Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Drobnjak jutros rece da ce se uvesti putrina za slepere ne magistralnim putevim. Da bi ih vratili na autoputeve i time smanjile guzve koje prave sleperi.
 
To se najlakše rešava vinjetom. Na autoputu putarima, a na državnim prvog i drugog reda vinjeta.
Ne treba ni putarinu udrobiti kao Grci - od tursko-grčke granice Ipsala/Kipi, do Asprovalte 4 naplatne rampe, a ne silazim sa istog puta (0,7, 1,7, 1,2 i 2,5e).
 
Jutros Asprovalta - Solun - granica još tri rampe.
A kako se slatko ispričah i smejah sa Makedoncem na prvoj rampi, uz sve pominjanje nekih imena.
I završi sa: "J..o nas kod nas rastavi!"
U svem tom cepkanju, Grci su jedino pametno postavili table sa cenama po kategorijama.
 
Nekad nijedna naplatna sad na svakih 20 km pa im zato šleperi razrovaše lokalne puteve.
 
Možda sam već ovo negde napisao ali je vrlo zanimljiv primer kako se putarinom rešavaju i drugi problemi.Naime poznajem čoveka koji u svojoj privatnoj firmi ima preko 10 kamiona koji svakodnevno idu za Leskovac,Čačak,Suboticu,Šabac itd.
Niti na jednom vozilu nema tag a na moje pitanje zašto ih ne nabavi prosto kaže da na ovaj način ustvari zadržava vozače jer ugovorena cena po kilometru mu nije dovoljna za održavanje,plate i profit naravno.Naime na primeru Čačka svaki dan vozaču daje na ruke 5200 dinara,ovaj naravno vozi Ibarskom,odredjenom svotom ponekad časti odredjene ljude i tako vozač mesečno namakne sebi od 40-60 hiljada dinara.Za Niš i Leskovac je malo komplikovanije uglavnom se uključe u Velikoj Plani a u povratku kod Aleksinca čime praktično plaćaju samo polovinu tj nešto manje od 6.000 u odnosu na oko 12.500hiljada koliko je BGD-LE.I tu sada nije pitanje vinjete jer za komercijalni saobraćaj ide naplata po kilometru u celom svetu,ovde je pitanje što se zakoni ne sprovode i glupo je trošiti reči kako bi trebalo ili nebi jer decenije iza nas takvog ponašanja dokazuju suprotno, tako da ova najava Drobnjaka o postavljanju portala sa kamerama deluje kao jedino logično rešenje jer će svaki kamion biti zabeležen svaki put na tim rutama na kojima najčešće izbegavaju naplatu pa makar mogu da izvrše analizu koliko novca su izgubili.Nisam baš siguran na koji način će to biti naplaćeno prevoznicima verovatno neka uredba ili zakon čak mora biti donet,ali ajde čekamo pa ćemo videti rezultate.
 
Pa čekaj jel tebi draže da taj vozač uzme pare ili Vučić? Meni vozač. Ako je drugo pitanje bezbednosti, Vučić ako se jadan sikira, nek smanji putarine da bi privukao više ljudi na bezbedniji autoput i spasao živote.
 
Skupa naša putarina. Za teretne, posebno.
Tabanovci - Predejane 310 dinara za dvadesetak minuta vožnje. U Batočini ne videh koliko je, ali nije ispod 600. Lep ručak. Zato ne treba da čudi što ljudi izbegavaju. Kamiondžija može lepo da uštedi zaobilaženjem naplate. A za državu, dvostruka šteta: em nije uzela, em na drugim putevima prave gužvu i habaju ih.
 
Može delimično to da se reši i ograničavanjem kretanja na magistralnim i regionalnim koji su alternativa autoputu, zabranom kretaja u određena doba dana.
 
Šta da kažem kad ti isti vozači u svakom od tih vozila imaju pisaću mašinu da bi sami sebi kucali potvrde o korišćenju godišnjeg odmora i na taj način izvrdali poštovanje vremena pauze i odmora,sada su počeli oštrije kontrole i traže obavezno trake za mesec dana unazad.Znak o zabrani preko odredjene tonaže izvrdaće otpremnicams da baš tu negde imaju utovar/istovar itd itd ali mislim da generalno dok sa obe strane postoji volja za izvrdavanje propisa do tada svako se mora boriti za svoj dinar mada nas sve to posle košta.Nije ovo sa izvrdavanjem putarina ništa novo,traje već decenijama samo je sada sa novim pravcima došlo do izražaja jer je dostupnije širem krugu ljudi
 
