Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

изгледа да су грађани Београда бета тестери система. Озбиљна фирма која се бави оваквим стварима би за овако драгоцен посао бесплатно поделила уређаје.
 
mradulovic":2v3ey8jz je napisao(la):
ne morash da budesh SNS-ovac da bi bio kritichan prema ovom sistemu, pogotovo ako si svestan u kom je stanju GSP, posebno njegova autobuska flota
Neko je juče fino objasnio: BusPlus je, sem odlične prilike za trenutno zgrtanje para, takođe i pokušaj da se narod natera da plaća prevoz i odvikne od masovnog švercovanja. Ako je istina da u zadnjih nekoliko godina GSP nije uspeo da naplati ni 50% stvarnih vožnji, ovaj sistem me ni malo ne čudi. A i ne čudi me da im je vozni park u raspadu. Isuviše je to slab priliv novca da namiri i javašluk, krađu, pa još i nabavku novih vozila.
Sa te strane, ne mogu da kažem da ne podržavam ovaj pokušaj, bar donekle. Tužna strana medalje je da se najveći deo tog dodatnog novca neće uložiti tamo gde treba, to je skoro izvesno... :notok:
 
Postoji li zvanicni propis karakteristika koje vozila gradskog prevoza moraju da zadovolje?

Mislim na grejanje, cistocu, ispravnost...

Narod nece da placa prevoz, svercuje se, treba ga naterati da plati uslugu, u redu, ali onda usluga mora odgovarati ceni koja se naplacuje.

Na stranu to sto je prevoz u Beogradu samo duplo jeftiniji nego u Madridu a usluga daleko ispod 50% onoga sto se u Madridu nudi, sta ako i ta usluga koja je pruzena ne zadovoljava osnovne karakteristike?

Ako nema grejanja u vozilu, da li treba platiti punu cenu karte, ili voznju uopste?

Ne moze i jare i pare, naplacivanje voznje u cistim, sigurnim i tacnim vozilima donekle mogu i da razumem (iako smo i nabavku tih vozila i subvencije za ceo sistem vec platili kroz porez) ali naplacivanje voznje u hladnim rasklimanim masinama bez postovanja reda voznje NE.

To je kao naplacivanje nekog smrdljivog i zapisanog javnog wc-a, em si platio izgradnju, em ti naplacuju koriscenje a od osnovnog ocekivanog komfora ni traga.

Posto se busplus bavi naplatom usluge i deli kartice ispada da su oni u stvari Baba Sera (naplacuje i deli vc papir :blah: ) i da je na njima da sve bude uredno i sredjeno inace nema para.



Da li je legitimno zalepiti nalepnicu "prljavo vozilo", "vozilo bez grejanja", "vozilo ne postuje red voznje" ili "opasno vozilo" na validatore u slucaju da vozilo odgovara opisanom stanju?

Posle koliko slojeva nalepnica validatori prestaju da citaju kartice?
 
Zidar problem je u tome sto u Beogradu madridski prevoznik ne bi opstao. Naprosto u uslovima masovnog sverca se ne moze poslovati.
To naravno ne opravdava recimo cistocu vozila, promene natipsa terminusa, profesionalnost itd. ALi nabavku rezervnih delova, nabavku novih vozila svakako da.

Postoje stvari koje se mogu pobolsati uz vecu disciplinu i malo dobre volje, nekada i uz ne velika ulaganja. Ali usluga koja se koristi mora i da se plati, tek onda se mogu potezati ona najbitnija pitanja.
 
Još jednom napominjem: rešenje nije švercovanje, već bojkot. Ako koristiš, plaćaj, ako ti se ne sviđa, batali ga. Znam da je to teži način, ali ovo je vrzino kolo. Ovako nećemo dobiti bolji prevoz, već ćemo samo izazivati represivne mere u obliku BusevaPluseva i ostalih fazona iz Orvelove 1984...
 
Bobb":2mllpkdl je napisao(la):
mradulovic":2mllpkdl je napisao(la):
ne morash da budesh SNS-ovac da bi bio kritichan prema ovom sistemu, pogotovo ako si svestan u kom je stanju GSP, posebno njegova autobuska flota
Neko je juče fino objasnio: BusPlus je, sem odlične prilike za trenutno zgrtanje para, takođe i pokušaj da se narod natera da plaća prevoz i odvikne od masovnog švercovanja. Ako je istina da u zadnjih nekoliko godina GSP nije uspeo da naplati ni 50% stvarnih vožnji, ovaj sistem me ni malo ne čudi. A i ne čudi me da im je vozni park u raspadu. Isuviše je to slab priliv novca da namiri i javašluk, krađu, pa još i nabavku novih vozila.
Sa te strane, ne mogu da kažem da ne podržavam ovaj pokušaj, bar donekle. Tužna strana medalje je da se najveći deo tog dodatnog novca neće uložiti tamo gde treba, to je skoro izvesno... :notok:

