Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Koja crna struka, mi nemamo ništa stručno što može da izvede pravi zaključak.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=619843#p619843:1egyowfe je napisao(la):
slaninar » Sre Maj 01, 2019 9:07 pm[/url]":1egyowfe]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=619829#p619829:1egyowfe je napisao(la):
astrodule » Sre Maj 01, 2019 8:54 pm[/url]":1egyowfe]Kakav crni referendum za ovakve stvari. Struka to treba da donese odluku. Ne može narod koji ne razume osnovnu ekonomiju da odlučuje o novcu.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока

Mislis strucni ljudi kao i oni u agenciji za bezbednost saobracaja? Pa da imamo strucne ljude a ne lopurde odavno bi sklonili te glupe naplatne rampe i ne bi usred letnje sezone i za vreme praznika imali kilometarske kolone na njima.

O tome pričam uporno godinama.
 
Zar nije EU naložila zemljama koje imaju vinjete da predju na sistem naplate po km do nekog roka?

Naplata po km je poštenija, samo je treba modernizovati.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=619923#p619923:31e951zt je napisao(la):
milaki990 » Čet Maj 02, 2019 1:54 pm[/url]":31e951zt]Zar nije EU naložila zemljama koje imaju vinjete da predju na sistem naplate po km do nekog roka?

Naplata po km je poštenija, samo je treba modernizovati.

Kako mislis modernizovati? Pojeftiniti? Jer kad vidim ono u Hrvatskoj, Italiji a bogami i u Francuskoj uopste mi se ne vozi auto. Skuuuupoooo brate sve usi zavrcu.
Sta ce ti bolja modernizacija od Madjarske. Stavili ljudi svuda kamere po autoputu, pa ako ne platis stigne ti racun kuci. A imaju i te neke zupanijske vinjete koje su za lokalce super. A to da je EU nalozila da se ukinu vinjete je vest koja je objavljena u nasim novinama, a mozete zamisliti i zasto. Ispada sad da je nas nacin placanja putarine najpravedniji. Ma stoposto, zato ce i nemci od 2021 da uvedu vinjete, bas sto im je EU zabranila da to urade. Pa sad vidite koliko to pije vodu, ta zabrana?
 
Nikad neće svi biti zadovoljni. Oni koji voze češće po auto-putu su za vinjete, mi koji idemo jednom u par meseci smo za naplatu po kilometru.
 
Upravo tako. I ja mislim da je sistem napate po kilometru pošteniji od vinjeta. Ipak ima dosta ljudi koji mnogo voze i baš nerealno mnogo plaćaju. Za njih bi dobro da uvedu i sistem godišnje karte, koja bi mogla da bude realizovana kao personalizovani tag.
 
Takodje mislim da je naplata po kilometru poštenija...Tranzitnim turistima treba naplatiti punu cenu a domaćem korisniku bi preko taga trebalo na mesečnom nivou obračunati popust u zavisnosti od predjene udaljenosti u jednom obračunskom periodu to jest mesecu
 
@Slaninar

Odluka Evropskog parlamenta iz 2018 godine je da do 2023 svi kamioni preko 7.5 t predju na naplatu po kilometru i po klasi Euro motora a do 2027 sva van vozila do 3,5t i tetetna do i preko 3,5 t to jest komercijalna.

Za privatna vozila trenutno ne postoji obavezujuća preporuka i to si u pravu ali postoji preporuka da se ide u tom pravcu..

Sve zemlje koje pominjes Madjarska ,Nemačka itd imaju već naplatu po kilometru za teretna vozila!!! Naravno na moderan način preko satelita.

Pisali smo već koliko takav sistem košta i da nije racionalno da Srbija sada uloži stotinak miliona Eura u novi satelitski sistem da bi privatna vozila mogla preći na e-vinjete posebno iz razloga što je nekoliko miliona već uloženo u postojeći sistem.

Sto kaze astrodule i ostali nekome odgovara jedno nekome drugo ali svakako nekakav sistem mora postojati i svaki sistem ima svoju cenu prednosti i mane.
 
