Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Meni se ne dopada baš tolika digitalizacija, fuuuuuuj to sa farmerkama. Zabraniti to kao GM - hranu!
 
Матеја Бељан":tsho24jf je napisao(la):
žive u džungli a ne u državi, državu iskoriste kad mogu...
Tu si u pravu.Ali uzevši u obzir da ta džungla jede svoje žitelje ne postujuci nikakve zakone dok je na celu te iste "džungla države" tarzan i par njegovih majmuna, ni najmanje ne zameram ostalima da pokusavaju da poseku neko drvo ne bi li opstali. U ovom slucaju da ne placaju prevoz.
 
Ali ja razlikujem one koji promisle pre neplaćanja, i ja sam se dva meseca pvercovao prošle godine. Bilo mi je preskupo, i moglo mi se jer oni ni sami nisu umeli d aorganizuju kontrolu kako treba. Neko može da se švercuje jer smatra da GSP ne bi smeo da ima onoliki gubitak koliki ima i da n ebi smeo da izbacuje onakva vozila i slično... ali ovi drugi džungloviti nemaju to predrazmišljanje, oni nijedan sistem ne bi poštovali dok ne proradi sila
 
Generalno Romi se najviše švercuju mada svako pravilo ima izuzetak naravno.Mada i ne treba ih kriviti,kad čovek treba da da 10% svojih primanja za samo jednu/svoju povlasticu,kako da se ne švercuje,pa da jednom Nemcu,Italijanu,Francuzu kažeš da 10% plate mora da da za prevoz rekao bi ti da nisi normalan.
 
Александар":y88waor1 je napisao(la):
BusPlus kartice jeste RFID sistem, magnetna traka ne služi ničemu prilikom validacije.

Napokon da se i to pomene, gledam sad kako već par strana mešate babe i žabe :D
Dakle, postojeće kartice već jesu RFID, ali očigledno vrsta koja ne radi na daljini većoj od par centimetara. Ako neko hoće da polomi svoju karticu, naći će čip unutra :) Magnetna traka pretpostavljam da služi za prodavce na trafikama, da pri provlačenju pokupe id kartice za koju treba da izvrše uplatu. Taj isti id je svejedno i odštampan na kartici, tako da se sve svede na redudantnost - i čip, i traka sadrže broj kartice i to je sve što uređaji pokupe, a podaci vezani za karticu se nalaze u centralnim bazama podataka.

Матеја Бељан":y88waor1 je napisao(la):
Što je onda potrebno držati karticu mirno?
Verovatno zbog nekvalitetne opreme.
 
Felix55":a9bqv9i3 je napisao(la):
Jedan primer koliko će statistički podaci koji se prikupljaju pomoću BusPlus-a biti (ne)realni:

jutros u 95-ici od Piramide pa sve do Zelenog venca NIKO nije validirao ni jednu karticu, jer je bus bio toliko prepun da ni najveći optimisti od onih koji su čekali po stanicama tokom celog tog putovanja nisu ni pokušali da uđu.

Bus plus statistika će, s druge strane, zabeležiti podatak da u tom terminu od Piramide do Zelenog venca nije bilo zainteresovanih putnika koji bi želeli da koriste liniju 95 (pošto ni na jednoj stanici nije registrovano da je neko prineo karticu aparatu), i da je samim tim ovaj broj vozila više nego dovoljan... :notok:

Postavio sam ovaj primer i na Blic-ov sajt, pa moram da prenesem i komentar koji je neko od posetilaca ostavio: "Zato treba uvesti elektronsku vagu na amortizerima pa da se opterecenost linije meri u tonama putnika" :D :D

Inače, danas u jendoj 95-ici svi validatori pogašeni, ista situacija i u jednom tramvaju švajcarcu, a u 65-ici koja upravo kreće da prelazi Brankov most ka Ušću glas iz validatora gubi pojam o mestu na kom se nalazi i najavljuje "sledeće stajalište 6 kaplara" :D
 
Da ali za 95 se očekuje da je prepuna. Neki uvid, odnosno šetnja iz kancelarije na teren, zajedno sa tim podacima, mogu da doprinesu bolji prevoz. Ja nekako imam osećaj da na onolike monitore u komenadnom centru niko neće ni gledati. Ispijaće se kafe i pričati priče o Mici, Maci, Ceci i Jaci
 
lukpot: "...Taj isti id je svejedno i odštampan na kartici, tako da se sve svede na redudantnost - i čip, i traka sadrže broj kartice i to je sve što uređaji pokupe, a podaci vezani za karticu se nalaze u centralnim bazama podataka."

