Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Pantograf je u pravu kada kaže da nema para, i lako može da se desi da ih bude još manje u budućnosti usled svog ovog, da ne kažem šta, u svetu. Ne mogu da se udostoje da nabavljaju vozila na vreme, što su kratkoročne investicije, a očekuje se da budžet pokriva neke plate vozača od 150000, pa naviše. Radnike održavanja niko ne spominje, kao da ne postoje, a tek tu neće biti ljudi, jer za razliku od vozača oni svoje plate mogu da zarade po privatnim servisima. Pisao već da je delatnost vozača autobusa u javnom prevozu, u Beogradu pogotovu, takva da oni svoje plate ne mogu da zarade, već su u mnogome zavisni od budžetskih davanja. Zato su retko gde u Evropi te plate ne znam kako velike, al prosto standardi neuporedivo viši nego ovde. Uvoze se svuda, i to ponovio ne znam koliko puta do sada. Pa ne mogu se naći vozači kamiona po Evropi, koji kud i kamo mogu ozbiljnije da se plate. Nema vozača 100 nego na hiljade, i to samo u Beogradu. GSP, privatni prevoznici, plus Lasta, verovatno i preko 6000 ljudi. Sigurno da im je, kao i svuda po Evropi jeftinije da uvoze dostupnu radnu snagu, nego da podižu plate do nekih, po budžet, ipak nerealnih cifri. Sve države su svojevrsni paraziti, naša jedan od većih, što znači da bi se sve to moralo pokriti preko leđa poreskih obveznika. Zato nam je dizel najskuplji u regionu, što smo ekonomski tigar. Još ćemo na kraju i gas plaćati skuplje nego veći deo Evrope, al to je već viša politika. Često u istom kontekstu pominjem i radnike u zdravstvu, koji takođe, nažalost, ne mogu da zarade svoje plate, a posao im je i te kako odgovoran, naporan i traži mnogo godina školovanja i specijalizacija. Tragedija je za koje pare nam rade primarijusi i hirurzi, otprilike za trećinu plate jednog dobrog programera sa iskustvom.
nemojte te propagandne fore "nema para", molim vas. Para itekako ima, kao sto vecina ovde i kaze, samo se trose na idiotluke. Pa zar se jos nije na sva usta govorilo da je budzet nikad veci...
 
Gde se bre ima para? Zadužismo se kod Arapina milijardu, sad iskukasmo ovo s MMF-om. Koliko je dizel, da bi se pokrile rupe u kasi? Nema se para. Prošo medeni mesec.
Ти знаш колко има? Плате радника морају да се повећају, јер тако функционише закон тржишта: Што је радне снаге мање, цена јој је виша. Ако сада не одреше кесу ови из ГСПа, изгубиће и то мало што имају.
 
Не знам како ви мислите да у овим условима, са овом ценом горива и са инфлацијом, има довољно пара за масован друмски саобраћај који послује уз субвенције у стотинама милиона евра. Ај, нећу да вам рушим снешка, али у принципу нема веће заблуде од те да се редистрибуцијом и реалокацијом државног новца може надоместити неразвијеност и неефикасност. а још под овим околностима... ајој.

Рачунајте, дакле, да за солидан јавни превоз у Београду трајно нема довољно пара. Неће их ни бити.
 
Не знам како ви мислите да у овим условима, са овом ценом горива и са инфлацијом, има довољно пара за масован друмски саобраћај који послује уз субвенције у стотинама милиона евра.
Na isti nacin kako je prosle godine imalo 600 miliona za prenos fudbala. I premda tada nije bila ovakva globalna kriza, ipak je bila post-Kovid kriza i razumne vlade i u uprave su ulagale u neophodna i prioritetna sredstva i planove. Kod nas je, izgleda, fudbal prioritet nad prioritetima.
Ај, нећу да вам рушим снешка, али у принципу нема веће заблуде од те да се редистрибуцијом и реалокацијом државног новца може надоместити неразвијеност и неефикасност. а још под овим околностима... ајој.
Sve je to iz istog bureta, a to je drzava. Mozemo to da zamislimo kao drvo. Lelekom je jedna grana, Grad Beograd je druga, MUP je treca, i tako dalje... ali na kraju, sve te grane proisticu iz istog stabla i istog korena. Ovo je zemlja gde kategorizacija budzeta ne znaci mnogo. Ako sutra Vucic, iliti predsednik (kahm poglavica) Srbije kaze "obnovite Kalemegdan", na istom ce se zapoceti obnova, nebitno sto to de jure nije ingerencija predsednika. Isto tako, kada Vucic rece "uvedite lex specialis za BnV", uvodi se lex specialis nebitno koji je to nivo organizacije i koji budzet.

