Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Napraviti računicu pa videti ko je u pravu i šta je bolje. Samo naravno u tu računicu uvrstiti sve putnike JGPa iz svih naselja i svih tatifnih zona.
Mada mislim da niko ovde ne raspolaže sa dovoljno informacija da napravi tačnu računicu koja bi obuhvatila ceo grad i sve troškove i mehanizme funkcionisanja JGPa.
Свакако да треба направити рачуницу. Оно што желим да истакнем, пошто ми се чини да неки форумаши нису изгледа у потпуности разумели на чему инсистирам, то је да кратке релације, а то може значити и мањи број стајалишта и краћу удаљеност и краће време вожње (то би се дало испитати и дефинисати шта, где и колико) треба да кошта мање од "пуне" цене. За све остало цена би требало да буде та стандардна која јесте и под условима као и до сада. То би онда, сигуран сам, стимулисало људе који повремено користе јавни превоз или га често користе на кратким релацијама (попут мене) да то поштено и адекватно и плате. Да конкретизујем ето преко мог случаја: радим на Савском Тргу и сваког радног дана после посла имам потребу да се превезем до Славије, јер је узбрдо и често сам натоварен свачим итд. Ујутро у 99% случајева низбрдо наравно идем пешке. Када би ме то коштало 20 или 30 динара, без размишљања бих то платио сваког пута без изузетка, а овако наравно да ћу да се трудим да избегнем да дам за то 90 динара. Зато кажем, треба осмислити и увести систем који ће уважити такве потребе, а којих сигуран сам није мало и то би драстично побољшало наплату на тим краћим релацијама. Не могу да схватим да је некоме боље да држи по сваку цену 90 динара и да мора да ме јури да платим, и да најчешће од мене ту добије од 0 до 180 динара месечно уместо да тражи одговарајућу цену и да добије гарантованих 500 или 600 динара месечно од мене за два стајалишта.
 
Мени конкретно се не исплати зато што је то практично једина релација на којој користим јавни превоз јер живим на општини Гроцка и долазим и одлазим аутомобилом, јер услед других неких околности морам тако. Да није тако, наравно узео бих месечну и не бих размишљао, а овако морам да се довијам како знам и умем.
 
Ja nikako da isprobam u praksi foru sa MasterCardom. Platim karticom, ali nema kontrole. Potrvdu o transakciji dobijem tek posle par sati (inače je dobijem par sekundi pošto platim nešto u prodavnici)
 
Ja sam provalio da dobijem notifikacuju o placanju tek posle 90 min. Ne znam jel to ima veze sa vremenom trajanja karte. Banka Intesa je u pitanju.

Sent from my moto e(7) using Tapatalk
 
Transakcija se obavlja posle određenog vremena, ali su sredstva rezervisana čim se otkuca kartica na aparat. Ni meni nekad nije jasno zašto se neke stvari odmah skidaju sa računa, a neke prvo rezervišu pa tek onda skidaju. Ja npr. kod mene u Beču daleko češće kupujem karte preko aplikacije. Kada pogleda u aplikaciju banke, vidim da su sredstva samo rezervisana, a onda u toku dana (nisam gledao ima li neko pravilo kada) se izvrši transakcija.
 
дешава се да буде одложено књижење трансакције. није то само са БусПлус-ом, него се мени дешавало и код других трговаца. средства стоје резервисана на картици, па се после неколико дана прокњиже и повуку са картице
 
Није спорно резервисање средстава, код сваког платног промета преко картица је тако, овде је проблем што је обавештење о томе стизало недељама касније па је збунило људе. Иначе је пракса да ти mail/sms o томе добијеш у року од минут без обзира што су та средства само резервисана а не одмах и прокњижена.
Мада ја и даље не разумем тај безобразлук да неко ко плаћа мастер картицом даје 10% више за исту услугу, не знам коме се жалити на то, тржишна инспекција?
 
Video sam danas u 23. nove reklamne (u nedostatku boljeg izraza) digitalne panoe na kojima se smenjuju reklame (kao na novijim bilbordima) Možda je već ranije.. negde.. na forumu bilo reči o tome, ovde se novine šire brzinom munje...

