasuse neću dobiti nikakvu drugu obavijest.
Upravo sam se registrovao na sajtu da dobijem obaveštenje kada ga budem posetio u budućnosti.
Nerado ću platiti kaznu, ali smatram da je komunikacija nedovoljna, a račun malo težak.
Ubuduće ću izbjegavati ove dijelove.


*******
Vidim da su mišljenja jednoglasna, dobar francuski sistem koji ne radi, kažnjava korisnike i koji država podržava. Za dionicu autoputa za 1€ je nemoguće platiti u trafiki (a ja sam radio 5) jer nemaju "free flow" terminal. Pa sam pokušao na internetu ali je došlo do tehničke greške... Međutim, ono što je dobro funkcioniralo je prijetnja kaznom od 90 eura poslana poštom.
Zaista se nadam da se ovaj sistem g.... neće proširiti na cijelu putnu mrežu.


*****
SRAMOTA
Slažem se sa svim ostalim mišljenjima. Ne dobijamo nikakvo pismo u kojem nam se kaže da platimo uobičajeno dospjeće, ali obavještenje o povećanju plaćanja 15 dana nakon preuzimanja ovog dijela autoputa, i kakvo povećanje!
Smatram da su objašnjenja na ovim malim panelima nerazumljiva.
Osim toga, morate zapamtiti naziv stranice: ALIAE!!
Mislim da su namjerno odabrali komplikovano ime.
A ako imate i vozilo za iznajmljivanje, povećanje od +90 € (u osnovi, 3,90 €) brzo stiže.
Sramota što više zaraditi!
Mislim da više od 70% korisnika plaća povećanje, A79 mora biti najprofitabilniji autoput u Francuskoj.
Ubuduće ću paziti na svojoj ruti da izbjegnem ovaj autoput.

 
Može li se refundirati jedna putarina ako u autu greškom ostanu dva taga i oba se očitaju. Za druga pitam 😂😂
 
dešavaju se situacije, i ja sam u Hr uzeo karticu, i negde mi je nestala u kolima, a krenuo do Zagreba, pa sam u Slavonskom Brodu to rešio, jako su ljubazni, izašao i ušao da ne plaćam duplu putarinu od Bajakova do Zagreba i nazad. Sistemi koji zahtevaju premetanje nečega po rukama, bilo kartica, tokena, ili novca treba da se svedu na minimum, generalno, danas smo zatrpani stvarima i sve ih više gubimo, zato m turski sistem ili taj novi hrvatski deluje sasvim ok.
 
Može li se refundirati jedna putarina ako u autu greškom ostanu dva taga i oba se očitaju. Za druga pitam 😂😂
Vrlo često se dešava da korisnici koji imaju TAG uređaj, uzimaju karticu na naplatnim stanicama gde je to moguće (tamo gde su odvojene trake za ENP i manuelno) ili imaju dva i više uređaja u vozilu. Sve to NIJE dozvoljeno, odn. dovodi do niza problema u funkcionisanju sistema, kako za korisnike (skidanje nelogičnog iznosa), tako i za radnike i preduzeće (poremećaj redosleda vozila, otežanu naplatu i izdavanje kartica, neuparenje u bilansima itd.). Ne postoji savršen automatski sistem, sve i da ga je NASA projektovala, kad u implementaciji ima varijabilnu komponentu - ljudski faktor. 99,99% korisnika (od trenutno 800.000) nije ni pročitalo uputstvo za upotrebu, najveći broj uopšte ne zna kako funkcioniše i kako se koristi, neki koriste tuđe vozilo pa ne znaju ni da postoji TAG uređaj u vozilu, a veliki broj čak i zna ali želi da primenjuje neka svoja pravila, slučajno ili namerno (imao sam slučajeve kad mi korisnik drsko kaže kako je "njegovo pravo DA LI ŽELI DA KORISTI UREĐAJ ILI NE", što je potpuno isto kao da na semaforu tražite pravo da odlučite da li ćete proći na crveno ili ne - može, rođače, ali ima posledica). Kao i svuda, rešavanje reklamacija zavisi od toga KO podnosi reklamaciju, i GDE, a najmanje od toga šta je predviđeno Pravilnikom, koji je inače OBAVEZUJUĆI, osim ako ne stigne drugačiji nalog "odozgo".
 
dešavaju se situacije, i ja sam u Hr uzeo karticu, i negde mi je nestala u kolima, a krenuo do Zagreba, pa sam u Slavonskom Brodu to rešio, jako su ljubazni, izašao i ušao da ne plaćam duplu putarinu od Bajakova do Zagreba i nazad. Sistemi koji zahtevaju premetanje nečega po rukama, bilo kartica, tokena, ili novca treba da se svedu na minimum, generalno, danas smo zatrpani stvarima i sve ih više gubimo, zato m turski sistem ili taj novi hrvatski deluje sasvim ok.
Ne znam kako je u Hrvatskoj, kakva im je kontrola, kod nas je to jednostavno nemoguće, pre svega zbog postojanja velikog broja kamera i video nadzora i čestih poseta terenskih kontrolora. Inkasant je računopolagač, sve što sistem odredi kao iznos za plaćanje, a inkasant ne naplati od korisnika, proglašava se za nanošenje štete budžetu i radnik mora sam da nadoknadi, bilo direktnom uplatom ili potpisivanjem saglasnosti da mu se isto odbije od zarade. Znači, sve što neko misli da "uštedi" ili "izvrda sistem" neko drugi MORA da plati. Mislite o tome... Zašto bi neko drugi plaćao za VAŠU grešku, bilo namernu ili slučajnu?
 
O čemu ti to?!?
Pročitaj pažljivije, pre nego što nekome nalepiš etiketu lopova. Nisam nikoga potkradao, zapala mi negde kartica u kolima, ispod sedišta ili gde već, skontao sam to na odmorištu tridesetak km kasnije, pa sam izašao na SB i objasnio tamo situaciju, sve rešeno uredno, čisto i u skladu sa procedutrom. Ne znam gde si majke ti izvukao to da sam hteo nekoga da potkradem, zavrnem, sve i da sam hteo ne znam kako si to iskonstruisao u svojoj glavi...
 
Verovatno su u Hrvatskoj kontrolori mekši a inkasanti opušteniji pošto nisu imali najsofisticraniji paralelni sistem naplate putarine na svetu. I nek posle neko kaže da nismo nebeski narod.
 
Vrh