Ne moze niko da me ubedjuje da para nema dokle god gledamo (i dalje, gledamo, znaci sadasnje tekuce vreme) kako se odvajaju stotine miliona evra na gluposti. Ne mislim samo na Prenos Klovnova i na Svinju sa Ibarske magistrale i unistenje EPSa, to su svrseni cinovi. Mislim na razna glupiranja:
sa nacionalnim stadionom;
isterivanje Sajma;
gradnja jarbolcine;
forsiranje gondolcine;
kupovanje 100/200 autobusa koje nema ko da vozi umesto 50/100 autobusa koji ce biti opremljeni i zaduzeni te pusteni na ulice;
kupovanje XY helikoptera i tenkova kojima nema ko da upravlja, umesto da se uzme 50% manje ali da se za sve obezbede posade, delovi i mehanicari...

I slicne stupidarije. I nema tu sta da se spori, to su dobro poznate stvari svakome ko prati i informise se. Srbijom vladaju gluperde j seljoberi koji vise vole kada mogu po novinama da se k**ce izjavama "kupili smo 200/10/30 autobusa/helikoptera/tenkova" koje nema ko da vozi i odrzava, jer 200/10/30 prosecnoj gupoj Srbendi zvuci z'banije nego 100/5/0.

Tako da para ima za sve. Mislim sve realno potrebno i korisno, ne za prenosenje klovnova na travi i slicno. Problem je samo sto ovde zivi jako puno retarda koji se loze na brojke i pompezne izjave, i odredjeni broj hohstaplera koji ih iznova hrani i zamajava time. Moze da se kaze da para nema u smislu "nema ko da pametno upravlja njima" ili "nema ko da ih preusmeri tamo gde su najpotrebnije". Ali da ih ima, ima ih.

Kao sto sam pisao ranije da ima ovde i sasvim dovoljno programera i tehnicara vise nego sposobnih da naprave sistem kao BusPlus, pa cak i bolji. Nego prvo, nema ko (u naprdnjackoj kliki) da ih posteno plati. A drugo, i njima (odnosno drzavnoj upravi) su napunjene glave mitovima da Srbi ne umeju da naprave informacioni sistem, da naplate karte, da upravljaju aerodromom, da vode rudnik, i slicno... pa sve to treba raspodrati ovdasnjim ili belosvetskim muljatorima jer oni znaju bolje, i satro ce bolje mariti za narod i drustvo, jer su dobrice (hoce, marice kao sto jedan Delez mari za ovdasnje ljude). Ali naravno da je sve to nabrojano izvodljivo i ovde, ovdasnjim kadrovima. Samo kada zemlju ne bi vodili retardi i kada se ne bi bacale pare na gluposti i populizam.
 
Poslednja izmena:
Кловнови на трави су гледанији и популарнији од неког човека који је направио нешто. То је опет тај закон потражње и потрошње, да шта неко највише гледа, то се и највише пушта.
 
Да, али, ако си приметио, не гради се ни Национални стадион, ни јарбол, ни гондола, нити има једног озбиљнијег инфраструктурног пројекта у Београду.

Пара нема. Прсли смо. ЕПС нам је прогутао већ 1,2 милијарде евра. Рупу, штавише, држава попуњава из цене дизела. А то баш није добра вест за саобраћајни сектор... који би требало да подигне месечне плате 2.000 запослених за 700 евра бруто, па да они не желе да оду у иноземство. Мало морген ће то да буде.

Ја бих први, да се сад кандидујем за градоначелника, имао као прву тачку у програму 500 зглобних "солариса". И купио бих то. И после бих скупљао паре... СМС порукама.
 
Кловнови на трави су гледанији и популарнији од неког човека који је направио нешто. То је опет тај закон потражње и потрошње, да шта неко највише гледа, то се и највише пушта.

Znam, nazalost. Sutra ce ista ta masa gluperdi da proklinje i iscudjava se sto nema autobusa, struje ili grejanja.
 
Poslednja izmena:
Нису "глуперде" људи који гледају фудбал - у супротном, и ја сам глуперда, барем данас од 18.45.
А тај Телеком, који је у то ушао зарад политичког обрачуна, има на крају да буде продат за 100 милиона евра укупно. Или га можда спасу дебилне серије о агентима БИА. Хоће...
 
