Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Malo sam proučio ovu aplikaciju ENPay. Zapravo postojeći tag se mora odneti kod njih u firmu kako bi se reprogramirao da ne bude više prepaid nego ga vežu za svoju firmu. Nakon toga on je da kažem deo njihove firme i postaje postpaid. Tj. njima na naplatu na kraju meseca dolaze svi vaši prolazi kroz naplatne rampe i oni vam na osnovu toga skidaju iznos sa platne kartice koju ste registrovali.

Svoj uređaj možete poslati njima i putem pošte i oni vam ga takođe vraćaju poštom. Ako nemate tag onda možete registrovati vozilo i poručiti tag po ceni od 2000 i nešto dinara i lično ga preuzeti kod njih ili vam ga o vašem trošku mogu proslediti na kućnu adresu.

Ovo može biti ok varijanta ako vas mrzi da dopunjavate tag uređaj. Mada meni je i dalje nekako praktičnije kada imam pare da prepaid tag dopunim sa 1000-2000 dinara i vozim se dok imam para.
 
Znaci bio sam u pravu,nego reci mi koja je cena te usluge.Tj kako se plaća,jednokratno ili mesečno?
Naravno mislim na iznos provizije.
 
Umesto da tu celokupnu uslugu nude Putevi Srbije, mi moramo da koristimo usluge neke dodatne privatne firme.
Žalostno!
Zar ovi naši nemogu malo da se ugledaju na Hrvatske autoceste i njihov sistem ENC?

Primer Hrvatska, uređaj se kupuje na naplatnoj rampi ili pumpi (cena uređaja 120 kuna (16,50 EUR)), puni se na naplatnoj rampi, na pumpi je moguća kupovina bona kojim se vrši dopuna putem mobilnog telefona (SMS) ili sajta ili aplikacije za pametni telefon, putem sajta moguća dopuna platnim karticama, putem sajta ili aplikacije za pametni telefon pratiš potrošnju uplaćenih sredstava (na kojoj naplatnoj rampi si ušao na autoput i vreme ulaska, na kojoj naplatnoj rampi si izašao sa autoputa i koliki ti je iznos naplaćen i te sve informacije imaš za nekoliko godina unazad). A još dobiješ i 21,74% više kredita u odnosu na upatu na bilo koji iznos upate. A oni koji baš često koriste autoput tokom cele godine mogu da si aktiviraju u zimskim mesecima (od 1.11. do 31.3.) i 33,48% više kredita u odnosu na upatu ali onda je minimalni iznos uplate 100 kuna (približno 14 EUR).
 
“Ђе смо ми болан, а ђе је европа...”
 
Evo do kojih sam informacije dosao u vezi ENP pay aplikacije.

Moze se aktivirati postojeći ili naručiti nov tag.

Kod aktiviranja postojećeg pripejd taga treba prethodno potrošiti sva sredstva jer vraćanje novca ili prebacivanje na postpaid konto nije moguće.

Pri aktivaciji vam odmah skidaju 600 dinara koje kasnije možete iskoristiti za plaćanje računa.

Plaćanje ide svakih 10 dana .

E sad ostaje mi nepoznanica da li se usluga još dodatno tarifira ili je zarada ove kampanije klauzula kojom Putevi Srbije daju 5% popusta na redovno plaćanje računa pravnim licima.

Takodje mi nije jasno šta će se desiti sa korisnicima ako Putevi promene neke od uslova ili konkretno zatraže neku vrstu potvrde da vozila kojima se izdaje pospaid tag zaista i pripadaju kompaniji sa kojom imaju ugovor a ne fizičkim licima širom Srbije.

Takodje je delimično upitna sigurnost podataka o platnoj kartici jer po mom mišljenju Paypal bi ovde bio sigurnije rešenje.

Postoje sada tu i neke čaršijske priče ko zaista stoji iza ove kompanije ali mislim da bi Sat revija i Mladen Alvirović trebalo malo opširnije da se pozabave ovom temom i transparentnije prezentuje bitne informacije.
 
Eh, našao si baš ko je transparentan u prenošenju informacija :)

U svakom slučaju, meni kao prilično velikom korisniku tag uređaja, ovo je "skuplja tepsija nego pita", tj i nije rešenje za dopunu. Jedino pravo rešenje je online dopuna platnim karticama i paypal (koji neće biti nikad, jer je provizija istog skoro veća nego bilo koji popust koji Putevi Srbije daju).
 
Neka samo uvedu doputu platnim karticama putem sajta i pregled potrošnje putem sajta i ja bi iskreno bio prezadovoljan.

Jer ovaj trenutni sistem te prisiljava da prvo loviš pumpu koja radi dopunu, a posle još i pumpu koja ima ispravan uređaj za dopunu.
Više puta mi se je desilo da na nekim pumpama uređaj za dopunu neradi.
Displeji koji prikazuju potrošnju i stanje na naplatnim rampama često su neispravni, tako da uvid stanja putem sajta je potreban da bi imali transparentan i korektan uvid u potrošnju i stanje.
 
