Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

ekonomski gledano, treba dozvoliti svima da prolaze kroy ENP traku, ali uslugu brzog prolaska ako već nemaju tag takođe naplatiti.
 
Čemu služe kartice kada se svaki ulazak elektronski beleži ?
Lepo dođeš na izlaznu rampu , ponovo te očita kamera sabere sa prvobitnim unosom i eto naplate. Bespotrebno gubljenje vremena i trošenje kartona.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=646362#p646362:1hn6tcn9 je napisao(la):
Žika » Sre Avg 07, 2019 11:11 pm[/url]":1hn6tcn9]Čemu služe kartice kada se svaki ulazak elektronski beleži ?
Lepo dođeš na izlaznu rampu , ponovo te očita kamera sabere sa prvobitnim unosom i eto naplate. Bespotrebno gubljenje vremena i trošenje kartona.
Па нечија фирма узима паре...
 
Nego, @StaraMo, šta je pravi razlog pa tag važi za više automobila, ali samo u oviru ISTE kategorije? Recimo, kada vučem prikolicu ne mogu da koristim svoj tag, na istom autu? Ovo je blesavo i nije mi jasno zašto, kada sistem na rampi lepo prepozna da sam odgovarajuća kategorija i ne vidim zašto ne bi mogao sa tag-a da skine odgovarajuću sumu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=646422#p646422:1je3ru8o je napisao(la):
sev » 08 Aug 2019 08:01 am[/url]":1je3ru8o]Nego, @StaraMo, šta je pravi razlog pa tag važi za više automobila, ali samo u oviru ISTE kategorije? Recimo, kada vučem prikolicu ne mogu da koristim svoj tag, na istom autu? Ovo je blesavo i nije mi jasno zašto, kada sistem na rampi lepo prepozna da sam odgovarajuća kategorija i ne vidim zašto ne bi mogao sa tag-a da skine odgovarajuću sumu?
Pre godinu dana sam prevozio motor na prikolici i uredno mi je sa taga skinuo iznos odgovarajući za auto sa prikolicom. Inače skida kao za automobil. Relacija Beograd -> Vrbas
 
Veruj mi, baš enduro motor vozim skoro svakog vikenda na prikolici okolo. Ne znam šta da kažem, imao si sreće. NE može. Ne otvara rampu.
 
Zbog pripejd sistema u jos nekih okolnosti a najvise zbog toga sto nismo kupili tag koji ima mogućnost izbora broja osovina izabrano je ovakvo rešenje .

Po pravilu rampa se neće dići na ulazu i inlasant takvo vozilu daje savet da tag skloni i uzme karticu 2 kategorije...e sad zbog guzve cesto dignu rampu po automatizmu i kada se pojavis na naplati takav onda su i oni u problemu je moraju raditi rucno ocitavanje ili doplatu...za ovo drugo nisam siguran kako ide po njihovom pravilniku.
 
Nisam razumeo kakve veze tu ima prepaid sistem "per se"?

Imam pare na prepaid računu, sistem naplati sa istog koliko treba u odnosu na trenutnu kategoriju vozila, a vidim da sistem svakako prepoznaje trenutnu kategoriju vozila, čim me ne pusti na ulazu zbog neodgovarajuće kat. Ne vidim ni jedan ICT/tehnički razlog za zabranu naplate za više kategorija sa tog istog taga.

Jedino što vidim je knjigovodstveni razlog, tj. ako su moju prepaid uplatu knjižili na konto kategorije za auto, a ja iskoristim deo novca za auto sa prikolicom. Mada i tu storno, plus knjiženje na novi konto odgovarajuće sume rešava stvar. Ne vidim da postoji još nešto...

Takođe, nije mi jasno kakve veze ima tag sa brojem osovina, kao što rekoh, sistem očigledno prepoznaje koja sam kategorija u datom trenutku, bez obzira na registraciju vozila. Tag bi trebalo da bude unique identifier mog wallet-a, sa stanjem na istom, ne vidim kakvu ulogu tu igra broj osovina. Ako igra, deluje mi kao da nešto nije dizajnirano kako treba (relaciona šema baze npr).
 
