Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

dr strangelove":2vfzbt3t je napisao(la):
a koji je postupak ako ti se rampa ne podigne (pokvaren tag, pokvarena rampa, itd)?
Ako je do sistema samo te provere i puste ,takodje ako nije tvoja krivica ili ako ti je crkao tag potpisujes neki zapisnik,ne znam tačno da li ti posle obračunaju ili odmah naplate, uzmu ti taj neispravan i ako je u garanciji zamene kasnije,ako nije kupujes drugi i vrate ti sredstva sto si imao.
 
Uspeo sam i ja jutros da zbunim sistem
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=nDY0hlAtzhE[/youtube]

Rikverc pa ponovo. Jedino sto sam tag okrenuo tako da sam crnu plastiku stavio ka gore... to izgleda igra neku ulogu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832711#p832711:2lw0n6a0 je napisao(la):
Гага » Pet Mar 19, 2021 4:12 am[/url]":2lw0n6a0]
Јао бре @Жико где изабра ауто-пут А67 један од најдосаднијих ауто-путева у Немачкој, мада није нешто дугачак, али опет.... Ништа без А5 :mrgreen: , ту је близу А67.

Kad si navalio 5 pa 5 :D ,lep pravac za testiranje max. brzine auta.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qtSemD2Fmv4[/youtube]
 
Dalmatinac":1ar2p75b je napisao(la):
Uspeo sam i ja jutros da zbunim sistem
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=nDY0hlAtzhE[/youtube]

Rikverc pa ponovo. Jedino sto sam tag okrenuo tako da sam crnu plastiku stavio ka gore... to izgleda igra neku ulogu
Na štampanoj pločici unutra je odštampana antena,i to na strani bližoj beloj,kada ga okreneš onda imaš pertinaks kao prepreku, komponente i plus plastika plus polarizacija zračenja i za rezultat imaš čekanje.
 
meni se pre čini da je do brz(in)e vožnje.
 
Nešto korisno i od ove korone

https://vrelegume.rs/pilot-projekat-vin ... os-veliki/

Pilot projekat: Vinjete na auto-putu Miloš Veliki

Auto-putem kao kroz Evropu
Na autu putu Miloš Veliki od 15. aprila u probni rad biće pušten sistem naplate putarina putem vinjeta, najavila je Agencija za bezbednost saobraćaja. Ovaj eksperimetalni period trajaće do prvog septembra kada će se izvršiti analiza uspeha i zaključiti studija prema kojoj bi se na svima auto-putevima sa sistema zatvorne naplate prešlo na vinjete.

Bez većih infrastukturalnih promena
Tehnička osnova za spovođenje u delo ovog dugo predlaganog vida naplate već postoji. Na svim pristupnim naplatnim rampama auta-puta postoje kamere sa detekcijom čitanja registarskih tablica, a tako je i na naplatnim stanicama Obrenovac, Ub, Lajkovac, Ljig, Takovo i Preljina, kao i na svim isključenjima.

Prema najavi iz Ministarstva građеvinarstva, saobraćaja i infrastrukturе, kako bi se izbegli problemi tokom prelaska na novi način naplate, putarina će se do 15. maja naplaćivati na oba načina. Na vozačima je da odluče da li će putarinu plaćati na naplatnim stanicama ili pre ulaska na auto put kupovati vinjete.



Vinjete će moći da se kupe u svim poslovnicam AMSS-a, kao i na benzinskim stancima na prilazima auto-putu. Kao što je to slučaj kada se putuje u Mađarsku, vozač na pumpi saopštava broj registarske tablice na kasi i dobija fiskalini račun, a kamera na auto-putu detektuje tablicu i otvare rampe.

Promo cene
Probni period naročito je značajn za sticanje iskustva na naplati putem vinjeta, jer se upravo do polovine maja očekuje veliki priliv naših građana iz inostranstva koji dolaze za Uskršnje paznike.



Iz ministarstva napominju da će cene vinjete biti promotivne. Tako će cena za celu deonicu auto puta Miloš Veliki iznositi 300 dinara, umesto kao dosadašnjih 420 dinara. Posebna pogodnost je što će važnoist vinjete biti 24 sata u oba smera, tako da neko ko se ovim putem vraća istog dana neće morati ponovo da ponovo kupuje vinjetu.



Ukoliko se ovaj način naplate pokaže kao dobar, posebno zbog ušteda u ljudstvu i drugim gubicima na naplatnim rampama, od prvog aprila 2022. sistem bi etapno trebao da zaživi na svima auto putevima u Srbiji, a prva deonica biće na relaciji naplatnih rampi Subotica Sever – Bubanj potok.

:fijasko:
 
Ima na kraju sitno fijasko , tako da znam za prili li li.
Ja opušten ko babina s.isa a brzina reakcije 13 min.
 