GSP se vec godinama izdrzava dotacijama iz budzeta grada, koji se puni porezima od svih nas. Za te pare su uradili koliko su mogli (mozda), ali je meni najveci i najiritantniji problem uzasna segregacija izmedju centralnih gradskih linija, gde se autobusi ponekad i odrzavaju, i onih linija (poput 73, 706, 704, 84 itd...) koje su odrediste za autobuse pred umiranje ili nam uvale privatnike (npr Veolijini autobusi na liniji 73) sa malim autobusima da reshe pitanje najveceg prigradskog naselja severno od save. Dakle u njihovom ponasanju ima elemenata nedostatka para a i sitnog politikanstva ("vazno je da se vide lepi autobusi po centru, da se kaze da radimo nesto") a to je ono sto vredja i smeta
 
To je tvoj osećaj. Na svim linijama ima krševa ili novijih, ali uništenih autobusa. Nema tu pravila prigrađe - centar.
 
ona-ce-mene-da-uci.jpg

хехе
 
ivicaDj":3rr46f9h je napisao(la):
Razumem ja opozicione medije, svojevremeno sam gledao samo Studio B početkom devedesetih, ali za Kopernikus je sve ili crno ili belo. Nema ni jedne sive nijanse a većina stvari oko nas je u toj boji. Ponašaju se poput ljutog deteta, bez imalo nepristrasnosti. Pa ovo nije novinarstvo - saopštiti vest onakvu kakva jeste i ostaviti svakom da donese svoj zaključak. Previše tendenciozno. Sada ja postavljam pitanje - koliko procenata ljudi je iz prve ukapiralo rad dosadašnjih aparata za overu karata? Kao to je bilo jednostavnije, nabosti rupu dok bus trucka, povući crni deo aparata, izvaditi kartu. Oduvek je postojao otpor javnosti prema inovacijama i uvek će postojati. Setite se kako su svi kudili nove tramvaje, prognozirali im fijasko a sada, niko ih ne pominje a oni neprimetno, zajedno sa katicama najnormalnije prevoze putnike po današnjoj apokalipsi. Već na proleće BusPlus će funkcionisati savršeno i to neće nikom više biti interesantno, nego će paljba biti osuta na neke nove projekte koji su, kao i ovaj, usmereni na pomeranje ovog prokletog grada iz balkanskog brloga.
Poenta moje priče je ako uradiš nešto novo - uradio si to da bi se obogatio, ako ne uradiš ništa onda si nesposoban. Svetu se nikada ne može ugoditi. Do prelaska na elektronski sistem praćenja GSP-a se moralo preći pre ili kasnije. E sad da li se on zove BusPlus ili drugačije, nikada nećemo saznati da li bi bilo bolje ono drugo ...

Novo nije po definiciji dobro. Ovde postoje argumenti zašto nam nije trebao novi tramvaj. Takođe, novi sajber sistem naplate karata u uslovima raspadanja vozila ne vidim kao nešto samo po sebi dobro! Niti je sajber sistem naplate karata dokaz da nismo Balkan.
Tačno je da ljudi preteruju s napadima na Apex, na nova pravila i slično. I ja sam saglasan da je bolje to što će naplata biti povećana, što ćemo imati podatke o broju putnika. Ali to je sve moglo da prođe sa mnajom štetom po Grad i putnike. Sada je kasno. Ovo jeste korak napred, ali to je kao kad na ispitu dobiješ šest... U pravu si... posle će sve izgledati normalno i svi će zaboraviti da je problem i postojao, tako se problemi zataškavaju
 
Ne razumem kako ce validiranje mesecnih uticati na postovanje reda voznje i povecanu naplatu, kad to zavisi od drugih elemenata? Valdiiranje nece smanjti guzve u saobracaju zbog kojih nisu u stanju da ispostuju red voznje, a sto se povecanje naplate, kako ce to isto nekog naterati? Poznajem neke ljude koje imaju kazni da oblebe ceo stan umesto tapeta, kad dodje kontrola kazu 'pisi', nekad stigne tuzba nekad ne... i tu se prica zavrsava, kazna zastareva posle godinu ili dve dana i mirna backa...
Da ne bude zabune, ja sam za placanje usluge koju koristim, kao sto sam i do sad kupovao markicu, ali ti njihovi argumeti zasto je ovo bolje opovrgne neko ko se vozi GSP-om 2 dana nedeljno, a ne neko iole strucniji. Jesam za modernizaciju i unapredjenje,kao i svi, ali treba resavati probleme gde su nastali,a ne ovako. Primer BG voza, bez spejs satl tehnologije ide tacno u minut. Znam da mozda nije sasvim uporedivo (mislim na BG voz), znam da se ulice ne mogu prosiriti za dva dana, ali vredjaju mi inteligenciju svojim, pa slobodno cu reci, bezobraznim nastupom. Ne kriju da ih bas briga sta gradjani misle.
 
Систем Бус Плус би, према замисли, требало да повећа наплату, а не само валидирање месечних карата. Оно ће само пружити бољу слику о искоришћености капацитета.
Иначе, контролори би могли да стоје у зони апарата и да прате ко се није валидирао и да тада реагују, то би можда било ефикасније.
 
