Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Kada pričamo o vinjetama mi mislimo na način naplate na autoputevima. Međutim, Drobnjak kao nadležni države Srbije sada ubacuje tu reč ali sa potpuno drugim značenjem: da se i magistralni putevi krenu naplaćivati. Time pokušava da kompromituje dosadašnji smisao reči "vinjeta" koja je značila plaćanje 50-100 evra godišnje za neograničeno kretanje autoputevima, što je bilo povoljno većini građana, i menja je sa sasvim suprotnim značenjem koje znači veće troškove gde pored putarina plaćate i magistrane puteve. Znači Državi je po ovome interes da nas što više odere i da nam povećava troškove života koji će na nas kao krajnje kupce preliti prodavci robe čiji bi transport ovime poskupeo. Mislim, ko i posle ovakvih nakaradnih ideja misli da je ovakva Država prijatelj ovom narodu, nek razmisli još jednom.
 
A zar ne bi mogla da se napravi akcija da onaj ko ima ENP ima mogućnost plaćanja mesečnu/ šestomesečnu/godišnju kartu recimo. Znači ti imas godišnju kartu za x dinara i vozis se koliko hoćeš. Stranci svakako plaćaju klasičnu putarinu i njima bi bilo najskuplje.
 
Pa to bi bilo najbolje resenje da se radi u interesu naroda i da je zemlja nezavisna, ali posto su ovde drugi interesi: vlasti da sto vise uzme od naseg naroda (ne od stranaca) i strani interes da se njihovim ljudima u tranzitu uzme sto manje para, onda je zato ovakav trenutan sistem naplate kakav jeste. Pored toga da ne zaboravimo da nas narod duplo placa: 1. putarine i 2. preko poreza i sl. za vracanje kredita iz budžeta, dok stranci placaju samo putarinui naravno nemaju obavezu kredita, a sa druge strane nasem narodu je zabranjeno da ima diskriminatorne koristi od zarade na strancima u tranzitu jer tu onda kobajagi svi moraju biti jednaki, a za placanje kredita naravno ne moraju.
 
Boki123":2oy9x4ed je napisao(la):
A zar ne bi mogla da se napravi akcija da onaj ko ima ENP ima mogućnost plaćanja mesečnu/ šestomesečnu/godišnju kartu recimo. Znači ti imas godišnju kartu za x dinara i vozis se koliko hoćeš. Stranci svakako plaćaju klasičnu putarinu i njima bi bilo najskuplje.
Nisam siguran da li imaju pretpaltni tag ali pretplatnu propusnicu imaju.Najviše je kupuju Autobuski prevoznici i košta 40 puta cena najduže deonice u jednom pravcu za mesec dana ili 400 puta za godinu.Na primer za autobus Niš Ekspresa kupuje takve i košta ih 400 puta x 23 eura=9200eura ili za putnička vozila 400x8=3200eura. To je vinjeta na domaći način.
 
Ovu gornju cifru od 9200 autobus ostavi i u Madjarskoj jer kao što stalno ovde pominjemo cena je i tamo po km za komercijalna vozila.Za putnička se svakako može raspravljati i ako pogledate onaj odnos od pre neki dan što sam pisao za Madjare vinjete donose 10% posto prihoda što bi se svakako moglo namaknuti i kod nas vinjetom,udelom u gorivu i eventualno porezima ali i povećanom obimu turizma i privredne aktivnosti kada bi se vozila kretala slobodno.Opet se vraćam na Madjarsku i Bugarsku gde je vinjeta obavezna i lokalno a ne samo na autoputu što Drobnjak i želi da poveća zaradu od komercijanog saobraćaja...I na kraju dolazimo do cene koštanja sistema , Madjarsku je prošle godine koštao oko 80 miliona evra za prihod od 800milona(10%) jer je satelit zakup strasno skup i mnogi sat provajderi su bankrotirali,a nas za 250 miliona eura oko 15 miliona poluautomatski sistem(ljudi sistem,struja, logistika) i ako dodajemo ove portale opet bi mogla biti jeftinija varijanta sistema a kada bi se prepolovio broj ljudi a povećao broj portala dugoročno bi opet bi imali veliki obuhvat naplate uz mnogo manje čitaj razumne troškove sistema.
 