Pošteno za inkasante što su u neefikasnom sistemu stekli lepo bogatstvo.
Pošteno da se čeka u kolonama kad su veliki praznici ili tokom leta ? Pošteno da velike pare idu na hiljadu i kusur inkasanata umesto da se pametnije ulože ? Drže te inkasante samo da bi neko velike pare dobijao na kontu zapošljavanja preko veze i vezice.
 
Fascinantno je kako svi vide tih 1000 i kusur inkasanata za koje bih da se ja pitam zaposlio ljude invalide i slicne kategorije a ne vide ostalih 200 i kusur hiljada po opstinma okruzima i javnim preduzećima.
 
Kako ne vidimo i te u opštinama, raznim državnim službama ?
Glupo je mešati teze, gužve na autoputu prave naplatne rampe a ne opštinski službenici.
A invalidi ako već misliš da ih zapošljavaš treba im obezbediti daleko bolje uslove za rad. Surovo je da rade u okruženju gde su velike koncentracije izduvnih gasova, raznih isparenja motornih vozila, da ne pričam o finoj prašini sa kočionih obloga, lamele, prašini sa pneumatika bez blizine sanitarnog čvora. Mislim da ima prijatnijih mesta za rad.
 
Onda u opštinsku upravu invalide a opštinare na rampe...
Ali opet ostaju redovi u postama bolnicama,marketina ,bankama...da su nam samo rampe problem,gde bi nam kraj bio..Recimo vinjeta u Rodi bi mi itekako odgovarala...jedino pravicno je plati ono sto koristis onoliko koliko koristis...
 
@StaraMo
U pravu si sto se tice kamiona i komercionalnih vozila, ali to uopste nisam spominjao, nego milione i milione privatnih automobila.Kao sto rekoh, za one koji veoma retko koriste autoput ima jednostavno resenje, dnevna vinjeta. Ma sve se moze kad se hoce. Jos mozemo da diskutijemo sta je u Srbiji bolje ovo ili ono, ali kad poskupe( a poskupece kad tad) i izjednace cene kao i u Hrvatskoj, onda nemojte da kukate kako vam je skupo.Ali ajde, eto da vidimo kad uklone Nais i Doljevac, hoce li to biti brze i nece li biti toliko guzve kao do sada?
 
Dnevna vinjeta? Pa nije država luda da pravi vinjete kako odgovara ljudima. To znači da će biti vinjeta za 7 dana, mesec, 6 meseci i godišnja (nešto na tu foru)

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Kome su putarine po pređenom kilometru skupe uvek ima besplatnu alternetivu.Zašto bih ja plaćao sedmodnevnu vinjetu nekoliko puta godišnje ako mi autoput realno treba 40-ak sati godišnje. Za one koji koriste autoput češće, kao što napisah, uvek postoji besplatna alternativa.
 
U cemu je problem sa naplatom preko TAG sistema ?
Pomenjete samo vinjetu i naplatu preko saltera-inkasanta a postojeci TAG vam se ne svidja ? Radi kao prepaid mobilini. Kada imas kredit koristis. :)
Naravno i odgovarajuca signalizacija i obelezavanje TAG koridora.
A za pametnjakovice koji blokiraju TAG traku par saobracajnih patrola deluju vrlo vaspitno.
Placamo slikanje na tehnickom 3500 svake godine a mnogo je 2020 din za tag koji traje godinama?
 
Jeste, mnogo je.
Jer zašto bi neko od nas plaćao opremu koja faktički služi njima?
Kupujemo li bar-kod čitač maloprodajnim lancima?
Šalu na stranu, vezivanje traga za vozilo, ograničen broj uplatnicu mesta, problemi sa eventualnim kvarovima...
Sve su to faktori koji odbijaju vozače od TAG-a i ENP-a

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
laki72":39xmzw8z je napisao(la):
Šalu na stranu, vezivanje traga za vozilo, ograničen broj uplatnicu mesta

Lakijev komentar kao da je pisao preko Gugl translejta...

Za većinu stvari si u pravu,sem da se vezuje za vozilo.To je bilo u početku a sada je to samo za kombije i kamione i za putnička vozila poput pikapa i slicno.Obična putnička vozila mogu svoj tag koristiti bez obzira na tablice.

