Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Malopre prošao Pakovraće -Preljina i na displeju je pisalo 50.
 
hvala na pojasnjenju.

Vidim na sajtu sledece:
Од 1.4.2023. године на вредност авансне уплате на уређај за електронску наплату путарине остварује се попуст на унети износ од 6%.

Ranije je bilo za min. uplatu od 10.000 pa su digli na 20.000 ostvaruje se popust od 4%
 

D91-N82XkAgBq0C.jpg
 
Sad mi vise nista nije jasno..... Da li open balkan daje popust ili ide samo na pripejd.... Sve mi se pomešalo
 
Znači da zaključimo.

1.Pripejd ostvaruje popust tako što pri uplati pd 3760 dinara ma tag dobijate 4000 din.

2.Open Balkan Web seevis Puteva uz tag kupljen u Pošti ili neki drugi prekonfigurisan tag ostvaruje popust od 6 posto prilikom obrade u data centru i sa kartice se skida taj umanjen iznos.

3 Enppay nije u mogućnosti da daje popust korisnicima jer je njihov sistem rada ustvari zarada od 8 posto koje dobijaju od Puteva gde su položili bankarsku garanciju kao i druga pravna pospejd lica i taj popust ostvaruju redovnim izmirivanjem obaveza.

Cenu koju vidite na displejima je nova cena od 14 posto.

Ostaje jos nepoznanica da li si prilikom priprjd dopune na kabinama direktno dobija popust ili se to računa kao vanredna dopuna.
 
Ja kad sam govorio da je enPay firma koja nije ni trebala da postoji, niko se nije složio. Da su putevi u startu imali postpaid naplatu, ne bi ni bilo potrebe da se otvara ova fiktivna firma zbog koje sad moram da idem na dve adrese i preregistrujem tag.
 
Znači da zaključimo.

1.Pripejd ostvaruje popust tako što pri uplati pd 3760 dinara ma tag dobijate 4000 din.

2.Open Balkan Web seevis Puteva uz tag kupljen u Pošti ili neki drugi prekonfigurisan tag ostvaruje popust od 6 posto prilikom obrade u data centru i sa kartice se skida taj umanjen iznos.

3 Enppay nije u mogućnosti da daje popust korisnicima jer je njihov sistem rada ustvari zarada od 8 posto koje dobijaju od Puteva gde su položili bankarsku garanciju kao i druga pravna pospejd lica i taj popust ostvaruju redovnim izmirivanjem obaveza.

Cenu koju vidite na displejima je nova cena od 14 posto.

Ostaje jos nepoznanica da li si prilikom priprjd dopune na kabinama direktno dobija popust ili se to računa kao vanredna dopuna.
Jedino sto je ostalo nerazjasnjeno je da li postoji popust na prepaid uplatu preko 20K RSD
 
Jedino sto je ostalo nerazjasnjeno je da li postoji popust na prepaid uplatu preko 20K RSD
Sad pogledah na sajtu i što se pripejd dopune tiče pominje se samo 6% .

Znači nema one skale kao nekad,bar je ja ne vidim.

Takodje piše da na kućicama nema popusta na dopunu.

Za postpaid takodje piše samo popust 6%.
 
Nisam razumeo. Imam ENPay tag, da li mogu negde samo da ga prebacim/rekofigurišem na Puteve Srbije (onaj koji ostvaruje popuste) ili moram da kupujem taj?
 
Treba da ga odneseš u eNpay na adresu pa da ti ga prebace u pripejd. Onda možeš da aktiviraš Open Balkan ili da ostaneš na pripejd. Ja ću to ovih dana da uradim samo da nađem vreme
 
Za 6% popusta ne pada mi na pamet da menjam ENPay. Na 3000 dinara to je 180 dinara popusta ili 1 litar goriva koji će svako da uštedi tako da smanji brzinu na auto-putu za 6%.
 
Ne postoji, imao je i onaj popust od 10k do 25k 4%, malopre uplatih 11k i pitah kaze nema vise ni jedan drugi popust osim ovog od 6% i nebitno je da li uplatite 100 dinara ili 100k.
Hvala na info. Inace, taj prag je dignut od nove godine na 20.000 (4%), tako da svakako i sa 11k nisi mogao da ga ostvaris.

Nemam dilemu onda dal da prelazim na open balkan onda, ako je jednak popust.
 
Tehnički je identičan tagu u Grčkoj, Federaciji i Republici Srpskoj.
Takodje novi Hrvatski sustav za cestarine je predvideo i tag koji je tehnički identičan našem.

I nije ovo samo pitanje taga.Ovaj web servis bi u budućnosti mogao da ima opciju kupovine vinjeta za Bugarsku,Sloveniju,Madjarsku itd.

Ključna stvar je što JP može da sklapa ugovore sa drugim upravljačima puteva po Evropi a plaćanje je već inkorporirano u web servis jer ste prethodno vezali svoju platnu karticu.

Znači ,teoretski pre puta recimo u Austriju mogli biste preko aplikacije kupiti vinjetu za Madjarsku i Austriju i time bi na jednoj aplikaciji završili sve što vam treba za put.

Mogućnosti su velike ali je potrebno i dosta toga još ispregovarati i potpisati.

I nisu oni ovde izmislili ništa epohalno...EETS provajderi za komercijalni saobraćaj postoje već nekoliko godina i pokrivaju skoro pa celu Evropu...Neki od njih su DKW,Uta,Telepass itd.
 
Da li trenutno Open Balkan tag radi bilo gde osim u Srbiji?
 
Da li trenutno Open Balkan tag radi bilo gde osim u Srbiji?
U ovom trenutku u Srbiji a jedan broj test vozila je već u funkciji testiranja u obe zemlje kao i Albaniji gde imaju samo jednu rampu.

Najbitnije da su rešili većinu birokratskih zavrzlama jer u te dve zemlje sistem naplate je u velikom delu u rukama stranih korporacija.

Što se Srbije tiče sve je spremno i treba prelaziti na novi web servis jer se u bliskoj budućnosti planira još benefita za korisnike te vrste taga koji će se mnogima dopasti.
 
Znači, u suštini, ako te dobro razumem, očekuješ npr. u toku ove godine da tag koji prebacim u Open Balkan bude operativan i u Makedoniji i Albaniji?
 
Tačno tako,veće su šanse da bude nego da ne bude.

Paralelno Open Balkanu dva entiteta u Bosni rade istu stvar i planiraju letnju sezonu kao cilj.Odmakli su prilično i čak planiraju da neke rampe na granicama entiteta koriste zajednički,tj da ne dupliraju kapacitete bezveze.

Ako Crna Gora pokaže spremnost mogli bi se i sa njima dogovoriti.

Ponavljam samo birokratija i ugovori sa vendorima su problem a sa druge strane politički strah da neko tu ne izgubi mrvicu suvereniteta.
 
Vrh