Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

У Аустрији се тунели увек посебно наплаћују и немају везе са путарином тј. вињатама.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=648464#p648464:3kggy29l je napisao(la):
paradox polje » 14 Aug 2019 08:47 am[/url]":3kggy29l]Није уреду јер си казнио некога ко је све време око ограничења и можда приликом преласка са 130 на 80 код неког тунела није кочио, већ је пустио да му ауто сам полако успори а при томе није никога угрозио нити се бахатио, а ниси казнио оне коју су возили 180 и стали на пумпи да попију кафу и спусте просек.
nije pravedno ni kažnjavati te koji su vozili konstantno 180 ako se nisu bahatili. jedno je ako voziš tolikim brzinama po polupraznom autoputu i nikoga ne ugrožavaš, a drugo je ako npr. ne držiš odstojanje ili blicaš (što znači da je autoput zakrčen jer si se pribio ovima ispred i nemaš slobodnu traku za preticanje, a ti i dalje želiš da letiš) ili ako ne daješ migavac čime si ugrozio sve one oko sebe i sl. (što bi sve moglo da se okarakteriše kao bahata/nasilnička vožnja).

više se ne diskutuje da li je opravdano ograničavati brzinu, već smo svi pošli od pretpostavke da je sasvim u redu da postoje kazne i da se njima puni budžet, samo je pitanje nijanse pod kojim uslovima će da nas pljačkaju, da li za 131.56kmh ili nešto drugo. mislim da je pravednije da te brzine budu u domenu preporuka, a ako izazoveš saobraćajku onda ćeš snositi posledice.

i ova diskusija bi mogla da se prebaci u odgovarajuću temu :)
 
Svaki brzinomer laže min 2% ali se uglavnom kreće oko 5 i više km/h. Što znači da ako si prešao limit prosečne brzine 130 km/h to znači da si se svo vreme kretao preko 135 km/h.
Šta je bezbedno a šta nije to je rastegljiv pojam i zato se negde stavlja tačka. Ograničenje je neka granica po kojoj bi svi mogli da vozimo uzevši u obzir i karakteristike samih vozila.
 
U vezi sa tim tuneom oko Graca, 70ih (ili 80ih, zaboravio) je autoput trebalo da prođe kroz gradsko područje Graza. Građani su pružili snažan otpor, organizovali referendum i uspeli da promene plan, tako da je odlučeno da autoput ide u tunel. Ne mogu da se setim da li je Grad finansirao tunel jednim delom, ali je moguće da zato nije pod naplatom.
 
astrodule":jrenlbxl je napisao(la):
Verovatno se računa kao da je svuda 130km/h.
Naravno da nije problem da sistem uzme u obzir i deonice sa manjim ograničenjem, ali to bi zahtevalo česta ažurirsnja sistema, a ovi nisu sposobni da to izvedu

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
Nadovezacu se na tvoj post, dakle nije repliciranje tebi

Sistem je razumno postavljen jer je cilj razuman (retkost kod nas).

Naravno da je vrlo lako izračunati ukupnu maksimalnu brzinu po deonicama i obračunati vreme potrebno za prelaženje iste. Danas u 21, veku to čak može svako od nas iz svoje sobe, uz gmaps, gearth, Street view I malo matematike.

No cilj merenja NIJE punjenje budžeta, već sprečavanje divljanja.
I tako rade i patrole u presretačima.
Neće vas niko zaustaviti za 132, pa ni za 140km/h (km sat će vam pokazivati 145-150), na deonici gde je 130 ograničenje.
Al hoće ako divljate. Isto tako hoće i ako vam je "prosečna" značajno veća od 130km/h jer to znači da ste veći deo puta vozili i preko 150.
Sporno? Ne po meni nije i mislim da smo počeli previše da "kmecimo" za sve i svasta.

Uvedene mere su dale odredjene rezultate, a bu**** će uvek biti.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
@Mel
Koji je to tunel kod Graca koji se ne naplacuje?
Gleinalmtunel se posebno naplacuje( 9€), jedino ako ne mislis na Plabusch- tunel onaj oko 10 km duzine?
 