Slažem se apsolutno da bi država mogla da u cilju ubrzanja i smanjenja gužvi subvencioniše cenu taga na 1 dinar posebno što bi u velikoj nabavci sigurno postigla povoljnu cenu kod proizvođača.

@Gorštak je pomenuo kamere kao alternativu tagu i istina je da vrlo verovatno u bliskoj budućnosti i to dolazi na red kao na primeru Grčke koja upravo ima tender za takav sistem ali pošto ima problema sa malim žutim tablicama sad se vodi polemika tamo ko će da plati zamenu tablica.

Turci su na primer svoje tagove slične našima zamenili sa običnim Rfid nalepnicama slicne onim na skupim parfemima u prodavnicama i te nalepnice prodaju kroz sistem PTT i pumpi tako da su rešili moguće probleme sa baterijama,cenom taga i distributivnom mrežom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=620004#p620004:1jjkg8t1 je napisao(la):
tzoran1 » Čet Maj 02, 2019 11:04 pm[/url]":1jjkg8t1]U cemu je problem sa naplatom preko TAG sistema ?
Pomenjete samo vinjetu i naplatu preko saltera-inkasanta a postojeci TAG vam se ne svidja ? Radi kao prepaid mobilini. Kada imas kredit koristis. :)
Naravno i odgovarajuca signalizacija i obelezavanje TAG koridora.
A za pametnjakovice koji blokiraju TAG traku par saobracajnih patrola deluju vrlo vaspitno.
Placamo slikanje na tehnickom 3500 svake godine a mnogo je 2020 din za tag koji traje godinama?

Evo primer rampe u Preljini: samo 2 prolazne trake, obe rade i na kartice i TAG. Kako mi onda to TAG ubrzava prolaz? Nikako! Plus moram da pazim da svojim TAGom ne otvorim rampu nekom ispred sebe (kod nas je očitavanje tag-a postavljeno na samom ulazu u kanal umesto ispred rampe, što omogučava vrlo brz prolaz - zato je, između ostalog, onaj mamlaz i ubio ženu na Bubnju). Ovako kako je u Preljini je i na VELIKOJ većini rampi kod nas, plus već čuvena glupost na velikim rampama: tag trake sasvim desno. Nešto tu kao malo ispravljaju, ali nema posebnih tag linija 1-2km pre rampe.

Dodatno, kod nas PP dopuna tag-a nema bilo kakav popust. U Hrvatskoj npr dobijam popust od preko 20%.

Što bi rekla moja gospođa, pomalo autošovinistički ali i tačno: nije žvaka za seljaka :) Ili da politički korektno titlujem: još jedna u nizu stvari kod nas gde je forma pojala suštinu!!
 
@sev,gospodja je potpuno u pravu,daleke 2007 kada smo pustili prve tag trake bili smo rame uz rame sa ostatkom sveta.

Na primer Hrvati su posle nas uveli tag i to sistem "Stop and Go" gde si morao da zaustavis vozilo pa tek onda da nastavis dalje...i onda su ljudi lepo uveli online dopunu,potpuno nove elektronske rampe bez ljudi,brze trake,politiku popusta....

A mi ostali skoro na istom...makar da kao što to radimo u životu pogledamo nekada i u komšijsko dvorište.
 
Alo bre ljudi, ja hocu da kazem da mi je i jednom godisnje ako idem od Subotice do Dimitrovgrada tamo i nazad 4000 din. puno.Poredjenja radi u Svajcarskoj godisnja vinjeta kosta 50 CHF. A gde su njihove plate,a gde su nase. O tome celo vreme pricam, plus guzve na naplatnim... Pa sad vi vidite sta je pravednije? Nego , ja mislim da smo mi navikli da nas lese, pa nam je to sve kao ono, normalno.
 
Ukinuti naplatne rampe zamjeniti kamerama i cao
Umjesto da primjene novi sistem odma na novom autoputu ne oni ce stavljati kucice
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=620047#p620047:wfjxvrkz je napisao(la):
sev » Fri May 03, 2019 8:58 am[/url]":wfjxvrkz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=620004#p620004:wfjxvrkz je napisao(la):
tzoran1 » Čet Maj 02, 2019 11:04 pm[/url]":wfjxvrkz]U cemu je problem sa naplatom preko TAG sistema ?
Pomenjete samo vinjetu i naplatu preko saltera-inkasanta a postojeci TAG vam se ne svidja ? Radi kao prepaid mobilini. Kada imas kredit koristis. :)
Naravno i odgovarajuca signalizacija i obelezavanje TAG koridora.
A za pametnjakovice koji blokiraju TAG traku par saobracajnih patrola deluju vrlo vaspitno.
Placamo slikanje na tehnickom 3500 svake godine a mnogo je 2020 din za tag koji traje godinama?

