Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Ovo je za vozila tezine preko 12t, sto i ima smisla, nece da koriste autoput da bi ustedeli 1000din a upropaste lokalni put gde ti treba posle mnooogo vise za prepravke istog.
 
Naravno da ima smisla. Jedini način da teške kamione i šlepere vratimo gde im je mesto.
 
Imamo li u Srbiji negde merne stanice za kamione?
 
blagic":2ualsi5x je napisao(la):
Možda i da se počne voditi računa i o pretovaru.
Svako jutro gledam pretovarene kamione od Obrenovca do Surčina, viri tucanik i po pola metra po sredini... Ali svako jutro.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk
 
Na magistralnim putevima se čeato postavljaju mobilni uređaji za kontrolu osovinskog opterećenja. Bar je tako između Čačka i Zlatibora. Međutim, kao i na drugim polima, kamioni ae mere selektivno, tj. pojedini se ne mere nikako, niti na bilo koji drugi način kontrolišu.
A četvorooaovinski solo kamion može da na sebi ima i 40tak tona materijala. Kako to ore puteve!
 
Nažalost ovo što @branik kaže je istina,pravila se često selektivno primenjuju.Kad je kampanja berbe repe gleda se kroz prste,o izgradnji koridora svi vidite kako to izgleda.Postoje i te mobilne ekipe sa onim crnim kombi vozilima a od skoro imamo instaliran i sistem za merenje u pokretu bez zaustavljanja.Stara priča kao i ona sa putarinama na magistrali.Zakoni postoje ali...
 
Ne znam da li je dozvoljena reklama, Npay ima akciju TAG za 1000 i daju 1000 kredita, tako da ispada gratis. Ja sam sebi poručio a podelio sam link priateljima koji nisu znali i i oni su porucili :p red je da se modernizujem :D
 
Sta dozvoljeno, cak bi trebali svi kolko ko moze da reklamiramo da bi se smanjile guzve.

Samo pazi da ti kuriri koji ti dostavljaju tag ne otkucaju voznju, desilo se na drugom forumu al su nakon zalbe refundirali.
 
hahahahaha mislis da je to slučajno u transportu ili namerno ?
 
Teoretski postoji mogućnost slucajnog ocitavanja taga,najčešće kada se pri transportu ne koristi zaštitna aluminijumska kutija.Enppay je formiran kao postpejd tag i na njemu nema novca kao na pripejdu.
Znači u slučaju da ga je kurir izvadio iz kutije i držao napred mogao je na primer da se iz BGD do Čačka vozi besplatno tj na tvoj račun(samo ako dostavu vrši putničkim vozilima) ali automatski ta vožnja bi ti bila prikazana u aplikaciji sa vremenima a u praćenju pošiljke imaš vreme preuzimanja tako da se lako može dokazati nevinost.

U goroj poziciji su korisnici pripejd taga jer im se automatski skida novac sa taga a bilo je primera ranije da recimo službenik voznog parka stavi u kesu sve tagove sa vozila ode dopuni ih i pri povratku prolaskom kroz ENP traku svaki zaduži sa maksimalnim iznosom

Svako se sad pita kako to nije predviđeno.Odgovor je ona priča gde sam objasnjavao prolazak u metrima u sekundi ,zonu zračenja i broj provera za konkretnu moguću transakciju gde bi višestepene provere sa centrom u real timu bile nemoguće.Maksimalno vreme za to je ispod 0.1 sec pri brzini 60km/h.Naravno svi podaci ostaju i kasnijom analizom sve se da srediti.
 