Bilo glasanje tagovci/putarina ga ispushili, oko 90% ljudi glasalo za Vinjete. E pa posto je ovo demokratska zemlja, molim, ispunite volju naroda vox populi-vox dei. Posle ovoga ne zelim da cujem ove sto kukaju za tag jer su u velikoj manjini i nemaju nikakv legitimitet da vrse pritisak na druge za takav vid naplate.
https://www.b92.net/automobili/vesti.ph ... id=1836244
 

Prilozi

  • 2021_04_01_18_26_01_Počinje_naplata_putarine_putem_vinjeta_aprilili_B92_Google_Chrome.jpg
    2021_04_01_18_26_01_Počinje_naplata_putarine_putem_vinjeta_aprilili_B92_Google_Chrome.jpg
    35,2 KB · Pregleda: 1.552
Evo neki ljudi hoće da kupe električni auto pa pitaju jel i EPS uvodi vinjete,skupo im ovako po kwh ako može vinjeta godišnja 100eura i da se pune neograničeno,a i ovi vikendaši u Vrčinu imaju kažu bazen pa ako može vinjeta za Vodovod isto godišnja,jbg skupo je po m3a Roda Market takodje uvodi godišnju vinjetu..I tako grade se Putevi,zadužuju i unuci a Putarine se ukidaju i sve je lepo šareno,došlo proleće,Love is in the air...
 
Nije problem u putarini nego u preusmeravanju sredstava. Para ima, samo ne odu tamo gde treba.
 
Tačno, kada završi mrežu svih autoputeva, Srbija bi mogla od njih prihoduje 500 mil evra što je dovoljno da se isplate svi krediti uzeti za njih u narednih 15 godina. Ja bi i pristao na sadašnju skuplju cenu putarina od vinjeta, ali kada bi neko pošteno oročio to i rekao za 15 godina kada isplatimo najveći deo kredita za autoputeve vas relaksiramo jeftinim vinjetama. Ali to niko neće kaže jer oni beskrajno misle da zarađuju na narodu, a u osnovi toga jw pogrešna filozofija da javna preduzeća trebaju raditi sa profitom. Ne ona trebaju raditi na nuli, samo da pokriju troškove, a bez zarade.
 
Koja filozofija kad su oni u manjku, uzimaju kredite a građani duplo plaćaju.
Raspustiti 1600 NEradnika i instalirati kamere pa nek se plaća po korišćenom kilometru.
 
Ova matematika(500 miliona) koju Earth pominje meni je nerealna.Planiran neostvaren prihod za ovu godinu je bio oko 250 miliona a Moravski koridor,deo od Ča do Pž i Kuzmin Rača,Ruma Ša teško da mogu napraviti još 250m koliko pravi K10 i K11.Ove druge deonice koliko je meni poznato neće biti pod naplatom Valjevo- Lajkovac,Požarevac Golubac,Loznica Šabac,pitanje i za Ru-NS,Obilaznica itd.Nisam siguran ali smo sigurno došli i prešli 5 milijardi zaduženja, svaka nova deonica je blizu nove milijarde,treba te kredite vraćati a te puteve održavati posebno što novi sistemi tunela,meteo stanica , kamera itd takodje ulaze u održavanje.Za 15 godina na većini tih puteva će biti potrebno žestoko renoviranje i mislim da od jeftinih putarina nema ništa.
 
Da Mo, i ja slično tebi razmišljam ali bih dodao dve stvati zašto mislim da je 500 mil evra realno (ili ajd 400) kada se kompletira cela mreža autoputeva: 1. U normalnim uslovima bez korona ograničenja, sadašnji autoputevi su imali trend rasta prometa i prihoda putarine, i bez gradnje novih su mogli dostići i preko 300 mil evra godišnje. To je bilo i usled rasta domaćeg prometa (indistrija, više kola po stanovniku itd) 2. planirano je bar još 300km autoputeva sa naplatom (Ča-Pž 30km Pž-CG granica 107km, Moravski 120km, Niš-Priština 70km), a moguće i Pž-Kotroman 70km, Pa-Vš 70km...što po sadašnjim usloima može generisati još oko 25-30% prihoda. Dakle dolazimo do cifre oko 400 mil, ali završetkom umreženja očekivao bih i efekat sinergije, što domaćeg što regionalnog saobraćaja jer je Srbija centar Balkana i transportno čvorište, i tako dođoh do oko 500 mil evra.
 
Mislim da bi mogli da se poredimo sa prihodima Madjarske od putarina ali ne mogu nadjem kolki su joj godisnje prihodi, lupio bi oko 500 mil evra.
 
HUGO sistem naplate po km im je 2016 doneo oko 500 miliona eura a vinjete oko 60 miliona.2018 su imali oko 800 miliona eura,a za 2022 su planirali milijardu eura.Sistem ih košta oko 10% od ostvarene putarine.Pod HUgo i vinjetama je oko 6,500km mreže puteva.
 
Mađari imaju ogorman saobraćaj komercijalnih vozila .
 
Vrh