Ako StaraMo tvrdi da se iznos kredita čuva na kartici (nemam razloga da mu ne verujem, deluje mi da je insajderski upućen) onda nema šanse da se da dobije bilo kakva dopuna preko sajta, mobilnog telefon itd...

Takođe, u tom slučaju ne vidim zašto se ovaj naš uređaj zove TAG, više mu priliči e wallet ili tkao nešto.
 
U slučaju pripejd ugovora da,ali u slučaju da je formiran kao postpejd onda je samo nosilac id broja...Politika Puteva je takva da pri prelasku sa pripejda na postpejd ne vracaju i ne priznaju trenutno stanje novca već daju savet da se isti potroši ili svede na minimalan iznos pa tek onda pristupi promeni tipa ugovora.

@Beli ,hvala ovde su uslovi već jasniji i izvinjavam se što deo informacija koje sam preneo nije tačan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664069#p664069:3kndswha je napisao(la):
StaraMo » 26 Сеп 2019 12:10 pm[/url]":3kndswha]Evo do kojih sam informacije dosao u vezi ENP pay aplikacije.

Moze se aktivirati postojeći ili naručiti nov tag.

Kod aktiviranja postojećeg pripejd taga treba prethodno potrošiti sva sredstva jer vraćanje novca ili prebacivanje na postpaid konto nije moguće.

Pri aktivaciji vam odmah skidaju 600 dinara koje kasnije možete iskoristiti za plaćanje računa.

Plaćanje ide svakih 10 dana .

E sad ostaje mi nepoznanica da li se usluga još dodatno tarifira ili je zarada ove kampanije klauzula kojom Putevi Srbije daju 5% popusta na redovno plaćanje računa pravnim licima.

Takodje mi nije jasno šta će se desiti sa korisnicima ako Putevi promene neke od uslova ili konkretno zatraže neku vrstu potvrde da vozila kojima se izdaje pospaid tag zaista i pripadaju kompaniji sa kojom imaju ugovor a ne fizičkim licima širom Srbije.

Takodje je delimično upitna sigurnost podataka o platnoj kartici jer po mom mišljenju Paypal bi ovde bio sigurnije rešenje.

Postoje sada tu i neke čaršijske priče ko zaista stoji iza ove kompanije ali mislim da bi Sat revija i Mladen Alvirović trebalo malo opširnije da se pozabave ovom temom i transparentnije prezentuje bitne informacije.
Из емисије САТ од 22.септембра 2019.године о ТАГ уређајима, погледати од 11:28 https://www.youtube.com/watch?v=OmHY3I3iV7w
 
Hvala za slike Pancevac.
Cuj, Mora se uvesti obavezan Tag. Brate, ajde malo manje diktature da jedan odlucuje sta svi drugi Moraju. Ili ako tako volite, evo ja cu vama govorim sta morate, a vi me slusajte :) Znaci, a la Vucko logika, ne pada mu na pamet da drzava prosiri broj prelaza, nego da drugi placaju Tag. Ja NECU da ih kreditiram kroz Tag. Treba platim Tag danas, a da ga iskoristim do kraja za mesec, dva, tri... Pa sta je taj period nego nase beskamatno kreditiranje njih. Druga stvar, uvek ima neki iznos viska naTagu za njih jer recimo ostane ti 100din, a nije dovoljno za putarinu, tako da nikada nemas cist racun, nego su oni uvek u plusu. Obrnuta situacija da oni tebe kreditiraju, nije moguca. Pa onda necu ni ja njih kreditiram. Ovako lepo platim na rampi tacan iznos, cist racun duga ljubav. Naravno, rampe su isto glupost, treba bude godisnja vinjeta 50-100 evra.
 
Earth, Ala da je TAG postpaid u slucaju nemanja kredita a sa uplatom kredita da ostvaruje popust?
 