Prva postavka opreme je skidala sa prepaid taga onoliko novca koliko je cena za upisanu kategoriju puta razdaljina ukoliko tag ima ulaz a ukolio nema kazneni iznos i to bez obzira da li setate kroz traku ili vozite bilo koju kategoriju.

Osnovni uzrok tome je sto je integracija jos na niskom nivou i sto je tag samo nosilac elektronske informacije o kolicini preostalog novca tj tag samo komunicira sa antenom i informacija koju on ima o kategoriji vozila je nepromenjiva i za njega jedina validna.

Hrvati imaju taj biling server i kod njih su neki problemi na taj način prevazidjeni ali nisu ni oni savršeni.

Hipoteticki ako ste recimo poneli 50 tagova u kutiji u Beograd na dopounu za svoj vozni park skinuce vam kazneni oznos na svih 50 tagova ako ste sporo prosli kroz traku a tagove niste zastitili folijom.

Sada sa novijom generacijom opreme mnogi problemi su reseni ali do formiranja data centra (a sa njime i biling servera nadam se)koji je planiran ostace neke od ovih anomalija.
 
Da, sada mi je jasno šta pričaš. Malo sam zatečen koliko je sistem rudimentarno dizajniran. Loš dizajn u UX smislu, profesionalno pričam :)

Cena imanja billing servera u HR je to što sistem zahteva oko 30min za efektivnu dopunu pp računa. Ali, ni kod njih ne može jedan tag da plaća za više kategorija vozila.
 
Sve je to u principu pitanje za upravljača puta i njegovu želju da gradjanima olakša život ..Tehnički danas kao što znamo sve je rešivo...Nismo u vrhu ali ni na samom dnu jer su Makedonci 12 godina uvodili sličan sistem za daleko veći novac.

Evo ovaj slučaj koji je Caribrod preneo da se neko usudio da napravi lažni sajt za online uplatu Bugarskih vinjeta je prosto neverovatan!
 
Da li neko zna kako se racuna prosecna brzina? Evo na sta mislim. Recimo Beograd Nis je svugde 130. I racuna se prema 130. Ali preljina surcin nece biti svugde 130. Hocu li biti kaznjen ako bude prosecna tu 130? Jer negde je 100 a negde 80 a negde 120
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=647087#p647087:nwfsuhgs je napisao(la):
msksim1 » 09 Aug 2019, 20:35[/url]":nwfsuhgs]Da li neko zna kako se racuna prosecna brzina? Evo na sta mislim. Recimo Beograd Nis je svugde 130. I racuna se prema 130. Ali preljina surcin nece biti svugde 130. Hocu li biti kaznjen ako bude prosecna tu 130? Jer negde je 100 a negde 80 a negde 120

Немам појма, само поштуј брзину па нема ни потребе размишљати о томе.
 
Verovatno se računa kao da je svuda 130km/h.
Naravno da nije problem da sistem uzme u obzir i deonice sa manjim ograničenjem, ali to bi zahtevalo česta ažurirsnja sistema, a ovi nisu sposobni da to izvedu

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Pa valjda ljudi ako su na jednoj deonici razlicita ogranicenja, ne moze biti maksimalna dozvoljena brzina, prosecna! Na ukupno vreme predvidjeno da se prodje jedna deonica ce se dodavati extra vreme na onim delovima deonice gde je brzina redukovana, kao na primer kroz tunele 80km i na kraju se dobije ukupno maksimalno kratko vreme za koje se sme ta deonica proci! I kad se ispostavi da ste prosli brze, snosi te posledice! Cista logika, zar ne?
 
t=S/v. Za svako ograničenje brzine zna se dužina deonice i ukupno vreme je zbir pojedinačnih vremena za svaku deonicu.