Iskreno, ne znam imena napamet, ali mislim na taj koji obilazi Graz. Možeš da vidiš na google earth da zaobilazi dolinu i ravničarski deo i ide direktno u planinski masiv zapadno od grada. Prilično (ne)razumna odluka, zar ne?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657291#p657291:11eomnsf je napisao(la):
slaninar » Čet Sep 05, 2019 3:44 pm[/url]":11eomnsf]@Mel
Koji je to tunel kod Graca koji se ne naplacuje?
Gleinalmtunel se posebno naplacuje( 9€), jedino ako ne mislis na Plabusch- tunel onaj oko 10 km duzine?

Plabutsch, na autoputu A9.
 
mislim da svakako treba uvesti vinjete.
posebno ako država želi da gradi i dalje AP tamo gde nema dovoljno prometa a svakako da sem nekih manjih deonica više nema puteva u Srbiji koji opravdavaju prometom izgradnju AP.
ljudi će izbegavati AP što je suprotno od želje da se što više automobila kreće skupo plaćenim AP.
cene vinjeta se mogu prilagođavati u zavisnosti od dužine trajanja tako da favorizuju domaće vozače, pa čak i povećavati u letnjoj sezoni kao što hrvati rade..
jer u suprotnom će nam AP biti prazni kao sada npr K11 tj milošev AP.

što se tiče prosečne brzine potpuno podržavam.
treba staviti toleranciju do npr 135 ili 140km/h, bez obzira što postoji mala tolerancija jer brzinomeri pokazuju više par km/h od stvarne brzine.
i staviti na sve nadvožnjake i tunele kamere koje snimaju trenutnu brzinu (sa tolerancijom +20km/h )
i obezbediti da se svi koji prekorače moraju da plate tj da ne mogu proći kroz naplatnu rampu pre bez da plate.
glupo je imati presretače koji jure, troše gorivo i rizikuju za nešto što se može lako rešiti.
treba jasno na više jezika naznačiti korisnicima AP na ulasku da se brzina snima na celom AP.

što se bezbednosti tiče, staviti zaštitu između traka AP da može da se vozi dugim svetlima i obezbediti da životinje ne ulaze na AP.
sada imamo situaciju postojanja životinja a vozeći kratkim svetlima 110+km/h se ne može na vreme reagovati.
 
Zdravo svima
Ovako mislim da bi trebao izgledati "zatvoreni" autoput Srbije. Zatvoreni u smislu, da kad se udje na jednoj granici, nema naplatnih rampa, sve dok se ne izadje na drugom kraju drzave. Koji znacaj ima autoput, ako ne, da omoguci sto brzi prevoz od A do B?
  • Beograd ima svoj gradski autoput, sa 100km/h ogranicenjem, a obilaznica bi imala 130km/h, bez naplatnih rampa i guzvi u gradu. Naplatne rampe bi morale da budu izmedju izlaza za aerodrom i cvora Dobanovci, kao i na starom mestu, u Bubanjom Potoku, gde bi juznije mogla obilaznica se prikljuciti na autoput, da bi se obezbedio protok, bez zaustavljanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661075#p661075:vwhgaa0g je napisao(la):
gundeljbananko » 17 Sep 2019 12:58 pm[/url]":vwhgaa0g]Ja sam bio ubeđen da će obilaznica da se drži stare trase koju su započeli 90tih (desno od puta ka Bubanj potoku). I dalje se vidi gde su onomad ravnali teren.

Pa valjda će tako i ići... kada se ide sadašnjim kružnim putem od Resnika ka Bubanj potoku, autoput će biti sa leve strane do tunela koji će prolaziti ispod sadašnjeg odvajanja za Avalu, odnosno sa desne strane nakon tog tunela...
 