Gluperde su oni koji daju moc ovakvim vlastima i ohrabruju ih da se baca 600 miliona na gledanje drugih gluperdi.

Zadravam pravo da svakoga ko na direktan ili indirektan nacin utice da se moje i narodne para bacaju na gluposti, i to u jeku velikih svetskih kriza, smatram i nazivam gluperdama.
 
Не охрабрује их нико. Једино можда Премијер лига и власници тамошњих клубова, укључујући Драгана Шолака, који добише милионе фунти годишње сваки, од српске државе.
(Зато држави није место у бизнису, али хеј, ово је већински левичарски форум који тако не мисли:))
 
Samo balans. Ne zanimaju me ni levicarski ni desnicarski, ni komunjarski nk kapitaljarski ekstremi. Niti drzava treba u sve da se mesa, niti pojedinac treba da ima moc kao drzava u drzavi i da bude oslobodjen svake odgovornosti samo zato sto ima pare. Kljuc je u umerenosti izmedju ta dva, odnosno reagovanja na ovaj ili onaj nacin zavisno odnl situacije i okolnosti.
 
Poslednja izmena:
Ljudi gledaju ono što im se nudi na TV - u. Možeš da biraš, ili da gledaš, ili da ne gledaš. Većina je odabrala da gleda. E sad, druga stvar je što većina gleda (moj lični utisak) program koji je za zakržljavanje ionako ne sjajnog IQ - a kod građanstva. Ovo ne znači da je narod glup, već da smo u manjini što se tiče pametnih ljudi, ne i da ih nemamo dovoljno.

Drugo, BNV se i dalje gradi, i ne staje se sa izmeštanjem Sajma u Surčin, zarad BNV 2.

Treće, kako je moguće da je nekome, po sadašnjim cenama goriva i dažbina, neisplativo da pušta u promet autobuse, a isplativo mu je da dovodi šrilančane da voze te iste neisplative autobuse? Preko povećanja cene Bus plus karata teško da će moći, zato što se tako kupuje trenutni mir građana po tom pitanju.​
 
Не знам шта те копка код тих Шриланчана. Да наши возачи аутобуса не би ишли у иностранство, треба да им даш, колико? Нпр. једно 1.200 месечно, нето. Јефтиније од тога је да доведеш Шриланчане. Јефтиније реда величине 20 милиона евра годишње (а кад се побуне и механичари, и цео ГСП... и градска управа, и Чистоћа, и Зеленило, онда и много више). Лекар специјалиста у дому здравља тренутно прима 1.000 евра.

Просто.

А аутобуски превоз је у поређењу са нпр. трамвајским и радно, али и енергетски интензивнији. Шта сад недостаје у једначини? Па, паре:)

Говоре о томе људи већ деценијама, па кризе из 1973. и 1982. су нам већ урнисале јавни превоз, ал те људе називасмо "трамвајским лобијем", исмевасмо због "трамваја за 21. век", а сад би без њих ишли само соло аутобуси и карта би коштала 120 динара.

И коштаће, ускоро - са још нижим квалитетом услуге. Јбг. Биће боље - за 100 година.
 
@Пантограф
Izgleda da ću morati da pišem kao da se obraćam osobi sa ograničenim kapacitetom.

Neka firma, ima milion € na raspolaganju, primera radi. Ima zaposlene naše vozače koji rade po određenoj ceni. Kažu da im sa ovakvim cenama goriva i dažbina i sa našim vozačima, nije isplativo da izvozi vozila na ulice i da moraju da se povećaju cene koje im se daju za obavljanje usluge, od strane Grada. Mesec dana kasnije, ta ista firma objavi, da sa istim novcem sa kojim je raspolagala i pre mesec dana, uspela da angažuje vozače iz Šri Lanke (ili neka druga bliska joj zemlja) i tako reši problem koji ima, kako sa vozačima, tako i sa cenom goriva. Kada se svedu svi računi, ispada da sa plaćanjem smeštaja šrilančanin dođe poslodavca isto kao i naš vozač. Možda su mene pogrešno učili matematici, pa ne razumem da znak = ne znači jednako, nego da ustvari znači da je isplatljivije finansijski dovesti ljude sa Dalekog Istoka.​
 
