Šta vam smeta u načinu plaćanja karata i svemu vezanim za to?
Meni kod prevoza smeta prljavština, neredovnost, rasklimatanost, buka, nedostatak (neispravnost) klima uređaja, loša povezanost sa železnicom, ali što se samih karata tiče, tu nemam zamerki što se tiče kako to funkciniše. Naravno da mi smeta što privatna firma to drži i uzima dobre pare umesto da te pare idu u budžet grada.
Navešću sve razloge, neki imaju veću težinu, neki manju, ali mislim da su svi validni. I naravno, dosta njih je međusobno povezano. Tako da čak i kada navodim nešto od ranije, postoji razlog, jer je sve to povezano uzročno-posledično
1)
Kasapljenje linija koje je započeto još pre Korone, tokom rekonstrukcije Trga, kada su brže bolje dočekali da iskasape trolejbuse a zamalo i da ih ukinu. Na krilima te boleštine posle su usledile nove šenute ideje, poput 22AaaAaa, EKO2, ukidanja 19, ojađivanja 29, da se istera 83 sa Krsta, da se ukine Zeleni venac, da se ukine Trg republike... ma sve samo da se poukida, tako je najlakše. Ko Staljin. Nema ljudi, nema problema. Da mogu, ukinuli bi oni još okretnica po gradu i dali investitorskim hohštaplerima, nego znaju da bi to već dovelo do velikih protesta i negodovanja, pa ne smeju. Još.
2)
Obećanja koja godinama tvrde da će sva vozila biti klimatizovana a opet svakog leta preko pola krševa na ulicama služe kao dry cooker-i
3)
Grozno nizak nivo održavanja vozila, jedva smo uspeli konstantnim kokodakanjem na forumu da ih nateramo da makar održavaju displeje umesto da crtkaju na papirima. O tome koliko im dnevno vozila ostane da stoji po ulicama (i GSPovih i privatnika, isti je to brlog) da ne i govorimo. Bukte po ulicama i putevima ko hepo kockice
4)
Posebno kasapljenje linija i polazaka zbog Korone jeseni i zime 2020, kada je postalo jasno da grad i zemlja moraju da nastave da funkcionišu, inače sledi kolaps ekonomije. Pa su tada kasapili polaske danju, ukidali nakon 18h, i uvodili ona ograničenja dozvoljenih putnika u vozilu. Kao da nisu gužve i bez tih kretenskih ograničenja. Ovo navodim kao zasebnu stavku jer je to bio period od par meseci kada je meni prekipelo i odbijao sam da plaćam kartu, i to sam jasno govorio i kontrolorima.
5)
Letnji režim vožnje, u gradu od 1,6 miliona ljudi. U gradu koji nikad ne spava. Koji je centar regiona. Gde se lokalna vlast busa kako pršte turizam, gradnja a i migracije (doseljavanje) sve u šesnaest, a s druge strane mu redukuju saobraćaj. I sve to u periodu nakon što su nas izudarale 2 godine krize i ekonomske štete, a čeka nas još bar toliko. I umesto da Grad i država podstaknu i omoguće da ljudi mogu nesmetano da funkcionišu i rade, oni se ponašaju, što reče neki anketirani u Blicu, kao da je ovo doba samoupravljanja i socijalizma, pa cela država kolektivno i simultano odlazi na godišnje odmore od 1. jula do 1. septembra...
6) Potpuna intertnost i ku***bolja Grada, DJP pa i države na
višegodišnja upozorenja da preti nestašica vozača, koja je sada kulminirala toliko da ćemo uvoziti tuđine da voze jer ovi nisu hteli za 5 godina da odvoje koji dinar više za plate i obuke 300 dodatnih vozača. A imaju stotine miliona za fudbale, stadione, za Grčiće i slične gluposti
7)
Kupovina krševa iz Turske i Kine samo zbog Vesićevog inata da ne kupi Solarise i/ili zbog toga što na njima ne bi mogao da se ugradi kao što je sa fantomskom firmom osnovanom par dana ranije, u stambenoj kući podno Prokopa
8) Majmunisanje Grada i DJP da se u vreme kada su i GSP i privatnici u kanalu, kada je ceo JGP u blatu,
forsira kupovina električnih i gasnih šporeta, za koje je više nego jasno da GSP nije spreman dok se ne stabilizuje i ne modernizuje. Samo da bi mogli
sami sebi da dodeljujemo medalje i priznanja kako smo bog zna kakvi ekolozi.
Iako je iznova i iznova dokazano da 700 dizel autobusa u Beogradu ne čine ni 1% aerozagađenja.
9)
Razne prakse i odluke koje su dovele do sakaćenja kapaciteta vozila u već dovoljno osakaćenim i srozanim uslovima. Tu ubrajam i kupovinu previše solo autobusa. A to se radi jer pompeznije zvuči kada Gremlin kaže ''kupili smo 200 autobusa!'' (ali solo, i polovinu neće imati ko da vozi) nego ''kupili smo 150 zglobnih autobusa ali smo i obezbedili vozače i plate za njih''. Zatim, dozvoljavanje privatnicima da voze sa povađenim sedištima i ograđenim prostorima napred, što dovodi do smanjenja i do 10% od inicijalnog kapaciteta vozila. Zatim, dozvoljavanje privatnicima da preskaču neke polaske, odnosno izostanak kažnjavanja za sve te prakse i prestupe
Izvinjavam se na dužem postu. I da, mogao sam da navedem samo taksativno šta mi smeta kao putniku dok se vozim. Ali ja na ovu tematiku ne gledam samo kao putnik, nego i kao stanovnik Beograda i poreski obveznik, i još kao hobi-entuzijasta za javni prevoz. Tako da kada se vozim prepunim, usijanim kršem u kome stojim na jednoj nozi od gužvetine, ne gledam samo to vozilo oko sebe, nego gledam ceo sistem i celu debatu zašto bi neko nakon 10, 20, 30 godina... (u mom slučaju skoro pa 20) urednog i redovnog plaćanja prevoza, nastavio da radi to i dalje, kada sve govori da se ništa na bolje neće ovako promeniti.