Kako ga poruciti, registrovao sam se na enp ali nisam registrovao tag

I sta podrazumeva tih 1000din kredita ako ga povezem na postpaid

Послато са Redmi Note 9 Pro помоћу Тапатока
 
Ja sam povezao masterkard i čekam da mi stigne tag koji će biti povezan, to je valjda procedura. A valjda imaš na njemu 1000 dinara kredita a tvoju karticu neće da diraju dok to ne potrošiš, Mislim to je neka logika :D
 
Tag poštom stiže u kesi od metalne folije kako se ne bi događala slučajna očitavanja. Jedino o čemu bi trebalo vvoditi računa je eventualno šlepanje na kamionu autoputem. Tabi bi morao da se uvije opet u tu foliju.
Osim nakaradnog i nestandardizovanog postavljanja traka za enp, kao i nemogučnost prilaza u Preljini kad je velika gužva na isključenju, drugih zamerki za nešto više od godinu dana, vožnje po celoj Srbiji (na svim ap), nemam. Dva puta mesečno stiže račun, 3 dana kasnije skida novac sa uvezane kartice. Čak i ako nema sredstava dovoljno, ne prave dramu, pokušavaju svakog narednog dana dok ne namire račun, a o tome samo obaveste porukom. E, sad, ne znam koliko bi dugo čekali ako bi ta suša na računu potrajala.
Na par manjih isključenja koriste se isti (jedini) kanali za keš i tag, što nije neki problem. Ali ako je to isključenje Batočina, ume da nervira, jer retko kad da baš nema nijedno vozilo i da se prođe bez zadržavanja.
 
Poručio, a već imam jedan na pripejd.
Ako imate pripejd tag, ne morate da nosite uređaj u Beograd, možete da ga prebacite na postpejd u AMSS. Provereno u Preljini kod Čačka.

Poslato sa SNE-LX1 pomoću Tapatoka
 
Evo ako nekog interesuje kako na skici izgleda to očitavanje taga.

1.Ulazite u traku,inicirate kategorizaciju,kamera vas slika i tag biva očitan u zoni od oko 2 metra(štiklirano polje)...

2.Ako vas tu nije očitala antena džabe je posle te zone mahati tagom što mnogi čine.

3.Daljim prolaskom po traci sistem uporedi sliku(sem za outnicko vozilo),kategoriju i podatke na tagu i ako je sve ok rampa se podiže.

4.Prolaskom pored displeja,vidite cenu i ostatak novca,napuštate traku i rampa se spušta..

Ako idete 36 km/h vi prolazite traku za 5 sekundi.A u zoni očitavanja taga ste samo 0,2-0,3 sekunde..Zato je najbolje da tag bude na svom nosaču,bela strana gore i onda problema nema.

1d6b1261ee90094e449001650f0e6ba0.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890583#p890583:3w3wp1wj je napisao(la):
StaraMo » Ned Okt 17, 2021 9:24 pm[/url]":3w3wp1wj]Evo ako nekog interesuje kako na skici izgleda to očitavanje taga.

1.Ulazite u traku,inicirate kategorizaciju,kamera vas slika i tag biva očitan u zoni od oko 2 metra(štiklirano polje)...

2.Ako vas tu nije očitala antena džabe je posle te zone mahati tagom što mnogi čine.

3.Daljim prolaskom po traci sistem uporedi sliku(sem za outnicko vozilo),kategoriju i podatke na tagu i ako je sve ok rampa se podiže.

4.Prolaskom pored displeja,vidite cenu i ostatak novca,napuštate traku i rampa se spušta..

Ako idete 36 km/h vi prolazite traku za 5 sekundi.A u zoni očitavanja taga ste samo 0,2-0,3 sekunde..Zato je najbolje da tag bude na svom nosaču,bela strana gore i onda problema nema.

1d6b1261ee90094e449001650f0e6ba0.jpg


Tag je keva, ja obično prolazim oko 50 km i radi kao sat do sada nisam imao nikad problema.
Jedino mi je zakucao kada sam se pre par godina vraćao iz GR ali sam malo brže prošao kameru koja očitava tag.
Šteta što ne postoji mogućnost da se dopuni uplatom sa tekućeg računa iako svaka pumpa na ap ima mogućnost dopune.
Nadam se da će to u buduće biti moguće.
 