Poslato sa SNE-LX1 pomoću Tapatoka
 
@ Krcan
To je mozda logicno u Australiji ili nekoj normalnoj zemlji, ali kod nas nije, veruj mi...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=647087#p647087:1ilq460z je napisao(la):
msksim1 » 09 Aug 2019 07:35 pm[/url]":1ilq460z]Da li neko zna kako se racuna prosecna brzina? Evo na sta mislim. Recimo Beograd Nis je svugde 130. I racuna se prema 130. Ali preljina surcin nece biti svugde 130. Hocu li biti kaznjen ako bude prosecna tu 130? Jer negde je 100 a negde 80 a negde 120

Cisto info ... jedan mali deo autoputa BG => NI kod iskljucenja za Razanj ima ogranicenje brzine od 100 km/h.
 
Pa da se uračunavaju te deonice sa nižim ograničenjem, već bi bile uračunate izmedju Beograda i Niša gde je u nekim zonama uključenja manje ograničenje od 130.

Oni su sam merili rastojanja od rampe do rampe i za to im je trebalo mnogo vremena, a kamli da su merili rastojanja do delova sa nižim ograničenjma.

I mislim da to rade iz Mera i dragocenih metala sa specijalnim vozilom i da tu ne mogu da se koriste Gugl mape i GPS.
 
Iako bi mi kao inzenjeru bilo logicno da se ukalkulisu i niza ogranicenja, mislim da bi to previse zakomplikovalo za "krajnje korisnike".

"Na ovoj deonici ogranicenje je prosecno 127.54 km/h a vi ste vozili 128.31 km/h"
 
Колико год била једноставна та физика, мислим да је безпотребна. Јер није циљ, барем мени не би био, да се казни неко ко све време вози око 5 преко ограничења. Овако ако ставе да се кажњава неко коме просечна брзина између две рампе преко 130 кажњаваће се они који значајно крше ограничење. Јер ако ти је просечна брзина 131 а свакако си имао доста ситуација када си морао да успориш због обилажења других возила, радова, убрзавање и успоравање код рампи и слично значи да се значајан део пута ишао свакако преко 140 а вероватно и 150 и ту је казна оправдана.
Казна за прекорачење просечне брзизе од 10км/х свакако треба да буде значајно већа од истог прекорачење тренутне брзине.
Стајање на пумпи и одмориштима се никако не може обухватити снимањем просечне брзине од рампе до рампе. Зато постоје пресретачи који пецају оне који се бахате на појединим деоницама. Скроз праведан систем свакако не можемо постићи, можда једино када се аутоматика и дигитализације аутомобила значајно унапреди па се рецимо уграде аутоматски лимитери брзине који ће пратити ограничења на свим деоницама, али мени и сама помисао на тако нешто делује изузетно суморно. Свакако систем мерења просечних брзина на краћим деоницама би значајно унапредио безбедност, и у погледу праведности био пар степеника изнад овог од рампе до рампе.
 
Ako je ogranicenje 130 vozis 130 ili manje, ako je ogranicenje 100 vozis 100 ili manje. Sta je tu komplikovano. Ako ti je prosek 125.54 a dizvoljen je 125.06 znaci da si neke delove puta izvezao vecom brzinom i tih ucarenih 5 minuta koji su jako bitni treba da platis. Sledeci put razmislis da li to prekoracene dozvoljene brzine vredi kazne.
Kriminal je sto se ovo ne primenjuje za one bahate pod rotacijom.
 
Није уреду јер си казнио некога ко је све време око ограничења и можда приликом преласка са 130 на 80 код неког тунела није кочио, већ је пустио да му ауто сам полако успори а при томе није никога угрозио нити се бахатио, а ниси казнио оне коју су возили 180 и стали на пумпи да попију кафу и спусте просек.
 
Prošli vikend sam naleteo na naplatnu stanicu u sred Austrije, severno od Graca. I pored vinjete, korišećenje te određene deonice se naplaćuje zbog, mislim, 4 tunela, od kojih je jedan dugačak čak 8.5 km. Takođe, tunel dužine 10 km je deo obilaznice oko Graca, koja nije pod dodatnom naplatom.
 
Vrh