А како мајке са колицима да уђу, на предња врата па се онда провуку до места које је предвиђено за колица и налази се на средњим вратима?
Pa malo teže nego invalidi
u Britaniji i Australiji. Tamo su dvokrilna prednja obavezna radi blizine ručne platforme vozaču (ljudi ne žele ni jednu liniju na pola sata da poremete, za razliku od nas gde jedan invalid napravi haos na gomili linija preko Zelenjaka zbog provlačenja vozača do drugih vrata), suprotno kontinentalnoj Evropi gde gradski niskopodni i prigradski low entry imaju automatsku platformu na drugim, ili od nas gde prigradski visokopodni imaju druga široka radi bržeg izlaska odnosno oslobađanja prolaza između sedišta za ulaz.
Rekao bih da će promena pristupa biti samo jedan veliki eksperiment koji verujem da neće dati zadovoljavajuće rezultate imajući u vidu udeo solo vozila sa neparnim brojem ulazišta u voznom parku.
Posmatrajući samo linije 55 i 56 na donjem stajalištu Mostar u smeru ka Sajmu nije teško zaključiti da se zglobni autobusi kraće zadržavaju i pored prosečno 5 putnika više po ulazištu (deljenjem deklarisanog kapaciteta sa brojem ulazišta). To je posledica veće koncentracije putnika u srednjem delu vozila koja imaju različit broj primarnih vrata (solo jedna, zglob dvoja). Naime, i solo i zglob imaju zauzetost prvih i zadnjih vrata od 15, odnosno 25 putnika (40 skupa) dok ostatak otpada na ostala dostupna vrata - u slučaju solo najviše 65 na druga, odnosno 60 za pojedinačno druga i treća kod zgloba tako da kada iz 56 (sa manjim i maksimalnim opterećenjem drugih i trećih vrata) izađe 40 a uđe 120 putnika on se kraće zadrži od solo na 55 iz kojeg izlazi 65 i neuspešno pokušava da uđe još 75, uz pokušavanje ulaska još po 5-10 na prva i treća. Imajući u vidu navedeno, zglob bi se teoretski iovako zadržao nešto kraće, a u slučaju ulaska na prva i četvrta razlika bi u odnosu na solo bila još i veća.
Na osnovu toga može se zaključiti bi da teoretski neophodno smanjenje opterećenja solo autobusa nije praktično izvodljivo usled krize sa vozačima i velikim operativnim rashodima, što ukazuje na potrebu povećanja udela zglobnog voznog parka.