Nije problem napraviti da ti uplatiš pare,tzv biling server danas nije neki problem ali bi upravo u ovom prolasku kroz traku on morao da isčita tvoje stanje kredita na tom serveru sve obradi i tek onda te pusti...Tu i nastaje taj problem pripejd taga koji su Hrvati nazvali Stop and Go,time su dobili tih nekoliko sekundi...
Bolje rešenje ti je svakako da ga prevedeš na ovaj ENP pay i rešio si sve probleme.
 
Nije tacno da nema problema. Zavisi od automobila tj soferke. Kod mene na prethodnim kolima BMW serije 5 bi bilo sve ok ako je TAG bilo gde na instrument tabli i okrenut belom stranom gore. Ako je crnom stranom okrenut gore, nije se ocitavao. Na BMWu X3 nemam nikakvih problema, a isti tag. Isti tag sam koristio kad sam isao sa zetovim golfom 7 isto bez problema iako svi imaju razlicite tablice. Medjutim problem se javio kod zeninog peugeota 307! Ni jednom se nije ucitao tag od 4 pokusaja. Morao sam spustiti prozor i tag drzati u ruci. Pri pokusajima je tag stajao na svom nosacu belom stranom okrenut ka gore.
 
Dalmatinac":fg9xm1ql je napisao(la):
Nije tacno da nema problema. Zavisi od automobila tj soferke. Kod mene na prethodnim kolima BMW serije 5 bi bilo sve ok ako je TAG bilo gde na instrument tabli i okrenut belom stranom gore. Ako je crnom stranom okrenut gore, nije se ocitavao. Na BMWu X3 nemam nikakvih problema, a isti tag. Isti tag sam koristio kad sam isao sa zetovim golfom 7 isto bez problema iako svi imaju razlicite tablice. Medjutim problem se javio kod zeninog peugeota 307! Ni jednom se nije ucitao tag od 4 pokusaja. Morao sam spustiti prozor i tag drzati u ruci. Pri pokusajima je tag stajao na svom nosacu belom stranom okrenut ka gore.
Izvinjavam se,da ima problema kod svih kola visoke klase sa metal shield šoferkama ako tag nije u dozvoljenoj zoni bez zaštite ili ona ne postoji i na velikom broju polovnih auta tipa Opel Zafira 200 i neko ,Pežo307,Citroen Xsara i Opel insignia...
Razlog za ova jeftinija je verovatno opet neka vrsta folije izmedju slojeva šoferke ali nema ni pravila pošto u dokumentaciji vozila retko kada piše nešto o tome .Drugi veći razlog je što Putevi nisu nabavali tzv lampu skener kojom se na šoferci otkrije propusna zona za radio talase.Treći razlog mnogo dilera za prodaju bez jasnih uputstava korisniku pa svako drži i lepi gde mu se svidi što u krajnjem rezultatu napravi veliki problem.

Kada se po jakom suncu pogodi ugao gledanja na šoferku ta zona se može videti i golim okom.Vrlo neprecizna metoda ali tako je kako je.
 
iz mog iskustva problem sa ocitavanjem imaju vozila sa grijacem prednje sofersajbe
i onda moraju da otvore prozor i ispruze ruku
jedan moj drugar ne moze kroz sofersajbu ali moze kroz panorama krov
 
Mom drugu je tag prestao da radi nakon što je ugradio zamensku šoferšajbnu i to ne najjeftiniju. Izgleda da im osenčeni delovi oko retrovizora služe za ukras.
 
Kroz IR soferke recimo ne moze da radi tag

Sa grejacima sajbne ne znam kakva je situacija ali kod takvih soferki zice ne idu do ivice stakla pa se tag moze tu locirati

Послато са Redmi Note 9 Pro помоћу Тапатока
 
DA li je neko uspeo da dobije korisnicki servis Npay ikada ? u komentarima pise da se nikad ne javljaju na telefon. Ja sam pokusavao par puta i nista
 
Vrh