Kakav crni satelit ? Davinić je bio dovoljan.

Švabe nemaju satelit već sisteme kamera i čitača i funkcioniše odlično .
Kamere, kamere , kamere .
 
Žika":3c7ijqrw je napisao(la):
Kakav crni satelit ? Davinić je bio dovoljan.

Švabe nemaju satelit već sisteme kamera i čitača i funkcioniše odlično .
Kamere, kamere , kamere .
Nemački Toll collect radi preko GNSS satelita,plus gsm,plus kamere kao kontrola.Veruj mi na reč.
 
Ja npr. jednom nedeljno idem i vraćam se (Preljina Bg, Bg Preljina) i ostavim im 41k dinara godišnje.
Pa zar mislite da će uvesti vinjete.. :D
 
Evo kaj se planira u susjedstvu. Dakle, ne mora ni naplata po kilometru da se sprovodi kao u vreme druge industrijske revolucije: Naplatne kućice nisu potrebne.

ELEKTRONIČKA NAPLATA
Hrvatska od EU traži pola milijarde kuna za uvođenje brzog ENC-a


...A kad se taj sustav uvede, cestarina će se plaćati bez zaustavljnja putem unaprijeđene verzije ENC-a i automatskog sustava očitanja registarskih oznaka.
...
https://m.vecernji.hr/vijesti/hrvat...ilijarde-kuna-za-uvodenje-brzog-enc-a-1489528

(Sustav, hrvatskosrpski - sistem; primetio sam da mlađi ne znaju uvek)
 
Nije tolko problem ni naplata po kilometru kolko cena tog kilometra. Ne moram baš ja plaćam njihove jagnjeće brigade i ugrađivanja. A da je do bajke "poštenosti" naplate po kilometru, onda ni građanima koji ne koriste autoput ne bi trebali kroz budžet, poreze, akciza otplaćuju kredit za autoput.
 
Juče je u Kini zvanično počeo da radi taksi bez vozača AutoX Apollo, takodje oni imaju nekoliko platformi preko kojih lako i jednostavno vrše online plaćanje,sve više se pominje digitalni novac kome će se znati trag a mi ne žurimo samo polako,uveli smo IPS plaćanje QR kodom a ko ga pa koristi,online banking uglavnom koriste ljudi ispod 40 godina a bake i deke polako stoje u redu ispred pošte i guraju se umesto da na bankomatu na koji se naslanjaju dok čekaju red ukucaju pin kod i podignu istu tu penziju..A kao da su te deke i bake pali sa Marsa...to su ljudi rodjeni 40tih godina prošlog veka,pa majku mu imali su dodira sa Iskrinim digitalnim telefonom,valjda su nekad koristili digitron u životu itd itd....I tako kod nas život ide polako ,pa tako i sva ta svetska čuda ,biće jednog dana kad bude.
 
To me i ne čudi. Inače ne mislim da su naši startiji sugradjani mnogo različiti od ostalih država po Evropi. Čak sam bio i iznenadjen koliko je Nemačka digitalno zaostala zemlja, u nekim segmentima čak i za Srbijom. Na primer, kada platiš EC (najrasprostranjenija) karticom transakcija u aplikaciji ti se pojavljivala u roku od 2-3 dana, danas su to sveli na jedan dan. Nidje veze, kada platiš očekuješ da je transkacija odmah vidljiva na računu i novac rezervisan.

@Earth Ne znam odakle dolaze ti stavovi na raznim temama da svi treba da plaćaju samo ono što koriste/potroše. Ljudi su počeli da se žale na autoputeve, metro, AirSerbia-u u fazonu ako ja ne koristim država ne treba da troši moje pare na to. Zaboga, biće nam bolje onoga dana kada većina spozna i prihvati opšte dobro i koncept zajednice u kome će meni biti bolje/dobro samo kada je i ljudima oko mene dobro. Sve je sistem spojenih sudova.