Da li vam se čini realnim da sad neko sruši novu rampu kod Vrčina koja je kostala 15miliona eura i Obrenovacku koja je upravo izgradjena i Pazovacku cije renoviranje krece sledece godine...i plati izgradnju tri nove velike i nekoliko manjih bočnih.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661075#p661075:12iwt3oe je napisao(la):
gundeljbananko » 17 Sep 2019 12:58[/url]":12iwt3oe]Ja sam bio ubeđen da će obilaznica da se drži stare trase koju su započeli 90tih (desno od puta ka Bubanj potoku). I dalje se vidi gde su onomad ravnali teren.

Вероватно и хоће, оно је за пругу
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661152#p661152:3vdpm6pp je napisao(la):
StaraMo » Uto Sep 17, 2019 5:34 pm[/url]":3vdpm6pp]Da li vam se čini realnim da sad neko sruši novu rampu kod Vrčina koja je kostala 15miliona eura i Obrenovacku koja je upravo izgradjena i Pazovacku cije renoviranje krece sledece godine...i plati izgradnju tri nove velike i nekoliko manjih bočnih.
Немогуће и невероватне ствари се дешавају на дневном нивоу. Више ништа не изненађује, ненормалност је постала свакодневница!
 
Naravno da je bilo bolje, da se na vreme razmisljalo, ali ipak tih nekoliko miliona evra za izmestanje rampa bi se i sad isplatilo, samim ubrzanjem saobracaja i time povezanim dobitkom vremena svakog ucesnika saobracaja.
 
A da li mislis da bi Lidl,Delihaze i ostali snabdevači dvomilionskog grada pristali da placaju putarine svaki dan po nekoliko puta plus reka ljudi koja ujutru zaposeda autoput ka Dobanovcima,Indjiji,Krnjesevcima kao svojevrsnoj Rakovici modernog doba.

Takodje stari Bubanj potok je trebao biti povučen do kote kasarne to jest neposredno bi rampa bila iza krivine i brda sa ogromnom nagibom sto bi u bezbedonosnom smislu bila katastrofa.

Postoje tagovi kojima se uz pravilan marketing i promocije tipa uplatite 2000din i dobijate aparat za dinar a ne promocije koje imamo sada tipa upaltite 5000 din a dobijete 3000 hiljade kredita kao i povecan broj EnP traka vecina problema bila resena,uz minimalne subvencije i ulaganja.

Ubrzo za koju godinu stupaju savremene ITS tehnologije u saobracaju na scenu i rampe odlaze u proslost tako da ne treba bacati niti trositi milione eura.
 
1. Ali bas nije bitno dali se Lidl i Delihaze slazu. Snabdevanje Beograda ne zavisi od putarine. Radna snaga, koja koristi dnevno autoput, nema neki minus ako se naplatne rampe pomere, u suprotnom cak i prednost, zato sto ce se sabracaj ubrzati.
2. Stari Bubanj potok, gde je bio, imao OK lokaciju, a spajanje obilaznice sa autoputem bi mogao ici juznije od toga, teren je OK.
3. Ja generalno preferiram vinjete nad naplati po koriscenju. Ako stvarno elektronska naplata se toliko poboljsa, da cak i stranci mogu da prodju Srbiju bez unutrasnjeg zaustavljana i dodatnih troskova, onda samo napred => ukidamo sve naplatne rampe
 
A mozda se Ikea slaže...

Tranzintnom saobraćaju nije problem rampa Pazova,Vrčin i Šimanovci gde bi sa dobrom organizacijom i delimičnim proširenjem stanice ukupno zadržavanje bilo po minut po stanici već višesatno čekanje na Horgošu,Batrovcima i Gradini!!!

Ako je stanje na granicama nepromenjivo i teško rešivo apsolutno bi besmisleno bilo maltretiranje gradjana Beograda,svaki dan na rampama poput te kod Aerodroma koju predlažeš.
 