Znam sve vozačke fore, probao sam nekad i taj hleb, ali sve je samo pitanje dobre volje. Kako svi ti vozači kad odu inostranstvo, osjednom poštuju propise.
Znam za slučaj da je vozača u D zaustavila policija i on je nedostatak 28dnevnih pravdao ptvrdom o GO.
Na slesećoj turi, 2-3 nedelje kasnije, desilo mu se isto. Onda su mu pokazali da je njihovom sistemu već zabeležena prethodna kontrola i ta potrda.
Ali tamošnje kazne za takve prekršaje izražene su sa tri nule. Sa putarinama niko i ne pokušava da mulja, sa pretovarima još manje. Obratite pažnju na šoferke kamiona koji rade zapadnu Evropu - stoji čitava galerija tagova, nalepnica...
 
Ovi stvarno rešili opet da dižu putarine?
Osladio im se ovaj letošnji povećani promet
 
branik":1zwr9ex5 je napisao(la):
Ovi stvarno rešili opet da dižu putarine?
Osladio im se ovaj letošnji povećani promet
https://naissus.info/drobnjak-putarine-ostaju-iste-iako-su-najnize-u-regionu/
 
„Povećan broj vozila koja su prošla kroz Srbiju ovog leta, doneo je i povećan prihod od naplate putarine, koji iznosi 10.322.418.117,99 dinara što je za 39,54 odsto više nego prethodne godine, odnosno za 22,63 odsto više nego 2019. u istom periodu“, navode Putevi Srbije."

https://rs.n1info.com/biznis/od-putarin ... na-vozila/
 
Да, јавна набавка је расписана јуче 09.09.2021., коначно су се сетили

јавна набавка_наплатне станице.JPG

https://www.putevi-srbije.rs/images/pdf ... _poziv.pdf
 
Nekoliko prioriteta M.Pož, Pazova itd a Batočine ,Pojata i Kuzmina nema na spisku logično jer se rade druga resenja.Rok za sve 2023.
 
Од следеће године наш ТАГ уређај ће моћи да се користи и на ауто-путевима у Северној Македонији.

У задњем, септембарском броју дигиталног издања "Аутомото ревије", објављен је чланак о путаринама и у оквиру чланка је и та вест. Такође у плану је коришћење ТАГ-а и са осталим државама Балкана, а које су у оквиру "Малог Шенгена". Цео текст је на странама 16-19 на сајту https://www.amss.org.rs/revija/

чланак из аутомото ревије.JPG
 
Firma Kapsch koja proizvodi tag uređaje koje mi koristimo je partner Turskoj firmi Aselsan koja je instalirala sistem u Makedoniji.Republika Srpska i Federacija takodje imaju naš tj Kapsch sistem tagova i samo je pitanje političke volje i dogovor do sada kočio interoperabilnost.

Drugi veliki proizvođač poput Qfree je snabdevač sistema u Evropi posebno u Grčkoj tako da bi teoretski i sa njima mogli napraviti dogovor.Ove zemlje koje imaju vinjete koriste go-box sa satelitskim prijemnikom sa kojima nismo naravno direktno kompatibilni ali već nekoliko provajdera u Evropskoj uniji prodaje hibridne tag uređaje (box) koji su kompatibilni našem sistemu tako da vrlo brzo možemo ući u EETS zonu.
 
Ništa to nije novo u vezi vinjeta,prvu ozbiljnu priču sam video još 1997/98 kada su Radikali vodili ministarstvo,uradili su studiju o vinjetama i tu je ostalo,dolaskom DOS-a priča se ponovila i ubrzo utihnula,onda je došla Zorana išla je čak i u Slovačku ali kada su videli da je sistem naplate komercijalnog satelitom i e vinjeta 2014 koštala tada 860 miliona eura ugovor na 10 godina,naravno odustala je.Zato je Slovenija uvela a Hrvatska planira uvodjenje sistema koji umesto satelita koristi antene i kamere iznad puta a naplatu putničkog preko vinjeta ili kamera i cena je oko 112.000.000 eura za deonice koje im nisu u koncesiji...Slovence mislim da je sistem koštao oko 110 miliona a i Bugare nešto slično tome.U pozadini taj sistem angažuje trećinu ljudstva i naravno vozila se ne zaustavljaju.
 
Vrh