Za naplatu po km, to je definitivno najpošteniji princip. Kod nas je implementiran na prastari način, ali opet postoje rešenja. Iako ne živim u Srbiji uzeo sam tag jer sam prošle godine 2 puta izgubio po 1h čekajući u kolonama. Povežeš karticu, i jednom mesečno ti skinu novac sa računa, ne moram da imam sitan novac, ili uopšte dinare kada ulazim u Srbiju.
 
Pa ako smo za opšte dobro, zašto svi koji otplaćuju kredit autoputa plaćajući to kroz veći porez, akcize & Co nemaju pravo da koriste autoput ?
Nego, imam rešenje za gužve: nervozan vozač ne može da čeka, ljut je na one što nemaju TAG? Ok, ne psuj vrate već ponudi da platiš svakom ispred u redu po 50 din da te propusti. Ako pristane, možeš ispred njega. Prodavnica. 5 ljudi čeka u redu ali 6-om se žuri. Ok, ponudi svakog ispred po 100 dinara da te propuste. Čist račun, duga ljubav. A ne te fore, da se večito neko grebe o priču o opštem dobru, a za svoju korist. Ovde je kod autoputeva izgleda opšenarodno dobro da se Režim ugradi i ajd sad svi taj deo kredita da zajedno platimo, da ne budemo sebični. Ne, najbolje da se sutra proglasi krađa Izbora i time zaduživanja Režima kao lična, i da se njih i njijove porodice prebaci ugrađeni deo duga. Nemaju tolko para plate? Nije problem, idu u Kinu u ropstvo da odrade za pare koje im duguju.
 
Zapad je napravio monstruma od jedne zaostale zemljoradničke zemlje. Kina će sve porobiti.
Što kaže Zemljani svi plaćamo i otplaćujemo gradnju autoputa pa zatim njegovo održavanje i red bi bio i njegovo korišćenje. Plaćali smo i kuće, imanja koja su se pravila od ukradenih putarina a sada bespotreban partijsko/vezarski aparat koji debelo košta. Sve se duplo ugrađuje u cene proizvoda i umesto da imamo jeftin i konkurentan proizvod imamo skup koji nema šta da traži van granica Srbije.



Švabe su u startu videle prednosti besplatnih brzih puteva a oni su im i pomogli da razrušenu zemlju/privredu dignu.
Kako se širila mreža autoputeva u Nemačkoj od prvog A555 1932 god do danas. U međuvremenu su se pojavili zeleni 1980 sa debilizmom u svom programu "Der Bau neuer Autobahnen und Schnellstraßen wird eingestellt." (Gradnja novih autoputeva i brzih puteva biće prekinuta) a kasnije i istočna Nemačka koju je trebalo doraditi, izgraditi.

Screenshot_20210504_172928.jpg
 
Осим опаске да немачка привреда није уопште била разрушена (у рату је уништено свека око 6% индустрије - Американци и Британци су гађали из ваздуха углавном цивилно становништво, а не оно што ће им колико догодине затребати), а да је главни катализатор раста била потпуна пљачка грађана науштрб привреде из 1948. године, остало стоји. Али, ето, народу германском су узели сав иметак који је имао (променом рајхсмараки у дојчмарке по курсу 1:13.000 - тринаест милиона, док је за привреду важио курс 1:1 - највећа пљачка свих времена, већа и од Дафимент банке и могућа само у условима стране окупације), а нама узимају за путарине - мора негде да се плати...

Иначе, ја сам да се, када се изграде планирани аутопутеви, чиме ће цела држава имати приступ мрежи на разумној удаљености, у потпуности укине наплата за домаћа возила - странци би, разуме се, плаћали.
 
U Nemačkoj bili razrušeni Drezden i Lajpcig, dakle Lužička Srbija odakle je večina pametnog i slobodoumnog što vredi u "njijovoj" istoriji (Lajbnic, Niče, Luter, Fihtche, Bohme...) izgovor II sv rata im je bio da tamo dokrajče Srbe.
 