Ako mašina na trafici uzima (samo) ID sa kartice, pretpostavljam da ostale podatke vuče iz centralne baze podataka sa kojom, dakle, mora biti povezana. Grešim li?
 
Jeste i to je mana... zbog toga sistem uvek može da padne. I to je ono čega su se mnogi plašili. Sve je lepo i uredno sačuvako: gde se ko kada kretao:D
 
Danga":8nva0v7b je napisao(la):
lukpot: "...Taj isti id je svejedno i odštampan na kartici, tako da se sve svede na redudantnost - i čip, i traka sadrže broj kartice i to je sve što uređaji pokupe, a podaci vezani za karticu se nalaze u centralnim bazama podataka."

Ako mašina na trafici uzima (samo) ID sa kartice, pretpostavljam da ostale podatke vuče iz centralne baze podataka sa kojom, dakle, mora biti povezana. Grešim li?
Da, tako je. Primer da je samo centralna baza bitna je i kada firme uplaćuju za zaposlene. Koliko sam video, samo jmbg zaposlenog se dostavlja, koji je zauzvrat povezan sa id brojem kartice koju onda i dopune (bez fizičkog baratanja konkretnom karticom).
 
Ranije deca starosti do 7 godina nisu morala da placaju kartu. Koliko vidim u sada vazecoj Odluci o linijskom prevozu kao putnici se definisu sva lica zatecena u vozilu osim voznog osoblja. To bi znacilo i da su deca do 7 godina upala u kategoriju redovnih putnika koji moraju imati vazecu i ispravnu kartu???? U Odluci se jedino pominju deca u smislu da deca do 6 godina starosti ne smeju da se prevoze bez pratnje punoletnih lica (ili nesto slicno tome)....
Gresim li? Zna li neko nesto o obavezi placanja prevozne karte za decu do 7 godina u ovom novom sistemu?????
 
Traka bi trebalo da služi za popuste u supermarketima, koliko je meni poznato.

Postoji više razloga zašto RFID ne funkcioniše kako treba, a to je kako je neko naveo loša oprema, ondnosno osetljivost senzora. Međutim, ja sam imao priliku da prisustvujem testiranju baš jeftinih RFID čitača, koje možete kupiti i kod kineza:
http://s.dealextreme.com/search/RFID

U firmi u kojoj radim se vrata otključavaju upotrebom RFID kartica i to sve tako brzo funkcioniše, da ja i ne stignem da je prinesem brava se otključa. Drugi razlog je možda upravo mreža. Kada vi prinesete kartu, prema njihovim navodima, validator šalje upit bazi u realnom vremenu i dobija natrag potvrdu. Ovaj proces je dobar sa aspekta zloupotrebe sistema, ali je loš s te strane što proces online provere često dugo traje i varira u zavisnosti od dostupnosti i opterećenja bežične mreže, i to one iste mreže koja ne garantuje propusni opseg. Tako, da možda validator i reaguje, ali pošto su neozbiljni i serveri su im verovatno preopterećeni, onda često validator ne može da dobije povratnu informaciju, pa se ništa ne dešava :( Ovo objašnjava činjenicu da sistem dosta bolje radi van vršnih opterećenja, tako da je verovatno to problem. U drugim zemljama, pa i Oyster, uzmimo kao primer, kartica se očitava offline, proverava se validnost na licu mesta i dopušta putniku da uđe u vozilo, a informacije se šalju centru, ali ne obavezno odmah, već postepeno dok vozilo prilazi sledećem stajalištu, što je naravno mnogo bolji sistem.
 
Мислим да није проблем мрежа, јер картица мора да се држи мирно. Да је само до мреже доволјно би било махнути картицом и чекати „зелено", али баш је потребно држати је неко време (мени је требало 1 сек ван шпица или малко више)
 
Već drugi dan validatori nisu u funciji u BGVozu,da li neko zna kada počinje sistem da radi?Danas je masa putnika pokušavala sa prinosom kartice ,a na ekranima piše "uskoro".Naravno mlađi putnici su ukapirali da sistem nije startovao a stariji se pitaju da li je kartica ispravna.. :kafa:
MINUS JE ŠTO KARTICA MORA DA SE CENTRIRA NA KVADRAT NA EKRANU I TO TRAJE BAREM 5 SEK.TREBALO BI U UREĐAJU PROŠIRITI POVRŠINU ZA VALIDIRANJE..
Nadajmo se uvođenju RFID kapija jednog dana,ali tako nešto je u razvoju i nema ga u svetskim metropolama...
 