Ja neznam sto treba da se ugodi trgovcima (Ikea, Lidl...). Oni drzavnom prometnom balansu donose vise stetu nego prednosti (generalno izvoze kapital). A i lokalnim trgovcima ne treba se prilagodjavati previse: ako ne zele da trguju, nacice se neko ko hoce. Ako zbog autoputa podignu cene, imace neko ko ce biti jeftiniji. Na kraju taj novac od putarime je u zajednickoj, drzavnoj kasi.
Sa ovim ne zelim da kazem, da treba da unistavamo trgovinu, jednostavno da postavimo prioritete korektno.

---

Meni nije stalo samo do transitnog saobracaja, nego da poboljsamo i optimiramo situacija za sve ucesnike u saobracaju.
Evo malo uporedjenje prednosti i mane, mog predloga, za lokalne i tranzit korisnike obilaznice:

---

Prednost za lokalne
- Beogradjani ce da koriste obilaznicu u svakom slucaju umanjeno, jel ona NE spaja Centar sa na primer Novim Beogradom, nego Surcin i Resnik, gde jednostavno ima manje potreba za direktne konekcije. U gradu, na toj liniji, je i tako jos uvek mnogo prakticniji unutra-gradski (sadasnji) autoput. U slucaju da nekog sa Zemuna vodi put ka Kaludjerici, a taj na radiju cuje, da je guzva po gradu, rado ce u toj situaciji koristiti obilaznicu i platiti tu neku sumici (moze za te deonice biti nesto malo, pa cak i simbolicno). Za korisnike, koje dolaze na primer svakog jutra iz Stare Pazove za Zeleznik, ne vidim razloga sto bi taj put trebao biti dzabe. Kao sto rekoh, moze to biti i neka simbolicna suma za te deonice, ali zasto dzabe?

Mane za lokalne
Pa onaj ko dolazi iz nekog prigradskog mesta u BG, mora sad da plati koriscenje autoputa, isto ko i onaj sto ide iz Lapova za Jagodinu.

---

Prednost za tranzit
- Novosadjanin koji putuje na more, ne zeli da vidi Beograd. Isto tako i turcin iz Frankfurta koji krenuo za Istanbul. To sto je obilaznica malo duza i naplacuju se, nece smetati ni jednom ni drugom.

Mane za tranzit
Ako turcin mora da plati kad prolazi zemlju na 4 mesta po 5 evra, pretpostavlja se, da ce to on manje primetiti, nego kad treba da ostavi 20 evra na jednom mestu. Kao sto rekoh, pretpostavlja se => prilika za socio-naucno ispitivanje.

---

U glavnom obilaznica Beograda je najznacajniji saobracajni Projekt u Srbiji, i nije mi jasno sto se toliko odugovlaci!!!
 
Koja je svrha aplikacije ako opet mora tag da se kupuje?
 
Manevarski prostor pri dopuni taga prilično je skučen i ograničen pravilima poslovanja JPPS.

Ovde jedino može biti u pitanju da ova firma kupuje postpejd tagove i za njih polaže traženi depozit a koje kasnije prodaje svojim korisnicima a pošto vidim da se od korisnika traži broj platne kartice verovatno kasnije skida sa računa kada Putevi pošalju mesečni obračun..

Ako je u pitanju pripejd tag on se uvek mora fizički staviti na punjač tako da bi sve ovo bilo besmisleno.

Takodje koliko znam Putevi u toku meseca ne daju listing već samo na mesečnom nivou tako da verovatno neki uvid u potrošnju nije moguć do kraja obr. perioda.

Ovo je samo moje mišljenje,neka me neko ispravi ako sam pogrešio.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662924#p662924:27809dsu je napisao(la):
Beli » Ned Sep 22, 2019 3:55 pm[/url]":27809dsu]Danas sam gledao emisiju SAT gde su u vezi naplate putarine baš površno pomenuli aplikaciju ENPay
https://play.google.com/store/apps/deta ... lyes.enpay
Da li neko od forumaša istu koristio i ako jeste kakvi su utisci?

Da li putem ove app može da se dopunjava tag?
 
Vrh