Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Meni rece drugar da su na standu puteva srbije na sajmu pricali kako je vec krenula objednjina naplata za SMK i ALB
 
Evo koliko će ovog leta jednog Turčina iz Berlina recimo koštati putarina kroz Češku pa Slovačku,Madjarsku,Srbiju i na kraju Bugarsku...Srbija je pogadjate najskuplja obzirom da mora da plati i u dolasku i povratku a u ostalim zemljama moze da prodje jeftinije ako uzme mesečnu vinjetu.Mrzelo me je da racunam kilometraze pa ako neko hoće nek dopiše.
czech.JPG


slovakia.JPG


hu.JPG


srb.JPG


bulgaria.JPG
 
Evo koliko će ovog leta jednog Turčina iz Berlina recimo koštati putarina kroz Češku pa Slovačku,Madjarsku,Srbiju i na kraju Bugarsku...Srbija je pogadjate najskuplja obzirom da mora da plati i u dolasku i povratku a u ostalim zemljama moze da prodje jeftinije ako uzme mesečnu vinjetu.Mrzelo me je da racunam kilometraze pa ako neko hoće nek dopiše.
Pogledajte prilog 158040

Pogledajte prilog 158041

Pogledajte prilog 158042

Pogledajte prilog 158043

Pogledajte prilog 158044

Jel je ovo sa cenama posle poskupljenja?
 
Češka godišnja je prilično jeftina. Mislim i za Slovačku. Madjarska je preskupa sa druge strane.
 
Do leta koje godine?

 
Juče sam uplatio 4000 na tag, a naplaćeno mi je 3760. Ako se neko pitao kako u praksi izgleda 6% popust za tag.
Zanimljivo bi bilo čuti koliko Enpay sad naplaćuje putarinu.
Oni su svoj biznis temeljili na 5 ili 8(nisam siguran) posto popusta koje imaju pravna lica koja su dala bankarsku garanciju.
Ako bi obračunavali popust od 6 posto bili bi na gubitku.

Ako ne daju popust ,korisnici će preći u JPPS.

Da bi radili u plusu morali bi imati bar 12 posto popusta a to bi opet onda skoro pa anuliralo povećanje cena putarine.
 
Mogu Putevi da prave olakšice za kupovinu TAGa ali su prepreke pravne prirode daleko nemerljivije.Ko je recimoregistrovao auto kao preduzetnik mora da ispuni proceduru za pravna lica a to znači:
- kod notara po overu OP obrasca, trošak, čekanje u redu...
- na drugi kraj grada po potvrdu o plaćenom porezu. Reformom poreske uprave su mi Poresku preselili sa lokacije koja mi je 3 km daleko na lokaciju koja mi je 17 km daleko - isto čekanje i troškovi, potvrda se dodatno čeka 5-10 dana.
- to sve šalješ na email i čekaš, razmenia informacija i slanje taga poštom, tu ko zna koliko se tek čeka...
Važi za prepaid, što je besmisleno jer kupovinom prepaid taga se ne stvara dužničko-poverilački odnos niti je takav odnos moguć. Stoga je besmisleno da mi traže papire i potvrde kao da uzimam kredit u banci. Prepaid tag bi trebalo izdavati na saobraćajnu i ličnu bez obzira ko je vlasnik. Na kraju krajeva lična karta ima čip gde se u APRu može proveriti da li ima ovlašćenje vezano za PR ili pravno lice koje zastupa.

Obzirom da je mnogo ovakvih vozila, svi oni će imati motiv da kupe tag jedio ako baš često izlazena AP.

O strancima da ne pričam.
 
Poslednja izmena:
Da ne zna neko kako se hrvatski ENC konfiguriše i za BINA Istra putarinu?
 
Moze i u poslovnicama AMSS (doduse ne svim) da se "raskin" ugovor ili ti da se prekonfigurise uredjaj da vise nije u sistemu EnPay firme vec na fizicko lice.
Ima na sajtu EnPay-a prodajna mesta gde moze to da se odradi.
Bio sam u AMSS poslovnici kod Arene (koja je na spisku na ENPay sajtu) i radnica kaže da može da radi rekonfiguraciju taga samo u smeru prepaid -> postpaid, a da za vraćanje taga na fabričko stanje tj. prepaid mora da se ode isključivo u Allyes poslovnicu u Bulevaru Milutina Milankovića, iz razloga što prvo moraju da provere u sistemu da li nalog ima dugovanje pre nego što ga zatvore i vrate na prepaid, a te mogućnosti nema u AMSS-u.
 
Pa i nisu više toliko loši. Prag - Brno je renoviran i proširen. Davno sam išao kao istoku pa se i ne sećam.
 
Zanimljivo bi bilo čuti koliko Enpay sad naplaćuje putarinu.
Oni su svoj biznis temeljili na 5 ili 8(nisam siguran) posto popusta koje imaju pravna lica koja su dala bankarsku garanciju.
Ako bi obračunavali popust od 6 posto bili bi na gubitku.

Ako ne daju popust ,korisnici će preći u JPPS.

Da bi radili u plusu morali bi imati bar 12 posto popusta a to bi opet onda skoro pa anuliralo povećanje cena putarine.
Videćemo kada dođe obračun 15. aprila da li ostajemo na ENPay-u ili pravac Pošta.
 
Da li to znači da ako sada kupujem TAG za HR, na recimo NP Lipovac, da odmah treba da naglasim da treba da bude konfigurisan i za BINA Istra ili to mora na nekom prodajnom mestu BINA?
 
Da li to znači da ako sada kupujem TAG za HR, na recimo NP Lipovac, da odmah treba da naglasim da treba da bude konfigurisan i za BINA Istra ili to mora na nekom prodajnom mestu BINA?
Kako sam razumeo, mora da se ide u BINA Istra da se i kod njih otvori nalog. Mislim da HAC ne može da otvori nalog za BINA Istru. Da može, verovatno bi mi onda gospođa koja me je pozvala, naglasila da mogu i u Lipovcu, jer je skontala da dolazim iz Srbije.
 
Nisam skapirao da li cemo mi koji imamo vec tagove koji su vezani za platnu karticu morati da ih menjamo da bismo ih koristili u Makedoniji (nakon sto sistem sa Makedonijom proradi naravno) ili cemo moci i dalje da koristimo ove koje imamo?
 
Поштовани,
Поводом питања које сте упутили Корисничком центру ЈП „Путеви Србије“ , обавештавамо Вас о следећем:
1. Потребно да уређај реконфигуришете, односно вратите га у припејд стање у пословницама овлашћеног дистрибутера „ALLYES“ , и затим одете у пословницу ЈП „Путеви Србије“ , у Устаничкој 64/5спрат, у Београду, како би се исти конфигурисао за портал „Open Balkan“.
2. Рачун се обрачунава у динарској валути.
3. „Open Balkan“ од 28.12.2022. године, тренутно је доступан само у Републици Србији, и важи за физичка лица и возила 1. Категорије. Цене путарине можете наћи на званичној интернет презентацији ЈП „Путеви Србије“ , на следећем линку https://www.putevi-srbije.rs/index.php/sr/kategorizacija-vozila-cenovnik-putarine , као и путем бесплатне мобилне апликације „Putevi Srbjie“ .
@dervisbegovic_
 
Spremam se za put u Hrvatsku i gledam, bar u pogledu Istre: jedno 40% manje se plaća cestarina ukoliko se koristi TAG.

Javljam iskustva nakon Uskrsa.
 
Vrh