Pa sam pomislio u sklopu naplate karata mogli bi da dobiju značajne prihode od reklama i smanje cenu karte za nekih 30%... Ja bih kartu od 60 rsd kupovao češće, a od 40 rsd uvek, od 89 ne kupujem nikad. Bilo bi dobro da uvedu neku app naplatu (ako već nisu, ne znam i da izbace plastiku i kartice iz upotrebe)

Ranije su bile statične reklame pa se ipak neko oglašavao i GSP je uveo tu mogućnost jer je imao neku zaradu od toga, sad su dinamične, menjaju se, ima ih daleko više pa su i prihodi znatno veći...
 
Nemam problem sa video panelima za reklame dokle god nisu, što bi rekli ''in your face'' i dokle god nemaju osvetljenost kao reflektori za aerodrom.
A nažalost sve više pajserskih kompanija naručuje displeje sa bolesnim i štetnim nivoom osvetljenja. Lilly prvi primer, sa video bilbordčinama u Knez Mihailovoj i Kralja Milana.

Troše se pare i struja na gluposti a posle se čudimo, širom sveta, što nam potrošnje rastu i što ne možemo da je stabilizujemo.
 
Mogli bi izmedju reklama da ubace i mapu Beograda sa ucrtanom rutom dotične linije i da stave “You are here” pin za trenutnu stanicu. To valjda nije mnogo komplikovano s obzirom da svi autobusi već imaju neku vrstu GPSa uspomoć koje im vidiš tačnu lokaciju na BusPlus aplikaciji.
 
Nemam problem sa video panelima za reklame dokle god nisu, što bi rekli ''in your face'' i dokle god nemaju osvetljenost kao reflektori za aerodrom.
Mislim da ovi u 23-ci jesu malo in your face... suviše blješte... Ima ih 3 i video sadržaj na njima je savršeno sinhronizovan...

A to da bi neki koristan info mogao da ide na njima.. to bez daljnjeg.. al sumnjam da će biti mesta od reklama za tako nešto korisno..
 
Mogli bi izmedju reklama da ubace i mapu Beograda sa ucrtanom rutom dotične linije i da stave “You are here” pin za trenutnu stanicu. To valjda nije mnogo komplikovano s obzirom da svi autobusi već imaju neku vrstu GPSa uspomoć koje im vidiš tačnu lokaciju na BusPlus aplikaciji.
Ne samo da nije komplikovano, već je nešto slično postojalo, davno, pre BusPlusa, rekao bih 2010. u privatnim Liaz autobusima. Tačno se sećam ekrana koji je prikazivao reklame i mapu gde se tačno autobus nalazi.
 
Praktičnije je da ekrani budu okačeni za plafon jer su tako vidljiviji. Osim reklama, razne druge informacije mogu da se prikazuju na njima (izmene trasa, presedanja itd).
I mislim da su spisak stajališta i trasa linije potrebniji nego lokacija na mapi.

Varšava - u gornjem delu idu stajališta i trasa, ispod toga reklame
1660483005333.jpeg

1660483051001.jpeg


Riga - na jednom ekranu spisak stajališta, na drugom reklame i informacije
1660483089619.jpeg


Bratislava (verovatno najbolje od ovoga) - na jednom ekranu spisak stajališta, na drugom izmene trase, mogućnosti presedanja i reklame
1660483134349.jpeg

1660483151027.jpeg


U principu mislim da nije problem sklopiti ugovor sa reklamnom agencijom za ovo - mislim da bi Beograd maltene besplatno mogao da poveća informisanost putnika.
 
Мада ја и даље не разумем тај безобразлук да неко ко плаћа мастер картицом даје 10% више за исту услугу, не знам коме се жалити на то, тржишна инспекција?

Дефинитивно пљачка. У Ташкенту сам плаћао Мастер картицом улазак у метро на самом турникету, скинуло је са картице тачно колико кошта карта - 15 динара, никакви додаци за коришћење картице. Код нас само услугу коришћења картице платиш 9 динара, односно 60% од цене карте за метро у Ташкенту, притом код нас само мастером можеш да платиш, а у Ташкенту можеш и Визом и Хумом.
 
Mozda cu zvucati kao ludak, ali ja bih zapravo i pristao da se povecaju cene za 10% AKO bih imao garanciju da ce to biti pametno upotrebljeno i da ce spreciti najavljeno moguce kresanje polazaka i broja vozila na ulicama za jesen.