Ajde malo matematike cisto da vidimo kolike su pare u igri.

Izvadjeno 500 000 personalizovanih kartica = 500000*250= 125 000 000 ( sto dvadeset pet miliona dinara ) ili priblizno 1.2 miliona evra.

Ako je prvog meseca prodato sve ukupno 300 000 markica, 2000 dinara ( neka je to prosek studenata djaka i zaposlenih ) imamo sledece 300 000*2 000= 600 000 000 ( set stotina miliona dinara ), sto je nekih 5.67 miliona eura. 8.53% sto je nekih 0.5 miliona evra na mesecnom nivou.

Sto kada sve saberemo dolazimo do toga da je do sada ova firma dobila oko 1.7 miliona evra. E sada koliko bi mogao da kosta jedan uredjaj to ne znam. Mogu da pretpostavim da kosta oko 500 evra, mozda manje mozda vise. Cinimi se da su negde spomenuli da su ugradili oko 8000 validatora to mu dodje da su trenutno ulozili oko 4 miliona evra ( neka je u to uracunata i montaza i ostalo ).

Sto znaci da su trenutno u gubitku. Ako zaradjuju na markicama oko 0.5 miliona evra na mesecnom nivou to znaci da ce za 5 meseci vratiti ulozena sredstva.

Sto znaci da ce za nekih 6-7 meseci, tih pola miliona odlaziti na odrzavanje zaposlene, a najveci deo ce odlaziti kao cist profit te firme.
 
Bojane,od karata i kartica bus plus dobija 8.53 % para,to si zaboravio da uracunas.
 
uracunao sam to ti je 0.5 miliona evra mesecno. Mesecna zarada na markicama je 5.67 miliona evra te je 8.53% tacno ova cifra od 0.5 miliona.

E sad koliko sam ja shvatio njima ide ceo profit od izdavanja kartica ??? Ili mozda gresim


Ali i ako gresim to je samo mesec dva vise da se povrate ulozena sredstva
 
Kazu ugradili su 8000 validatora?????? Lazu!
8.000 validatora u cirka 1200 vozila ?????
8.000 / 1200 = 6.66 validatora po vozilu???? Pre bih rekao da su prosecno u vozilo ugradjena 4 validatora odnosno 1200 * 4 = 4800, pa ajde sa privatnicima i voz-garniturama neka bude 5.000, ali 8.000 to je previse!!!! :shok: :blah:
Mozda su do sada ``potrosili`` 8.000 validatora sa zamenom polomljenih/ostecenih/pokradenih do sada.
 
bojan 87: "E sada koliko bi mogao da kosta jedan uredjaj to ne znam. Mogu da pretpostavim da kosta oko 500 evra, mozda manje mozda vise."

Dok se ne jave oni pravi stručnjaci, probrljah po netu i nađoh da je 1 kom. nečeg veoma sličnog (barem na izgled) 100 USD! E, sada ne znam koliko može da košta sve ostalo da bi to i (pro)radilo, a ne bi me čudilo da se plaća zakup onog "Davinićevog, Marovićevog i čijeg sve ne satelita" :cool:
 
Za voz je GPS beskoristan u centru (tunelima), a i GPRS često nema signal. Moraju dosta drugačiji sistem da uvedu u odnosu na ovaj u autobusima koji se oslanja na lokaciju i internet.

Inače, jedan validator košta sigurno dosta manje od 500€, ali je i gornja računica previše uprošćena, nemojmo sad da bacamo nasumične brojke...
 
8 000 evra po vozilu, procenjuju, rekao je c.s.i.

Što se vozova tiče, najbolji način bi bilo da se postave na stanicama, pored šaltera, a na Vuku i Karađorđevom, kao i kod Pančevca na stepenicama. Tako bi kontrolori mogli da povremeno stoje i gledaju ko nije validirao karticu
 
Vrh