Evo primer rampe u Preljini: samo 2 prolazne trake, obe rade i na kartice i TAG. Kako mi onda to TAG ubrzava prolaz? Nikako! Plus moram da pazim da svojim TAGom ne otvorim rampu nekom ispred sebe (kod nas je očitavanje tag-a postavljeno na samom ulazu u kanal umesto ispred rampe, što omogučava vrlo brz prolaz - zato je, između ostalog, onaj mamlaz i ubio ženu na Bubnju). Ovako kako je u Preljini je i na VELIKOJ većini rampi kod nas, plus već čuvena glupost na velikim rampama: tag trake sasvim desno. Nešto tu kao malo ispravljaju, ali nema posebnih tag linija 1-2km pre rampe.

Dodatno, kod nas PP dopuna tag-a nema bilo kakav popust. U Hrvatskoj npr dobijam popust od preko 20%.

Što bi rekla moja gospođa, pomalo autošovinistički ali i tačno: nije žvaka za seljaka :) Ili da politički korektno titlujem: još jedna u nizu stvari kod nas gde je forma pojala suštinu!!
Mozda bi dodavanje jos po jedne trake na frekvetnim naplatnim rampama popravilo situaciju?
I na velikim odvajanje tih traka kilometar pre naplatne.
Mozda bi stajanje na rampi u trajanju od JEDNE sekunde spasilo neciji zivot ?
Ima ih po drzavnim agencuijama za bezbednost saobracaja ko g.... ali izgleda imaju preca posla od onog za sta su placeni...
Sve je to resivo sa mizernom kolicinom para i za par meseci u odnosu na uvodjenje potpuno novog sistema. Da, ostali smo zamrznuti sa resenjima u nekom vremenu od pre deset godina zato sto smo... to sto smo.

@slaninar
kod nas bi godisnja vinjeta bila bar 200 evra :)
Pa u Madjarskoj je 120 evra godisnja a 200 metara koriscenja autoputa od granice do iskljucenja za Segedin kosta samo 5 evra vinjeta od 4 dana ili godisnnja 16 evra ako cesto idete do Segedina :)
Kod nas se racuna ovako. 2 mil vozila puta 200 evra je 400 mil evra godisnje u budzet. Odlicno uvodi vinjete i da budu obavezne. Kada Srpski kmetovi imaju para za skupo gorivo Imaju i za vinjete. :bash:
 
Istini za volju, u nekim stvarima je naš tag bolji od hr: sam uređaj (ovaj novi) ima jasniju indikaciju očitavanja od hrvatskog i malo je manji (a svakako diskretniji). Najveća prednost našeg je što pri dopuni stanje je raspoloživo real-time, a kod hrvatskog je paketna obrada (mora da se čeka 15-30min da stanje bude raspoloživo, što ume da nervira).

Koristim oba.

Ali kao što rekoh, kod nas je TAG sistem skoro potpuno obesmišljen politikom uvođenja ENP kanala (uzgred i "da se kaže da imamo") i politikom nemanja popusta. Dakle, niti imam popust, niti, kada je prava gužva, ppđem brže. Glupost do neba i posledica uranilovke u JP!!
 
На овогодишњем сајму аутомобила на штанду "Путева Србије" су ми рекли да би требало до лета да се уведу и већи попусти и уплата путем интернета.
 
Evo na primer šta sprečava Puteve i grad Beograd da se dogovore i omoguće plaćanje javnih garaža i javnih otvorenih parkirališta poput onog na Adi itd preko taga.

Zašto se u ovoj zemlji bar malo ne razmišlja unapred.

Zašto se sa Bosnom ili Hrvatskom ne potpišu ugovori o interoperabilnosti itd itd.
 
Vrh