vidi i registracija i porez na auto i sl je sve čista naredba i čisto kreditiranje države...
kao i PDV.
moraš unapred da platiš a kada i da li ćeš se voziti ili naplatiti iznos za koji si već platio pdv je neizvesno.
isto je i sa sipanjem goriva, sipaš unapred, uvek imaš nešto u rezervoaru što ne koristiš i što možda nije dovoljno...
slažem se da su vinjete najbolje.
ali ako već njih nema, besmisleno je u 21.veku da plaćamo kešom putarinu pa da čekamo kusur pa juriš sitno a svi te čekaju itd.
u francuskoj platiš karticom, ako si stao u pogrešan red, tj nemamš karticu neće inkasant da dođe iz kućice zbog tvoje greške kao kod nas a ostali da čekaju.
odmah ide iz automata kazna za neplaćenu putarinu sa uputstvom gde plaćaš i diže se rampa.
ti možeš da platiš na sledećoj rampi i kaznu (tj ono što nisi platio) i novu putarinu i rešen problem.
nema da ostali trpe zbog nečije greške, neznanja ili bezobrazluka.
a mi imamo situaciju da ili da sagradimo 10 kućica koje će 97% vremena stajati neiskorišćene, ili da kažemo ljudima ako hoćete AP morate imati TAG (vinjetu) i 2 kućice će biti više nego dovoljne.
govorimo o tome da danas tržni centri imaju naplatu i moraš da uzmeš karticu i niko se ne buni.
naravno da treba da TAG bude besplatan i da može i postpaid...
onima koji su već platili TAG 2000 din dati toliko besplatnog kredita na istom kako bi se obeštetili.
to je u interesu i države (jer ne mora da zida ogromne naplatne rampe i plaća puno inkasanata koji se davi u izduvnim gasovima) i puteva srbije (jer će istim AP proći više vozila i ostaviti više keša) i vozača jer se neće zaustaviti ni na jednoj rampi i koristiti AP na način zbog kojeg je i sagrađen.
 
Recimo desi se udes na autoputu ka Čačku neposredno posle rampe recimo UB na primer i onda ljudi po automatizmu krenu da se isključuju i ta rampa narednih sat dva nije više bočna nego jedina tj čeona(stanje koje je vrlo često na svim autoputevima u svetu)...Ta "nezgoda" posle Preljine ne traje sat ili 2 već godinama to je bilo jasno svima ali jednostavno naš mentalni sklop je takav da uvek gasimo požar a ne radimo na preventivi.


Predlog za delimično resenje guzvi je da svako ko uplati minimalno 5.000 din recimo ili u toku meseca potrosi na Putevima 5.000 dinara za putarinu bude kvalifikovan kao Vip korisnik koji ima pravo da dobije besplatan postpejd tag.
 
Vinjete. Sa vinjetama nema kradje.
Vrlo moguće i veći prihod.
Njima rešavaš i kamionski saobraćaj.
U suštini to je političko pitanje.
I zato treba pitati političke subjekte kako vide ovu problematiku. Sadašnja vlast je protiv vinjeta.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
@Drvopro.....sve zemlje koje vinjetama naplaćuju putnički saobraćaj za komercijalni saobraćaj imaju naplatu po kilometru...ponavljam to kao papagaj,informišite se pa komentarišite.

Bugarska je poslednja medju njima uvela naplatu po kilometru preko satelita,i neke zemlje koje koje imaju zanemarljivu mrežu autoputeva....

Najnovije direktive zaista predlažu ukidanje vinjeta uz promociju pravila plati ono što koristiš onoliko koliko koristiš.


https://en.m.wikipedia.org/wiki/Vignette_(road_tax)

Medjutim naplata putarine nije više pitanje samo putarine već i nivoa buke i emisije štetnih gasova.I sama Evropa zna šta neće a nezna kako da sprovede to što hoće.

Mnoge zemlje medju kojima su Sad,Kina,Francuska,Italija, Indija imaju direktnu naplatu....i sta sad smo mi Srbi najpametniji...

Mi odemo do Madjarske Austrije i odmah počinjemo sa pričom o vinjetama.

Jednostavno te zemlje nisu htele da grade skupe objekte na putevima ali isto tako za komercijalni saobraćaj plaćaju ogromne milionske iznose za satelitsku naplatu po kilometru koja nije primenjiva na putnički saobraćaj gde imaju vinjete i tako plaćaju dva sistema...sve to mnogo košta posebno najboviji softveri i kamere za praćenje elektronske vinjete a jos gora situacija u zemlji poput naše vi bi bila nenapaltivost jer bi svako imao razlog zasto bas danas nije stigao da kupi vinjetu jer je krenuo tu blizu do prvog izlaza(ala GSP)tetki da odnese lek.
 
Годишња вињета за све путеве у Србији са регистрацијом. Онда могу да дижу цене путарине за странце колико желе!
Мада плаћамо већ кроз:
1. Гориво
2. Регистрацију
3. Осигурање
4. Технички
5. Издржавање полиције
6. Пдв кредите за путеве
7. Систем надзора
8. Одржавање
9. Зелене картоне
10. Плус политичарима у џеп!
 
StaraMo":2fltpnpi je napisao(la):
@Drvopro.....sve zemlje koje vinjetama naplaćuju putnički saobraćaj za komercijalni saobraćaj imaju naplatu po kilometru...ponavljam to kao papagaj,informišite se pa komentarišite.