Nije to baš tako Sole. Opet po ko zna koji put, zašto cela razvijena Evropa uvozi radnu snagu, pogotovu vozače, a da pritom nisu pokušali da rešavaju problem tako što će plate dizati na nekih 6000 do 7000 evra, na primer. Pa i naši su tamo po kolektivnim smeštajima često. Nema šanse da svako može da priušti svoj stan, pogotovu u jednoj Nemačkoj. Govori se o nekim zakonima tržišta, odnosno o zakonu ponude i potražnje. To funkcioniše u pravoj privredi, gde imamo i profit, a ovde je reč o zanimanjima koja zavise od budžetskih davanja. Mora se biti svestan veličine državnog aparata, raznih struktura gde ulaze i silna Javna preduzeća, uključujući tu i ova komunalna koja ne mogu da ostvaruju profit. U ovoj naprednoj zemlji predsednik opštine ima oko 1000 evra, i ovo što Pantograf reče za lekare specijaliste. Svi redom s punim pravom mogu da traže mnogo više, i zaslužuju da imaju mnogo više, al tu se onda radi o ogromnim sumama novca. Takođe, od tih silnih kapitalnih projekata, šta je zapravo urađeno? Jedan pišljivi Bulevar rade tri godine puna dva kilometra. Sve više mislim da su problem pare, a ne radna snaga. Kad se nešto uredno plaća, naterali bi oni njih da rade u kakvim takvim rokovima. I opet da se vratim na kupovinu vozila. Deset godina ni jedan tramvaj, 11 ni jedan trolejbus. Oni to ne mogu da ispoštuju. Autobusi kako se kupuju svi već znaju. Trebaju i tu velike pare, al to nije ništa u poređenju sa troškovima radne snage, i oko održavanja i podizanja infrastrukture. I ovo što Pantograf priča za tramvaje, potpuno je u pravu po mom mišljenju. Ovde se sa mnogo čime zakasnilo, i sad smo u teškoj dubiozi. Samo podizanje plata, i da je apsolutno moguće, neće dugoročno rešiti probleme. Pisao samo o tome pre, opet moj stav.
 
Ljudi gledaju ono što im se nudi na TV - u. Možeš da biraš, ili da gledaš, ili da ne gledaš. Većina je odabrala da gleda. E sad, druga stvar je što većina gleda (moj lični utisak) program koji je za zakržljavanje ionako ne sjajnog IQ - a kod građanstva. Ovo ne znači da je narod glup, već da smo u manjini što se tiče pametnih ljudi, ne i da ih nemamo dovoljno.​
И шта?
 
Nije to baš tako Sole. Opet po ko zna koji put, zašto cela razvijena Evropa uvozi radnu snagu, pogotovu vozače, a da pritom nisu pokušali da rešavaju problem tako što će plate dizati na nekih 6000 do 7000 evra, na primer. Pa i naši su tamo po kolektivnim smeštajima često. Nema šanse da svako može da priušti svoj stan, pogotovu u jednoj Nemačkoj. Govori se o nekim zakonima tržišta, odnosno o zakonu ponude i potražnje. To funkcioniše u pravoj privredi, gde imamo i profit, a ovde je reč o zanimanjima koja zavise od budžetskih davanja. Mora se biti svestan veličine državnog aparata, raznih struktura gde ulaze i silna Javna preduzeća, uključujući tu i ova komunalna koja ne mogu da ostvaruju profit. U ovoj naprednoj zemlji predsednik opštine ima oko 1000 evra, i ovo što Pantograf reče za lekare specijaliste. Svi redom s punim pravom mogu da traže mnogo više, i zaslužuju da imaju mnogo više, al tu se onda radi o ogromnim sumama novca. Takođe, od tih silnih kapitalnih projekata, šta je zapravo urađeno? Jedan pišljivi Bulevar rade tri godine puna dva kilometra. Sve više mislim da su problem pare, a ne radna snaga. Kad se nešto uredno plaća, naterali bi oni njih da rade u kakvim takvim rokovima. I opet da se vratim na kupovinu vozila. Deset godina ni jedan tramvaj, 11 ni jedan trolejbus. Oni to ne mogu da ispoštuju. Autobusi kako se kupuju svi već znaju. Trebaju i tu velike pare, al to nije ništa u poređenju sa troškovima radne snage, i oko održavanja i podizanja infrastrukture. I ovo što Pantograf priča za tramvaje, potpuno je u pravu po mom mišljenju. Ovde se sa mnogo čime zakasnilo, i sad smo u teškoj dubiozi. Samo podizanje plata, i da je apsolutno moguće, neće dugoročno rešiti probleme. Pisao samo o tome pre, opet moj stav.
Evo da još jednom za sve kojima zakržljava mozak.