@Kailan
Evo samo da vidis, toliko o tome da su svi uvek protiv svakog poskupljenja, i protiv toga da cene prate inflaciju. Posto si pre par meseci pisao to na temi Energetika i cudio se zasto vecina nas besni na nove cene jednog od najgorih partokratskih preduzeca u zemlji koje nam je bespotrebno napravilo dug od 600 miliona evra.

Dakle nemam ja problem da nesto platim vise ako znam gde i zasto ide moja para, pogotovu kad dajem drzavi. A u slucaju EPSa sve te pare od vece cene struje ici ce u dzepove parazita i u krpljenje dugova i stete koju je Svinja sa Ibarske napravila i nista se drasticno nece promeniti i poboljsati. Inace, kazem, AKO bih imao i najmanju garanciju da ce makar pola ekstra prihoda od poskupljenja karata otici na unapredjenje odnosno oporavak javnog prevoza, ja bih platio tu vecu cenu.

Naravno i dalje ostaje problematika vrlo kompleksne i cesto nepredvidive racunice koliko ce ljudi nastaviti da placa karte posle poskupljenja i koliko ce se iste naplacivati. Ali kazem, principijelno gledano - ne, nisu sva poskupljenja iracionalna i neopravdana. Slepacka i neopravdana su samo ona koja su posledica slepacke partokratije i opsteg peljesenja. Sto na nivou Srbije, sto na nivou sveta.
 
Grad će preuzeti sistem naplate karata u javnom prevozu, odnosno osnovaće javno preduzeće koje će to činiti, rekao je gradonačelnik Beograda, Aleksandar Šapić.​

Šapić je najavio da će biti raskinut ugovor sa turskom kompanijom Kentkart koja je prošle godine dobila posao naplate karata i upravljanja vozilima javnog prevoza u Beogradu, na rok od 13 godina.

- Mi ćemo to da preuzmemo pod ovim ili onim uslovima, niko drugi neće više da naplaćuje karte i da ima uvid u to, niti da novac od Beograđana ide kroz njegove ruke. Niko neće više da uzima procenat na našim kartama, nego ćemo mi da ulažemo u naš javni prevoz, da naplaćujemo karte, ljudi će da znaju gde ide novac i mi ćemo za njega da odgovaramo - rekao je Šapić posle sastanka sa komunalnim milicajcima o novim merama za efikasnije funkcionisanje komunalnog sistema u Beogradu.
(Beta)

Sad kad Erdogan pošalje janičare Ganguli:)
 
Još jedno JP, ala će se obradovati stranački kadar, taman sedaju u skroz nove fotelje, kupljene samo za njih.

Inače, Šapić izgleda odlučio da osakati budžet grada, prvo reklame na autobusima, pa Kentkart, lepe penale za raskid ovih ugovora će platiti grad (građani).
 
Šapić: Raskida se ugovor sa Kentkartom, penali beznačajni ako podignemo naplatu

„Mora da se osnuje novo preduzeće koje će se baviti naplatom karata i koje će raditi u sistemu javnog prevoza, ne samo u GSP-u, biće uključeno u čitav rad javnog prevoza. To javno preduzeće će biti deo sistema javnog prevoza i učestvovaće u svemu onome što ćemo činiti da poboljšamo javni prevoz, a to podrazumeva potpunu kontrolu, naplatu karata i kontrolu svakog dinara“, izjavio je Šapić.

„Naravno da će biti penala, izračunali smo da penale koje budemo platili su kap u moru onoga što se daje i biće kap u moru ukoliko uspemo da podignemo kvalitet usluge, a onda i naplatu usluge. Jer kad imate naplatu na 15, 20 odsto, kad imate firmu koja ništa ne čini po tom pitanju, a veliko je pitanje i koliko su mogli da čine kad su bili potpuno izuzeti iz sistema… Teško je sistemski bez podrške grada, države, teško je raditi, da ne bude da sve svaljujem na njih“, rekao je Šapić.

Javnost će, kaže, biti obaveštena koliko i pod kojim okolnostima će ti „penali“ biti isplaćeni.

Izvor: N1
 
Ne znam samo čime misli da je podigne. Privatna firma se ne trudi, a radi za procenat, tek sigurno da bi se kontrolori trudili da rade pri Gradu. Pa i ne treba da se biju, ili šta već da ljudima. Treba sve prvo regulisati zakonom, i na kraju krajeva, raditi na poboljšanju usluge, bez jeftinih izgovora.
 
Vrh