Ako imam tag za putničko vozilo, pretpostavljam da ako vozim prikolicu ne mogu da koristim tag u tom slučaju?
Takodje, čini mi se da ostale zemlje: HU, SK, CZ imaju istu putarinu za vozila <3.5 nevezano da li se vuče mala prikolica (do 750kg) ili ne.
Tačno. Ako se u vozilu nalazi TAG uređaj, u toku korišćenja deonice auto-puta NIJE dozvoljeno menjati KATEGORIJU VOZILA koja je registrovana na TAG uređaju. Međutim, postoji nekoliko rešenja za ovakve situacije:
- moguće je na skoro svim PRODAJNIM MESTIMA (treba razlikovati prodajno mesto od naplatnog mesta) da se izvrši PREKONFIGURACIJA TAG uređaja, pa tako ako vozilo ima TAG I kategorije a uz to i prikolicu, Tag se prekonfiguriše na II kategoriju (isto i za kombi vozila, ako je II kategorije, može da se prekonfiguriše na III kategoriju). Ovde mora da se vodi računa i o sledećem: kada se povećava kategorija vozila, OBAVEZNO moraju da se slažu registarske oznake na vozilu i na TAG uređaju, jer sistem priznaje neslaganje registarskih oznaka SAMO za vozila I kategorije, dok je za sve druge OBAVEZNO da se podudaraju, odn. NIJE DOZVOLJENO PREMEŠTANJE UREĐAJA IZ JEDNOG VOZILA U DRUGO osim za vozila I kategorije (ukoliko se ne slažu tablice, postupa se kao da nema TAG uređaja, ni kartice, odn. naplaćuje se NELOGIČNA relacija ili po IZGUBLJENOJ/OŠTEĆENOJ kartici, GDE SE CENA FORMIRA NA TAJ NAČIN ŠTO SE NAJDUŽOJ RELACIJI NA TOM AUTO-PUTU ZA TU KATEGORIJU VOZILA, DODAJE 460 din.). Druga važna stavka za ovu radnju je to što ova prekonfiguracija MORA da se obavi PRE ULASKA NA AUTO-PUT. Ukoliko se desi da se takvo vozilo, koje nije izvršilo prekonfiguraciju, POJAVI na ulaznoj traci za ENP, biva vraćeno i upućeno da uzme predmagnetisanu karticu, te da skloni TAG uređaj u zaštitnu kesicu-kutiju, kako bi izbegli da se na izlazu naplati i na ovaj način. Verujte, iz ličnog iskustva, 80% vozača koji vuku prikolice NE UME LAKO DA VRATI VOZILO UNAZAD. Kad se više takvim vozilom NE VUČE PRIKOLICA, postupak je potpuno ISTI, odn. vrši se prekonfiguracija na MANJU kategoriju, samo je rezultat malo drugačiji: ako se ne izvrši ponovna prekonfiguracija, svaki prolazak auto-putem će biri registrovan i naplaćen za veću kategoriju od stvarne i sistem će regularno takva vozila da propusti, za razliku od situacije kad je na TAG-u manja kategorija od stvarne, vozilo će biti zaustavljeno, odn. rampa NEĆE da se podigne, i naplata se vrši po drugačijoj proceduri, u ručnom režimu. Ove prekonfiguracije možete da vršite neograničeni broj puta, čak i više puta u toku jednog dana i ne utiču na rad uređaja, osim što može da se desi da pojedina prodajna mesta nemaju uređaje za formatiranje TAG-ova, odn. prodaju isključivo ENP pakete, EKO pakete i sl. SAMO ZA I KATEGORIJU.
- druga mogućnost je da TAG uređaj za koji znate da nije odgovarajući, ostavite u kući, stanu, firmi, ili u zaštitnoj kesici/kutiji i da ga uopšte ne koristite za to putovanje, odn. koristite magnetne kartice za utvrđivanje relacije koju koristite na auto-putu.
- treća mogućnost je da nabavite drugi TAG sa odgovarajućom kategorijom, što mnogi imaju, ali onda mora strogo da se vodi računa o korišćenju (najbolje je vidno ih obeležiti po kategorijama, markerom, npr.), da se koristi isključivo jedan uređaj, a drugi da se čuva u originalnoj kutiji/kesici (ako je oštećena, može da pomogne i folija, tetrapak i slično metalno za zaštitu), kako i drugi TAG ne bi bio očitan na ulazu/izlazu.