Najnovije direktive zaista predlažu ukidanje vinjeta uz promociju pravila plati ono što koristiš onoliko koliko koristiš.


https://en.m.wikipedia.org/wiki/Vignette_(road_tax)

Medjutim naplata putarine nije više pitanje samo putarine već i nivoa buke i emisije štetnih gasova.I sama Evropa zna šta neće a nezna kako da sprovede to što hoće.

Mnoge zemlje medju kojima su Sad,Kina,Francuska,Italija, Indija imaju direktnu naplatu....i sta sad smo mi Srbi najpametniji...

Mi odemo do Madjarske Austrije i odma počnemo sa pričom o vinjetama.

Jednostavno te zemlje nisu htele da grade skupe objekte na putevima ali isto tako ta komercijalni saobraćaj plaćaju ogromne milionske iznose za satelitsku naplatu po kilometru koja nije primenjiva na putnički saobraćaj gde imaju vinjete i tako plaćaju dva sistema...sve to mnogo košta posebno najboviji softveri i kamere za praćenje elektronske vinjete a jos gore varijanta kojoj bi svako u Srbiji imao razlog zasto bas danas nije stigao da kupi vinjetu jer je krenuo tetki da odnese lek.
http://www.amss.org.rs/index.php?option=com_content&view=article&id=339&Itemid=186

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
Austria

Additional tolls are charged for certain motorway sections and tunnels with  tollgates and video tolling systems ...Vignettes for vehicles of over 3.5 tonnes were replaced with electronic distance-based highway-toll GO-Boxes on January 1, 2004.

Bulgaria

 The vignette sticker was replaced by e-vignette on 1 January 2019, and an e-toll system is to be introduced in August 2019 for vehicles heavier than 3.5 tonnes.

Czech Republic

Vignettes for heavier vehicles were replaced with electronic toll collection in 2007.

Germany

Motorways and expressways are a toll-free road network for all lighter vehicles. The Eurovignette system for trucks was abolished in August 2003. A distance-based toll charge was introduced from 1 January 2005 for vehicles of over 12 tonnes, operated by the Toll Collectcompany.



Hungary

On 1st July 2013 the electonic distance based toll system was introduced on a total 6500km toll network for heaviest vehicle.System is operated by Hu-Go toll company.


Slovakia

Vignettes for heavier vehicles were replaced with distance-based electronic toll collection using the remote-operated toll-box in force since 2010.

Slovenia

On 1.4.2018, the Republic of Slovenia has implemented an electronic tolling of vehicles whose maximum permissible weight exceeds 3.5 tonnes.

Switzerland

Heavier vehicles use a distance-based tax rate on all types of roads, called the performance-related heavy vehicle
charge.

Ukratko zemlje koje jos nisu presle na naplatu po kilometru su Moldavija i Rumunija.

Pozdrav.
 
StaraMo":1ydynjke je napisao(la):
Predlog za delimično resenje guzvi je da svako ko uplati minimalno 5.000 din recimo ili u toku meseca potrosi na Putevima 5.000 dinara za putarinu bude kvalifikovan kao Vip korisnik koji ima pravo da dobije besplatan postpejd tag.

I neka neko posle kaže da nadležni ne čitaju Beobulild forum,nešto se ipak dešava na bolje...

050ecbb22a8ce68ddfb54c3e7e2df47f.jpg
 
Mine izgleda da su nadležni nepismeni. Ajd čovek i to da preživi nego su još i gluvi.

Živele vinjete i besplatni autoputevi još 320 godina.
 
Živeli besplatni autoputevi kao i svi ovi novi tuneli sa svom protivpožarnom opremom u njima i kontrolnim centrima i ITS centrima u kojima rade volonteri i koje održavaju programeri volonteri i živeli svi besplatni autoputevi sa sa svim punktovima sa zimskom službom čije dežurstvo od Oktobra do Aprila obavljaju takodje volonteri sa vozilima koje pravimo od papira a idu na vodu,Živeli svi volonteri koji će te puteve da presvlače flomasterima i putne objekte i mostove da okreče bojicama, živela sva ona besplatna ograda koji stalno spaljuju i kradu a divlje svinje i srndaći redovno šetaju po autoputu i popasu svu onu travu u putnom pojasu koja svakog proleća raste iznova umesto da to neko pokosi.Živeli svi Turci koji jezde svakog leta domu svome.Živele sve one petlje sa rasvetom i trafostanicama koje svako malo neko obije i pokrade,ali obe ustvari svetle preko svitaca iz polja a ne na neku tamo električnu energiju.Živele vinjete koje će neko prodavati i kontrolisati takodje volonterski,živeo satelitski sistem naplate za kamione koje je Slovačia pre neku godinu platila 800 miliona eura.

I na kraju živeli svi zamrznuti krediti od kojih su ti autoputevi napravljeni...
 
Jeste I onako žive na grbači putarine. Koliko je kuća niklo.

Jaka je grbača srpskog vozača.
 
Vrh