Добро сад, има и покоји врхунски тип са запада Немачке (Бетовен, Гете...) :wink:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=847729#p847729:2jf6sarp je napisao(la):
Пантограф » Pet Maj 07, 2021 7:58 am[/url]":2jf6sarp]Осим опаске да немачка привреда није уопште била разрушена (у рату је уништено свека око 6% индустрије - Американци и Британци су гађали из ваздуха углавном цивилно становништво, а не оно што ће им колико догодине затребати), а да је главни катализатор раста била потпуна пљачка грађана науштрб привреде из 1948. године, остало стоји. Али, ето, народу германском су узели сав иметак који је имао (променом рајхсмараки у дојчмарке по курсу 1:13.000 - тринаест милиона, док је за привреду важио курс 1:1 - највећа пљачка свих времена, већа и од Дафимент банке и могућа само у условима стране окупације), а нама узимају за путарине - мора негде да се плати...

Иначе, ја сам да се, када се изграде планирани аутопутеви, чиме ће цела држава имати приступ мрежи на разумној удаљености, у потпуности укине наплата за домаћа возила - странци би, разуме се, плаћали.
Nije baš, koja je korist od uništavanja civila kad je kičma upravo privreda ? Rizikovati avijaciju zbog pogrešnog cilja ? Teško.
Upravo privreda je stub svake vojske. Da li je 6% ili više nisam naleteo na taj podatak ali koliko vidim bukvalno svako selo ima neki proizvodni pogon , neku fabriku. Bio sam po meni zabitima u najsiromašnijoj pokrajni i nisam mogao da verujem da imaju fabriju za industrijske robote, proizvodne linije za auto industriju.

https://ww2db.com/battle_spec.php?battle_id=55
 
Ја сам налетео, више пута, и јесте 6%. Само 6%, и зато им се, уз очување вредности новца пљачком становништва (не и предузећа) десило "немачко чудо" које то није било. Могу да предложим кратку и ефектну књигу "Најкраћа историја Немачке" Џејмса Хоза, у којој све то има. Скорашње издање. Структура немачке привреде је после рата и после 1948. остала готово нетакнута, чак и власнички, што је основни узрок зашто се до данас није прешло на транге-франге економију: тамо још постоје породичне фирме и фабрике. А становништво се у рату, наравно, уништавало из ваздуха због сламања морала непријатеља (као и у Јапану) - мало је незгодна та чињеница по англоамеричке "хуманитарце", па се избегавало да се баш тако отворено помиње, али, ено Хирошиме, Дрездена, Нагасакија...

Тако су им, последично, остале и паре за бесплатне аутопутеве. Е сад, пошто је наша власт - такође узимањем од народа (смањење плата и пензија) - дошла до поприлично пара за себе, сматрам да би у интересу развоја, по изградњи недостајућих путева, ако јавни дуг у међувремену не оде у небеса, такође требало да укине наплату путарина. Уштедели би много пара привреди, грађанима, стимулисали инвестиције, раст БДП-а...
 
уз очување вредности новца пљачком становништва (не и предузећа) десило "немачко чудо"
Panta je ovde rekao jednu istinu, ali da dodam pitanje dal ima neka Država koja ne pljačka Narod? :) I to "svoj", predmetni, ne komšijski. Slično su mi Kinezi skoro pričali za Kinu da je Država bogata a Narod i ne baš. Ovo je jako važno zato što Država u jednoj od važnijih strategija svoga opstanka koristi upravo tematiku Puteva i sada Autoputeva kao dokaz da je ona potrebna (sem toga još joj je adut i struja, voda, smeštaj đubra i sl). Ona želi da kaže da se bez Njenog ugrađivanja, ljudi nikada ne bi samoorganizovali da bi sami mogli skupiti sredstva i izgraditi Autoput. U prevodu nas 7 miliona nema 100 miliona evra za Autoput, ali ima 150 miliona evra za ugrađivanje Režima, Države, Kreditora. I naravno, svaka Država je patent Duboke Države, samo su Licence vremenom razdeljene svuda po svetu, pa ko se pokaže najambiciozniji, ko se najviše lakta, ko ima najmanje morala, ko je spreman ubija oponente... dobija titulu Vođe ćerke firme, tj lokalne Države.
 
Vrh