Mogu kontrolori i da pucaju u kolena, ali poenta je da ja ako ne zelim da platim kartu, nece me naterati jer nemaju nacina za to. Kad mi napisu kaznu, imam pravo da zavrsim voznju zar ne? Mene su ucili da kupac placa za neki kvalitet, opipljiv ili ne (brend, logo ili sta vec). Ako ljudi vide da nesto funkcionise kako treba, onda ce i smatrati da treba to da plate, treba navesti ljude da bude blam ne placati. Represija je uvek male rezutate davala u tim slucajevima (u koknretnom slucaju povecanje naplate i prihoda). Uvek ce ostati ona ekstremna manjina koja nikad nece platiti kartu. Ako ja zbog validacije mesecnih karata (a samo zato njih mrzi da rade svoj posao borjanja putnika i terenskog istrazivanja) putujem duze, to nije povecanje kvaliteta usluge sa mog stanovista kao kranjeg korisnika usluge.
 
@Zidar Amin to that!!!

To i ja pricam al slabo ljudi razumeju.

Nekome lakse metar u khm khm nego cantimetar u glavu :D
 
gosha":3co4a4oy je napisao(la):
Kad mi napisu kaznu, imam pravo da zavrsim voznju zar ne?

Po Odluci o linijskom prevozu..... koja je sada vazeca (dao sam izvod iz te odluke pre nekoliko stranica) voznju mozes nastaviti samo ako kaznu platis kontroloru na licu mesta u vozilu. Ako ne platis kaznu odmah u vozilu, kontrolor ti urucuje opomenu sa kaznom i izdaje ti nalog da napustis vozilo na prvom sledecem stajalistu.
Voznju moze nastaviti i putnik-vlasnik uredno dopunjene personalizovane karte koju nije validirao, a kontrolor je zbog toga blokirao i putniku dao uputstvo o nacinu deblokiranja, i to samo do kraja te zapocete voznje, ali ako se zatekne sa blokiranom kartom u drugoj voznji (u drugom vozilu ili na drugoj liniji) nakon blokade karte isto ce dobiti nalog da napusti vozilo na prvom sledecem stajalistu.....
Naravno to je moguce samo kada su u pratnji komunalne policije .......i ako se striktno budu drzali onoga sto pise u odluci. Kontrola to sigurno nece raditi ostro u pocetku primene sistema (citaj do izbora) ali mene svakako fascinira sa koliko paznje su razradili odredbe Odluke koja zakonski regulise ovu oblast, sto svedoci o mocnom uticaju glavnih gazda (vlasnika profita) na ovu problematiku i na njihovu dobru pripremu za one dane koji tek dolaze (kasnije, posle izbora)......
U svakom slucaju u novoj Odluci a i u drugim povezanim propisima ima mnogo mnogo detalja koji preciziraju ovakve situacije (cak i na posredan nacin) i koje ce omoguciti daleko brzu i efikasniju naplatu kazni od ranije vazecih zakona koji su regulisali ovu oblast. Oni koji su upuceniji u pravnu problematiku ce razumeti o cemu pricam.
Odradili su oni veeeliku i detaljnu pripremu da ne dolaze vise u situaciju da neko (citaj hiljade gradjana) ima 150 kazni (kako neko u prethodnom postu rece da lepi tapete od kazni). Treba se navikavati na to da takva vremena kad si mogao da skupis 1500 kazni, a da ti niko nista nije mogao- polako ali sigurno prolaze.
Sad je u pitanju cista lova i profit, i tu nema kompromisa, nema popustanja, nema oprastanja, nema vise socijale......Tu ne vaze Zenevske konvencije, tu se gazi i po mrtvima.....
U sledecih par godina, najvece promene ce se desiti upravo u ovoj oblasti (vidi se po propisima koji su doneti/koji se donose). Ko sumnja- moze da proveri stanje stvari kod poznanika/rodbine, prijatelja u Makedoniji, Sloveniji, Hrvatskoj, Rumuniji, Madjarskoj, Bugarskoj, Poljskoj, Slovackoj..........Sve su oni to vec prosli, a nas to sve ceka......Hteli mi to ili ne. Ako bas nikako necemo, opet ce da dodje ``Milosrdni andjeo``- da nam donese čepiće za naše guziće....
 
zidar: “…To je kao naplacivanje nekog smrdljivog i zapisanog javnog wc-a, em si platio izgradnju, em ti naplacuju koriscenje a od osnovnog ocekivanog komfora ni traga…“

…a pri izlasku, pod pretnjom kažnjavanja, moraš da popuniš upitnik – koliko je mlazova bilo potrebno da se bešika isprazni i, naravno, količina, boja, te miris urina…
 
418473_10150738832078368_671458367_12199909_2091456600_n.jpg]


ovo su bile karte.sad ime ovog dela foruma,topika,moze da se promeni-VALIDACIJA
 
Ahahahahahahh pa GSP!!! :D Sigurno su bila otvorena vrata na okretnici, pa je vetar naneo sneg, ili tako nešto
 
Možda je i posteljica ''harmonike'' pukla usled pritiska snega...
 
A to predkomora koja omogućava da se putnik lakše aklimatizuje na spoljne uticaje. Poslednja reč tehnike u GSP-u. :D
 
Vrh