Kako je, primera radi, 400€, neisplativo za poslodavca u Sbbiji da plati našeg čoveka, bez da mu obezbedi stan i hranu, a isplativo mu da uveze radnu snagu sa Dalekog Istoka, koja ga sa plaćanjem smeštaja i hrane tim ljudima, izađe isto 400€?
 
Problem je što naši ljudi neće da voze te autobuse kod privatnika ni za 100000, a realno kod većine izlaze bar na 90000, mada i voze više sati u proseku nego u GSP-u. Znači isto kao i na Zapadu. Nemac, Francuz itd., neće da voze autobuse za 2000 evra, al ima nas ovde sa Balkana koji hoće. Ne vidim tu ništa sporno. Ja verujem da ni za tih 1200 do 1300 evra ne bi našli uopšte domaću radnu snagu tako lako. Možda nešto u populaciji taksista, al teško i oni. Navikli na mnogo drugačiji sistem rada.
 
Сад ти Кешо објашњаваш феномен да се немачки доктори селе у Норвешку и у Дубаи, јер су тамо много веће докторске плате него у Немачкој - а наши доктори онда иду у Немачку...

Ми што нам је "закржљао мозак", те сложене процесе - преливање међу спојеним судовима - можемо да схватимо, јбг.
 
Верујем да би се нпр. стипендирањем полагања Д категорије нашли млади возачи са Ц категоријом који желе да чоложе за аутобус. Нису се наше газде нешто претерано претргле да задрже наше људе а ни да их привуку. Гледају да што више пара задрже у џепу. Зато се уместо Мерцедеса купују Мазови и Акие.
 
@Kesha @Пантограф

Ja ne pričam o situaciji gde se ljudi sele u druge zemlje radi veće plate.

Ja pričam situaciji u kojoj poslodavac u Srbiji kaže da mu sa ovakvim cenama goriva i dažbinama i sa Srbima koji hoće da rade za pare koje nudi, neisplativ posao i da moraju da se dižu cene naknada koje dobijaju za obavljanje gradskog prevoza. Nedugo nakon toga, isti taj poslodavac kaže da je sve OK, jer je doveo vozače sa Dalekog Istoka, koji ga koštaju isto kao i ovi u Srbiji, kada se ukalkulišu troškovi smeštaja. Mene interesuje objašnjenje ove situacije. Zato i zvučimo kako da mlatimo praznu slamu, i zato sam i napisao da se ponašate kao da vam je zakržljao mozak, ne i da vam je zakržljao mozak.​
 
Верујем да би се нпр. стипендирањем полагања Д категорије нашли млади возачи са Ц категоријом који желе да чоложе за аутобус. Нису се наше газде нешто претерано претргле да задрже наше људе а ни да их привуку. Гледају да што више пара задрже у џепу. Зато се уместо Мерцедеса купују Мазови и Акие.
Tačno tako. Dokle god nisi uslovljen da moraš određene (kvalitetnije) marke vozila da kupuješ, dotle će najjeftinija vozila koja su u zadatim okvirima tendera (ugovora), da nas voze.
 
Верујем да би се нпр. стипендирањем полагања Д категорије нашли млади возачи са Ц категоријом који желе да чоложе за аутобус. Нису се наше газде нешто претерано претргле да задрже наше људе а ни да их привуку. Гледају да што више пара задрже у џепу. Зато се уместо Мерцедеса купују Мазови и Акие.

Pa odavno imaš to kod nas Došljak. GSP preko agencije Rico radi prekvalifikacije sa C na D o trošku firme, al uz ugovornu obavezu na 24 meseca. Nije baš ne znam kakav odziv. Ima ih, al ne preterano. Turske autobuse bi verovatno svi mi kupovali u ovim uslovima eksploatacije. Ne plaća se kilometar ne znam koliko, a vozilo zadržavaš svega deset godina. Zašto dati za Citaro, koji ćeš isto tako teško prodati posle deset godina, ako možeš za 50000 evra manje da uzmeš Otokar? Služiće i taj "Turčin" dobro. Bez adekvatnih stimulacija, prevoznici apsolutno neće ići protiv sebe, i kupovati znatno skuplja vozila zarad našeg komfora.
 
Vrh